بازدید 7249
رئیسی

اتفاقی در امارات افتاد چهره ارتجاع عرب را روشن کرد

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه اعلامیه حقوق بشری که بین کشورهای اسلامی قطعی شد باید ضمانت اجرایی پیدا کند، گفت: از جمله ضمانت اجرایی حقوق بشر، تشکیل دادگاه بین المللی اسلامی است که ناقضان و ضایع کنندگان حقوق بشر را به محاکمه بکشاند.
کد خبر: ۹۹۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 15 August 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از قوه قضاییه، سید ابراهیم رییسی در آیین بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت اسلامی، اظهار کرد: حقوق بشر از نگاه ما مبتنی بر دین و ارزش‌های دینی است و خداوند به تمام انسان‌ها کرامت ذاتی اعطا کرده است و هیچکس حق ضایع کردن حقوق افراد را ندارد.

وی افزود: اعلامیه حقوق بشری که بین کشورهای اسلامی قطعی شد باید ضمانت اجرایی پیدا کند.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: از جمله ضمانت اجرایی حقوق بشر، تشکیل دادگاه بین المللی اسلامی است که ناقضان و ضایع کنندگان حقوق بشر را به محاکمه بکشاند.

رییسی بیان داشت: امروز کسانی که در تروریسم اقتصادی عرصه را بر زندگی بسیاری از مردم دنیا تنگ می‌کنند باید مورد مواخذه قرار گیرند که جز در یک دادگاه بین المللی صالح امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد: کسی تصور نکند که در شرایطی که استکبار جهانی و نظام سلطه با قدرتش بسیاری از کشورها را تحت سلطه قرار داده را نمی‌توان مواخذه کرد. ما توانستیم بر منطقه غرب آسیا مسلط شویم و امروز قدرت و توان نظام اسلامی در منطقه دشمن را عصبی کرده و امروز قدرت آمریکا از همه زمان‌ها ضعیف‌تر است.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: تبعیض نژادی موجود در آمریکا مقابل چشم همه عالم است. تبعیض در ذات نظام آمریکایی و نظام سلطه است، جریان تبعیض و بی عدالتی یک حادثه نیست و سیستمی است و اراده مردم در آمریکا، اروپا و عالم مبارزه با جریان بی عدالتی است تا این جرقه مشتعل شده و این نظام را به زیر بکشد.

وی افزود: یقین داریم پرچم عدالت خواهی و حفظ حقوق انسان جمهوری اسلامی در دنیا جلوه‌های بسیاری خواهد داشت و روز به روز وضعیت برتر و بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: اتفاقی در امارات افتاد و با آدمکش‌ها و کودک کش‌ها رابطه برقرار کردند چهره ارتجاع عرب را روشن کرد. پیوند امارات و اسرائیل را پیوند مردم امارات نمی‌دانیم، این پیوند حاکمان بی خبر این کشور است. با کاری که دولت امارات در یمن کرد چهره آن‌ها روشن شد، اما امروز با این توافق چهره آن‌ها برملاتر شد. نهضت دفاع از حقوق بشر و حقوق انسان با حرکت امارات روز به روز رونق بیشتری خواهد گرفت و نگاه به حقوق انسان و توجه به حقوق بشر روز به روز بیشتر می‌شود.

رییس قوه قضاییه بیان داشت: کسانی که از حقوق عامه (حق آب، خاک و محیط زیست) دفاع می‌کنند مدافع حقوق انسان هستند. امروز کسانی که از عدالت، حق خواهی، ایمان و آزادی انسان دفاع می‌کنند طرفدار حقوق انسان هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان