بازدید 34538
جدال نفسگیر برای سهمیه آسیایی و بقا؛ از صدر تا قعر جدول به هفته آخر کشید / شاهین بوشهر سقوط کرد

لحظه به لحظه با هفته ماقبل پایانی لیگ | پایان بازی‌ها: گل گهر کامبک پرسپولیس ۱۰نفره را دقیقه۹۶ بخار کرد! / تساوی پیکان پرانگیزه مقابل استقلال اوج گرفته / سپاهان با ۲گل پرسپولیسی به لیگ برگشت / گل دقیقه۹۰ تراکتور برای برد در دربی تبریز

هفته ماقبل پایانی لیگ برتر نوزدهم با حوادث عجیب تا ثانیه‌های آخر پر از تب و تاب بود و پرسپولیس و استقلال نتوانستند حریف انگیزه تیم‌های در خطر سقوط گل گهر و پیکان شوند. سپاهان بعد از هفته‌ها با غلبه بر مشهدی‌های مدعی به لیگ برگشت و تراکتور نیز در بازی مهیج طبق انتظارات دربی تبریز را از ماشین برد تا هفته آخر با فولاد جدال مرگ و زندگی داشته باشد. هفته سی ام تماشایی خواهد بود.
کد خبر: ۹۹۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ 15 August 2020

لیگ نوزدهم که دو هفته پیش قهرمان خود را زودتر از موعد شناخت، با هیجان تعیین تیم‌های دوم و سوم جدول برای معرفی به لیگ قهرمانان آسیا و همچنین معرفی دو تیم سقوط کننده به دسته پایین‌تر، پیگیری شد و امشب نتایج تا لحظات پایانی تغییر کرد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی لیگ برتر نوزدهم، از ساعت ۲۰:۴۵ امشب با برگزاری هشت دیدار همزمان شروع شد که در اتفاقی جالب، نتایج هیچ یک از دیدار‌ها تشریفاتی نبود و در صعود به لیگ قهرمانان یا سقوط به لیگ دسته اول تاثیر مستقیم داشت. نیمه نخست بازی ها به جز بازی گل گهر مقابل پرسپولیس، بیشتر با احتیاط همراه بود اما در نیمه دوم تیم ها محافظه کاری را کنار گذاشتند و با بازی هجومی و بی پروا، لحظات بسیار مهیج و زیبایی را رقم زدند.

در تهران تیم استقلال که در پی کسب سهمیه آسیایی است، مقابل پیکان ـ که خطر سقوط را لمس می‌کند ـ به میدان رفت که نتیجه بازی در پایان مساوی بود. این بازی، جدال آقای گلی لیگ نوزدهم هم بود، چون دیاباته با ۱۳ گل و مغانلو با ۱۲ گل رده‌های اول و دوم جدول گلزنان را در اختیار دارند. شاگردان مجیدی بعد از چند بازی نمایش خوب و کسب نتایج لازم، نتوانست امشب سند آسیایی شدنش را امضا کند و باید در هفته آخر در بوشهر به مصاف شاهین سقوط کرده با هدایت مهدی پاشازاده برود.

در سیرجان پرسپولیس که از قبل قهرمانی اش را مسجل کرده، باید برای تیم‌های در خطر سقوط هم که شده، مقابل شاگردان مجید جلالی باانگیزه بازی می کرد؛ اما آغاز بازی با اخراج کمال همراه شد و همین موضوع وزنه تیم میزان را سنگین کرد تا دو گل پیاپی تیم یحیی را از خواب بیدار کند. پرسپولیس که با اختلاف دو گل و یک یار کمتر نیمه دوم را آغاز کرد، بلافاصله یکی از گلها را جبران کرد و در ادامه موفق شد با دو گل از نوراللهی و ترابی ورق را برگردانده و گل گهر را به بحران بفرستد. اما شاگردان آقامعلم سراپا حمله شدند و قبل از سوت پایان با فشار بی امان گل سوم را به رادوشوویچ زدند. گلی که احتمالا ارزش بقا در لیگ برتر را برای این تیم خواهد داشت.

در اصفهان سپاهان پس از هفته ها ناکامی و استعفای سرمربی اش، مقابل شهرخودرو یک دوئل مستقیم برای جواز حضور در آسیا را برگزار کردند. در این بازی شایان مصلح و سروش رفیعی دو بازیکن سابق پرسپولیس به داد زردها رسیدند و اولین بازی با هدایت مرد پرتغالی با پیروزی ارزنده سپاهان همراه شد.

در تبریز دربی این شهر بین تیم‌های زنوزی، تا ۲۰ دقیقه مانده به پایان بدون گل مساوی بود، اما پس از گل اسدی، ماشین سازی در دقیقه ۸۸ به گل تساوی رسید تا تراکتور رویای آسیا را بار دیگر دور از دسترس ببیند. اما آزادی با گل نجات بخش خود تراکتور را به رده سوم لیگ برگرداند. حالا مصاف هفته پایانی این تیم با فولاد سرنوشت ساز خواهد بود.

فولاد امشب در جم نتوانست سه امتیاز را از تیم پارس جنوبی بگیرد و به در بسته خط دفاعی این تیم برخورد. شاهین یوشهر هم با شکست در آبادان سند سقوط را دریافت کرد.

گزارش همزمان و لحظه به لحظه لیگ برتر هفته ۲۹

دقیقه ۱۵/ اخراج کمال: کامیابی نیا در همان ربع ساعت اول بازی به خاطر خطای خشن با تشخیص داور کارت قرمز دریافت کرد و از زمین اخراج شد. این نخستین اتفاق مهم بازی‌های امشب است. کمال دقایقی کنار پرچم کرنر ایستاد و حاضر نشد از زمین بیرون برود.

دقیقه ۲۰/ نفت آبادان ۱ - شاهین بوشهر ۰: عیسی آل کثیر روی پاس جعفر سلمانی، دروازه تیم متحول شده، اما کم شانس شاهین بوشهر را باز کرد تا نخستین گل شب حساس لیگ را به ثمر رسانده باشد.

دقیقه ۲۱/ گل گهر ۱ - پرسپولیس ۰: تیم فانوس به دست میزبان، با استفاده از ده نفره شدن میهمان توسط علیرضا ابراهیمی دروازه پرسپولیس را باز کرد تا از قهرمان لیگ پیش بیفتد.

دقیقه ۲۳/ استقلال ۰ - پیکان ۱: استقلال که بر خلاف رقیب سنتی اش پرسپولیس، به برد در این هفته احتیاج مبرم دارد، مقابل پیکان قعر جدولی غافلگیر شد. فراز امامعلی دروازه حسینی را باز کرد.

دقیقه ۳۷/ استقلال ۱ - پیکان ۱: با پاسکاری وریا غفوری و مهدی قائدی از جناح راست، توپ به علی کریمی درون هجده قدم رسید که شوت این بازیکن به زاویه مخالف دروازه پیکان را باز کرد.

دقیقه ۳۹/ گل گهر ۲ - پرسپولیس ۰: سیداحمد موسوی با فرار از جناح چپ پرسپولیس پاس عالی احمد زنده روح را به گل دوم سیرجانی‌ها بدل ساخت تا قهرمان در زمین تیم پایین جدولی زمینگیر شود.

دقیقه ۴۶/ گل گهر ۲ - پرسپولیس ۱: علی علیپور در بدو نیمه دوم یکی از دو گل خورده پرسپولیس را جبران کرد. روی ضربه نعمتی که به تیرک دروازه گل گهر خورد، در ریباند این علیپور بود که موفق شد دروازه خالی را باز کند.

دقیقه ۵۱/ نفت آبادان ۲ - شاهین بوشهر ۰: محمدرضا غبیشاوی روی پاس میلاد جهانی برای دومین بار دروازه شاهین را باز کرد تا این تیم قدیمی و پرهوادار به لیگ دسته یک سقوط کند.

دقیقه ۵۹/ سپاهان ۱ - شهرخودرو ۰: روی ارسال کرنر شایان مصلح با ضربه سر دروازه رحمتی را باز کرد تا تلافی دو پنالتی اشتباه هفته گذشته مقابل استقلال را انجام دهد.

دقیقه ۶۹/ سپاهان ۲ - شهرخودرو ۰: سروش رفیعی دیگر بازیکن پرسپولیسی سپاهان، بعد از مصلح گلزنی کرد تا طلایی پوشان به کسب سهمیه آسیایی امیدوار شوند.

دقیقه ۷۰/ گل گهر ۲ - پرسپولیس ۲: با اشتباه عجیب دروازه بان گل گهر، پرسپولیس ده نفره توسط نورالهی به گل تساوی رسید و دو گل خورده را در نیمه دوم جبران کرد.

دقیقه ۷۱/ تراکتور ۱ - ماشین سازی ۰: تراکتور بحران زده سرانجام توسط رضا اسدی بازیکنی که گفته می‌شد با ساکت الهامی مشکل دارد، طلسم گلزنی را شکست و در دربی تیم‌های زنوزی، پیش افتاد.

دقیقه ۸۲ / نفت آبادان ۲ - شاهین بوشهر ۱: بهروز نوروزی فرد فاصله شاهین با نفت را به یک گل کاهش داد.

دقیقه ۸۸ / تراکتور ۱ - ماشین سازی ۱: فردین عابدینی نتیجه دربی تبریز را به تساوی کشاند تا نفس در سینه زنوزی و هواداران تراکتور حبس شود.

دقیقه ۸۹ / تراکتور ۲ - ماشین سازی ۱: محمدرضا آزادی بلافاصله گل دوم و برتری تراکتور را وارد دروازه ماشین سازان کرد تا تراکتور به سهمیه آسیا امیدوار شود.

دقیقه ۹۰/ گل گهر ۲ - پرسپولیس ۳: پرسپولیس ۱۰ نفره دقیقه آخر بازی از میزبان پنالتی گرفت و گل برتری را به سیرجانی‌ها زد تا فوتبال پاک را اجرا کرده باشد.

دقیقه ۹۶/ گل گهر ۳ - پرسپولیس ۳: شاگردان مجید جلالی یکپارچه حمله شدند تا در وقت تلف شده، بازی باخته را به تساوی بکشانند که این معجزه در دقیقه ۹۶ رخ داد و روی پاس عرضی درون شش قدم، ابراهیمی دبل کرده و تیمش را به نتیجه‌ای رویایی و امتیازی حیاتی برساند.

لحظه به لحظه با هفته ماقبل پایانی لیگ | پایان بازی‌ها: گل گهر کامبک پرسپولیس ۱۰نفره را دقیقه۹۶ بخار کرد! / تساوی پیکان پرانگیزه مقابل استقلال اوج گرفته / سپاهان با ۲گل پرسپولیسی به لیگ برگشت / گل دقیقه۹۰ تراکتور برای برد در دربی تبریز

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
تابی جان پرسپولیسی خیلی عجله کردی، پرسپولیس جونت با دوتا گل هدیه(یک گل آفساید و یک پنالتی ناحق) هم حریف گل گهر نشد
خخخخ
کامبک ، پوکر !!!
چرا این واژه ها رو به کار می برید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
اشتباه منفی دادم
سپاهان با 2 گل پرسپولیسی ...!؟ این چه تیتر مسخره ی میزنی ....!؟
هر کی 1 ماه هم بره پرسپولیس تا اخر عمرش بهش میگید پرسپولیسی خوبه اصلا بازیکن اکادمی هم از خودش نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
ان موقع که اقای مصلح با پنالتی دادنش و اقای رفیعی با اخراج هایشان پدر تیم را در می آوردند پرسپولیسی نبودند حالا شدند پرسپولیسی ؟
با درود
کجای کلمه برگشت اینقدر زشت هست که شما به جای آن کلمه کامبک که در فارسی هیچ جای نداره می نویسید.خارجی پرست
پس من بعد مسابقه دو تیم استقلال و پیروزی رو هم مسابقه تیمهای وزارتی بگیم-)))))))
نمیدانم این پرسپولیس په جادویی داره که تو این مملکت همه از دم دارن برای پرسپولیس کار می کنند از رییس جمهور و وزیرش بگیر تا این ورزشی نویسهای تابناک! واقعا که مهره مار داره این پرسپولیس
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
مهره مار نداره با هوش ! مافیای فساد پشتشه
تابناک گل پرسپولیسی یعنی چی ؟ وقتی میگیم بابا مسعود و مهندسی لیگ بهتون بر میخوره چرا بازیکن‌هایی که از سپاهان به پرسپولیس رفتند را نمیگی سیدجلال فبلا سپاهیانی بود
خوب اقايان قرمز حالا هم از داوري انتقاد كنيد ديروز كه از شكست نجاتتان داد
یه بازی داور برای کیسه پنالتی نگرفت، دچار سکته شدن.
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
ادبياتي از نوع قرمز
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
لنگی کیسه همون چرت پلیسه
گل پرسپولیسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟برو تاریخچه سپاهان و بخون بعد تیتر بزن،یه روزی وضع فوتبال هم درست می شه و هرکسی سر جای خودش قرار می گیره......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل