بازدید 5429

بیشترین پرونده‌های‌قضایی متعلق‌به سازمان‌جنگل‌ها است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیشترین پرونده‌ها در مراجع قضایی متعلق به سازمان جنگل‌ها است و شعبه ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این پرونده‌ها اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۹۹۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 17 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ذبیح‌الله خداییان در چهارمین جشنواره روز ملی جنگلبان که امروز (دوشنبه، ۲۷ مرداد) در سازمان جنگل‌ها برگزار شد، با اشاره به این‌که سازمان جنگل‌ها یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار در توسعه پایدار کشور است، اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها متولی ۸۰ درصد از عرصه‌های کشور است و این اراضی به دلیل نوع پوشش گیاهی مورد دست‌اندازی سودجویان قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: از این‌رو سازمان جنگل‌ها برای برخورد با این افراد که بسیاری از آن‌ها از اهرم ثروت و قدرت نیز بهره‌مندند، چالش‌هایی دارد. از این‌رو اگر ما به رشد و توسعه پایدار کشور معتقدیم باید از سازمان جنگل‌ها حمایت کنیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر این‌که دستگاه قضایی اهمیت خاصی برای منابع طبیعی و جنگل‌ها قائل است، گفت: در هر استان بخش مهمی از شورای حفظ حقوق بیت‌المال به حفظ منابع طبیعی اختصاص یافته است. همچنین در مراجع قضایی بیشترین پرونده‌ها متعلق به سازمان جنگل‌ها است.

معاون قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: اگر افرادی اقدام به تصرف منابع طبیعی می‌کنند، باید با آن‌ها برخورد کرد، هرچند که اولویت باید پیشگیری باشد. از این‌رو اجرای طرح کاداستر مهم است و مانع تجاوز به عرصه‌های ملی می‌شود.

خداییان با بیان این‌که از ۱۳۲ میلیون هکتار اراضی ملی تنها در حدود یک‌پنجم طرح کاداستر اجراء شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم این طرح را در تمام عرصه‌های ملی اجرایی کنیم و سند دقیقی برای آن‌ها بگیریم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان گفت: یک شرکت تعاونی دستگاه قضایی برای زمینی که جزو اراضی ملی است، سندی گرفته بود، اما اخیرا دستور به اعمال ماده ۴۷۷ و برگرداندن آن زمین به نام سازمان جنگل‌ها داده شده است. این مورد باید مورد توجه تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار