بازدید 39736

واکنش گسترده بین المللی به توافق سازش اسرائیل و امارات

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس توافق سازش کامل امارات با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که این اقدام خطرناک ابوظبی پاداشی به رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش علیه مردم فلسطین است.جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه ای توافق رژیم صهیونیستی و امارات را محکوم و تاکید کرد که عادی سازی رابطه نوعی تسلیم شدن است و باعث شدت یافتن روحیه تروریستی در رژیم صهیونیستی می شود.
کد خبر: ۹۹۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 13 August 2020

واکنش گسترده بین المللی به توافق سازش اسرائیل و امارات

بین الملل تابناک: در پی اعلام توافق آمریکا، اسرائیل و امارات برای آغاز روابط رسمی میان تل آویو و ابوظبی و همچنین توقف طرح الحاق اراضی فلسطینی مقامات و رسانه های مختلف منطقه و جهان به این توافق واکنش نشان دادند.

واکنش بایدن

 «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات برای عادی‌سازی روابط با یکدیگر که دولت «دونالد ترامپ» میانجی آن بوده است واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، جو بایدن این توافق را «گامی تاریخی» توصیف کرد و گفت تصمیم امارات برای به رسمیت شناختن اسرائیل، «اقدامی شجاعانه» توصیف کرد.

در بیانیه بایدن آمده است: «پیشنهاد امارات برای به رسمیت‌ شناختن دولت اسرائیل اقدامی مبارک، شجاعانه و به شدت مورد نیاز در زمامداری است.»

بایدن در بخش دیگری از این بیانیه از طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است. «طرح الحاق، ضربه‌ای کاری به صلح وارد می‌اورد و به همین دلیل است که من اکنون با آن مخالف هستم و در کسوت رئیس‌جمهور نیز با آن مخالف خواهم بود.»

سفارت امارات در واشنگتن نیز این توافق را «پیروزی دیپلماتیک» برای منطقه توصیف کرد و در توییتی مدعی شد امارات دائما «حامی قوی برای ملت فلسطین» خواهد بود.

سفیر اسراییل در آمریکا هم مدعی شد این «روزی عظیم برای صلح» است.

وزیر ارتباطات اسراییل نیز با تبریک به خاطراین توافق گفت این توافق تناقضی با شهرک سازی ها و مرزهای شرقی ما ندارد.

جارد کوشنر داماد رییس جمهور آمریکا و طراح طرح ضد فلسطینی معامله قرن هم گفت ترامپ از ما خواهان اقدامی غیرمتعارف از ما خواست و ما انجامش دادیم و این توافق فرصت های «صلح» را فراهم خواهد کرد.

یک مقام ارشد لیکود هم گفت «نتانیاهو اصل تاریخی زمین در برابر صلح» را از بین برد.

«برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که به زودی از این سمت کنار می‌رود درباره توافق میان رژیم صهیونیستی، آمریکا و امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی گفت که این توافق بخشی از «خاورمیانه جدید» است.

برایان هوک مدعی شد: «صلح میان اعراب و اسرائیلی‌ها بدترین کابوس ایران است. هیچ‌کس بیشتر از ایران برای تشدید درگیری‌ها میان اعراب و اسرائیل تلاش نکرده است.»

وی ادامه داد: «چیزی که امروز شاهد آن هستیم خاورمیانه جدید است. سیر حوادث، امروز بسیار متفاوت است و ما می‌بینیم که آینده تا حد زیادی در خلیج [فارس] و نزد اسرائیلی‌ها و گذشته نزد رژیم ایران است. ایران با توسل به زور بی‌رحمانه به قدرت چسبیده است.»

حماس و جهاد اسلامی

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس توافق سازش کامل امارات با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که این اقدام خطرناک ابوظبی پاداشی به رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش علیه مردم فلسطین است.

سخنگوی حماس تاکید کرد که این توافق، رژیم صهیونیستی را به جنایت بیشتر علیه مردم و مقدسات فلسطین تشویق خواهد کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه ای توافق رژیم صهیونیستی و امارات را محکوم و تاکید کرد که عادی سازی رابطه نوعی تسلیم شدن است و باعث شدت یافتن روحیه تروریستی در رژیم صهیونیستی می شود.

دولت نجات ملی یمن

دولت صنعا نیز به توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط دوطرفه واکنش نشان داده است.

"ضیف‌الله الشامی" وزیر اطلاع‌رسانی در صنعا گفت: "بیانیه سه‌جانبه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی حامل پیامی چالش‌آمیز از سوی دشمنان امت اسلام علیه تمامی مسلمانان است."

وی افزود: "اعلام برقراری روابط مستقیم میان امارات و رژیم صهیونیستی لکه ننگی است که آن را هر شخصی که خون عربیت در رگ‌هایش جاری‌ست، محکوم می‌کند."

تشکیلات خودگردان فلسطین

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار نشست فوری برای بررسی تبعات توافق بین رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده شد.

به گزارش الجزیره، عباس طی بیانیه‌ای از رهبران فلسطینی خواسته در رابطه با این توافق که رسماً باعث عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم اسرائیل خواهد شد تشکیل جلسه بدهند. قرار است این بیانیه تا لحظاتی دیگر قرائت شود.

در همین ارتباط، جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز این توافق را «توافق خیانت و توطئه جدید» علیه فلسطین دانست.

جنبش فتح

یکی از رهبران جنبش فتح فلسطین تاکید کرد که سازش امارات با اسرائیل بیش از آنکه خیانت به فلسطین باشد خیانت به کشورهای عربی است.

«عباس زکی» در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر تاکید کرد: «توافق میان اسرائیل و امارات نقض توافق عربی و خیانت به کشورهای عربی است، قبل از اینکه خیانت به فلسطین باشد.»

فلسطین سفیر خود را فراخواند

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به توافق رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی، سفیر خود را از امارات فراخواند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از موضع این تشکیلات در محکوم کردن توافق رژیم اسرائیل و امارات برسی عادی‌سازی روابط تقدیر و از این موضع اعلام حمایت کرد.

استقبال مصر و انگلیس

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر با استقبال از این توافق، گفت: «بیانیه سه جانبه مشترک میان آمریکا، کشور برادر امارات عربی متحده و اسرائیل درباره توافق بر سر توقف الحاق اراضی فلسطین و برداشتن گام‌هایی به سمت ایجاد صلح در خاورمیانه را با علاقه و اهتمام فراوان دنبال کردم و تلاش مسئولان این توافق برای دستیابی به شکوفایی و ثبات در منطقه را ارج می‌نهم».

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس نیز در واکنش به این توافق گفت:‌ «تصمیم امارات و اسرائیل در عادی سازی روابط خیلی خیلی خبر خوبی است. عمیقاً امید‌وار بوده‌ام که [طرح] الحاق در کرانه باختری پیش نرود و توافق امروز به منظور توقف آن طرح گامی خوب در جهت [حرکت به سمت] یک خاورمیانه صلح‌‌آمیزتر است.»

خنجری از پشت بود

 «مطانس شحاده» عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) سازش امارات با رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا را خنجری به پشت ملت‌های عربی توصیف کرد و گفت: «عادی سازی روابط میان امارات و کشورهای عربی خبر جدیدی نیست و از قبل هم پیش بینی شده بود، زیرا نتیجه طبیعی روابط امنیتی، اطلاعاتی و راهبردی است که سال‌هاست میان دو طرف وجود دارد.»

او همچنین افزود: «دروغ نتانیاهو درباره طرح الحاق به امارات فرصتی دارد تا به بهانه ممانعت از اجرای طرح الحاق با اسرائیل سازش کند، زیرا هم نتانیاهو و هم امارات دروغ می‌گویند.»

وزارت خارجه بحرین، حصول توافق مذکور را به امارات تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که آن بتواند راه را برای «تحقق صلح و ثبات در منطقه» باز کند. منبعی امنیتی به کانال یازده اسرائیل گفته بعد از امارات، بحرین دومین کشوری خواهد بود که روابط خود را با تل آویو عادی‌سازی خواهد کرد.

روزنامه القدس العربی به نقل از منابع آگاه خود نیز نوشت که علاوه بر بحرین، عمان و سودان نیز به جرگه امارات ملحق خواهند شد.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاس جمهوری ترکیه توافق امارات و رژیم اسرائیل را «خیانت» به مردم و آرمان فلسطین دانست و گفت تاریخ خواهد نوشت که آن‌هایی که به مردم فلسطین خیانت کردند، جزو شکست خوردگان هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۷۸
انتشار یافته: ۸۴
من هیچ نظری در باره این خبر ندارم.کلا دوست ندارم وارد بحث سیاسی بشم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
باید آفرین گفت به این سیاست خارجی
مبارک است
امارات را هم هم پیمان اسراییل کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
آفرین بر عقلانیت و منطق و استدلال و درایت
که مردم و کشورشان را به توسعه و رفاه می رسانند
و وای به حال کسانی که
دنبال لجاجت و خودخواهی و سرسختی های کشنده و پرهزینه می روند
و در آخر فقر و فلاکت و شکست و نابودی و سرافکندگی ،
را برای کشور و مردم خود به جای خواهند گذاشت
صدام و قذافی و امثالهم نمونه های خوبی هستند
چهارتا نهاد و جنبش شدند گستره جهاني؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
این ها هستند که با اسراییل درگیر هستند وگرنه تا الان فلسطینی وجود نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
جای شهید خالد اسلامبولی ها چه خالیه
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
اونهایی که شاد شدند و صلح رو تبریک گفتند خیلی زیادند ... اینها که گفتی که رقمی نیستند .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
جهان بعضی ها در همین خلاصه می شود
حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین و یمن و فتح یعنی گروههای جهادی منطقه محکوم کردند شما تیتر می زنی محکومیت گسترده ی بین المللی تابناک ؟؟
این چند گروه جهادی تحت حمایت ایران شدند کل دنیا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک تو یک رسانه ای بهتر نیست در تیتر زدن صادق باشی و شعور مخاطب را در نظر بگیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
نمیتونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
اینها جیره خورهای حرفه ای خودمانی هستند
و دستشان در جیب مردم فقیر شده ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
ما بیشعور...
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
استقبال گسترده ایی رخ داده
باید هر فرد و شرکت و پادگان اسرائیلی را در امارات با بهپاد هدف قرار بدهیم و از چیزی هم نترسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
شجاعها صلح میکنند
ناشناس
| Turkey |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
فعلا که اونا هدف قرار دادند و از چیزی هم نمی ترسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
یا جنسی که میزنی توپه و ساقیت عالی یا شب و روز پای call of duty میشینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
داداش شما اگه بزن بودی، تو سوریه می زدی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
نتیجه؟؟؟
دشمنی فایده نداره. هر کشوری به فکر منافع خودشه.
بهترین و منطقی ترین کار را انجام دادن
پاسخ ها
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
شماها متوجه نیستید البته پهلوی هم متوجه نبود، مسئله عادی سازی رابطه با اسراییل به خاطر این محکوم هست که موضوع فلسطین مسله معامله سرزمین هست، بی تفاوتی در قبال اون یعنی مدل رفتاری پهلوی ها در واگذاری سرزمینهای کشور مثل بحرین به بیگانگان هست،دشت نامید در افغانستان،ییلاقات قصبه فیروزه در ترکمنستان،سرزمینهای نفتی خانقین به عراق،اروند یه عراق،آرارات و فقره سو به ترکیه ...به خاطر این موضوعات هست که عادی سازی با اشغالگر حتما خطرناک هست،فردا روزی هم که برسه و ترکها در ایران بخوان مستقل بشن یا کردها یا با بلوچها یا عربها و... دیگه نباید واکنش نشون داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
روز به جان چرا از بین تمام کشورهای عربی و منطقه فقط ما باید برای موضوع معامله ی سرزمین با اسرائیل وارد جنگ بشیم ؟؟
در ضمن ماجرای بحرین و ایران در زمان قاجار انجام شده بود و پهلوی منافعی در درگیری ندید
قبل از اینکه حرفهای کیهان و صدا و سیما را تکرار کنی مطالعه کن
چه بین المللی بودند اینها!!!13
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
بیا سوته دلان گرد هم آییم
دم امارات گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
دم شهیدخالد اسلامبولی و احمد قصیر گرم
خخخخه
امارات عادی کند مثلا اسراییل نفس راحت می کشد جناب هوک؟
مگر امارات قبلا در زمین ضد با شما بوده ؟
انشاالله ایران هم به زودی گامی در جهت روابط دوستانه با اسرائیل بردارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
گاممان برای محو این غده است و حتی متفکران خودشان هم می دانند به وقوع می پیوندد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
هنوز بی غیرت نشدیم که مانند امثالی مثل تو بخواهیم شرافت را بفروشیم
ناشناس
| France |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
شرم به تو !
شوقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
چرا چین و روسیه که روابط دوستانه و صمیمی با ایران و اسرائیل دارن سعی بر ایجاد روابط و صلح و صفا بین اسرائیل و ایران نمی کنن
واکنش گسترده،!!! حتی ایران نیز هنوز محکوم نکرده! واکنش گستر ه!!!
تمام طرح های آمریکا و ترامپ برای اخاذی هست طرح الحاق طرحی برای سوق دادن اعراب به خفت بود یعنی دوشیدن و اخاذی و گرفتن امتیاز
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
شما اینجوری فرض کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
تو وایسا ، پراید رو ۱۰۰ میلیون بخر
عیسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
منظورت همون کاریه که روسیه وچین با ایران میکنند؟؟
خاک به سر امارات
کافرن دیگه، مسلمون میدونن ولی من بعید میدونم
چون اسرائیلی ها با ظلم رسیدن به اینجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
عوضش ما هم می ریم طرف چین که اصلا نمی دونه ظلم چیه. تایوان، هنگ کنگ، تبت، اویغور ...
ناشناس
| India |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
منفیایی که گرفتی ببین
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
بشین بابا. اصلا روابط امارات با اسراییل به من و تو چه ارتباطی داره؟ حسودی؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
با منفی هایی که داری معلومه خاک بر سر کیه!!!
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
زمین ها رو فروختن به یهودیا . کشور مال انگلیس بود نه فلسطین
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
اسراييل يهودي هستندچين و روسيه كافر مي باشد كه ما روابطه دوستانه داريم
هزارباره میگم نمیدونم کجاش غیرقابل انتشاره که سانسور یا کلا منتشرش نمیکنی... روزگاری میرسه حتی حماس وفلسطین وبشاراسد ویمن و... باهم متحد و با اسرائیل دوست میشن واین وسط ایران تک وتنها می مونه وچندین هزار میلیارد سرمایه گذاری بی نتیجه... حالا میبینید
اسراییل جینگیلی... امارات فینگیلی
دشمنی تا کی؟ اگر بنا باشد کشورهایی که جدیدالتاسیس هستند را به رسمیت نشناسیم و با همه انها دشمنی بکنیم که خیلی کشور وجود دارد که بعد از اسراییل تشکیل شده‌اند! تشکیل همه انها هم با جنگ خارجی یا داخلی یا دسیسه بوده .اسراییل هم یکی از همین کشورهاست. دارید اموال و آبروی ملت ایران را بدون چشم داشت و حتی چشم انداز پیروزی دردسترس این‌چنین بذل‌و‌بخشش می‌کنید بدون آنکه از آنها اجازه گرفته باشید.
گروه های حزب الله و یمنی که یکپارچگی یک کشور رو به مخاطره انداختن حق اظهار نظر در معادلات بین‌المللی رو ندارن
خود فلسطینی ها با اسرائیل کنار اومدن ما کاسه داغ تر از آش شدیم
دشمن تراشی هیچ سودی ندارد.عاقبت هرجنگی صفحه.بهترین کارممکن کردند
این موضوع به ما چه ؟؟
یعنی خاک بر سرت امارات...
الحق که بی غیرتی...
غیرت که هیچ اگه یه جو عقل داشتی میدونستی که باید این غده سرطانی هرچه سریعتر نابود بشه نه حمایت
کاش دنیا به سمت صلح بره
دوستی امارات وصهیونیست اسرائیل از الان شروع نشده از خیلی سالها پیش هست شاید بهتره بگیم این دوستی پر رنگ تر شده ولی دوامی و پایداری نداره آزاده خواهان هرگز راضی نیستن حکومت های مثل عربستان و امارات و همینطور مصر که قبلا" با اسرائیل جنگ کردن و خواستار نابودی اسرائیل بودن الان برای منافعشان و ترسشون مهره ی دست شیطان بزرگ آمریکا شدن و خواسته های آمریکا که از صهیونیست ها دستور میگیرن برای فلسطینیان ارزش قائل نیستن تا فلسطین باشه اسرائیل خودش در خطر میدونه اسرائیل از بین میره تمام فلسطینی ها که در کشورهای دیگه ساکن هستن به وطنشون برمیگردن .
همه کشورها اولویت اصلی شان حفظ حداکثری منافع ملی است جزایران
بازهم مامنزوی ترمیشویم!
بهتره با امارات قطع رابطه کینم!
بالاخره بعداز بارها و بارها پرسیدن،‌ مرد آلمانی با فارسی تقریباً بی‌لهجه گفت: «ببین، مردم آلمان عادت به اندازه گیری دارند و همه چیز را به متر و سانت و ساعت و دقیقه اندازه می‌گیرند. شما ایرانی ها ولی جهان را با مصرع و قافیه می‌سنجید. این است فرق این دو كشور.»
گاهی هم از «نژاد مخلوط ایرانی ها» صحبت می کرد كه چطور باعث شده كسی به كسی اعتماد نكند،‌ و پیشرفت هم بدون اعتماد ممكن نیست.

"آلمانی اگر به آلمانی دیگر بگوید بیا شراکت کنیم، طرف دیگر اولین فکرش این است که این بابا میخواهد یک کاری راه بیاندازد و احتیاج به من دارد. ایرانی اولین فکرش این است که چطور سر این فرد کلاه بگذارم قبل از این که او کلاه مرا بردارد. مسابقه نادرستی!
من کار به مصر و انگلیس ندارم که تائید و تشویق کردن ولی اون ترکیه چی میگه این وسط که خودش جزو 3تا کشور اسلامیه که با اسرائیل روابط نظامی و سیاسی و اقتصادی گسترده داره
وقتی که هی موشک میسازیم و اینو اون رو تهدید میکنیم که موشک های ما تا فلان جا میریه و شما رو با خاک یکسان میکنه، باید هم منتظر باشیم تا کشورهای جنوب خلیج فارس هم یکی یکی بروند در آغوش اسراییل و نتانیاهو. تورو خدا من دروغ میگم؟
بنده که سیاستمدار نیستم حدود چهار پنج سال قبل در همین وب سایت بارها گفته بودم که روابط سراییل و اعراب عادی می شود. به هر حال این نقطه اغاز اعلام علنی است. در آینده نزدیک سایر کشورهای عربی یکی پس از دیگری توافق خود را اعلام می کنند. اما الان امارات هدف داره و اون کمک به ترامپ در انتخابات ایت. قطعا عربستان بحرین و احتمالا کویت و اردن بعلاوه کشورهای آفریقایی مسلمان هم برای کمک به ترامپ توافق خود را اعلام می کنند.
اووو...حالا امارات هم برای ما بازیگر منطقه ای شده.بریم دوبی یکم بخندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
منتظر عمان و بحرین و عربستان هم باش
خاورمیانه ابستن حوادث خطرناکی است
من موندم این وسط ترکیه که خودش روابط داره داره چی میگه.
ما هم سرزمین کاسه داغتر از آش! سالهاست که خودمان را به خاطر هیچ اسیر تحریم کرده ایم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
هیچ هم نبوده
پیگیر آرمانهای فلسطینی های مظلوم هستیم
داریم ظلم ستیزی می کنیم
امارات کشور کوچیکیه بزودی از رو تقشه محو میشه شاید کمتر از ۶ ماه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
یه روز شمار هم برای نابودی امارات نصب کنید همه جا
امیدوارم روزی برسد که همه دولت های زیادی خواه دست از رفتارهای خصنانه و سلطه جویان علیه یکدیگر بردلرند تا ملتها بتوانند بدون جنگ و خونریزی و در سایه صلح و آرامش، کنار یکدیگر شرافتمندانه زندگی کنند.
واکنش گسترده درواقع موافقان این رابطه هستندکه تقریبا تمامی کشورهای پیشرفته ودرحال توسعه رادربرمیگیرد
چرا لایک مخاطبان روی کامنت ها تو یه محدوده که حتما تابناک صلاح میدونه، ثابته؟؟ این خبر رو چند دقیقه قبل خوندم و برای چند تا کامنت لایک کردم که عدد لایک چیزی حدود 130 بود. دوباره که خبر رو باز کردم برای دوستم بخونم، همون کامنت، لایکش 20 شده بود!!!! واقعاً شرم آوره برای سایتی که خودش منتقد آزادی بیانه. از اینکه مردم ایران هم از این توافق خوشحال شدند، شما ناراحت می‌شید!!؟؟
واقعاً متاسفم. هم برای خودم که نمی‌تونم از این کشور پر از دروغ و ریا فرار کنم هم برای شما که به جز پیش پاتون رو نمی‌بینید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
تابناک از ترس اینکه به بعضی ها بر بخوره نظرات را دستکاری می کنه
ولی حقیقت پشت ابر نمی مونه
اینایی که میگن بهترین کار مشخص هوش سیاسی ندارند اسرائیل کشوری نیست که به فلسطین قانع باشه و همه نفت خاورمیانه را نیاز داره دوما بیشتر مصیبت ها زیر سر اسرایئل چه قبل انقلاب چه بعدش حتی شاه چندین بار اسرائیلی هارا مکار خوانده بود این ها که نوکر اسرائیل هستند 2- هدف اسرائیل نابودی ایران است نه نظام این حرفها دشمن درجه یک بشریت هست کسی که به خوبی این موش های کثیف میشناخت هیتلر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
اسرائیل قبل انقلاب مثل سگ از ما می ترسید
چی شد که دنبال نابودی ماست ؟
در ضمن ما تنها کشور نفت خیز منطقه نیستیم که اسرائیل به خاطر نفت با ما درگیر شده باشه
دقت کنید کیا نسبت به این توافق واکنش منفی نشون دادن :

حماس و جهاد اسلامی ، دولت نجات ملی یمن ، جنبش فتح ، تشکیلات خودگردان فلسطین
قبل از این هم امارات داشت خیانت می کرد . علنی شدن این مسأله جنبه تبلیغاتی داره برای ترامپ که آخرین زورشا برا رای آوردن میزنه.
به زودی شاهد پیوستن کشورهای زیادی به کاروان صلح بااسراییل خواهیم بود....محکوم کردن چندتاجتبش و سازمان فایده نداره حتی خنده دار ترکیه هست که خودش ازسالها پیش اسراییل رو به رسمیت شناخته و باهاش رابطه داره تاهمین الان
اصلا اسلامو مسلمونی هیچی .ولی کسایی ک خون ایرانو اریایی تو وجودشونه باید اینو بدونن ک همین چهارتا گروه جهادی بازوهای ایران توی منطقه است .بااین کار امارات قدرت ایرانو میخواد ب چالش بکشه .بازم به قبلا وقتی جنگ شد همه یه غیرت ایرانی و اریایی توی وجودشون بود ولی الان خیلیا بی غیرت شدن .اگه به خاکشون ک هیچی به ناموسشونم تجاوز بشه میگن دشمنی فایده نداره .این جور چیزا اصن ربطی به رژیمو اسلام نداره به ملیت ماست ک ضربه میزنه .#بی غیرت نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
اسرائیل به خاک ما تجاوز نکرده
عراق تجاوز کرد و ما دفاع کردیم
وظیفه ی دفاع از ناموس فلسطینی و لبانی با خودشونه نه ما
در ضمن بی غیرت تو هستی که این همه فقر و بد بختی که از دشمنی با اسرائیل نصیب مردم ما شده را نمی بینی و هنوز دنبال دفاع از خاک فلسطین هستی
asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
مردم ایران بی‌غیرت نیستند . ولی اگر هدف مردم، ایران باشد این افراد آنرا مصادره به مطلوب خودشان می‌کنند.
ما كشوري هستيم كه تو امور داخلي هيچ كشوري مداخله نميكنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
اره خیر سرمون !
چرا ما ۷یچ اقدامی انجام نمی‌دهیم. کوه اقتدار در منطقه چرا هیچ پاسخی نمیدهد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل