بازدید 58383
دو هزار و صد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کنایه عطاءالله مهاجرانی به ترامپ / خواهش قوامی از عارف: آبروی خودت و اصلاح طلبان را نبر / واکنش ضرغامی به صحبت‌های توکلی درباره شفافیت در دفتر رهبری / کنایه‌های سنگین روحانی به مدیران صدا و سیما

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: دفاع تمام قد میرلوحی از دولت اصلاحات / دلیل اصرار روحانی بر تفکیک وزارت صمت از زبان معاونش / آخوندی خود را اصلاح طلب می‌داند یا اصولگرا؟ / نظر وزیر خاتمی درباره کاندیداتوری عارف در ۱۴۰۰ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ 17 August 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
کنایه عطاءالله مهاجرانی به ترامپ

وزیر ارشاد دولت اصلاحات در توئیتی به شدت از ترامپ انتقاد کرد.
سیدعطاالله مهاجرانی، طی توییتی نوشت: به قول ناپلئون چیزی که حدی ندارد، خریت است!
دایی جان ناپلئون، ایرج پزشکزاد فرهنگ معاصر، ١٣٩٨ ص ٥٦٦
مفسران آمریکایی، حتی سناتورها از شکست بزرگ آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل صحبت می کنند. اکنون برخی که در توهم حدی ندارند، به ماشه دلبسته اند. پهپاد و عین الاسد یادشان رفته!
 
خواهش قوامی از عارف: آبروی خودت و اصلاح طلبان را نبر

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با «نامه نیوز» گفت: «خواهش من از آقای عارف این است که دست به این کار نزند و بیش از این آبروی اصلاح طلبان را به حراج نگذارد.» وی در پاسخ به اینکه آیا محمدرضا عارف گزینه‌ای است که بتواند مورد اجماع اصلاح طلبان قرار بگیرد، گفت: «اگر اصلاح طلبان هم درباره آقای عارف اجماع کنند، او به هیچ وجه در میان مردم محبوبیت ندارد. دلیلش نیز همین هم چهار سال حضور ایشان در مجلس است که مردم فراموش نمی‌کنند». این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «من از آقای عارف خواهش می‌کنم که آبروی خودشان و اصلاح طلبان را محفوظ نگاه داشته و بیش از این نبرند». قوامی در پاسخ به اینکه علت تمایل عارف به حضور در انتخابات ۱۴۰۰ چیست و چرا فکر می‌کند که ظرفیت مناسبی برای این کار است، گفت: «من فکر می‌کنم که آقای عارف می‌خواهد به اصولگرایان خدمتی کرده باشد، اصولگرایان هم می‌خواهند که عارف بیاید برای اینکه بگویند ما اصلاح طلبان را تایید کردیم، اما رای نداشتند و پایگاه اجتماعی آنان آسیب دیده است.»

وی افزود: «اصولگرایان و نهاد‌های قدرت هستند که او را تشویق می‌کنند، وارد میدان شوند، زیرا این برایشان یک تیر است و دو نشان. هم می‌گویند که ما تایید صلاحیت کردیم و هم اینکه موجب می‌شوند که اصلاح طلبان رای نیاورند».
این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به اینکه کدام یک از طیف‌های اصلاح طلب ممکن است از عارف حمایت کنند، گفت: «این نکته را توجه داشته باشید اصلاح طلبان فقط چند نفر در تهران که در شورای عالی و با عناوینی نشسته‌اند، نیستند. در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز افراد اصلاح طلب بانفوذی هستند که از روحانی حمایت کرده بودند. این گروه با توجه به عملکرد ناصواب عارف در مجلس از وی حمایت نخواهند کرد. با این حال فکر می‌کنم برخی اصلاح طلبان که می‌خواهند به هر وسیله‌ای، خود را به قدرت و دولت آویزان کنند و به هر سمتی مثل یک استانداری نیم‌بند و فرمانداری و ... راضی هستند، از عارف حمایت خواهند کرد.»
 
اظهارات جلالی زاده درباره رهبری جریان اصلاحات

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: تا زمانی که خاتمی در جریان اصلاحات حضور دارد، هیچ شخصی در میان اصلاح‌طلبان در قد و قواره او نیست. جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره وضعیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند منسجم و با وحدتِ کامل در انتخابات شرکت کنند، باید یک مجموعه  ـ چه در قالبِ کمیته و یا یک نهاد به عنوان تصمیم‌گیرنده و هماهنگ‌کننده این جریان ـ تشکیل شود که مورد قبولِ همگان باشد تا بتواند در راستای بررسی کاندیداها، اعلام برنامه‌ها و پیگیری مشکلاتِ سیاسی اصلاح‌طلبان تشکیل شود. طبیعتا اگر شورای هماهنگی اصلاحات و یا شورای عالی، کارکردِ خود را از دست داده، یقینا نیاز به تشکیلِ شورای جدیدی است که با بنیان‌های محکم و دامنه وسیع‌تر و گسترده‌تر بتواند، مورد قبول واقع شود و در سطح جامعه حرفی برای گفتن داشته باشد. او افزود: اگر اصلاح‌طلبان تصمیم جمعی دارند تا در صحنه سیاسی بمانند، طبیعتا به همدلی و وحدت بیشتری نیاز دارند و اگر این تصمیم را ندارند هر حزب، ساز جداگانه خود را خواهد کوبید و معلوم نیست که در نهایت، موفق خواهند شد یا خیر و اینکه آیا مردم رویکرد خاصی به یک حزب خاص دارند یا خیر!
 
دفاع تمام قد میرلوحی از دولت اصلاحات

فعال اصلاح طلب با اشاره به دولت‌های هفتم و هشتم گفت: با اینکه در آن دوران شعار‌ها اقتصادی نبود، بهترین دوران اقتصادی از نظر شاخص‌ها به شمار می‌رفت. سیدمحمود میرلوحی، معاون وزیر کشور دولت اصلاحات در این باره معتقد است: «ما اعلام می‌کنیم می‌توانیم مثل ۷۶ دولت تشکیل بدهیم و دولتی داشته باشیم که مثل دولت اصلاحات شعار آن اقتصاد نبود، ولی بهترین شرایط را برای اقتصاد کشور و شاخص‌های اقتصادی کشور ایجاد کرد. تمام شاخص‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهد آن دوره، دوره‌ای افتخار‌آمیز بود. بهره بانکی تک رقمی و بیکاری تک رقمی شد و ۴۰‌میلیارد دلار ذخیره ارزی داشتیم. آقای احمدی‌نژاد با ۱۵۰‌میلیارد دلار بدهی کشور را به دولت بعدی تحویل داد. دولت اصلاحات بود که عسلویه و راه آهن مشهد را تحویل داد؛ همه این‌ها رکورد بود.»
 
دلیل اصرار روحانی بر تفکیک وزارت صمت از زبان معاونش

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در مورد اصرار رئیس جمهور بر تفکیک وزارت صمت، بر این نظر است که امروز مشخص شده که اگر وزارت بازرگانی داشتیم، وضعمان از امروز خیلی بهتر بود. امیری معاون پارلمانی روحانی در مصاحبه‌ای درباره چرایی اصرار دولت به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی هم گفت: از ابتدای دولت دوازدهم، رئیس جمهوری به دنبال تفکیک بودند و لوایحی به مجلس ارائه شد که به تصویب نرسید. طرحی نیز که از سوی نمایندگان تهیه شد، فعلاً به جهت ایراد شورای نگهبان به تبصره ۱ آن در مجلس است. امروز مشخص شده که اگر وزارت بازرگانی داشتیم که متولی بخش بازرگانی و تنظیم بازار بود و حقوق مصرف کننده در آن وزارتخانه پیگیری می‌شد، وضعمان از امروز خیلی بهتر بود. الان بخش بازرگانی ما در وزارتخانه‌های متعدد پراکنده است لذا تشکیل وزارت بازرگانی یکی از اولویت‌های رئیس جمهوری است و قطعاً اگر تشکیل شود، این پراکندگی‌ها جمع می‌شود و مدیریت بهتری انجام خواهد گرفت. حقوق مصرف کننده رعایت شده و تنظیم بازار نیز انجام می‌شود و بسیاری از نابسامانی‌هایی که بعضاً در مورد توزیع مواد غذایی با آن‌ها مواجه بودیم حل خواهد شد.
 
الیاس نادران کرونا گرفت

نماینده مردم تهران به عنوان بیست و سومین نماینده در مجلس یازدهم به ویروس کرونا مبتلا شد.الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا مبتلا شد.حال عمومی وی در حال حاضر مساعد است و در قرنطینه برای ادامه درمانش به سر می‌برد.نادران بیست و سومین نماینده‌ مجلسی است که به ویروس کرونا مبتلا شده است.
 
آخوندی خود را اصلاح طلب می‌داند یا اصولگرا؟

آخوندی در مصاحبه‌ای با خبرآنلاین خود را نه اصولگرا می‌داند نه اصلاح طلب.وزیر مسکن دولت روحانی سال گذشته در مصاحبه‌ای با خبرآنلاین گفته بود: «من قطعا جزو اصولگرا‌ها به معنی امروزی‌اش نیستم. جزو جریان اصلاح‌طلب به معنی سازمانی‌اش هم نیستم، بیشتر خودم را یک آدم روشنفکر می‌دانم. این برداشت به دلیل ارتباط من با آقای ناطق‌نوری بود که در آن طیف طبقه‌بندی شدم، ولی من همان وقت‌ها هم که در جهاد سازندگی و در وزارت کشور بودم، هیچ تعلق‌خاطری به جریان اصولگرایی نداشتم».
او گفته بود همه این دعوا‌های جناحی و سیاسی به خاطر این است که اصلا نسبت به ایران حس تعلق خاطری وجود ندارد. شاید همین نیز باعث شده تا عباس آخوندی «ایده ایران» را مطرح کند تا بتواند قشر خاکستری جامعه را به خود جلب کند.
 
واکنش ضرغامی به صحبت‌های توکلی درباره شفافیت در دفتر رهبری

عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما در حساب کاربری خود در توییتر نسبت به صحبت‌های اخیر احمد توکلی، رئیس سازمان شفافیت و عدالت واکنش نشان داد. او در این پیام توییتری نوشت: اگر طرحی تحت عنوان شفافیت، در دفتر رهبری بررسی و رد شده، به معنای مخالفت آنان با اصل شفافیت نیست، بلکه جامعیت و وجوه اجرایی آن طرح مورد تامل قرار گرفت است، هرچند ممکن است با همان جمع بندی و نظر کارشناسی هم مخالف باشیم.

گفتنی است که احمد توکلی رئیس سازمان شفافیت و عدالت در گفت‌وگوی اخیر خود درباره بحث شفافیت گفته است: آذر ماه ۹۷ خدمت رهبری رسیدم و به ایشان گفتم که شما درباره شفافیت بالاترین و برترین حرف را زدید و هیچ‌کس بالاتر از شما حرفی نزده و نمی‌تواند هم بزند. شما فرمودید که مردم از همه چیز، جز مسائل امنیتی و دفاعی باید مطلع باشند، ولی امروز ما شاهد آن هستیم که حدود ۹۰درصد این نامه‌ها که روی آن مُهر محرمانه زده می‌شود، بی‌خود است و توهم افراد است که باعث شده که فکر کنند مردم نباید از این مسائل مطلع شوند. من در آن دیدار به رهبری عرض کردم حالا که شما همچین حرفی زده‌اید، برای شفافیت از دفتر خودتان شروع کنید، آن‌وقت سازمان و نهاد‌های مثل بنیاد مستضعفان هم دیگر نمی‌توانند از این مساله پیروی نکنند. ایشان آن زمان به من فرمودند که طرح شما چیست. من هم گفتم طرحی را تهیه کرده و تقدیم شما خواهیم کرد تا شفافیت از دفتر شما شروع شود که ایشان از گفته من استقبال کردند.
 
نظر وزیر خاتمی درباره کاندیداتوری عارف در ۱۴۰۰

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره احتمال حضور عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به «نامه‌نیوز» گفت: «اطلاعی از تشکیل ستاد آقای عارف ندارم، اما ایشان از قبل خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ آماده کرده است. آقای عارف و آقای جهانگیری با توجه به آنکه به ترتیب در دو انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شدند و توانستند از سد شورای نگهبان عبور کنند و حتی در مناظره‌های تلویزیونی هم شرکت کنند، می‌توانند در انتخابات ۱۴۰۰ هم بیایند و چندان چنین موضوعی دور از ذهن نیست».او در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان و بدنه اجتماعی این جریان به عارف اقبال نشان می‌دهند یا خیر، تصریح کرد: «اینکه اصلاح‌طلبان به آقای عارف گرایش دارند یا نه، بستگی به آن دارد که چه نامزد‌هایی با عنوان اصلاح‌طلب وارد صحنه انتخابات می‌شوند و بتوانند تأیید صلاحیت خود را از شورای نگهبان بگیرند. آنچه مسلم است این که اگر اصلاح‌طلبان نامزدی داشته باشند پشتش می‌ایستند و حمایت می‌کنند. اصلاح‌طلبان برای صندوق رأی و نتیجه انتخابات اهمیت بسیاری قائلند و حتما تمام تلاش‌شان را می‌کنند که در انتخابات موثر باشند و اگر چند نامزد اصلاح‌طلب به میدان آیند، حتما با سازوکار‌هایی اصلاح‌طلبان بر یک نامزد به اجماع می‌رسند».
 
انتقادات محمود صادقی از شورای نگهبان

نماینده مجلس دهم گفت: شورای نگهبان در بعضی موارد که افراد بسیار پیگیری می‌کنند، علت ردصلاحیت را سربسته به متقاضی اعلام می‌کند؛ البته در بسیاری از موارد پاسخگو نیست لذا شورای نگهبان از اجرای مصوبه مجمع تشخیص طفره می‌رود.«محمود صادقی»، نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، در رابطه با جزئیات طرح پیشنهادی این مجلس در خصوص ردصلاحیت‌ها به برنا گفت: این طرح از طریق مجمو‌عه‌ای از نمایندگان از هر دو طیف سیاسی پیشنهاد شد که محتوای آن هم براین اساس بود که اگر شورای نگهبان نظر به ردصلاحیت نمایندگان بدهد این حق هم را برای فرد ردصلاحیت شده قائل می‌شد که از دلایل ردصلاحیت دقیقا مطلع شوند و در صورتی که ردصلاحیت بر مبنای گزارش‌های اشخاص علیه فرد بوده، آن گزارش‌ها ارائه شود و فرد حق داشته باشد به عنوان افترا علیه گزارش دهنده در مراجع قضایی شکایت کند.این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در رابطه با سرانجام طرح مذکور افزود: این طرح عملاً توسط شورای نگهبان رد شد.
 
باهنر: هر شبانه‌روز ۱۳۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود

باهنر در گفت‌وگویی یکی از مشکلات اقتصادی کشور را بحث تولید وحشتناک نقدینگی شمرد. باهنر نائب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی گفت، مشکلات اقتصادی فعلی ما زیاد است که یکی از آن‌ها عدم تعادل بودجه دولت است که قطعاً این مسئله یکی از همان ۱۰ پارامتری است که صرفاً با نگارش قوانین جدید اصلاح نمی‌شود. یکی دیگر از این مولفه‌ها عملکرد بانک‌ها و مشکلات ساختاری موجود در سیستم بانکی است. مولفه دیگر بحث تولید نقدینگی است. متاسفانه در حال حاضر هر ۲۴ ساعتی که می‌گذرد نزدیک به ۱۳۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود.
 
اظهارات بی‌اساس تد کروز علیه ایران

سناتور آمریکایی به بیان اظهارات بی‌اساس علیه ایران پرداخت. به گزارش نیوزویک، تد کروز سناتور جمهوری‌خواه مدعی شد: من خیلی وقت است که خواهان راه‌اندازی مکانیزم ماشه به دلیل تهدید‌های ایران هستم. اما این امر هیچ وقت تا این حد ضروری نبوده است. قطعنامه ۲۲۳۱ برای همه اعضای اصلی توافق با ایران این حق را قائل است که این اعضا شامل آمریکا می‌شود.
 
طرح دو فوریتی مجلس برای خروج از برجام کلید خورد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارائه طرح دو فوریتی مجلس برای خروج خودکار از برجام در صورت فعال شدن مکانیزم ماشه خبر داد.علی خضریان از ارائه طرح دو فوریتی مجلس برای خروج خودکار از برجام در صورت فعال شدن مکانیزم ماشه که چند روز پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آن را رسانه‌ای کرده بود خبر داد.خضریان در توییتی نوشت: دولت آمریکا که از ناقضان اصلی برجام می‌باشد، جهت تشدید فشارها بر ایران به‌دنبال فعال‌سازی مکانیسم ماشه است؛ از آنجایی که ادامه حضور در برجام با بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت خالی از هر نفعی است، طرح دوفوریتی «خروج خودکار از برجام در صورت فعال‌سازی مکانیزم ماشه» را پیشنهاد کردم.
 
تحلیل معنادار واشنگتن پست درباره فعال سازی مکانیزم ماشه

واشنگتن پست در تحلیلی به تلاش آمریکا برای فعال سازی مکانیزم ماشه پرداخت. به گزارش واشنگتن پست، شورای امنیت پیشنهاد آمریکا را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رد کرد.به نظر می‌رسد که دلیل اصلی مخالفت شورای امنیت با طرح پیشنهادی آمریکا، اقدامات ترامپ در مورد ایران مانند خروج از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بوده است. این شکست در واقع مخالفت اعضای برجام و شورای امنیت با فشار و تحریم علیه ایران بود.از سوی دیگر، اعضای اروپایی برجام خواهان حفظ این توافق هستند، این در حالی است که آمریکا به دنبال فعال سازی مکانیزم ماشه است و فعال سازی «مکانیسم ماشه» خطر درگیری جدیدی را به همراه دارد که ممکن است به از بین رفتن این توافق منجر شود و همچنین انزوای بیشتر آمریکا را نیز در پی داشته باشد. این در حالی است که حتی جان بولتون هشدار داده است که رویه فعلی ترامپ ممکن است امکان ایالات متحده را برای اعمال نفوذ و قدرت در شورای امنیت را در معرض خطر قرار دهد.
 
کنایه‌های سنگین روحانی به مدیران صدا و سیما

رییس جمهور خطاب به مدیران ارشد صداوسیما ضمن اشاره به نقدپذیری دولت گفت: شما از دولت نقد نکنید، از چه کسی می‌خواهید نقد کنید؟ جز دولت چه کسی را اصلأ می‌توان نقد کرد؟ برای نقد کردن از این دولت نقدتر نداریم! سخت است از قوای دیگر یا مثلاً نیرو‌های مسلح که باید به خاطر جایگاه‌شان، ابهت‌شان حفظ شود، نقد کنید.
 
آخرین وضعیت پرونده پروانه سلحشوری در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در خصوص آخرین وضعیت پرونده پروانه سلحشوری در این هیات توضیح داد.حجت الاسلام موسی غصنفرآبادی درخصوص رویکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس یازدهم تصریح کرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تمام تلاش خود را برای حفظ و صیانت از آبروی نمایندگان به کار خواهد گرفت.وی افزود: ممکن بود نمایندگان متوجه نباشند که برای مثال برخی افراد قصد لابی گری داشته باشند یا بخواهند فردی را به راه‌های انحرافی سوق دهند که هیات نظارت در حد توان خود در این موضوع قصد مراقبت دارد که البته با علل و اسباب اینگونه موارد برخورد‌هایی انجام می‌شود.سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درباره تشخیص هیات نظارت پیرامون پرونده پروانه سلحشوری نماینده پیشین مجلس گفت: در این باره چندین پرونده مطرح بود که برخی از آن پرونده‌ها در راستای ایفای وظایف نمایندگی تشخیص داده شد و یک مورد هم خارج از وظایف نمایندگی. این گونه پرونده‌ها از سوی دادگاه یا دادسرا استعلام می‌شود که آیا موضوع در راستای ایفای وظایف نمایندگی است یا خیر؟ هنگامی که این موضوع در هیات نظارت تشخیص داده می‌شود به این استعلام قوه قضاییه پاسخ داده می‌شود.
 
هشدار بولتون به ترامپ؛ مکانیسم ماشه ارزش ریسک ندارد

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مقاله‌ای با بیان اینکه این خیلی زرنگ بازی است که ما بگوییم برای هدفی که ما می‌خواهیم به عنوان عضوی از توافق به شمار می‌آییم اما برای چیزهای دیگر،‌ ما عضو آن نیستیم و این به تنهایی دلیل کافی است که نتوان روند بازگشت تحریم‌ها را کلید زد، هشدار داد: توسل به مکانیسم ماشه علیه ایران ارزش ریسک کردن ندارد و حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل را تضعیف می‌کند.جان بولتون یکشنبه در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: دولت آمریکا تهدید کرده که اگر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست بخورد مکانیسم ماشه را فعال کرده و همه تحریم‌های تعلیق شده را باز می‌گرداند.وی با اشاره به اینکه دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد با استناد به پاراگراف ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تحریم‌ها را علیه ایران بازگرداند، افزود: حامیان توافق استدلال می‌کنند از آنجایی که واشنگتن از این توافق خارج شده، در جایگاهی نیست که مفاد آن را فعال کند. آنان حق دارند.بولتون در ادامه نوشت: این زرنگی درآوردن است اگر بگویم که بخاطر اهدافی که داریم عضو توافق هسته‌ای هستیم اما برای چیزهایی که نمی‌خواهیم عضو آن نیستیم. این دلیل به تنهایی کافی است که نتوان روند بازگشت تحریم‌ها را فعال کرد.
 
برخی نمایندگان سابق مشکلات روحی و روانی داشتند

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس معتقد است افرادی که قصد کاندیداتوری برای پارلمان را دارند باید پیش از ثبت نام به مراجع درمانی مراجعه کرده و نسخه سلامت روانی اخذ کنند.ابوالفضل ابوترابی در خصوص الزامات ثبت نام در انتخابات مجلس، اظهار داشت: درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس زمانی که در کارگروه بررسی شد به این نتیجه رسیدیم که صرفا مدرک فوق لیسانس جوابگو مجلس نیست؛ لذا نماینده‌ای که می‌خواهد وکیل مردم شود باید حداقل‌های الفبای حقوقی را درمورد آیین نامه و قانون اساسی بداند.وی ادامه داد: لذا قانون به نحوی اصلاح شد که نماینده یا کاندیدا مکلف است ۹ ماه قبل از ثبت نام یک پیش ثبت نامی داشته باشد و باید در یک آزمونی شرکت کنند. اگر در آزمون قبول شد، وارد فرآیند تایید صلاحیت می‌شوند که تمام این موارد برای پیش ثبت نام است.عضوکمیسیون شورا‌های مجلس گفت: اگر در این فرآیند پیش ثبت نام کسی تایید صلاحیت شد این نامزد اجازه دارد در موعد سه ماه قبل از انتخابات رسما ثبت نام کنند لذا ثبت نام برای مجلس دو مرحله‌ای شده است.ابوترابی افزود: طبق این اصلاحیه، بحث اظهارنظر مراجع اجرایی را کاملا حذف کردیم، زیرا وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص است و فقط شورای نگهبان در پیش ثبت نام و ثبت نام می‌تواند اظهارنظرکند.وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان سابق مشکلات روحی و روانی داشتند، بیان داشت: نکته مهمی که در این اصلاحیه آمده است، بحث مشکلات روحی و روانی است که باید نامزد‌های انتخابات مجلس به پزشکی قانونی مراجعه و یک برگه صحت سلامت کسب کنند و به نهاد‌های نظارتی ارائه دهند که از نظر روانی سلامت هستند.
 
کنایه ظریف به منتقدان داخلی برجام

محمدجواد ظریف: این سوال برای مردم پیش می‌آید که چطور برجامی که چند بار در داخل کشور تشییع و دفن شد، توانست آمریکا را ۱۳ به ۲ در جلسه شورای امنیت سازمان ملل شکست دهد؟ چطور جسد برجام توانست آمریکا را در شورای امنیت شکست دهد؟ برای مردم سوال پیش می‌آید که نکند این حرکت آمریکا هدفش چیز دیگری بوده است، چون آن‌ها فکر می‌کردند برجام مرده است و خاصیتی ندارد؟ ما نیز در داخل کشور، چون هدفمان دفاع از خودمان نبود، بلکه هدفمان دفاع از کشور بود نگفته بودیم که اخبار مرگ زودرس برجام مبالغه آمیز است، نگفته بودیم که نه تنها مبالغه‌آمیز است بلکه با حقیقت فاصله بسیار دارد.

بیمارستان جم: شرایط شجریان هنوز خوب نیست، نیاز به مراقبت ویژه دارد

دکتر حیدری اقدم، رئیس بیمارستان جم درمورد آخرین وضعیت استاد شجریان گفت: شرایط ایشان هنوز خوب نیست و نیاز به مراقبت ویژه دارد. هشیاری او خوب نیست. بابک حیدری اقدم ـ مدیرعامل بیمارستان جم ـ در مصاحبه‌ای با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت سلامت محمدرضا شجریان بیان کرد: استاد شجریان دو روز قبل با تابلوی شوک سپتیک یا شوک عفونی به بیمارستان منتقل شدند که در آن زمان شرایط بالینی مناسبی نداشتند. وضعیت جسمانی ایشان همراه با افت فشار، تنگی نفس، ترشحات ریوی بسیار زیاد و هوشیاری پایین بود. ایشان سریع به آی سی یو منتقل شد و اکنون در آی سی یو هستند و نسبت به روز اول بستری وضعیت فشار و تنفس بهتری دارند، ولی وضعیت هشیاری او اصلا خوب نیست. او ادامه داد: یکسری درمان‌های لازم برای ایشان انجام شده، ولی هنوز به مراقبت‌های ویژه بخش آی سی یو نیاز دارند و به این زودی امکان ترخیص ایشان از این بخش وجود ندارد، چون شوک عفونی ایشان هنوز برطرف نشده و فشارشان با دارو‌های تقویت کننده بهتر شده است. منشا شوک عفونی ایشان احتمالا به خاطر ذات‌الریه یا عفونت ریه بوده است.

وزیر خارجه امارات: معاهده امارات با اسرائیل علیه ایران نیست

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه به مواضع اخیر مسئولان کشورمان در رابطه با توافق صلح ابوظبی و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد. انور قرقاش، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در صفحه توییتر خود نوشت: معاهده صلح امارات متحده عربی و اسرائیل یک تصمیم مستقل بوده و علیه ایران نیست. ما این را گفته ایم و تکرار می‌کنیم. ما مداخله در تصمیماتمان را نمی‌پذیریم. وی همچنین نوشت: ما هرگونه تهدید و وعده وعید را نمی‌پذیریم؛ چه از روی قلدری باشد یا نگرانی. تصمیمات راهبردی باعث تحول می‌شود و تاثیرگذار خواهد بود، تصمیم‌های آینده نگر ما موقعیت و قدرت رقابت امارات را تقویت می‌کند. پیش از این وزارت خارجه امارات در اعتراض به سخنان حسن روحانی در رابطه با عادی سازی روابط ابوظبی با رژیم صهیونیستی، کاردار جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی را احضار و یادداشت اعتراضی به او تحویل داد. وزارت امور خارجه امارات مدعی شده است که اظهارات رئیس جمهور ایران ''تحریک آمیز است و پیامد‌های خطرناکی بر امنیت و ثبات منطقه دارد. ’'

رئیس صداوسیما: می‌خواهند با استفاده از شبکه‌های اینترنتی صداوسیما را تخریب کنند

علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما: با بیان اینکه این جنگ رسانه‌ای دنیای استکبار با استعداد کامل ماهواره‌های دنیا علیه ایران پیگیری می‌شود، گفت: حدود ۱۳۰ شبکه ماهواره‌ای با لهجه تهرانی در جغرافیای ایران پخش می‌شود که همگی آن‌ها توان استودیویی و تجهیزات و برنامه‌های سنگین دارند تا افکار عمومی را به هر شکل به خود جلب کنند. رئیس صداوسیما همچنین با اشاره به تلاش‌های جبهه استکباری برای استفاده از شبکه‌هایی بر بستر اینترنت برای این جنگ رسانه‌ای گفت: هدف‌شان این است که صداوسیما را تخریب کنند تا افکار عمومی سمت آن‌ها برود، اما به لطف الهی، امروز رسانه ملی با وجود همه توطئه‌های آن‌ها مشغول کار خودش است و در همین ایام اخیر، نظرسنجی‌ها نشان داد بالای ۸۰ درصد مردم به سازمان صداوسیما توجه دارند و این یعنی دشمنان موفق نشده‌اند. علی عسکری تصریح کرد: در این جنگ نامتقارن، نقش آن‌ها تخریب افکار عمومی است و ما نقش امیدآفرینی داریم. به لطف الهی، صداوسیما با قدرت و غیرت همکاران و بدنه صداوسیما که انقلابی، مقاوم و صبور هستند، ایستاده است و کارش را پیش می‌برد.

مهدی رحمتی از شهرخودرو اخراج شد

تنش بعد از بازی با سپاهان باعث اخراج مهدی رحمتی از شهرخودرو شد. مهدی رحمتی که در دیدار مقابل سپاهان دو بار دروازه تیمش باز شد، در پایان بازی تنش عجیبی با کادر فنی تیمش داشت که منجر به اخراج وی از این تیم شد. مهدی رحمتی درواز‌بان باتجربه شهرخودرو که بعداز شکست تیمش از نظر روحی و روانی شرایط خوبی نداشت، پای اتوبوس این تیم با سهراب بختیاری‌زاده سرمربی شهرخودرو درگیری لفظی پیدا کرد که در نهایت بالا گرفتن این موضوع باعث اخراج وی از این تیم شد و سرمربی شهرخودرو وی را در اختیار باشگاه قرار داد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: عزاداری ماه محرم با رعایت شروط ابلاغی مانعی ندارد

مرجع تقلید شیعیان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر همه عزاداران الزامی است. به گزارش  تسنیم، به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: رعایت مسائل بهداشتی از جمله زدن ماسک برای همه عزاداران لازم است. وی گفت: توقع می‌رود که مردم مقررات اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را جدا رعایت کنند؛ مکان سرپوشیده نباشد، جمعیت محدود، وقت محدود باشد و همگان از ماسک استفاده کنند. آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر این شرایط رعایت شود در این صورت عزاداری مانعی ندارد و عواقب منفی هم نخواهد داشت؛ ما جداً از مردم می‌خواهیم که در تشکیل جلسات عزاداری تمام آنچه مربوط به سلامت عزاداران هست، رعایت کنند. مرجع تقلید شیعیان افرادی که بیماری دارند یا احتمال ابتلا به ویروس کرونا دارند، در این مجالس حضور پیدا نکنند، این کار ممکن است باعث آلودگی دیگران شود و همین مساله مسئولیت شرعی دارد. آن‌ها می‌توانند از طریق تلویزیون و اینترنت از این برنامه‌ها استفاده کنند.
 
منشا کرونا کشف شد: هشت سال قبل در یک معدن!

محققان اعلام کردند منشأ گسترش کرونا بازار ووهان نبوده بلکه متعلق به کارگران و معدنچیانی بوده که مدفوع خفاش‌ها را در سال ۲۰۱۲ میلادی پاکسازی می‌کردند. به گزارش ایران آنلاین به نقل از دیلی ساینس، در آن زمان شش معدنچی به بیماری کرونا مبتلا شده و ۳ تن از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند و بافت نمونه بیماری آن‌ها ۸ سال پیش به آزمایشگاه ووهان چین فرستاده شده بود تا علت مرگ کارگران معدن روشن شود. /ایران

خود اظهاری کلیه داوطلبان کنکور از فردا آغاز می‌شود

فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش گفت: همه داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ لازم است از فردا (سه‌شنبه، ۲۸ مرداد) به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس salamat.gov.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم، اقدام کنند. اطلاعات این فرم در وزارت بهداشت محفوظ است و تکمیل آن به منزله تایید سلامت داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ است. آزمون داوطلبان مبتلا به کرونا در مکان‌های مجزا از سایر داوطلبان و منحصرا در بیمارستان شهر محل آزمون برگزار می‌شود. اگر داوطلبی بعد از تاریخ ۲۳ مرداد مبتلای قطعی به بیماری کرونا شده باشد، به باجه‌های رفع نقص مراجعه کند. / باشگاه خبرنگاران

دستگیری عامل پیش فروش واکسن کرونا در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای تهران گفت: در رصد‌های فضای مجازی مشخص شد فردی در فضای مجازی پیش فروش واکسن کرونا را تبلیغ می کرده و با دریافت مبلغ ۳۰ میلیون ریال، وعده تحویل آن را در آبان و آذرماه به کاربران فضای مجازی داده است. این فرد که ۳۵ سال داشت شناسایی و دستگیر شد و انگیزه خود را از تبلیغ واکسن کرونا سرگرمی اعلام کرد که متاسفانه همین سرگرمی با احساسات و روح و روان مردم به ویژه خانواده‌هایی که بیمار کرونایی داشتند بازی کرده بود. / ایسنا

مخالفین دست از لجاجت بردارند؛ این برجام بود که آمریکا را به خفت کشاند

محمد متین کارشناس روابط بین الملل در یادداشتی برای خبرآنلاین نوشت: شکست اخیر رژیم آمریکا در تصویب قطعنامه پیشنهادی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل، دارای ابعاد حقوقی، سیاسی و بین المللی و دیپلماتیک مهمی است. برجام قانونمند و مورد حمایت جامعه جهانی هنوز می تواند علی رغم رفتار‌های خصمانه و غیرقانونی آمریکا، دستاورد‌هایی را برای ایران داشته باشد، به شرطی که مخالفین داخلی آن دست از لجاجت بردارند. اگر امروز مخالفین سرسخت گفتگو، دیپلماسی و تعامل با جهان، از ناکامی بی سابقه و تاریخی رژیم تروریستی آمریکا در شورای امنیت ذوق زده، خرسند و شادمان هستند، باید بدانند که آنچه اتفاق افتاد در سایه‌ی توافقی بود که از طریق دیپلماسی، گفتگو و تعامل با جهان بدست آمد؛ یعنی برجامی که آن‌ها برای شکستش از هیچ کوششی دریغ نکردند.

کاندیدا‌هایی که حسام الدین آشنا برای ۱۴۰۰ شایسته می‌داند

ایران نوشت: حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در گفت‌وگویی با مجله «اندیشه پویا» از برخی کاندیدا‌های بالقوه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رونمایی کرده است. به گفته او علی لاریجانی کسی است که مسائل مملکت را بخوبی می‌شناسد، روابط قدرت را بخوبی می‌شناسد، راه‌حل‌ها برایش بسیار مشخص است و می‌داند چطور می‌توان مسأله را حل کرد. قدرت تعامل مؤثر با رهبری و نیرو‌های مسلح را هم دارد، اما مشکلش تعامل با مردم است که به نظرم می‌توان این مشکل را هم حل کرد. آقای دکتر اردکانیان (وزیر نیرو) ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، اما ایشان هم باید زبان گفتگو با مردم را بهتر بیاموزد و رشد کند. از دیگر کسانی که به نظرم می‌تواند این مسئولیت را برعهده گیرد، آقای حسین دهقان است. ایشان هم مدیر بسیار توانمندی است و اقتداری کاریزماتیک دارد و از توان تعامل با رهبری و قوای دیگر و نیرو‌های مسلح هم برخوردار است و معطوف به حل مسأله کار می‌کند

تحریم‌ها برداشته شود، ایران و آمریکا مذاکره می‌کنند؟

سردار دهقان، مشاور امور دفاعی رهبر انقلاب گفت: در برجام ما به تعهدات خود عمل کردیم، اما اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل نکردند. در خود برجام مکانیزم‌هایی مثل مکانیزم ماشه پیش‌بینی شده است که اگر طرفی از ۱+۵، برجام را جزئی یا کلی نقض کنند با سازوکاری که پیش‌بینی شده است، به شورای امنیت می‌رود. حال سوال این است که چه کسی می‌خواهد این کار را بکند؟ آمریکا که از برجام خارج شده و طبیعتا این مکانیزم برای او کار نمی‌کند، بقیه هم که خارج نشدند اگر بخواهند آن را فعال کنند باید در چارچوب برجام باشد. به اعتقاد من این اتفاق رخ نمی‌دهد. در پاسخ به این که «اگر آمریکا تحریم‌ها را بردارد آیا ایران با آمریکا مذاکره می‌کند؟»: همین «اگرها» موضوع بحث است؛ اگر تحریم‌ها را برداشتند، تصمیم می‌گیریم.

ساخت مسکن مهر، خلاف همه قوانین و اسناد بالادستی است

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در خبرآنلاین گفت: همه تجربه‌ها درباره مداخله دولت در ساخت‌وساز شکست خورده است. از نظر قانون اساسی، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و قانون‌های عادی مداخله دولت در امر ساخت‌وساز خلاف قانون است. همه دولت‌ها قانون را رعایت کرده‌اند، از جمله دولتی که رهبری در راس آن بودند، تنها دولتی که رعایت نکرد، دولت نهم و دهم است. حتی یک قانون هم نداریم که در ایران به دولت گفته باشد که مسکن مهر را اجرا کند. در ایران شناسایی افراد کم درآمد سخت نبود اگر سیاست در آن دخیل نمی‌شد و اگر کسی برای رای‌آوری این کار را نمی‌کرد. دولت احمدی نژاد خیلی هم پول نداشت و کل پول را از طریق افزایش پایه پولی و اعطای اعتبار از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها به ویژه بانک مسکن انجام داد. خانه سازی برای افراد فقیر توسط دولت باید تحت عنوان مسکن اجتماعی باشد، اما در ایران این قدر سیاسی‌کاری می‌شود. برد سیاسی مسکن مهر در روز‌های اول خیلی زیادتر از این بود، ولی کارایی زیادی نداشت و با کسری زیادی مواجه شد. اگر مسکن مهر نبود و بازار حمایت می‌شد و شرایط اقتصاد کلان خوب بود خیلی بیشتر مسکن ساخته می‌شد. الان نجات صندوق پس‌انداز مسکن و افزایش قدرت خرید، برای دولت بسیار کم‌هزینه‌تر و مؤثرتر از ساخت‌وساز است.

رئیس جمهور بعدی شبیه حسن روحانی باشد!

علی جمالی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، با بیان اینکه تغییر شرایط بین المللی کشور، مهمترین ماموریتی است که ریس جمهور بعدی ایران می‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: رییس جمهور بعدی باید همانند سال۹۲ حسن روحانی باشد که فضای بین‌المللی کشور را تغییر داد و پیام صلح، گفتگو و تفاهم را از ایران به دنیا مخابره کرد و موجب ایجاد شکاف و اختلاف در جبهه یکپارچه غرب شد. رییس جمهور بعدی هم باید چنین توانایی داشته باشد، آمریکا در پیشبرد پروژه منزوی کردن ایران تا مدت زیادی شکست خورده و الان فضای مساعدی است که یک نگاه مسالمت آمیز از سوی ایران و تاکید بر اتفاقی که در برجام افتاد، به جهان صادر شود و با یک دیپلماسی قوی، خط اختلاف در غرب را تقویت کنیم. /ایسنا

شورای نگهبان توان خود در عدم احراز صلاحیت را در انتخابات ریاست جمهوری هم به کار گیرد!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: افکار عمومی به‌ویژه در سطح فعالان سیاسی و اصحاب رسانه از این سخن سخنگوی شورای نگهبان که هفته گذشته گفت افرادی که صلاحیتشان برای رئیس‌جمهور شدن رد شده، ثبت‌نام نکنند، متوجه این نکته شد که رئیس دولت‌های نهم و دهم مخاطب این هشدار است و البته هشدار بجایی هم بود. از این هشدار شاید بتوان فهمید که شورای نگهبان درصدد است در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری آینده، دقت بیشتری نماید تا اشتباهات گذشته را تکرار نکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۴۰
شما اماراتی ها یادتان نمی اید که وقتی در یکی دو دهه گذشته علیه برنامه هسته ای ایران بودین ویا علیه صنعت نظامی ما ولی ما چیزی به شما نمی گفتیم و سفیر احظار نمی کردیم
ولی الان داریم برابر میشویم و این برابری چون برای ضد منافع ایران و امنیت منطقه است همکاری شما با این نژاد پرست ها که میخواهند کشورها را تجزیه کنند با ما طرف هستید و راه در درویی هم ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
روسها برای ایران یک نیروگاه اتمی900 مگاواتی را 20 سال طول دادند ولی حالا امارات نیروگاه 6000 مگاواتی اتمی خود را کمتر از 6 سال به بهره برداری رسانده. نفرمایید که امارات متگی به شرکتهای کره ای بوده. چون هر چه باشد شرکتهای کره ای تکنولوژی برتری نسبت به روسها دارند.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
این همسایه ما اومده میگه من از قیافه مهمانان و فامیل و دوستان شما خوشم نمی اید و اجازه نداری با انها رابطه داشته باشی مگر اینکه قبلا از من اجازه گرفته باشی چون انها دزد و لات و بی سر و پا هستند. حالا جالب است که همه اهل کوچه و همسایه های دیگر ما دوستان ما را می شناسند و از انها نه تنها شکایت هم ندارند بلکه رفت امد هم دارند. به این همسایه میگم اخر مگه شما قاضی و پلیس و دادگاهید؟ میگه نیستم ولی احساس و تشخیصم این است و اگر حرف بیشتر هم بزنی یکدفع دیدی چرخ ماشین دوستانت پنچر شد چون کوچه هم همش واس منست! به نظر شما چکار کنم؟ بچه ها و همه دوستان همین همسایه هر روز برای رفتن به خارج از کشور میان از من دستی دلار میگیرن یا کارهای تجاری شان را با من انجام می دهند. خوبه قطعش کنم. انوقت وضع کار و کسبش دیدنی تر نخواهد شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
قطعش کردیم یک دوره ای به غلط کردن افتادن و گفتند بیایید با هم کار کنیم چون تجارتشون با ایران شکل می گیرد و نه ایران تجارتش با انها
در ضمن یکبار دیگر نظر را بخون که گفتم تا قبل از مورد اخیر این ها در مسائل داخلی ایران دخالت می کردن و حتی جنبه بین المللی نداشت که به عمد بین المللی کردن تا فشار بیاورند به ایران حالا نوبت ما است که فشار بیاوریم ولی فشار ما دیگر مانند انها نیست که بخواهند بزنند و در بروند بلکه می زنیم ونابودشان می کنیم ان وقت تو که همیشه برای غیر ایران حق به جانب می دهی ادعا هم می کنی؟
پس بچسب به همون بی غیرتی و جواب هم بشنو
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
حداقل اماراتیها دیگر مجبور نبودند یک پول حسابی در سی سال گذشته به کارشناسان خانم روسی و خانواده های انها هنگام ساخت و بهره برداری بابت حق حجاب و مرارات و سختی فرهنگی( حجابسیسیون) بپردازند. ولی برخی پرداختند و همچنان می پردازند. انهم نه با روبل و یوان. برادران روسی هم عین خودمان هستند. از صبح تا شب علیه امریکا و دلار امریکا می نویسند ولی به غیر از دلار امریکا پولی قبول نمی کنند!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
به 2303. اگرهمسایه شما بیابید بگوید مطابق نظر من باید رفتار کنی شما چه عکسل العملی خواهید داشت؟ بی غیرت باشیم بهتر است که منصف نباشیم و فقط خودمان را ببینیم
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
خوب دوباره قطعش کنید دیگر. از این بالاتر که سلطانک رجب قطع کرد ولی ما که در بحث فلسطین و اسراییل صد مرتبه از رجبک داغتریم قطع نکردیم. ولی خوب. این سفیر امارات در تهران هم مانند بطلمیوس مربی بلژیکی اخرشه. احتمالا سفارت امارات در تهران نیاز به بازسازی داره گفته چرا از بودجه ملت ایران نتوانیم استفاده کنیم. یک حرف تحریک امیز بزنیم تا بابت خسارات به سفارت کلی غرامت بگیریم. کره جنوبی و سایر سفارتخانه ها هم در صفند.×
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
خوب دوباره قطعش کنید دیگر. از این بالاتر که سلطانک رجب قطع کرد ولی ما که در بحث فلسطین و اسراییل صد مرتبه از رجبک داغتریم قطع نکردیم.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
میخوای کاخ سفید حسینیه کنی و رام الاه و حیفا با خاک یکسان بشه . آنوقت طرف مقابل بیکار میشینه . زیر دریای نوک هدف بسمت بندر گاه و نیروگاه بوسهر و کشتی های باری و تجاری و مراگز نظامی در تیررس هستند چون اهداف نطامی و استراتژی نطامی را اعلام‌نمیکنند . تنها یک راه دارد تنش ها باید از بین برود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
تنش زمانی از بین میرود که اسراییل نابود شود چون هدف این ها تجزیه کشورها است تا نیل به فرات برسند برای حکومترانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
به اون ساده لوح هایی که میگن ایران نباید دخالت کنه :
وقتی امارات با عربستان متحد میشه و به یمن حمله میکنه ، ایران هم هرگونه حق اظهار نظر رو داره
ان سال های دولت اصلاحات چون قیمت نفت کم بود صرف نمی کرد در اقتصاد سرکوب کنید و بعد شوک به ان بزنید و مجبور بودین مثل کشورهایی که دستکاری در اقتصاد نمی کنند رفتار کردین هرچند اگر اصلاح ساختار بودجه را طی می کردین تورم در ان زمان به زیر 3 درصد می رسید ولی نکردین و تورم به طور متوسط 10 درصد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
حرف چرت زدن در کشور شده هنر. حق داری. هر قدر حرفهای گنده تری بگی به مسئولیت بالاتری میرسی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
نفت 120 دلاری را می فرمایید ولی نفت 7 دلاری را چرت می پندارید؟
عطا خان این گفته ناپلئون درمورد خودت بیشتر مصداق داره.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
افرین. مشگل ایران رنگارنگهایی است که روز خود را در سایه ملکه انگلیس و درامد زایی از کمکهای دولتی انگلیس به نیازمندان می گذرانند و بعد از ظهر خود را مشغلو نوشتن نامه و تقاضا از بنیاد ملک عبدالله عربستان برای شهریه خانم و بچه های سپری می کنند و شب خود را در توییت مشغول درامد زایی از سرمایه نفتی و دکلهای نفتی ملت ایران می گذارنند
ناشناس
| Ukraine |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
بنظرم یک چیزی اینور جاگذاشته میخواد بیاد برداره بره میترسه!
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
حتما بو کباب اینوریا از کباب عربستان بیشتر به مذاقش خوش اومده
1
اصلاحطلبان باید اجازه دهند تا کشور مدتی تماما توسط اصولگرایان اداره شود تا در دراز مدت نیروی اصلاحطلبی تقویت شده دایره بزرگتر و امکان تغییرات غیر ممکن، ممکن شود.تجربه نشان داده هر اصولگرایی که مسئولیت گرفته و وارد گود شده بسمت اصلاحطلبی میل کرده و از تند روی برائت جسته.نظیر اقایان هاشمی لاریجانی روحانی و اخیرا جناب توکلی با مواضع اصلاحی و یا اقای احمدی نژاد که اینروزها نظیر تند روهای اصلاحطلب موضع میگیرد.بنابراین شکی نیست که تند رو ترین اصولگرایان نظیر اقای شریعتمداری یا علم الهدی نیز با قبول مسئولیت ناچار از حرکت بسمت عقلانیت و تفکر خواهند بود. بقول اقای اشنا اگر جناب روحانی اینروزها کمی به سمت اصولگرایی میل کرده چون بعد از ۹۶ فهمیده اقایان تند رو برای رسیدن به قدرت قادرند چه ضربه هایی به منافع کشور بزنند و بنابراین علی رغم درون اصلاحطلبی فتیله را پایین کشیده تا ترمز جماعت تند رو را بکشد. تابلوهای هشدار پلیس در اتوبانها بما یاد اوری میکنند که"تند روی همیشه باعث تصادف خواهد شد"
پاسخ ها
برو ‌عمو
| United States of America |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
مگه ما چند سال دیگه زنده ایم یا قراره دوباره به دنیا بیاییم که وایسیم ببینیم اینا نوبتی چجوری کند میزنن به زندگی و‌مملکت!
وقتی از اقتصاد سر در نمی اورید و دائم ورد زبان مسوولین این است ای وای نقدینگی داریم و هر روز و هر سال بالا می رود همین می شود که علم اقتصاد را پیروی نمی کنید
جهت اطلاع شما در همه کشورها نقدینگی هر سال افزایش پیدا می کند ولی مانند شما رفتار نمی کنند که این پول ازاد باشد بلکه با گرفتن مالیات سنگین اجازه نمی دهند که به دلالی برود و خود به خود به تولید می رود ویا راکد می ماند و جرات در بازارهای سوداگرانه را ندارند که بروند برعکس در کشور شما همه چیز ازاد است ان وقت اقایان هم فقط دنبال فروش نفت هستند چه در داخل و چه در خارج
2
تجمع تعدادی از ازادگان جنگ تحمیلی مقابل دادگستری نشان از تابیدن نور امید بر دل مردم کشورمان دارد که با برخورد جناب رییسی با برخی قضات در پرونده های مشابه ؛ تلالو پیدا کرده و امید است این امیدواری ها با پیگیری قضات پاکدست در قوه قضاییه سر منشا قدمهای خیر بعدی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
الان منفی‌ها رو به چی دادی؟
باز هم اخبار یک الیگارشی فرسوده برای توده های درمانده تابناک فکر نمیکنی در این کار نوعی سادیسم وجود داره؟ خوب خبر مردم رو به خودشون برسون به من چه که ضرغامی به توکلی چه گفت یا عارف
چقدر اظهار نظر های اصلاح طلبان ورشکست شده را می گذارید!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
اصولگراها که ورشکسته تر هستند!
رفتید در دانش کشور بتن ریختید مدعی هم هستید؟ ان هم برجامی را امضا کردین که توان خروج از ان را ندارید چون بحرانی تر می شود اوضاع بین المللی شما و نه می توانید حقتون را از تفاهم بگیرید را افتخار میدانید ان هم برای این که در سیاست امریکا را شکست دادین؟
ولی همه می دانند که تا تحریم امریکا است تحریم های سازمان ملل چه باشد و چه نباشد نخودی به حساب می اید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
دانشی که بشه بتن گرفتش به درد همون زیر بتن رفتن میخوره. دانش باید به درد مردم بخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
یک سری برو بیمارستان تا بفهمی چی هست فرانسه
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
واقعا دست مریضاد دانشی که بشود آنرا بتن گرفت به درد لای سیمان‌وبتن می خورد دانش باید به اوضاع وبد بختی مردم رسیدگی کند
لازم است که از داوطلبان هر انتخاباتی قبل از تائید صلاحت تست " آی کیو " گرفته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
بخدای لاشریک له بسیاردرست گفتی نتایج عدم توجه به آنرادرمورد انتخاب نمایندگان محترم سالهای اخیرشاهدیم
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
اقایان خصوصا اشنا نااشنا کمتر بر طبل پست ریاست جمهوری نکوبد که بی محتوا
بیشک در یک پرونده ۸.۲۰۰.۰۰۰ یورویی اگر ۲۰ درصد ان هم به طرف ایرانی تنظیم کننده ان قرار داد یکطرفه برسد مبلغ قابل توجهی میشود.بدیهی است که فدراسیون فوتبال و شخص تاج این مبلغ و هزینه وکلای ایران در دعوا را باید از جیب مبارک پرداخت کند تا درسی باشد برای سایر مدیران و مسئولان در کشور تا سهوا یا عمدا قرار داد را به نفع طرف مقابل برای غرامت گرفتن از جیب بیت المال این مردم مظلوم تنظیم نکنند
غرق شدن دختر سیستانی هنگام اوردن اب از رودخانه سرباز،قطع شدن دست کودک دیگر توسط گاندو ،چرخه ای تکراری که شنیدن خبرهایش دیگر برایمان عادی شده و حتی از اظهار تاسفی ساده دریغ میکنیم،... تاسف برای پاهایی که هرگز کفش به خود ندیده است،شهروندانی که لوله کشی اب و گاز برایشان تکنولوژی جدید و فوق پیشرفته محسوب میشود ، تو گویی زمان در ان نقاط بی اندازه محروم، در قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی متوقف مانده و البته خبری هم نیست از انهایی که برای مظلومیت کودکان سومالیایی اشک گاندو میریختند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
واقعا از صمیم دل متاسفم
هنوز به مرحله نان در بیمارستان نرسیدین؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
ای کیو این مثبت دهندگان در حد!!
این اقای ابوترابی همون نیست که از یک نامه خیالی خبر داده بود؟
آخوندی : بیشتر خودم را یک آدم روشنفکر می‌دانم. من هم خودم را انیشتین می دانم.
وقتیکه اظهارات سیاسیون و گاها مسولین را میخوانی یقین مینمایی که اینها در ایران واقعی که مردم زندگی میکنند ، زندگی نمیکنند ،و از هیچی چه اقتصادی و چه اجتماعی خبر ندارند ،و همین پنج ،شش درصدی که همهٔ ثروت کشور را در اختیار گرفته اند ،کل مردم میبینند ؟،، دیگاه اینها مانند دروان قاجار از ایران است که ایران را از تهران تا قزوین میپنداشتند ؟،واقعا روح استاد شهریار شاد باشد ؟،،
این میرلوحی همونی نبود که وقتی رییس کمیته یکی ازمناطق تهران بود عینک دودی را به عنوان نمادغربی ممنوع کرده بود وحتی نمیدونست عینکهای طبی فتوکرومیک وقتی نور شدید میشود خودبه خود دودی میشوند. حالا اینگونه افراد شده اند اصلاح طلب. شبیه این موارد در مورد افراد دورو بر خاتمی زیادند.
آدمی که مردم ازش نترسند به درد مسولیت در ایران نمیخورد کی از روحانی میترسد؟ هیچکی کی از احمدی نژاد میترسید کی از خاتمی میترسید من خودم از وقتی روحانی رییس جمهور شد کوچکترین ترسی ازش نداشتم! هر روز هم علیه اش کامنت نوشتم چه فایده ای داره حالا ترس هم نباشه ولی ازش باید حساب ببریم برای همین ریاست جمهوری ۴ ساله برای اینکه مردم یکی دو سال اول حساب میبرن روحانی که از همون اول ترسی نداشت هر کی هر کاری دلش خواست کرد این یک سال آخر که کلا همه چیز به حال خودش رها میشه دولت باید ابهت داشته باشه
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
رییس‌جمهور منظورته یا لولو خرخره؟ رییس‌جمهور و هر مسوول دیگه‌ای نماینده‌ی مردم است نه میرغضب !
آدمی مهمتر از وزیر فراری دولت اصلاحات پیدا نکردید که مطلب ازش بنویسید و اوقاتمان را تلخ تر از اینی که هست نکینید!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
بورس درچند روز گذشته بیشتر از ۲۵۰ هزار واحد سقوط کرد
خداحافظ روزهای سبز !
خداحافظ طمعکاری
خداحافظ رویای یک شبه میلیاردرشدن
خداحافظ سودهای باداورده بی منطق روزانه ۵ درصدی
سلام سقوط های سهمگین
سلام فشارخون بالا وشب بیداری ها
سلام سکته های قلبی !!!
مهاجرانی روی آفتاب پرستم سفید کرده.....وزیرسوگلی سید خندان....مفسر بی بی سی...صدرحمت به اردشیرزاهدی
پسرم دکل نفتی ... !!! مجازات نشد خودمم هم که کلی حاشیه دارم و الان هم در سایه ملکه فخیمه انگلیس هستم و از عربستان هم روزی خوار هستم گوشه چشمی هم دارم که با خوش خدمتی کردن و توییت کردن بر ضد دولت آمریکا سفره دیگری برای خودم درست کنم امیدم به تابناک است که حرف های مرا با آب و تاب منتشر کند!!!!
جنگ نمایشی مسئولان را جدی نمی گیریم

رای بی رای

انتخابات خداحافط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
شما رای نده و قهر کن و بشین خونه و تماشاگر باش
بقیه حتما رای میدن
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
ناشناس ۸۱۲ داداش تایم کاری ارتش سایبری هم از هفت و نیم شروع میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
812
منظورت از بقیه همون دو تا منفی در برابر 56 مثبته
شما ها سبدتون خیلی کوچیکه آقازاده
اقای عسگری! ۸۰٪ مردم با سیما کاری ندارند. امار غلط را افراد متوهم‌به شما ارائه می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
متوهم کسی است مثبت و منفی در فضای مجزی را کل ملت می بیند
در ضمن مرکز امار نظر سنجی صدا و سیما از معتبر ترین نهاد های امار دهی است
شناس شما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
ساندیس هایی هم که به شما میدند ازمعتبرترین تولیدکننده خریداری میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
شما برو ساندیس امریکایی بخور و ما ساندیس وطنی را می خوریم ان هم چند تا چند تا
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
منظورت آمار مربوط به برنامه نود فردوسی پور ......که بعدا از طریق شرکت مخابرات انار واقعیش معلوم شد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
نظر سنجی را در پیامک می بینی؟
نظر سنجی معتبر یعنی تلفنی و حضوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
آخی - 80 درصد رو از کجات در آوردی
آهان حتما تو ماهواره دیدی
ماشالله برادر مهاجرانی اپوزوسین!
واقعا جای تاسف است که نظر یک ورشکسته سیاسی هرهری مسلک لندن نشین مثل مهاجرانی را بانشر می کنید
بجای لندن شرافت زندگی در این خاک و بین این مردم را در این مشکلات داشته باشد اینقدر شرافت دارد حسن وطن پرستی دارد لندن چکار می کند
محمود صادقی و سلحشوری فقط پرحاشیه!
استرس و یاس درونی خود را فقط منتقل می کنند
اقاي مهاجراني ازپست ومقام خبري نيستا!!!!!
سالی ۱۰۰میلیارد بودجه برای تغییر چند کلنه غربی و معادل سازی آن مانند . آویز گوش دراز برای کراوات . شما فکر کن چند وقت دیگه تحولی شکل بگیره مردم‌کروات نمیزنند ؟ از لباس عربی بهتر نیست ؟ زبان انگلیسی که از زبان عربی که خیلی بهتر هست . .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
ادم هایی مثل تو چون در این عصر زندگی می کنند و زبان تهاجمی هم انگلیسی در این زمونه است پس ادای روشنفکری در نیار و حداقل پاسدار زبانتون باشید ونه اینکه برای کلاس گذاشتن کلمات انگلیسی را استفاده کنید
انقلابیون قبل و بعد از سال ۵۷ بزرگترین انتقاد انها این بود که شاه در چند شهر کاخ دارد و بر سر خودش تاج طلا دارد . حالا سالی ۱۱۰ میلیارد برای طلاکتری انها هر سال همین مقدار خرم‌میشود ولی تمامی ندارد . تابناک شما که سایت روشنگر و روشنفکری هستی نظرت در مورد رد یا تایید سخنم چه هست ؟ کاربران اصولگرا چه میگویند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
اول خودت بفهم چی نوشتی
برخی نمایندگان سابق مشکلات روحی و روانی داشتند) تمام این اصلاحیه ها برای بخش حذف مراجع اجرایی از انتخابات و بمعنی عدم تحقیق و تفحص کافی درباره مدرک و سوابق اجرایی کاندیداها و کمک بیشتر به استصواب شورای نگهبان
مدتی پیش خوندم که سطح هوش ایرانی ها خیلی پایین اومده...این دو روز با خواندن نظرات مردم در تابناک درباره ی صلح امارات و اسرائیل این کاهش سطح هوشی رو به وضوح دیدم.
هموطنان عزیز حرف از احترام به حق حاکمیت امارات میزنن،این دوستان احتمالا متوجه نیستن که اعراب و اسرائیل دارن ایران رو محاصره میکنن برای حمله.
این یک اتحاد هست علیه ایران.
وقتی اسرائیل اومد تو خلیج فارس و با اف 35 و زیردریایی های اتمی زد قتل عاممون کرد اونوقت هموطنان عزیز متوجه میشن که :آها!اینا برای کشتن ما متحد شدن.
تو جنگ ها این مردم معمولی هستن که قربانی میشن هموطن عزیز.
هموطنان عزیز بیشتر براساس تخیلات عمل میکنن تا واقعیات.
منم دوست داشتم وضعیت به اینجا نکشیده بود اما حالا که رسیده نمیشه با تخیلات با موضوع طرف شد.
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
دوست عزیز باهوش... ولش کن، خواستم جواب بدم ولی چون نمیدونستم از کجا شروع کنم چیزی نمیگم. شما مشغول تحلیل‌های ژئوپولیتیک باش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
خدمت دوست باهوشمون هم عرض کنم اسراییل همین الان با همسایگانی مثل ترکیه گرجستان ارمنستان اذربایجان رابطه داره.در جنوب هم فقط به امارات بسنده نمیکنه.با عمان بحرین و عربستان هم در حال مذاکره است.اون زمان که باید به همسایگان جنوبی اطمینان خاطر میدادیم که تهدید نظامی علیهشون نیستیم در روزنامه ای که بدروغ توسط رسانه های خارجی .... هست حکم به زدن این کشورها دادیم و طبق اصل ساده و واضح علمی هر عملی عکس العملی داره متناسب و در جهت مقابل، بنا براین امارات هم فکر امنیت خودش رو کرده. الان هم هنوز دیر نیست و میشه با گفتگو و نه تهدید اونها رو مجاب کنیم که اگر اجازه پایگاه داشتن به اسراییل داده بشه مسلما ناخواسته جنگ به داخل خاک اونها هم کشیده میشه و اونها که برجهای عظیمی مثل خلیفه یا برج العرب دارن میدونن که این موضوع بنفعشون نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
خخخه
یک مورد از تجاوز ما به کشورهای پایین بگو ببینم در این سال ها ولی وقتی تجاوز به این وان وکشور خودتان به صورت غیر مستقیم کردن قطعا واکنش نشان خواهیم داد
در ضمن وقتی یک روزنامه را در حد یک سیاستمدار میبینی بهتر ازاین نظر نمیتوانی بدهی!
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
با این مسئولان و واین گیهان و آن تلویزیون میلی چه انتظار داری!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
شما کیهان ضریب آی کیو ایرانی ها رو صد چوب بتنهای پایین آوردین
لطفا سکوت کنید و کم برای ایران مشکل درست کنید
تمام
عباس آخوندی . ساخت مسکن توسط دولت خلاف قوانین بالادستی و دخالت دولت نهم و دهم در امر مسکن بود ......... یعنی دولت ها چون حق دخالت در تولید و اقتصاد را ندارند و بابت یاخت و سازهای دولتی رانت و فساد گل میکند . لذا دولت ها فقط موظف هستند به هر شهروند فقط یکبار از بدو تولد یک سری امتیارگزات تعلق گیرد و یکی از انها مسکن هست که انبوه سارگزان با نظارت نطام مهندسی ساختمان اعمال میشود . لذا طرح مسکن مهر یک طرح پوپولیستی و سیاسی و انتخاباتی بود . دادن پول نقد به دست مصرف کننده غیر کارشناسی بود . کلا اصولگرایان چون عقل و علم را به تمسخر میگیرند جای مفاهیم و تجارب علمی در جلسات دور هم گفتگو میکنند که چگونه میشود عدالت را اجرا کرد که همه مثل هم زندگی کنند . دومی میگوید اگر همه مساوی باشند چه کسی کار کند و سومی میگوید با عیر خودیها و دگر اندیشان سیاسی چه کنیم و چهارمی میگوید اگر دوست ندارند با سیاست های ما هماهنگ شوند از ایرلن بیرون بروند ما که تعارف با کسی نداریم ........تمام مشکلات فعلی حاصل اندیشه گذری اصولگرایان در تمام‌حوزه ها خست . از قدرت کنار نمیروند
رئیس موساد وارد امارات شد.
وارد شده تا درباره ی ماهیگیری صحبت کنن یا میخوان نقشه راه علیه ایران ترسیم کنن؟
پاسخ ها
یه نفر ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
امارات هم گور خودشو کند و با رژیم نژادپرست اسرائیل دست داد
اگر قرار بر انتخاب بین مهاجرانی و ترامپ باشد من صد در صد ترامپ را انتخاب می کنم. چون حداقل نون قلدری. اش را می خورد نه نون جاسوسی آنهم از دو جانبه اش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
دقیقا همینطوره
این مهاجرانی کی از رو میرود
براي مهاجراني : چيزي كه حد ندارد وقاحت شماست
نمی دونم چرا اسم مهاجرانی میاد من یجور می شم.. کهیر می زنم. از این ور مانده از آن ور رانده. تورو خدا حرف نزن!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
چرا جنابعالی حق حرف زدن داری؟!
آقای علی عسکری شما لطف کن دیگه افاضه کلام نکنید هر چی پیر پاتال فسیل شده رو دور خودت جمع کردی اونها هم فامیلاشون رو یکی یکی دارن استخدام میکنن و گند زدن به سازمان خودت هم محصول آقای ضرغامی .... بودی حالا هم داری دشمن سازی می کنی ؟؟؟؟
اززمانیکه مشخص شد پسر مهاجرانی در گم شدن دکل نفتی سهیم بوده،بابا عطاا... بدجوری رنگ عوض کرده،تادیروزاپوزیسیون بود!امروز طرفدار نظام شده!وزیر لندن نشین،امروز شده وزیرارشاددولت اصلاحات!متاسفم افکارعمومی چراحافظه خیلی ضعیفی دارن؟؟؟؟؟!!!!!!!!!تابناک بین خودمون باشه تو هم رنگ عوض میکنی!نگی ما گفتیم!
محمود صادقی گفتند که شورای نگهبان در اواخر مجلس قبلی یک طرح مربوط به رد صلاحیت نمایندگان توسط سورای نگهبان را بسرعت رد کرد . در آن طرحی که رد شد آمده بود که اگر نماینده ای در شهرها کاندید شد و سپس عوامل و دستیاران و کمکی و مستشاری شورای نگهبان بر علیه نماینده ای پرونده سازی سیاسی کرد و مستندات داده شده کذب بود و واقعیت نداشت آن نماینده رد شده بخاطر حفظ آبرو از معتمدین شواری نگهبان بتواند در مراجع قضای شایت کند که شورای نگهبان کلا طرح اصلاح انتخابات را رد کرد .......تفسیرش این هست که علاوه بر این که شورای نگهبان اختیارات سیاسی و فرا قانونی دارد . کارکنان و بازوهای کمکی شورای نگهبان هم در شهرها و استانها به کسی پاسخگو نیستند .
از قول یکی از سزاسیون اصلاحات گفته شده است که عارف میخواهد در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کند .......چند دلیل دارد . اول اینکه چون اصلاح طلبان بخاطر رد صلاحیت های گسترده رغبتی در مشارکت سیاسی ندارند و اصولگرایان هم از سر ناچار و با اکراه و تشر و تهدید بصورت صوری تحمل میکنند . دوم اینکه میخواهند به مردم بگویند که ما اصلاح طلب را هم تایید کردیم‌منتها مردم اقبالی به اصلاحات ندارند . دیدید ما راست میگفتیم ؟ در صورتی خود عارف ظاهرا نمیخواهد مشارکت کند ولی فقط میخواهد نقش بازی کند و مناظره ها را گرم‌کند . .....اما سوال این هست بودن و نبودن عارف و اصلاح طلب و اصولگرا و میانه رو و ارتجاعی و .....‌من از همه این جناح های حکومتی گذر کردم . حزب باید وافعی باشد نه ساختگی . اول ثابت کن آیا قدرت مردم برای اجرای سیاست ها مهم هست یا نه ویترین نمایسی از دمکراسی در برابر غربیها و افکار جهانی هست . رای بی رای . وانان امروز پیرمردان کم سواد دهه ۵۰‌نیستند .
باتوجه به اظهارات آقای باهنردرموردافزایش سرسام آورنقدینگی که باعث تورم ترمزبریده شده وشاهد آن بالا رفتن غیرعادی ارزش سهام است میتوان چنین فرض کردکه روزانه بین پنج تاده درصد ازارش پولمان کاسته میشودواگرباارزش دلاربسنجیم قیمت واقعی آن بسیاربالاترخواهدبود واگرجلواشتغال باقوانین درعمل بازدارنده گرفته شودودولت محترم بخواهدجورهمه چیزرابکشدگرانی بیکاری فقروعوارض آن شدیدخواهدبود آیابهترنیست که دولت محترم وشهرداری هاازبودجه های عمرانی غیرضروری بزنندومردمراتشویق کندکه کمربندهاراکمی محکمترببندندوازهمه مهمترمبارزه واقعی بارانت وفسادراجدی بگیردتااینکه بجای بخش خصوصی فعالیت کند که این دوره گذارراردکنیم ؟ درضمن ازمجلس محترم بخواهدبجای تصویب قوانین چندفوریتی تنش زادربخش اقتصادتلاش کنندآرامش به بخش بزرگ اقتصادکه خصوصی است اجازه کاروفعالیت دهند
گر طرحی تحت عنوان شفافیت، در دفتر رهبری بررسی و رد شده، به معنای مخالفت آنان با اصل شفافیت نیست، بلکه جامعیت و وجوه اجرایی آن طرح مورد تامل قرار گرفت است، هرچند ممکن است با همان جمع بندی و نظر کارشناسی هم مخالف باشیم.
روز جمعه رای گیری را تبدیل به خلوت ترین ایام قرن میکنیم
پاسخ ها
یه نفر ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
شما رای نده و قهر کن و بشین خونه و تماشا کن و غر بزن
بقیه حتما رای میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
بقیه همون هفت درصد اتوبوسی هستند و دوربینی ها !!!
روحانی گفت . صدا و سیما فقط از دولت انتقاد میکند و در دیگر ارکان قدرت زبانش بسته هست . از آنطرف عسکری گفته با ابنکه ۴۰‌کانال ماهواره در خارج از مرزها با زبان تهرانی ها برنامه دارند ولی ما توانستیم ۸۰ درصد مخاطبان را حفظ کنیم ....... دیش های ماهواره در ده شهر استان من همه دارند بجز خانه من . من تابناک را دارم . اقای عسگری . این آمار را از کجا میگیری . وقتی تلوزیون ایران امروز اگر در امریکا پلیسش بر سر شهروندی جماق میکوبد شما هم وظیفه داری اگر نهادهای نظامی و انتطامی مردم را کتک میزنتد نمایش بدی . چرا ؟ بحث انقلاب راست آزمایی و پرهیز از دروغ بود اگر تلگرام و واتساپ‌و گوگل نبود واقعا اتفافات هر روز ایران باید در کجا پیگیری میشد با انکه حتی نتوانستید یک نظر حیاتی را تحمل کنید
انشاءالله دلواپسان داخلی و اصولگراهای دو آتشه که هم اکنون پست های مختلف کشوری را اشغال فرموده اند حد اقل برای یکبار هم که شده به سوال آقای دکتر ظریف که قطعاً سوال بیش از 75 میلیون ایرانی است پاسخ قانع کننده ای بدهند. اگر برجام بد است چرا فوراً آنرا در مجلس مطرح نمی کنید و از آن خارج نمی شود و چرا شکست 13 به 2 آمریکا در شورای امنیت را به حساب خودتان می گذارید و نه نتیجه برجام. منتظر جواب و پیگیری توسط شما تابناکی ها که به نوعی طرفدار اصولگرا ها هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
خیلی مناسب!
دوران خاتمی دوران طلایی اقتصاد بود.ایشان بدلیل مقبولیت و محبوبیت مورد طلم وبخل و حسادت برخی رجال قرارگرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
خیلی موافقم ، چون در دوران ایشان خانه و زمین ما شش برابر گران تر شد. خیلی هم از ایشان ممنونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
شما چقدر ساده لوحید
میگن رای فیفا در مورد ویلموتس صادر شده وایران باید حدود هفت میلیون یورو غرامت پرداخت کند چرا جور ندانم کاریهای امثال تاج وکفاشیان و...... را باید از بیت المال آن هم با این شرایط ارزی پرداخت شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
از کسی بپرس که تاج را منصوب می کند.
نادان ها
| United States of America |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
با این پولهایی که خرج فوتبال میشه برای چند تا مدرسه میشد زمین و سالن ورزشی درست کرد؟
شفافیت در بنیاد مستضعفان، اول یغه ضزغامی را میگیرد که ساختمان بنیاد دست تو چرا است؟!!
همه اجناس چند برابر گران شدند بجز پشمک خیلی عجیب نیست . با انکه شکر هم‌گران شده
من که از غصه پیر شدم
حدود ده سال پیش که در شرکت کامپیوتری کار می کردم یک کارمند یک اداره دولتی آمد یک ماوس خرید
و از من خواست ده برابر قیمت فاکتور کنم
تا ۹ برابر را خودش بردارد و من این کار را نکردم و عینا قیمت واقعی را نوشتم و در زندگیم همیشه همین راه را ادامه داده ام و خواهم داد
از این متاسفم که همان ادارات کاردرست هم بیت المال را قانونا به تاراج می برند و ناظران هم که فقط قیمت نان رامی دانند یا داستان چیز دیگه ای است ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
مثلا اگر بهترین ماوس در سال ۹۹ بیشتر از ۱۰۰هزار تومن فاکتور شود باید یقه کارمند و مسئول خرید گرفته شود مگر می شود ماوس را فاکتور کنند ۱۰ میلیون تومان !!!!!!! و ناظر هم فاکتور را تایید کند
آیا می شود درسال ۹۵ پنجاه میلیون تومان توسط شهرداری هزینه شود و فاکتور شود ۴میلیارد تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و طبیعی جلوه دهند و هیچ کس در مملکت از قیمت ها چیزی نداند !!!!!!!
ورزش و فوتبال را فقط اطلاع رسانی نکنید همه را بگید
کاش مدافعین حرم وقتی که سوریه امن و امان است بروند مدافع پول های بیت المال شوند و در این راه شهید شوند و نگذارند ریالی حیف و میل شود چه رسد به تریلونها دلار ( هزاران میلیارد)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
از کجا معلوم که راست میگی
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
همیشه و همه جا شفافیت به نفع کشور و مردم است
ولی در هر موضوعی گروههایی از عدم شفافیت نفع میبرند و با استدلالهایی فریبکارانه مانع شفافیت میشوند.
به امید روزی که مطالبه گزارش و شفافیت در هر جایی که منابع کشور هزینه میشود، امکان داشته باشد.
تا بحال چقدر از منابع کشور برای فلسطین هزینه شده است؟
تا بحال چقدر از منابع کشور برای لبنان هزینه شده است؟
تا بحال چقدر از منابع کشور برای سوریه هزینه شده است؟
تا بحال چقدر از منابع کشور برای ونزوئلا هزینه شده است؟
آقای ظریف، با یه دودوتا چهارتای ساده معلوم هست: اینکه اروپایی ها در شورای امنیت برای حفظ برجام تلاش کردند، نشون دهنده اینه که برجام برای اونها خیلی خوب و جذاب هست (نه برای ما)
راستي از آقايان ازغدي ، حسن عباسي ، رافئي چه خبر ؟ چرا نمي آن وسط مشاوره بدهند ببينيم چكار بايد بكنيم ؟ همين طور آقاي قرائتي ... ببخشيد اگر عزيزي از قلم افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
رفتن تو قرنطینه مبادا کرونا بگیرند
خبر فوری
در کره شمالی به دلیل کمبود گوشت کیم جونگ اون فرمان مصادره سگ های خانگی و تحویل آنها به رستوران ها را صادر کرد

با علف کوهستان و گوشت سگ مردم میتوان یه قورمه سبزی حسابی پخت
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
آخه مرد حسابی جائی که حوئشئن نون ندارن بخورن چطور میتونند سگ خونگی نکهدارن.
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
نوش جانتان البته انسانهائی که قورمه سبزی خوشمزه میخواهندباسبزی مخصوصش وگوشت بره‌میخورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
ناراحت نباش ! شوما را تحویل نمی دیم
وقتی این نظرات ادم میخونه میزان تنگ‌نظری و بی انصافی بین مردم میشه فهمید. یکی چون اصلاح طلبها دوست نداره دوست داره حتی بردارش از دشمن هم دشمنتر ببینه و اونی که اصولگرا دوست نداره به خودش حق میده تحقیر بکنه. همین تحقیرها باعث زده شدن مردم از سیستم شدش و حالا براشون دنبال کسی میکردن که هیچ کدوم از گروهها دنبالش نباشند حتی دنبال عامل خارجی میگردن. احترام به نظرات دیگران و ادب گفتاری تا نباشه هیچ وقت کشور درست نمیشه
مهاجرانی.خخخخخخ به ترآمپ . خخخخخخخخخخخ
این ترامپ نکاه هم بار ای مهاجرانی نمیکنه چپ و راست گوشه کنایه میزنه.اخه ترامپ تو را چی حساب میکنه بیاد مثلا توییت تو رو بخونه
بزودی اتفاقات مهمی در کشور رخ خواهد داد ، پدیده های زیادی در کشور ایجاد خواهد شد ، امار سکته و خودکشی رو در کنار کرونا قرار دهید ، تازه ماموریت حضرت عزراییل شروع شده
آقای مهاجرانی تازگی ها زدن تو کار طعنه زدن . راستی قرار بود در موقع مقتضی راجع به دریافتی های خود و پسرشون از عربستان توضیح بدن . موقع مقتضی هنوز نرسیده ؟ چند سال گذشت بابا .
دقیقاً "بلکه جامعیت و وجوه اجرایی آن طرح مورد تامل قرار گرفت است" یعنی چی ؟
اصل گرا و اصلاح طلب یا هر جناحی که هست هیچ کدام توان مدیریت این کشور را ندارند
اصل گرا و اصلاح طلب یا هر جناحی که هست هیچ کدام توان مدیریت این کشور را ندارند
معاون پارلمانی ریئس جمهور به ریئست بگو ما قبلا وزارت بازرگانی داشتیم ولی مجلس قبلی انرا منحل کرد قبل از نظریه کارشناسی حسن روحانی از اول صدارتش میتوانست برگشت وزارت بازرگانی را به کارشناسی بکشاند الان که عمر دولت بیتدبیرش به سر رسیده چرا لجبازی میکند ؟ تازه وازارت صمت را به بخشهای مختلف تقسیم کند وبخش بازرگانی را بدست معاون وزیر با کفایت بدهد ولی نمیخواهد فقط ادا در میاورد
"خواهش قوامی از عارف: آبروی خودت و اصلاح طلبان را نبر"
اصلاح طلبی که نتواند از حق خود دفاع کند و برای تایید صلاحیت آویزان این یکی و آن یکی شود. دردی از مردم دوا نخواهد کرد و همان بهتر که نباشد. ضمن اینکه مشارکت مردم در این دوره حدود 20 درصد خواهد بود و آن 20 درصد هم به همان اصولگرای وابسته به قدرت رای خواهند داد!!!!
به نظر می رسد روابط امارات واسراییل به مردم امارات بیشتر مربوط است تا دیگران ترکیه مصر وخیلی دیگران با اسراییل رابطه دارند به همه باید اخطار بدهیم فردا عمان پاکستان ودیگران را باید سرزنش کنیم جایگاه مردم این کشورها کجاست
آقای آشنا ؛ مردم دیگه با چه زبانی به افرادی مثل شما بگویند ، کسانی که با اقشار مردمی ارتباط ندارند معنا و مفهومش آنست که اینگونه افراد با نگاه ارباب رعیتی زندگی خود را سپری کرده اند و در واقع نزد مردم ارج و قربتی ندارند و کمی از سبک زندگی شهیدانی چون رجایی و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی یاد بگیرند که چگونه باید زیست .
مهاجرانی راست میگه به ایران برگردد.پول عربستان رو چکار کرد
لطفا بنزین رو دستکاری نکنین بازهم دردسر در کشور درسته میشه چون بنزین آزاد به 5هزارتومان هم خواهد رسید.
اینکارها نیازمند کارشناسی هستش مگه چقد به جیب افراد فاقد خودرو میره در عوضش ده ها برابر گرانی بنزین آزاد را خواهند پرداخت
با اینکه رهبری فرمودند: " مردم از همه چیز، جز مسائل امنیتی و دفاعی باید مطلع باشند" ولی مردم در تمام مسائل جاری کشور نامحرمند و دولتی ها و شبه دولتی ها در خفا همه کار میکنند.
امارات برج دیدبانی دشمنان ایران است و به قول اروپاییها و امریکا، اسپارت (یکی از دولت شهر های یونان باستان در دوره هخامنشیان که به ایران صدمات فراونی وارد نمود) جدیدی برای ایران است. لذا هر ریال ایران که موجب تقویت اقتصاد آن کشور شود خیانت به ایران خواهد بود.
آقای توکلی شما را سر کار گذاشته اند.
آقای مهاجرانی اقامت و زندگی لاکچری در انگلیس خوش گذشت؟
ضمنا این آقای عارف لااقل دو کلمه حرف بزنه تا یه چیزی هم از مادر عروس بشنویم. من همش فکر میکنم این بنده خدا حرف زدن بلد نیست.
شوخی با دکتر الیاس نادران
ایشان به بنده فرمودند پس از رهایی از کرونا پرونده های منجر به انتخاب ناصحیح بذرپاش و کپی پیست بودن پایان نامه اش را بررسی خواهیم کرد و اگر آن را به نتیجه مطلوب نرسانیم قطعا پا به مجلس نخواهم گذاشت. منم از ایشان تشکر کردم و برای ایشان در قرنطینه خانگی اش آرزوی سلامتی کردم.
زنده باد الیاس عزیز
باهنر: هر شبانه‌روز ۱۳۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود.

به نقدينگي كشور اضافه ميشود يا ميره تو جيب بعضيا و زجرش را مردم عادي كشور بايد تحمل كنند؟
برخی نمایندگان سابق مشکلات روحی و روانی داشتند !!!!
الانی ها چی ؟
اگه کسی مشکل روحی روانی نداشته باشه بدون سواد و مدرک معتبر مرتبط میره نماینده بشه ؟
صدا وسيمايي كه دراختيار اصولگرايان تندرو ميباشد هيچ وقت طرفدار دولت فعلي نبوده ونخواهد بود
دفاع تمام قد میرلوحی از دولت اصلاحات:
ما 5 دوره 8 ساله ریاست جمهوری داشتیم.... در دولت اصلاحات نرخ دلار 180 درصد رشد داشت ولی در دولتهای دیگر بیش از 400 درصد

گسترش شبکه موبایل
حمل و نقل
ریل
عسلویه
کشتی سازی
و.... همه از دوران اصلاحات است... رونق صنعتی در آن 8 سال فقط با دهه 40 قابل قیاس است
یعنی هنوز کسی در این مملکت هست که رای بدهد
آقای مهاجرانی یا صحنه برخورد موشک به بیروت و اون انفجار عظیم رو ندیده با خودشو به ندیدن میزنه که اسم از عین الاسد میزنه
دولت خجالت نمیکشه تو سوول اجرا و مدیریت امور مردم و کشوری
من مشکل را در 2000 یا3000 مدیر تو میدونم که دور اندیش نیستین و سابقه سی ساله دارین و هر چه در چنته داشتین خرج کردین
پیرمردا برن کنار جوونها بیا خودشون میدونن چطور کشوری بسازن آینده مال اونهاست
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل