بازدید 41695
دو هزار و صد و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پیشنهاد توکلی به دفتر رهبر انقلاب در مورد انتخابات ۱۴۰۰ / دوره بگم بگم‌ها تمام شده است! / امکان گشایش اقتصادی در شرایط فعلی وجود دارد؟ / پشت‌پرده بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ترامپ می‌خواهد از برگ برنده مذاکره با ایران استفاده کند / واکنش دفتر آیت الله سیستانی به ادعای یک نماینده / روزنامه جمهوری اسلامی: روش عده‌ای از نمایندگان مجلس نیازمند تذکر جدید رهبری است و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ 13 August 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
ترامپ می‌خواهد از برگ برنده مذاکره با ایران استفاده کند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا هم تصریح کرد: «در مقطع کنونی که چندماه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی است، به نظر می‌رسد که امکان مذاکره وجود ندارد. ترامپ سعی می‌کند تا فرارسیدن انتخابات از احتمال مذاکره با آمریکا به‌عنوان یک برگ برنده استفاده کند. ترامپ تصور می‌کند که با استمرار فشار بر ایران می‌تواند مقامات ایرانی را پای میز مذاکره بکشاند، اما تصور نادرستی دارد و تا معلوم‌شدن نتیجه انتخابات در این کشور بعید است مذاکره‌ای رخ دهد. اگر از مدتی پیش که هنوز بحث انتخابات در آمریکا داغ نشده بود، آمریکا با دادن امتیازاتی از جمله رفع تحریم‌های پس از برجام تلاش برای مذاکره با ایران می‌کرد، می‌شد انتظار داشت که مذاکره‌ای در بگیرد، اما اکنون دیگر دیر است. ایران و آمریکا تا قبل از انتخابات آمریکا سعی می‌کنند که صرفا از گسترش بحران‌ها جلوگیری کنند». رئیس‌اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص وضعیت بعد از انتخابات آمریکا هم اظهار کرد: «چه ترامپ رأی بیاورد یا نیاورد، آمریکا مجبور است که سیاست‌خارجه‌ای تازه در پیش بگیرد و تردیدی نیست که سیاست خارجه آمریکا به سمت تندتر شدن حرکت نخواهد کرد».

کرونا جان قهرمان ووشو را گرفت

امین مقیمی پور، یکی از ووشوکاران ایرانی که سابقه مدال آوری در مسابقات بین المللی را هم داشت، بر اثر ویروس کرونا درگذشت. امین مقیمی پور که ساکن جزیره کیش بود و همراه با تیم این استان در مسابقات داخلی و بین المللی شرکت می‌کرد، روز چهارشنبه درگذشت تا جامعه ووشو و همچنین ورزش کیش در شوک فرو بروند. او دارنده ۱۶مدال و عنوان قهرمانی در مسابقات ملی و بین المللی بود.

واکنش دفتر آیت الله سیستانی به ادعای یک نماینده

دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق کمک یک میلیارد دلاری خود به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا را تکذیب کرد. السومریه نیوز گزارش داد که دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق دیشب با صدور بیانیه‌ای خبر منتشر شده درباره کمک یک میلیارد دلاری خود به ایران را تکذیب کرد. در این بیانیه آمده است: آنچه که درباره کمک یک میلیارد دلاری دفتر مرجعیت عراق به ایران برای عبور این کشور از بحران کرونا منتشر شده، صحت ندارد. حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پنجشنبه گذشته مدعی شده بود: «از دفتر آیت‌الله سیستانی حدود یک میلیارد دلار برای بحث مقابله با کرونا در کشور اختصاص یافته که از این منبع برای خرید تجهیزات در برخی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان نیز هزینه شده است.»

روزنامه جمهوری اسلامی: روش عده‌ای از نمایندگان مجلس نیازمند تذکر جدید رهبری است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دیروز عده‌ای از نمایندگان مجلس آشکارا اعلام کردند، چون رئیس‌جمهور با نیامدن به جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی خود برای وزارت صنعت، معدن و تجارت، به مجلس توهین کرده، ما به وزیر پیشنهادی او رأی نمی‌دهیم. هرچند در خبر‌ها آمده بود و در مجلس هم گفته شد که رئیس‌جمهور با هدف عمل کردن به دستورالعمل مربوط به ضوابط بهداشتی پرهیز از شیوع کرونا به مجلس نرفته، ولی حتی اگر این خبر درست نبوده باشد و رئیس‌جمهور با هدف دیگری عمداً از رفتن به مجلس خودداری کرده باشد، نمایندگان می‌بایست بدون توجه به این رفتار رئیس‌جمهور، فقط با بررسی دقیق درباره صلاحیت و شایستگی وزیر پیشنهادی اعلام رأی می‌کردند. در مجموع، روش عده‌ای از نمایندگان مجلس یازدهم در اولین برخورد با دولت، یک روش مبتنی بر اخلاق و حق‌گرائی نبوده و استمرار چنین روشی نه به نفع مجلس است و نه به نفع کشور. بدین ترتیب، به نظر می‌رسد مجلس یازدهم به یک تذکر دیگر رهبری از نوع آنچه در دیدار مجازی با نمایندگان به آنان دادند نیازمند است.

برپایی ایستگاه صلواتی و حضور دسته عزاداری در خیابان ممنوع است

معاون استاندار و فرماندار ویژه تهران گفت: حضور دسته عزاداری در خیابان‌ها و همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ماه محرم امسال ممنوع است و امیدواریم عزاداران نسبت به رعایت جدی تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا پایبند باشند. «عیسی فرهادی» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، عزاداری ماه محرم امسال باید در فضای باز و در صورت امکان با هماهنگی‌های لازم در محوطه مدارس و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود. وی به برگزاری تجمع به صورت حداقلی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از طبل و سنج و وسایل مشترک در هیات‌های عزاداری نیز ممنوع شده و این موارد به هیات‌های عزاداری ابلاغ شده است. به گفته وی اولویت برای برگزاری آیین‌های عزاداری با فضا‌های باز است و هیات‌ها نباید در اماکن خاص تجمع کنند.

دوره بگم بگم ها تمام شده است

فرید مدرسی فعال رسانه‌ای به اقدام برخی افراد که با افشاگری قصد جلب نظر مردم برای انتخابات ریاست جمهوری را دارند واکنش نشان داد.وی در این باره نوشت: ‏انتخابات۱۴۰۰ دوره بگم‌بگم نیست؛ دوره آگاهی‌بخشی، شفافیت و ارائه برنامه و اجماع نیروهای دانا، کاردان و دلسوز است.از اقدام جناب پرویز فتاح ‎عبرت بگیرند کاندیداهای بالقوه ریاست‌جمهوری تا مایه کدورت، نافهمی و تذکراتِ بی‌سابقه نشوند و امید ایرانیان را به یاس و جدایی ملت/دولت نکشانند.
 
کووید-۱۹ به زودی قابل کنترل نیست

رئیس کل سازمان نظام پزشکی:شرایط پیچیده است و به این زودی هم امکان کنترل بیماری وجود ندارد .وزارت بهداشت برای جبران نیرو در حال اندیشیدن تمهیداتی است. به عنوان نمونه رزیدنت های سال آخر سریع تر توزیع شوند تا بتوانیم به پیک دوم مسلط شویم و با کمبود نیرو مواجه نشویم.در حال حاضر واردات داروی رمدسیویر افزایش یافته است و توزیع داروی ایرانی از هفته بعد آغاز می‌شود.آمار کرونا باید طبق پروتکل های سازمان بهداشت جهانی بر اساس تست PCR اعلام شود.
 
مهدی تقوی: امکان گشایش اقتصادی در شرایط فعلی اقتصاد ایران وجود ندارد

تحلیلگر مسائل اقتصادی:برای آنکه بتوان از یک گشایش جدی اقتصادی سخن گفت باید شرایط در سطح کلان و در فضای بینا حوزه‌ای متحول شود.وقتی با وجود تمام گمانه‌زنی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده، همچنان اقتصاد ما به نفت وابسته است یا باید صبر کرد تا دوباره راه فروش نفت و به دست آوردن درآمدهای ارزی حاصل از آن باز شود یا باید طرحی ریخت که اقتصاد را متحول کند، راهکار دوم نیاز به برنامه‌ای بلندمدت و فراغت ذهن دارد که به نظر لااقل در این شرایط ممکن دشوار به نظر می‌رسد و از این رو برای رسیدن به گشایش لااقل فعلا باید صبر کرد.
 
تعیین تکلیف ماکرون برای ایران: در لبنان مداخله نکنید!

رئیس‌جمهور فرانسه که بلافاصله پس از انفجار اخیر بیروت به لبنان سفر کرد و در اقدامی مداخله‌جویانه پیشنهاد یک طرح ابتکاری سیاسی را مطرح کرد، از ایران خواست تا از مداخله در این کشور غرب آسیا بپرهیزد.«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که خیلی فوری بعد از انفجارهای اخیر بیروت، با سفر به لبنان در اقدامی مداخله‌جویانه برای این کشور غرب آسیا طرح ابتکاری سیاسی پیشنهاد داد، روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی خواستار عدم مداخله ایران در امور داخلی لبنان شد.بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، ماکرون در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایران هشدار داد در حالیکه لبنان در حال بازسازی خود پس از انفجار ویرانگر هفته گذشته است، ایران از مداخله در این کشور خودداری کند.این مقام اروپایی تصریح کرد: «ضروری است که تمامی قدرت‌های درگیر.....از هرگونه مداخله خارجی دوری کنند و از روی کار آمدن دولتی حمایت کنند که بتواند این فوریت را مدیریت کند».طبق این گزارش، در انفجار اخیر در انبار مواد شیمیایی نیترات آمونیوم در بیروت دستکم ۱۷۱ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۶ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.ماکرون علیرغم چنین اظهارنظراتی، اولین رهبر جهان بود که به بیروت سفر کرد و در بدو ورود به این شهر گفت: « اگر اصلاحات لازم در لبنان انجام نشود، رنج این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.».
 
تکذیب مشاهده پهپاد در آسمان ماهشهر

فرماندار شهرستان ماهشهر گفت: انتشار خبری در برخی کاناهای خبری و نیز فضای مجازی مبنی بر مشاهده یک فروند پهپاد در آسمان این شهر صحت ندارد .محسن بیرانوند با اشاره به انتشار یک ویدیو در فضای مجازی در این زمینه گفت: بر اساس اعلام فرماندهان پدافند مستقر در منطقه جنوب هیچ شی ناشناس و یا پرنده ناشناس تا کنون در منطقه مشاهده نشده و در صورت مشاهده با عکس العمل سریع و قوی پدافند مواجه خواهند شد.وی گفت: مرکز پدافند جنوب کشور با تمام ظرفیتها به طور شبانه روزی آسمان جنوب کشور خصوصا ماهشهر که دارای حساسیت اقتصادی است را رصد می کند و به هیچ عنوان اجازه نمی دهد تا پرنده غیر خودی در آسمان این منطقه حضور یابد
 
مقام سعودی خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد

نماینده عربستان سعودی در دفتر سازمان ملل در ژنو ضمن اتهام‌زنی به تهران، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شد.«عبدالعزیز الواصل» نماینده عربستان سعودی در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو امروز (پنج‌شنبه) به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت.او طی سخنرانی خود در سازمان ملل متحد ضمن درخواست تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، مدعی شد: ایران برای گروه‌های شبه‌نظامی که تلاش دارند منطقه را بی‌ثبات کنند، تسلیحات قاچاق می‌کند.عبدالعزیز الواصل در ادامه گفت: منطقه خاورمیانه در مرحله دشواری قرار دارد.او ضمن تکرار اتهامات آمریکا علیه ایران در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مبنی بر تحریم تسلیحاتی ایران که ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسد را تمدید کنند.
 
پیشنهاد توکلی به دفتر رهبر انقلاب در مورد انتخابات 1400

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی نوشت: خبری که با بعضی حوادث تائید می‌شود حاکی‌است که شاید برخی از مدیرانی که با حکم مقام معظم رهبری قدرت اجرایی دارند در انتخابات ۱۴۰۰ وارد صحنه شوند.
این دو عیب بزرگ دارد:
۱. امتیاز غیرعادلانه‌ای برای آنان فراهم است.
۲. دستگاه رهبری به ناحق به جانبداری متهم می شود.
به دفتر مقام معظم رهبری پیشنهاد می‌کنم به این افراد فرصت دهند که تا آخر شهریور مسئولیت خویش را وا ‌بگذارند و بروند پی تبلیغات یا آنکه رسماً اعلام کنند که در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد نخواهند شد.
 
ترامپ: در انتخابات پیروز شوم ظرف ۳۰ روز با ایران توافق می‌کنیم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد چنانچه در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر به پیروزی برسد ظرف ۳۰ روز با ایران به توافق خواهد رسید.رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد که «ایران به شدت مشتاق توافق است» اما منتظر است تا «جو بایدن» در انتخابات به پیروزی برسد تا بتواند به توافق بهتری دست پیدا کند.ترامپ که به دلیل شکست سیاست‌هایش در برابر ایران مورد انتقاد محافل سیاسی در آمریکا قرار گرفته در روزهای گذشته چند بار این ادعا را تکرار کرده است.او چند روز پیش در یک جلسه برای جمع‌اوری حمایت مالی گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات ایران ظرف ۴ هفته با آمریکا توافق خواهد کرد.او در این جلسه که یکشنبه در ایالت نیوجرسی برگزار شده می‌گوید «اگر برنده بشویم، ظرف چهار هفته با ایران توافق خواهیم کرد.»غیر از این، دونالد ترامپ در یک سخنرانی جداگانه روز شنبه هم گفته بود در صورتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد خیلی زود با ایران به توافق خواهد رسید.
 
طرح مجلس برای تشکیل «کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها»

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که طرح تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها چهارشنبه هفته جاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت، اظهار کرد که ایران می‌تواند بازار بزرگی برای باشگاه تحریمی‌ها باشد.سید علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تقاضای جمعی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه‌ تحریمی‌ها پیش از این در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده بود و قرار است روز چهارشنبه هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد. این باشگاه متشکل از کشورهای تحریم شده از طرف ایران با عضویت 25 کشور است که ایران می‌تواند نقش محوری در آن داشته باشد و بازار بزرگی برای محصولات کشاورزی به حساب بیاید.وی با بیان این‌که «تحریم‌های آمریکا اقتصاد ما را هدف قرار داده و سیستم بانکی را قفل کرده است»، تصریح کرد: باشگاه تحریمی‌ها می‌تواند بازار بزرگ دو میلیارد جمعیتی برای کالاهای ایرانی باشد و مجلس نیز با تصویب کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها می‌تواند مصون سازی اقتصاد ایران را دنبال کند تا اقتصاد ایران را از آسیب تحریم کشورهای استکباری در امان نگه دارد.
 
پشت‌پرده بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

امیر موسوی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه نامه دبیر کل شورای همکاری‌های خلیج فارس بدون هماهنگی با کشور‌های عضو و تنها به درخواست عربستان و بحرین صادر شده است، گفت: با توجه به اینکه شورای همکاری عملاً از هم فرو پاشیده بعد از قضیه محاصره اقتصادی قطر از سوی عربستان، دبیر کل آن سرخود و بدون مشورت با اعضا اقدام به نوشتن این بیانیه کرده، زیرا که قطر، کویت و عمان مخالف این رویه عربستان هستند.وی افزود: حتی امارات نیز این اواخر سعی در بهبود روابط با کشورمان دارد و تماس اخیر وزرای خارجه دو کشور نیز نشان دهنده این موضوع است، به اعتقاد بنده این بیانیه کوچک‌ترین ارزشی ندارد و این مسئله تنها از سوی عربستان و بحرین به منطور خوش خدمتی به آمریکا انجام شده، زیرا این روز‌ها آمریکایی‌ها بعد از شکست دیپلماتیکی که در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان داشتند، به دنبال اجماع سازی علیه کشورمان هستند، که البته در این زمینه نیز شکست خورده‌اند.موسوی اظهار داشت: در حال حاضر روسیه و چین با این اقدام آمریکا مخالف هستند و اروپا نیز تصمیم خود را نگرفته، بنابراین آمریکا دچار انزوا شده و برای خروج از این وضعیت به دستاویز‌هایی مانند بیانیه شورای همکاری خلیج فارس نیاز دارد، مشاهده کردید که بعد از این نیز بلافاصله پمپئو وزیر امور خارجه ترامپ نیز از این اقدام عربستان سعودی قدردانی کرد، این در حالیست که عربستان الان خود به عنوان یکی از بزرگترین خریداران تسلیحات در دنیا شمرده می‌شود و بیشتر این سلاح‌ها را از همین آمریکا می‌خرد و این بمب و موشک‌ها را بر سر مردم مظلوم و بی دفاع یمن می‌ریزد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶۴
نچسب ترین آدم در ایران همین احمد ت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
توکلی که سانسور نداره ؟؟
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
اگر از برخی نظرات داغ ایشان بگذریم ؛ در سلامت نفس وجیب دوخته و راستگویی و امانتداری می توانند الگوی سایرین باشند
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
نچسب ترین آدم ایران رفسجانی بود که نسلی از مدیران را به این مملکت تحمیل کرد که به مردم مثل رعیت خود نگاه میکردند
مه صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
میگما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
تابناک با این تبلیغات مشمئز کننده
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
آقای شفافیت بهتر است باز نشسته شوی
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
روز به روز محاصره کشور تنک تر می شود ما هنوز دنبال دعواهای داخلی هستیم امارات را هم هل دادیم در دامن اسراییل
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
آقاي توكلي هنوز بايت تحصيل در انگليس و مدرسه شهرك غرب شفاف سازي نكرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
باعث و بانی همه بیچارگی اقتصادی ما همین آقای توکلی است . از اقتصاد هیچ سررشته ندارد فقط حرف می زند
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
اقای توکلی شما که توئیت میزنیدهر از گاهی یه توئیت بزنید که این پست بد.ن پشتوانه ومضر ریاست جمهوری که هردوره به دوره بد ناکارامد وهزینه بر مباشد حذف مثل سایر دنیا یک سیستم یکپارچه کارامد اداره مملکت بدست بگیرد
من نمی‌دونم چرا بعضی ها هنوز با اعتماد بنفس از انتخابات صحبت میکنید. این بگیر ببندها همش برای چهار پنج میلیون رای است؟ ما مردم عادی و یک لا قبلی کوچه و بازار که پناهی هم نداریم رای نخواهیم داد عمرا آقای توکلی این پیام مردم را بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
اینا گوششون بدهکار ای حرف ها نیست اخرم با ده ملیون رای جشن وپایکوبی راه میندازند ایه قدر هم به تابناک گیر ندید مامور ومعزول!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
خخخه
اول برو امار دادنت را درست کن و امار دروغ نده بعد بیا افاضه کن
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
پیام دادن زیر پتو نتیجش میشه رپتووو !!! پرخوری هم کرده باشی دیگه نتیجه ش میشه این خزعبلات ! اتفاقا انتخابات آینده به کوری چشم متوهمای مثه شما سالم ترین انتخابات خواهد بود ! چون از زمانیکه یه عده خس و خاشاک احساس نگرانی کردن و به توصیه سلبریتیهای درپیت بیسواد آمدن تو صحنه وضع مملکت خراب شد ! انشااله انتخابات آینده به کوری چشم دشمنا با کیفیت ترین خواهد شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
عزیزم مردم ایران همیشه در صحنه هستن
یکسال دیگه همه میارن رای میدن
باز شروع میشه
پیشنهاد دکتر توکلی بسیار پیشنهاد سنجیده و درستی است هم از جهت صیانت از جابگاه رهبری و جلوگیری از سو استفاده تحتمالی برخی افراد منصوب رهبری
سالها است که دوره نگم نگم هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
مگر با اینهمه بگم بگم هایی که به درستی بود
که از میزان فساد و ناکارآمدی و بی قانونی عده زیادی از مسولان افشا شد
چه برخورد جدی شد ؟
فعلا که همه شان یا اکثرشان یا اصلا زندانی نشدند
و یا با حبس های به ظاهر ۲۰ ساله
پس از چند ماه به مرخصی رفتند و آزاد شدند
و مثلا مرتضوی که در خواست برگشت به کار هم داده است !؟
واقعا چه امیدی به اصلاح امور جاری وجود دارد ؟
هیچ و پوچ
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
چیزی باقی نمانده که کسی نداند
بارها، سالها پیش، از سر دلسوزی گفتیم و درهمین تابناک هم نوشته شد که در کمال تاسف فساد در کشور بسیار بسیار گسترده شده است. لطفاً تا دیر نشده به جای شعار در جهت اصلاح سیاست خارجه و امور داخلی کشور اقدامات عملی جدی و عاجل بفرمایید به عنوان آخرین نصیحت برادرانه عرض میکنم که "دشمن دانا بلندت میکند (اما) بر زمینت میزند نادان دوست!"
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
شماتنهانمیگوئی این حرف دل هشتادوپنج میلیون ایرانیست
انتهای این مجلس دقیقا مثل انتهای دولت محمود احمدی نماد می شود
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
خام...بی تجربه..پر از حب و.
وبغض...رفتار واعمال سخنانشان شباهتی به فردی ندارد که صرفا رضای الهی مدنظرش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
انتهای این دولت چه میشود؟
اقای روحانی بجای طرحهای در پیتی لطفا فکری به حال گشایش صادرات محصولات کشاورزی باشید خدا شاهده چند سال پیش با دلار ۱۲ هزار تومان زرشک کشاورز رو به قیمت ۸۰ هزار تومان هر کیلو میخریدن حالا با دلار ۲۵ هزار تونان حداقل باید کیلیویی ۲۰۰ هزار تومان باشه ولی متاسفانه برای کیلیویی ۴۰ هزار تومان هم کشاورز بیچاره باید ناز دلال رو بکشه ؟؟ این هم شد زندگی ؟؟؟ چرا بجای تعامل دارید لجاجت میکنید ؟؟ از اه این ملت مظلوم بترسید ؟؟؟ چرا باید منفعت بالا رفتن نرخ ارز رو دلالان مسکن و بورس و ماشین ببرند ؟؟؟ تو یه ساله دقیقا قیمتها ۳ برابر شده ؟؟ خدا شاهده نرخ ارز برای بسیاری بهونه است چرا که همین ارز مرداد ۹۷ قیمت ۱۹ هزار تومان بود و شاخه اهن ۵۶۰ هزار حالا با دلار ۲۲هزار تومان قیمت اهن شده ۲ میلیون هفتصد ؟؟؟!! با کدوم دلار حساب میکنند جالبه تمام فولاد کشور از داخل تامین میشه ؟؟ لاستیک و سیمان که وضعیت مشابه دارند ؟؟ هر چه مصیبت مردم میکشن از دست مافیای ثروتمند وداخل است که بدون حساب و کتاب نرخ تعیین میکنند ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
اگرصادرات محصولات کشاورزی آزادشودباتوجه به بی ارزشی پول ملی وگرانی دلارشماکشاورزان هرچه هست صادر میکنید ومملکت را به قحطی میکشید
خب شاید کمی بربخوره ....ولی در کل حق با مکرونه. ...
به سلامتی عددسازی و صف خرید و صف فروش سازی هم که تو بورس لو رفت ؟؟؟؟؟ از اول مشخص بود این بورس یه عده اماتور رو نابود میکنه ؟؟ عزیزان مواظب باشید حرفه ای ها اصل پولشون رو از بورس کشیدن بیرون فقط با سود های باداورده میلیاردی دارن شکار میکنند ؟؟ جناب اقای رییسی لطفا تا بورس یک مصیبت جدید مانتد پدیده نشده جلوی فساد رو بگیرید ؟؟؟ در ضمن ۹۰ دزصد عامل تورم کشور بورس هست ؟ شاخصی که از اسفند ماه ۴ برابر بشه حتما تورم ۳۰۰ دزصدی به ارمغان داره ؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
ناشناس عزیز من مدافع بورس نیستم اما مخالف آن هم با این روال نیستم...حالا بحث آن برای بعد ...فقط سوال من معیار شماست که می گویید 90%عامل تورم بورس است و حتما تورم 300%بدلیل افزایش شاخص بورس است ....شما از کجا می دانید ...مطالعه ای دارید ....این لغت ....حتما 300% ....چه معیاری دارد ...واقعا بس نیست این حجم از اظهار نظر های بی اساس از آدمهای با عنوان ...ناشناس ...در این صفحات خبرها و دنیای مجازی .....آقای عزیز ..حرف خالی باد هواست ...دلیل و مدرک برای هر اظهار نظری لازم است ..این اصل و رعایت آن نشانه بلوغ فکری است ...وگرنه این فضای مجازی به اندازه کافی عرصه تاخت وتازشایعه پراکنان و بیهوده گویان شده است ....شرمنده ..ولی دلیل و برهان شما چیست ..‌ ...د
یک اقتصاددان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
بعنوان یک صاحب نظر علم اقتصاد به شما ناشناس 22:27 تیریک میگم . تحلیل شما 100% صحیحه و اینکه گفتید عین واقعیته
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
آقای اقتصاد دان بی نام ...دلیل هنوز نگفتید 100%درست است بدون دلیل یعنی باد هوا ...اسناد اگر فرض کنیم فعالیت در بورس عامل جذب نقدینگی است. ....حالا به هر دلیل که می خواهد باشد ..از روی قاعده عامل کاهش تورم برروی سایر کالاها بخاطر کم شدن تقاضای آنهاست ..اسناد این حجم پول برود سراغ ارز با طلا یا مسکن یا خودرو یا زمین یا کالا ..هر کدام که فکرش را بکنید که میشود تقاضای بیشتر برای این موارد و گرانی بیشتر آنها ....حالا اگر برود بسمت بورس بهتر نیست ؟؟؟استاد اقتصاد دان ..واضح و روشن بگو نقدینگی جذب کدام سمت بشود بهتر است ؟؟؟
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
ا ین تحلیل آب دوغ ر از کجا آوردی تورم دلیلش تحریمه و بس دولت هم ناگزیر به استفاده از بورس برای درامد زایی است دراین هم شکی نیست که یه تعداد سهم زیانده و با بنیاد ضعیف فقطبه دلیل رانت تبلیغاتی هر روز در صد رشد دارند اما سهمهای خوب در حال درجازدن هستند اما دلیلش رو باید از دلواپسان پرسید که تمام معضلات اقتصادی دلیل عملکرد آنان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
دقیقا در سال ۱۹۲۰ یعنی صد سال پیش در آمریکا
مشابه همین ترکیدن حباب
بورس نیویورک ،
باعث فروپاشی اقتصاد آمریکا شد و نابودی آن کرد
منتظر باشید تا این بورس داخلی خودمان هم
همین بلا را به سر مردم و اقتصاد بشدت ضعیف و بیمار کشور مان بیاورد
انفاقا حرف توکلی غلط است این بهترین کار است چون رئیس جمهور از پشتیبانی کامل بیت برخوردار شده دوگانگی از بین میرود و تکلیف مسائل مهم مشخص میشود
به امید روزی که هیچ کشوری در امور کشور دیگر کشورها مداخله نکنه روزی در همین خاورمیانه عراق و سوزیه و یمن و بحرین و لبنان همه در صلح و ارامش کنار هم زندگی میکردن
پشت پرده و روی پرده نداره .... ایران هیچ دوست واقعی در منطقه نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
در تایید نظر شما من نمی دونم این حضرات که فقط متخصص شناسایی پشت پرده هستند چرا نمی گویند پشت پرده این دشمنی با آمریکا و اسراییل که هیچ سنخیتی با منافع ملک و ملت ایران ندارد چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
امارات هم با اسراییل در حال آشتی د رفع تنش های خود هستند
و ما هنوز در حال بررسی بیانیه ۶ کشور عربی بر ضد خودمان
هستیم !!!؟؟؟
واقعا چه خبر است؟
چه زمانی میخواهید واقعیات را درک کنید ؟
ر
اقای دکتر نمکی ۸ ماه تمام پرستاران کشور بدون هیچ چشم داشتی عاشقانه بخاطر مردم و کشور جانانه پای کار بودن ولی متاسفانه پرداختهای ناعدلانه و وعده های پوچ انها رو داره دلسرد میکنه ؟؟ مگه دارید بچه ساکت میکنید که با ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان ابروی انها رو میبرید ؟؟؟ بعد یکسال تاخیر ۳۰۰ هزار تومان بابت مرداماه ۹۸ پرداخت کردید ولله قسم درخواست میکنم برگردانید و خرج نجومی بگیرانتان کنید شاید سیر شوند ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
هرروزشاهدگله وشکایت پرستاران درسایتهاازکمبودحقوقشان باوجودیکه بالا ترین حقوقها رامیگیرندهستیم اگربانک مرکزی هرماهه چک سفیدامضا به آنها بدهد واقعا راضی میشوندیابرنامه ادامه دارد کمی بفکربیمارباشید بدون تکبر وتوهین به آنها
تا زمانیکه در کشور شفافیت نباشد و دولت موازی سر کار باشد و عده ای خودشان را فراتر از قانون بدانند و به هیچ کسی پاسخگو نباشند صحبت کردن از انتخابات یک امر باطلی است هر زوز اختلاس و رانتخواری در کشور بیداد می کند و بعضی از دزدان محاکمه می شوند و در اخر هم نتیجه معلوم نمی شود نمونه اش طبری می باشد که دادگاه انهمه اتهام به ایشان وارد کرد و چند جلسه دادگاه بر گزار شد ولی ایشان تمام اتهامات را رد کرد شما با این اوضاع بهم ریخته کشور می خواهید انتخابات بر گزار کنید از وضع مجلستان مشخص است که انتخابات رییس جمهورتان چه خواهد شد مردم با چه زبانی و کدام منطقی به شما بقبولانند که ای مسولین خسته شدیم و شما اعتماد نداریم وقتی من در انتخابت چه شرکت کنم و چه نکنم در زندیگیم تاثیر ندارد مگر دیوانه ام خودشان دولت تشکیل دهد و انمه هزین هم خرج نکند و کسری بودجه هم دارد برای مردم و دنیا روشن شده ایت که انتخابات ما نمایشی است دولت و مجلس اختیاری از خود ندارند قدرت واقعی در دست نهاد های انتصابی می باشد و دولت و مجلس کار گزار انها هستند تابناک محترزم عین واقعیت را گفتم حالا چه خوشتان اید و چه بدتان اگر غیر از این است شما راستش را بفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
کاملا با توکلی مخالفم
اتفاقا همان بهتر است که رهبری یک مدیر اجرایی را خودشان تعیین و حمایت کنند
و کار مجلس را هم به مجمع تشخیص مصلحت بسپارند
شاید دعواهای زرگری و بهانه تراشی های دو جناح حاکم
که بیشتر نمایشی و برای فرار از پاسخگویی است
تمام شود
و مردم بدانند که تکلیف شان پس از ۴۲ سال چیست و کجا است ؟
آقای دکتر حسینعلی شهریاری .نماینده محترم مجلس ...حداقل اقدام شما باید توضیح کامل در خصوص این خبر باشد ... آخر دروغ به این بزرگی ....واقعا چه کسی قرار است به اظهارات شما و تاثیر آن ورود کند ...بالاخره شما نماینده این مردم که هستی ....لطفاً توضیح لازم در خصوص تناقض به این عظمت را بصورت رسمی بدهید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
تازه اقای دکترشهریاری یکی ازفرهیختگان مجلس یازدهم هستند شایدارزوی قلبی خودشانرابلندبلندگفته اندخبرنگار گزارش کرده
عکس هایی در فصای مجازی در حال پخشه که مزدم دلاور ناحیه آذربایجان بی خیال کرونا در صفوف فشرده درحال برگزاری آیین های پیش عاشورا هستند!!
اقای حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که پتانسیل حبرای ملت ابف مفت زدن و نیز مفت حرف زدن را با ضریب k در وجود نازنین خود دارد . خدایا اینا دیگه کی هستند که شورای نگهبان برای ملت ایران ارزانی داشته
مگر به این وضع جامعه کسی به فکر انتخابات هست واقعا افسوس.....
یعنی آیت الله سیستانی یک میلیارد دلار پول داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
خبر تکذیب شد!
دم عربا گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
دم بی غیرت ها گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
به ۲۳۵۶
اگر از نظر شما مسولان کشورهای عربی بی غیرت هستند!!؟؟؟
ولی مردمشان و کشورشان را بسیار بسیار
آبرومندانه و عاقلانه و راحت اداره کرده اند
و شهامت و شجاعت و فداکاری شان قابل ستایش است
خوشحالم که به این مجلس رای ندادم

مجالس قبلی هم منتخب ما نبود

هم اصولگرا و هم اصلاحطلب مجالس اسفباری داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
بهترین مجالس اول و دوم و ششم بود
به امید روزی که ایرانی های کم و سنجیده حرف بزنند.
پاسخ ها
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
احسنت. یکی از دهها مشکل مهم ایرانیان.
مدتهاست که از اون شخصی که هر شب به کارانه دکتر ها و پرستارا گیر میداد خبری نیست . شاید نابناک سانسورش میکنه.
عجب
اول بیانیه شورای خلیج به گفته سخنگوی وزارت خارجه جعلی بود بعدش درست از آب درآمد .اعتراض شد که بیانیه همه کشور ها نبوده.
چرا سخنگو کمی دقت نمی کنه
جوانان ایرانی یکی از باهوش ترین و پرکارترین نیروهای دنیا هستند برای همین دانشگاههای آمریکا و کانادا و اروپا بلافاصله به آنها پذیرش می دهند. اما متاسفانه در کشور ما سیستم اقتصادی شدیدا دولتی و رانتی اصلا بدنبال استعداد یابی نیست. همین برنامه عصر جدید را نگاه کنید چقدر استعدادها را نمایان کرده است. باید برنامه ایی تلویزیونی استعدادیابی کارآفرینان هم درست کنیم تا چند سرمایه دار و کارآفرین باتجربه بنشینند و ایده های این جوانان را بررسی کنند و مسابقه برای بهترین ایده کارآفرین باشد.
من به فکریک قبردومتری برای مردن هستم
اینها ازشکم سیری ازالان به فکرانتخابات هستند
دو نکته.....
جناب فلاحت پیشه.کاری به خوب وبد ترامپ ندارم اما ترامپ مدتهاست که در ارزوی مذاکره با ایران است جدا از نیتی که دارد این ایران است که برگ برنده خود را سوزانده است بیایید فرض کنیم مذاکره میشد وترامپ هم خواست های غیر معقول میکرد خوب ما میتوانستیم قبول نکنیم وانوقت این ما بودیم که در افکار عمومی جهان میتوانستیم مدعی شویم که ترامپ حرف زور میزند....وسخن بعد با نماینده محترم ملکان وطرح باشگاه تحریمی ها..اولا این 25 کشور با 2میلیارد جمعیت کدام کشور ها هستند؟دارای چه میزان ظرفیت اقتصادی وصنعتی هستند. امکانات فعلی ما برای صادرات کالا ومحصولات صنعتی به این بازار بادومیلیاردجمعیت در چه حد است؟
آقای توکلی انسان با انصافی از دید بنده هستند
با توجه به نقش رئیس جمهور در ایران(آبدارچی) فکر کردم آقای توکلی پیشنهاد کرده اند که بطور کلی بی خیال انتخابات. همان شورای نگهبان به جای تائید چهار نفر یک نفر را تائید و موضوع را ختم به خیر کنند. بدین ترتیب نیازی به هزینه کردن مبالغ هنگفتی از این بودجه بسیار ناچیز کشور هم نخواهد بود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس