بازدید 15230
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «تابناک»

اصلاح‌طلبان همیشه با هم اختلاف‌نظر داشتند/ ساختار شورای عالی برای انتخابات ۱۴۰۰ تغییر می‌کند/ کاندیدای اصلاح‌طلبان حتما با نظر خاتمی انتخاب می‌شود

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: با این تفاسیر، در جریان انتخابات ریاست جمهوری انشاءالله شورای سیاستگذاری جدیدی شکل می گیرد و در آنجا این مسائل و مباحث پخته تر می‌شود تا همه بتوانند حول محور آقای خاتمی از یک کاندیدای مورد نظرشان استفاده و او را معرفی کنند.
کد خبر: ۹۹۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 11 August 2020

اصلاح‌طلبان همیشه باهم اختلاف‌نظر داشتند/ ساختار شورای عالی برای انتخابات ۱۴۰۰ تغییر می‌کند/ کاندیدای اصلاح‌طلبان حتما با نظر خاتمی انتخاب می‌شود

از الان دیگر می‌توان کار شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال ۱۴۰۰ را پایان یافته تلقی کرد، چون از سخنان و انتقادات چهره‌های اصلاح طلب و همچنین خروجی جلسات این جریان، چنین برمی‌آید که آن‌ها قصد دارند با استراتژی جدید و همچنین سیستم تصمیم گیر متمایز از شورای عالی سیاستگذاری پا به عرصه انتخابات بگذارند.

به گزارش «تابناک»؛ آنچه از درون جریان اصلاحات به گوش می‌رسد، این است که آن‌ها با وجود اختلاف نظر‌های جدی ـ که متاثر از عملکرد شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان و همچنین موضوعات مبتلا به واگذاری نتیجه انتخابات در جریان انتخابات اسفند ماه مجلس است ـ قصد دارند با برگزیدن یک ساز و کار جدید انتخاباتی پا به عرصه رقابت برای انتخابات خرداد ماه سال آینده بگذارند.

سازوکار انتخاباتی جدید اصلاح‌طلبان معطل انتخاب رئیس

از قرار معلوم هنوز جمع بندی لازم برای چگونگی تشکیل این ساز و کار انتخاباتی، مسئولان و متولیان آن گرفته نشده، اما افرادی نظیر «عبدالله نوری و بهزاد نبوی» چهره‌هایی هستند که از آن‌ها برای تصدی این مسئولیت نام برده شده است. پس از این انتخاب‌ها حتما اصلاح طلبان وارد حوزه انتخاب استراتژی چگونگی حضور در انتخابات و بعد از آن انتخاب چهره‌ها و گزینه‌های مد نظرشان خواهند رفت؛ اما هرچه هست ـ همانطور که یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفته ـ این جریان ذیل نظر سید «محمد خاتمی» این اقدامات را انجام خواهد داد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اصلاح‌طلبان در سال‌های فعالیت خود همواره بر سر موضوعات مختلف اختلاف‌نظر داشتند و این روند امری طبیعی است.

سی حزب اصلاح‌طلب با نگاه‌های متفاوت داریم

«محمدرضا خباز» عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره وجود برخی از اختلاف‌نظر‌ها در بدنه جریان اصلاحات و تشکیل برخی جلسات متفرقه از سوی احزاب این جریان، اظهار کرد: اگر گذری بر اصلاح‌طلبی و مجموعه اصلاح‌طلبان در کشور داشته باشیم، به این نتیجه می‌رسیم که اصلاح‌طلبان گروه‌های متفاوتی هستند.

وی افزود: در حال حاضر حدود سی حزب اصلاح‌طلب داریم که تعدادی از این احزاب رسانه دارند و تعدادی ندارند و تعدادی جلسات مستمر داشته و برای نیروهایشان برنامه‌ریزی دارند و به آن‌ها آموزش می‌دهند، اما برخی جریانات اصلاح‌طلب هیچ فعالیتی ندارند.

از سال ۷۶ تاکنون اصلاح‌طلبان دچار اختلاف بوده‌اند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: این سی حزب سیاسی اصلاح‌طلب از همان دوم خرداد ۷۶ که ریاست‌جمهوری خاتمی تثبیت شد و وی رای آورد، با یکدیگر در خصوص موضوعات مختلف اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه داشته اند. این اختلاف‌نظر‌ها در بین دوستان اصلاح‌طلب بوده و به شرایط فعلی هم تعلق ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال این دوستان نظراتشان در مسائل اقتصادی و سیاسی با هم متفاوت است و حتی در سیاست خارجی و نحوه تعامل با دنیا نظراتشان با هم تا حدودی متفاوت است.

خباز توجه به نظریات افراد محوری در جریان اصلاحات با وجود اختلاف نظر‌ها را یکی از ویژگی‌های مهم اصلاح طلبان دانست و تاکید کرد: فقط اصلاح‌طلبان یک محوریت داشتند و یک عروة الوثقی به نام «سید محمد خاتمی» را می‌پذیرفتند؛ بنابراین اگر اختلاف‌نظری در بین اصلاح‌طلبان دیده می‌شود این رویکرد جدیدی نیست؛ از ابتدا بوده و الان هست و در آینده هم خواهد بود.

اصلاح‌طلبان فقط درباره خاتمی با هم اختلافی ندارند

وی افزود: اصلاح‌طلبان در همه مسائل اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با هم اختلاف‌نظر داشتند، ولی علت موفقیت‌شان این بوده که هیچ کدامشان نسبت به آقای خاتمی اختلاف نظر نداشتند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مورد چگونگی تشکیل شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان، انتقاداتی که این روز‌ها نسبت به این ساز و کار وجود دارد و خبر‌هایی که درباره انحلال آن و تشکیل یک سیستم تصمیم گیر جدید برای انتخابات ۱۴۰۰ به گوش می‌رسد، توضیح داد: با ابتکار خاتمی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان شکل گرفت و هر حزبی یک نفر در آنجا قرار داد و دو نفر هم از طرف آقای خاتمی بودند که انتخابات‌های مختلفی را هدایت می‌کردند.

وی در عین حال افزود: اما بعد از اتفاقاتی که در بهمن سال گذشته رخ داد و نیرو‌های زیادی از اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند، دیگر شورای عالی سیاستگذاری دعوتی از مردم برای حضور در انتخابات انجام نداد و همان ۷ تا ۸ حزب اصلاح‌طلبی که نامزدهایشان تایید شده بودند، دور هم جمع شدند و لیست دادند و مردم را به انتخابات دعوت کردند.

کاندیدای اصلاح‌طلبان حتما با نظر خاتمی انتخاب می‌شود

خباز درباره مخالفت جدی برخی اصلاح طلبان به ویژه چند حزب نظیر کارگزاران سازندگی با ادامه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری، عنوان کرد: بنده بر این عقیده هستم که آقای مرعشی و مجموعه کارگزاران اگر نظراتی دارند، به صراحت مطرح کنند؛ ضمن اینکه به نظر من مطرح شدن این مسائل تا زمان انتخابات عیبی ندارد و این تضارب افکار حسن هم محسوب می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص اینکه با مخالفت‌هایی که برای ادامه کار شورای عالی در جریان اصلاحات وجود دارد و به آن هم اشاره شد، سرنوشت شورای عالی چه می‌شود و اصلاح طلبان با چه ساز و کار و محوریت چه کسی وارد انتخابات ۱۴۰۰ خواهند شد، خاطرنشان کرد: با این تفاسیری که شده، در جریان انتخابات ریاست جمهوری انشاءالله شورای سیاستگذاری جدیدی شکل می‌گیرد و در آنجا این مسائل و مباحث پخته‌تر می‌شود تا همه بتوانند حول محور آقای خاتمی از یک کاندیدای مورد نظرشان استفاده و او را معرفی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۸
نظر خاتمی که سهله خود خاتمی هم بیاد اهمیتی نداره دیگه
اصولگراها هم اگه خیلی خوشحال شدن از این تحریم انتخابات بزار بشن تا صبح دولتشون بدمد اونم اهمبت نداره
اصلاح طلبی دیگه تموم شد. ولمون کنین بابا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
تکرار می کنم
اصلاح طلبها دیگه تمام هستند
برو یه فکر دیگه ای بنما
انتخابات سال اینده سردتر از مجلس خواهد بود
پاسخ ها
حجت خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
با رشته جدیدی که در علم مهندسی اخترا شده گرمش میکنن
اصلا انتخابات ریاست جمهوری چه اهمیتی دارد که ازحالا اینهمه به ان پرداخته میشود؟ وقتی حداقل 10 مقام هم قدرت وحتی پرقدرتتر از مقامی که رییس جمهور نامیده میشود داریم چه فرقی میکند کی رییس جمهور شود؟؟
اصلاح طلب
اصولگرا
تمام شد ماجرا
نیرنگ نزدیک انتخابات داره میریزه. تا حالا صحبتی از آقای خاتمی نبود.
الآن مگه کسی به این خبرها اهمیت میده؟!
با اين همه مصيبت وگرفتاري بازهم اميدواريد اصلاح طلب واصلوگرايان جذابيتي داشته باشند
سه دولت اخیر واقعا اسم های بامعنی و قابل تاملی برای خودشون انتخاب کردن

دولت اصلاحات که آخر نفهمیدیم چی را اصلاح کرد

دولت خدمتگذار بعد از روی کار آمدنش ماشین های مدل بالا و زندگی های لوکس در این کشور به اوج خودش رسید
که فهمیدیم اومده به یه عده ی خاصی خدمت کنه

دولت تدبیر و امید که نه تدبیری داشت و اون امید باقیمونده را هم ازمون گرفت

دولت بعدی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
از اون جالبتر اسم سالهاست
نه اصلاح طلب نه اصولگرا کلا برگزاری انتخابات حرام کردن پول بیت‌المال هست خود عزیزان در مقامات بالاتر یک نفر مثل آقای فتاح را انتخاب کرده و قال قضیه را بکنند.
پاسخ ها
ابوالقادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
فتاح که نمیشه. پرویزخان اونروز خیلی تند رفت .رییس دولت که هیچ موندنش درسمت ریاست مستضعفان هم جای تردیده.
ما میگم رای نمیدیم کاندیدتون عوض میشه!
اوه اوه دوباره تکرار. دیگه برمیگردیم به عصر سنگی
خداحافظ انتخابات
خداحافظ اصولگرا
خداحافظ اصلاحطلب

خداحافظ رای

سلام به ایران
تابی لطفا و خواهشا این تبلیغ کبد چرب و کله داره مو جوونه می زنه رو بردار!!
آدم ماتم می گیره می خواد ۲ تا خبر بخونه باید این تصاویر منزجر کننده رو ببینه!
موش تو سوراخ نمی‌رفت جارو به دمش می‌بست!
حالا شده کار خاتمی عبا شکلاتی! مردم سابقا اصلاح طلب خود ایشان را دیگه قبول ندارند چه رسد به اینکه بخواهند به کاندید مورد تأیید ایشون رای بدهند.
ای بابا اولن که بازی تموم شد . دوما شما تا خودتون یکی انتخاب کنید بعد همه سکان رو بدید دستش ببینیم چی میکنه. اخر نندازین کردن ملت که بگین شما که تکرار کردید شما که خودتون انتخاب کردید .
یک بار دیگر اقای تکرار برای مردم پیشنهادی شگرف دارد
اقای خاتمی : بابت حمایتهای بیهوده و بی ثمرت باید از مردم عذرخواهی کنی
فکر میکردم بعد از اینهمه سال فضاحت و کارنامه سیاه باقیمانده توسط اصولگراها و اصلاحطلبان ، از سیاست خداحافظی کنند

اما میبینم برای انتخابات بعدی نقشه میکشند

رای بی رای
کشور چهل سال است بین این دو طیف دست به دست شده و به این بدبختی افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
همه یکی هستند
کاندید مورد حمایت ما : کاپیتان شهبازی
!؟!؟!!؟؟!؟!؟!؟!!؟!؟!!؟!؟؟!؟!!؟!!؟!؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


رای بی رای
دلخوش به کدام مشارکت توسط مردم هستید که از انتخابات حرف می زنید.

مگه خبر ندارید اکثریت ۷۵ درصدی که به مجلسی ها رای ندادند با همان تدبیر هوشمندانه به ریاست جمهوری هم رای نخواهند داد

دیگه تمام شد بازی های شما
تابناک تا اینجا که متوجه شدم ماموریت گرم کردن تنور انتخاب به عهده شما واگذار شده ،بابا مگه اصلاح طلبها نمی دانند کسی تحویل نمیگیره اونارو ،یه انتخابات ده درصدی داریم
یعنی صبح که از خواب پا می شویم فقط به این فکر می کنیم که اصلاح طلب ها کی را می خواهند معرفی کنند و اصولگراها کی را می خواهند معرفی کنند اجماع می شود یا نمی شود انقدر این مسائل برایمان مهم است که تمام روز درگیرش هستیم چون خیلی با هم فرق می کنند و خیلی کی رئیس جمهور شود در زندگی ما توفیر خواهد داشت، مثل گذشته که هی رفتیم رای دادیم فکر کردیم احمدی نزاد و روحانی و غیره واقعا با هم فرقی می کنند هنوز هم همجوری فکر می کنیم.
شما ها مردود شدید. دست و پا زدن هیچ فایده ای ندارد. سنگین ترید اگر نیاید.
بابا کشور از دست این دو حذب نجات دهید
بشین سر جات ، اصلاح طلب اصلاح طلب ! 7 ساله مدیریت شما اصلاح طلبها رو دیدیم که چطور با یک ابرتورم ونزوئلایی زندگی و معیشت مردم رو شخم زدین . کاندیدا معرفی کنین ؟! خخخخخخ
خدایی این اصلاح طلبان چه رویی دارند؟؟؟؟؟؟
در مورد آقای خاتمی فقط اتفاق نظر دارند و آقای خاتمی هم سالهاست حصر شخصیتی هستند نتیجه : شرکت در انتخابات پذیرش شرایط موجود ورای به اقتدارگرایی اصولگرایان است
اصولگرا و اصلاح طلب ، چپ‌ و راست .......... هیچ تفاوتی باهم ندارند همگی تشنگان قدرت هستند و عملکرد انها برای مردم مشخص شده وضعیت موجود مملکت نتیجه عملکرد مسئولین که برامده از گروههای سیاسی میباشد
آقاجان،بنده اعتقاد دارم که اصلاح طلب و اصولگرا و پایداری و ولایی و مستقل سر و ته به کرباسند.پس رأی ندادم و نمی‌دم.
با عملکرد فاجعه بار روحانی در دولت و سکوت وحشتناک عارف در مجلس اصلاح طلبها دیگر یک گروه ورشکسته هستند و هیچ شانسی ندارند این حرفم به مفهوم این نیست که اصولگراها خوب هستند خیر به نظر من این دو گروه رقابتشون برای مردم بشدت هزینه بار است و توهین هایی که اصلاح طلبها کردند که رای خودتون بوده و خودتون خاستید و بو بمالش و..هم محاله فراموش بشه
رقیب هراسی و اگه انا بیان بد میشه و...هم هیچ فایده ای به حال اصلاح طلبان ورشکسته نداره مردم دیگه فریب نمیخورن
حتی شوراهای شهر را هم از دست خواهید داد
اصلاح‌طلبان همیشه با هم اختلاف‌نظر داشتند____خب انسان آزاد که برا خودش احترام قائله حرف فهم ودلشو میزنه رای دادن تکلیفی همین مجلس بی خاصیت
دیگه تمومه
مگه خاتمی خاتم نشده بود؟؟
سرنوشت روسای دولت بعد 8سال :1. فتنه گر 2. خواص بی بصیرت 3. ممنوع الهمه چیز 4.انحرافی حالا ببینیم پنجمی چی میشه...با این اوصاف کسی باید عقلش ایراد داشته باشه که بخواد رییس جمهور بشه
تابناک ؟ مگر بودن و ورود و تیتر زدن و صواب سیاست چقدر برای سایت های اصولگرا ارزش دارد که حاضر هست لیدر جناح دیگر را که نزد مردم محبوبیت سیاسی دارد نتواند چهره اش را نشان دهد . آیا عقل و شعور حکم نمیکند که بهتر هست حتی اسمش را سانسور میکردی ؟ فردای قیامت بابت هر مطلبی باید پاسخ بدی ها ؟ قسم به قلم به انچه مینویسد و قسم به کلام به انچه میگوید . خاتمی در گوش جوانان و منتقدین سیاسی سیلی و ..... نزده . اینو میدونی
نمایش چهره سحر قریشی و سانسور چهره خاتمی ؟ .....عرضم به شما این هست که اصلاح طلبان بخاطر رد صلاحیت و عدم‌پذیرش حزب حاکم رول معمول و عدم سهیم دادن در قدرت و سپس تهدید و حصر لیدرهای اصلاحات . ....لذا اصلاح طلبان به این نتیجه رسیدند که بفرض پیروزی در انتخابات و دادن وعده های اصلاحات به مردم ،وقتی نتوانند از سد مخالفت حزب حاکم عبور کنند چه نیازی هست که در انتخابات مشارکت کنند . وقتی رای ۲۴ میلیون شهروند برای اصلاح کشور چه در مجلس و دولت با مخالفت شورای استصوابی قرار میگرد چه نیازی به حضور در انتخابات هست . لذا من که نگرش سیاسی ام به اصلاح طلبان نزدیک تر هست این هست که کلا اصلاح طلبان بی خیال کاندید انتخابات ۱۴۰۰ شوند . دلیلم این هست که تا زمانی که اصولگرایان همیشه در قدرت سیستم قدرت حزبی را قبول ندارند . بی خیال انتخابات و رای باید شد . چرخش قدرت حزبی براحتی امکان نداشته باشد و با د صلاحیت روبرو شوند رای بی فایده هست .
زمان اصلاح طلبان و اصولگرایان دیگه گذشت! الان فقط یه رئیس جمهور انقلابی میتونه کشور مارو نجات بده
اصلاحات در جمهوری اسلامی ایران قدرت نداره تجربه خاتمی نشون داد بعد از انقلاب اصلاحات نمی تونه جلو بره
قبل از انقلاب هم تجربه مصدق
خاتمی رهبر اصلاحات در ایرانه ولی ممنوع المصاحبه و ممنوع التصویر است
اصلاحات یک جمهوری در ایران میخاد که موانعی وجود دارد
اصلاح طلبان قدرت محور شده اند که این مساله آبروی اصلاحات را برد
اصلاح طلبان به جامعه برگردنند
اصلاح طلبان انتخابات ۱۴۰۰ را تحریم کنند
چاپ عکی رییس جمهور ونخست وزیر اسراییلی که نجسش میدانند مجاز است چاپ عکس کسی که 8 سال رییس جمهور خودشون بوده ممنوع!!!!!!!!! آلیس در مملکت عجایب
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان