بازدید 7267
۷

کدام وزیر پیشنهاد تعویق یک ماهه کنکور را داد؟

وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد وزیر علوم مبنی بر تعویق یک ماهه برگزاری کنکور ۹۹ امروز به شکل اضطراری در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح می‌شود و تصمیم به مردم اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 11 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، دکتر سعید نمکی امروز در وزارت بهداشت در حاشیه نشست ستاد ملی پیگیری آیین ماه محرم در شرایط بیماری کرونا گفت: کنکور سراسری باید در موعد مقرر که در ستاد ملی کرونا قید و تصویب شده برگزار می‌شد.

وی با اشاره به برگزاری کنکور‌های ارشد و دکتری سال ۹۹ در شرایط کرونا گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با حداقل شکست پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های ابلاغی برگزار شد و ما از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد خیلی راضی بودیم، گرچه در آنجا هم مواردی از مشکلات و نارسایی‌ها داشتیم، اما بسیار اندک بود. از تعداد ۴۵۰ عکسی که از سوی ۵ هزار و ۳۰۰ مراقب بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت اعزام شده بودند به جز چهار پنج عکس بقیه فوق العاده خوب بود.

وزیر بهداشت گفت: ما با همین الگو قرار بود که کنکور سراسری را برگزار کنیم، اما در آنجا گفته بودیم که شیوه نامه‌ها و استاندارد‌ها را کمی سخت‌تر خواهیم گرفت. دلیلش هم این است که ما اگر فاصله بین دو نفر را در کنکور کارشناسی ارشد را ۱.۶ متر تعیین کردیم به دلیل این بود که داوطلبان ارشد پخته‌تر و جا افتاده‌تر هستند و به بلوغ بیشتری از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها رسیده‌اند.

وی افزود: قطعاً یک پسر بچه و دختر بچه‌ای که از دبیرستان می‌رود می‌نشیند پشت صندلی کنکور رعایت این شیوه نامه‌ها برایش بسیار سخت‌تر است به خصوص در استان‌هایی که هوای گرم داریم و بچه‌ها در زمان ۴ ساعته کنکور خسته می‌شوند و مجبور می‌شوند ماسک‌ها را جابجا کنند. ما گفتیم فاصله‌ها را باید به گونه‌ای بگیریم که هیچ فرزند این سرزمین در اثر ورود به کنکور سراسری دچار گرفتاری نشود.

نمکی تاکید کرد: همه این بچه‌ها، فرزندان ما و همکاران ما هستند و نمی‌توانیم به سلامت هیچیک از جگرگوشه‌هایمان بی تفاوت باشیم. ما برای اطمینان بخشی به خانواده‌ها پروتکل‌ها را سختگیرانه‌تر کردیم. دیروز اعضای کمیسیون‌های آموزش و بهداشت مجلس در جلسه وزارت بهداشت حضور یافتند و همچنین وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش در این جلسه حضور داشتند.

وی افزود: ما به عنوان وزارت بهداشت در جلسه اعلام کردیم که چقدر بضاعت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کنکور را دارید که وزارت علوم و سازمان سنجش اعلام کردند که اگر فاصله‌ها را کمتر کنید امکان اجرای پروتکل‌ها برای ما وجود دارد که ما اعلام کردیم ما از پروتکل‌های بهداشتی عدول نمی‌کنیم و اگر از هر پروتکل بهداشتی عدول کنیم باید به آلودگی یک فرزند این سرزمین رضایت بدهیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما زیر بار این موضوع نرفتیم و اعضای جلسه از جمله نمایندگان مجلس هم از این تفکر وزارت بهداشت حمایت کردند و دوستان وزارت علوم هم بحثشان این نبود که پروتکل‌ها شکسته شود بلکه بحث این بود که وقتی که برای آن‌ها تعیین شده کافی نیست و اگر بخواهند نعل به نعل این پروتکل‌های بهداشتی کنکور اجرایی کنند ضرورت دارد که یک ماه کنکور را به تعویق بیاندازیم.

وی گفت: ما این پیشنهاد وزیر علوم را کتباً دریافت کردیم و قرار شد به شکل اضطراری امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کنیم و تصمیم را به مردم اعلام می‌کنیم.

نمکی گفت: این موضوع که کنکور اصلاً برگزار نشود، امکان پذیر نیست، اما اینکه کنکور با یک ماه تاخیر انجام شود را وزیر علوم اعلام کرده است که باید در این زمینه تصمیم گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که مطلقاً اتفاق نخواهد افتاد این است که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت و دستگاهی که همواره سعی کرده است با مردم با صداقت، شرافت و یکرنگی و دفاع از حقوق شهروندی با مردم صحبت کند، هرگز اجازه شکستن هیچ پروتکلی را نخواهد داد. من به عنوان امین مردم این سرزمین حتی اگر شب آخر هم احساس کنیم که قرار است پروتکلی شکسته شود و جان فرزندی از فرزندان این سرزمین به خطر بیافتد اجازه برگزاری کنکور را نخواهیم داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
اینجانب اظهارات وزیر محترم بهداشت را قبول دارم .............

ایشان واقعا" انسان دلسوز ی نسبت به هم وطنان هستند .......

جناب آقای نمکی مدانم که چقدر در رنج هستند و مسایلی را میدانند که عوام نمیدانیم ........شاید ایشان نگاهشان


برای افق های دورتری است که چه سرنوشتی در انتظار ملت ایران است .....ویروس کرونا ..........
به نظر من حرفه‌ای دکتر نمکی صادقانه نیست هم رضایت مجلس را جلب کرد وهم توپ تعویق را به زمین وزیر ساده علوم انداخت و قهرمان داستان شد
صادقانه این بود که ایشان و روسای کمیسیون مجلس اول هزار جای مملکت که هر روز در کرونا غرق است را و اصلا هیچ مراقبتی نمی‌شود درست می کرد بعد می آمد سراغ یک میلیون جوان منتظر که دوسال است آماده کنکور هستند
الان پاسخ این همه استرس و کاهش سطح ایمنی این جوانان را جناب نمکی می دهند؟
چرا جناب نمکی این همه پی گیر تعویق کنکور کارشناسی ارشد که پسرشان شرکت داشت نبودند؟
چرا ۴ روز پیش همه این ملاحظات را که گفتند در جلسه با این آقایان جمع بندی کردند و آمدند گفتند که کنکور سر موعد اعلامی برگزار میشود؟
از شنبه تا حالا چه شد؟
واقعا حق آلناس را ضایع کردید و اه و ناله این جوانان و خانواده خطایشان دامنگیر شخص شما میشود
هيچ كدام از اينها بچه هاي شما نيستند , بچه هاي شماها همگي در آمريكا هستند ...
جناب وزیر چرا فاصله دو متری را دوماه پیش نگفتید. حالا دو هفته به کنکور یادتان افتاده که فاصله را زیاد کنید؟
پس چرا اجازه برگزاری محرم و دادی ؟
چون قدرتشو نداری
چون زورت نمیرسه

چون در اون مورد کاره ای نیستی
اینقدر با روان ما بازی نکنیدددد
بزارید کنکور بدیم.
فقط به فکر سلامتی جسم ما نباشید, به فکر سلامت روان ما هم باشید.
از دست شما روانی شدیم.
بزارید کنکور بدیممممممممممم.
نماینده زاهدان که رییس کمیسبون بهداست مجلس هست, مخالف برگزاری کنکور است.....
میخواد حرفشو به کرسی بنشونه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر