بازدید 4332
با وجود تعوبق بکساله مقدماتی جام جهانی؛

فدراسیون فوتبال: اسکوچیچ با قدرت در تیم ملی خواهد ماند!

کد خبر: ۹۹۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 16 August 2020

امیرمهدی علوی درباره تعویق رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عنوان کرد: قبل از ورود به بحث تیم ملی بزرگسالان باید به این نکته اشاره کنیم که تیم‌های ملی مختلف ایران در سطوح مختلف در حال آماده سازی خود هستند. تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان، فوتسال بزرگسالان و جوانان در روز‌ها و هفته‌های گذشته تمرینات خود با جدیت دنبال کرده اند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ علوی ادامه داد: مطابق اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، در کادر رقابت‌های زیر مجموعه کنفدراسیون ۴ دوره رقابت تا پایان سال ۲۰۲۰ انجام خواهد شد. رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا، مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، قهرمانی فوتسال آسیا و جام باشگاه‌های فوتسال آسیا این ۴ رقابت هستند که اعلام شده است. فدراسیون با جدیت امور مربوط به آماده سازی تیم‌ها را دنبال می‌کند و جلسات متعددی در این باره در فدراسیون انجام شده است تا این تیم‌ها به بهترین شکل مهیای حضور در میادین آتی شوند و فدراسیون حامی و همراه همه تیم‌های ملی است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ضمن اینکه برنامه ریزی مربوط به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان هم در جلسه هفته گذشته نایب رییس بانوان و کادر فنی این تیم با دبیرکل محترم فدراسیون انجام شد و برنامه ریزی‌های اردویی این تیم هم به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: در وبینار هفته گذشته رییس و دبیرکل فدراسیون با رییس فیفا و رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، اینفانتینو از احتمال تعویق رقابت‌های مقدماتی جام جهانی سخن گفت. در نهایت روز ۲۲ مرداد بود که این موضوع رسما اعلام شد. خوشبختانه مباحث مربوط به تیم ملی در هفته‌های گذشته با جدیت توسط اعضای کادر فنی تیم ملی در تعامل و هماهنگی کامل با رییس دپارتمان تیم‌های ملی و دبیرکل فدراسیون انجام شده بود. آقای اسکوچیچ و همکاران شان هم در بسیاری از رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی حضور داشتند و همچنین کلیه مسابقات را به شکل ویدیو آنالیز پیگیری می‌کردند. ضمن اینکه ارتباط نزدیک و مستمری هم با لژیونر‌ها داشتند و این موضوع ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فرآیند مربوط به بروزرسانی برنامه‌های تیم ملی آغاز شده است. در همین ارتباط به زودی نشستی میان دبیرکل فدراسیون، رییس دپارتمان تیم‌های ملی و مسولان سازمان لیگ برگزار خواهد شد تا برنامه ریزی دقیق برای فاز کوتاه مدت و اردوی شهریور تیم ملی، دیدار فینال حذفی و برنامه ریزی میان مدت تا شروع دوباره مسابقات مقدماتی جام جهانی انجام شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره گمانه زنی‌های مختلف پیرامون زمان برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی تصریح کرد: فیفا و کنفدراسیون هنوز تاریخ قطعی ادامه مسابقات را اعلام نکرده اند و ما منتظر اعلام رسمی در این باره هستیم. البته ماه مارچ ۲۰۲۱ و فروردین ۱۴۰۰ می‌تواند یکی از گزینه‌های احتمالی باشد. اما در مجموع آنچه اهمیت دارد اعلام رسمی فیفا است.

علوی درباره زمان برگزاری اردوی تیم ملی گفت: اردوی تیم ملی پس از ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا آغاز خواهد شد. فهرست ملی پوشان هم در آستانه شروع اردو از طریق سایت فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی می‌شود. تیم ملی ۱۷ شهریور در یک دیدار دوستانه در تاشکند به مصاف ازبکستان می‌رود. فدراسیون ازبکستان هم در چند روز اخیر تماس‌های مکرری با فدراسیون داشته و بر برگزاری مسابقه تاکید داشته است. ذکر این نکته هم اهمیت دارد که دیدار با سوریه برگزار نخواهد شد.

وی درباره حضور لژیونر‌ها در اردوی شهریور اظهار داشت: به صورت طبیعی در شرایط کنونی وضعیت سفر‌ها در همه جهان با مشکلاتی روبرو است. با این وجود اردوی شهریور با حضور بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی برگزار خواهد شد. علوی درباره اینکه آیا با توجه به تعویق رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، اسکوچیچ در تیم ملی ماندنی است یا خیر؟ گفت: اسکوچیچ با فدرسیون قرارداد دارد و با قدرت و جدیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره شکایت باشگاه صنعت نفت از اسکوچیچ گفت: باشگاه صنعت نفت از آقای اسکوچیچ شکایت کرده بود که با توجه به اینکه وی در حال حاضر سرمربی تیم ملی ایران است این موضوع باعث تعجب بود. فیفا در این باره رای خود را صادر کرده و فدراسیون تلاش می‌کند این موضوع را رتق و فتق کند تا اسکوچیچ با فراغ بال به کارش ادامه بدهد. قطعا سرمربی تیم ملی مورد حمایت فدراسیون فوتبال قرار دارد.

وی درباره حضور کریم باقری در تیم ملی اظهار داشت: فدراسیون تاکید ویژه‌ای دارد که در تعامل با باشگاه پرسپولیس از ظرفیت حضور آقای باقری در تیم ملی در کنار سایر مربیان بهره‌مند شود؛ بنابراین پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی، روند مذاکرات میان ایشان و باشگاه پرسپولیس با دبیرکل فدراسیون ادامه خواهد داشت و امیدواریم فوتبال ملی هم از شایستگی‌ها و توانایی‌های باقری بهره‌مند شود. این روند استراتژی فدراسیون است.

علوی درباره فعالیت کارگزاران فوتبال گفت:با توجه به الزامات فیفا و تاکیدات موکد صورت گرفته در این باره، اطلاعات مالی مربوط به فعالیت کارگزارانی که دارای قرارداد با مربیان و بازیکنان هستند بر اساس فرمت فیفا در سایت فدراسیون اطلاع رسانی خواهد شد. جلسات متعددی در این باره با حضور دبیرکل فدراسیون و با توجه به الزامات فیفا برگزار شده و اطلاعات تکمیلی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های باشگاهی با وجود شیوع ویروس کرونا عنوان کرد:حتما مطلع هستید در بسیاری از کشور‌ها فوتبال کاملا تعطیل شده و حتی برگزاری یک مسابقه فوتبال هم ممکن نبود. قطعا کسی چند ماه پیش باور نمی‌کرد رقابت‌های باشگاهی لیگ برتر، لیگ یک، لیگ دو، لیگ سه، لیگ‌های فوتسال آقایان و بانوان در شرایط شیوع این ویروس منحوس برگزار شوند. با این وجود با همت و مساعی هیات‌های فوتبال، باشگاهها، رسانه ها، ستاد ملی مبارزه با کرونا، ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال، شورای تامین مسابقات و فدراسیون پزشکی و در نهایت همکاران تلاشگر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مسابقات به اتمام رسید و جا دارد خدمت همه این عزیزان خدا قوت داشته باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان