بازدید 20138

اطلاعات جدید فرانسه درباره انفجار بیروت

تیم تحقیقاتی فرانسه پیرامون انفجار بیروت اطلاعات جدیدی را ارائه کرد.
کد خبر: ۹۹۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 09 August 2020

به گزارش تابناک، شبکه الجدید لبنان به نقل از منبعی امنیتی اعلام کرد، تیم تحقیقات فرانسه کشف کرد که انفجار حفره‌ای به عمق ۴۳ متر در محل انفجار ایجاد کرده است.

این منبع تشریح کرد که چگونه این انفجار به صورت بی‌سابقه سهمگین بود.

به گفته منبع مذکور تحقیقات تیم فرانسه درباره انفجار همچنان ادامه دارد.

عصر سه شنبه انفجاری عظیم بیروت پایتخت لبنان را لرزاند و در اثر آن بیش از ۱۵۸ تن کشته و بیش از ۶۰۰۰ تن زخمی شدند و ده‌ها تن همچنان زیر آوارها هستند.

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان اعلام کرد، این انفجار ناشی از وجود ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم بود که به مدت شش سال در بندر بیروت انبار شده بود.

پیش از این منبعی در کاخ الیزه گفته بود، فرانسه بر این باور است که دلایل کافی بر این فرض وجود دارد که انفجار بیروت یک حادثه بوده است.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
آفرین! عجب کشفی! حفره 43 متری رو چطوری با چشم غیر مسلح پیدا کردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
والاع اینو خودمون هم از همین تهران تونستینم ببینیم. این همه وقت و هزینه و کارشناس و تحقیق و.... چرا کار دنیا این طوری شده؟!
یعنی واقعاً دیدن یک حفره 43 متری نیاز به "کشف" فرانسویا داره؟
از الان باید فاتحه تحقیقات رو خوند!
فرانسه غلط کرده بر این باور است که دلایل کافی بر این فرض وجود دارد که انفجار بیروت یک حادثه بوده است اولا
دوما تیم تحقیقات فرانسه هنر کرد که کشف کرد که انفجار حفره‌ای به عمق ۴۳ متر در محل انفجار ایجاد کرده است.
کدومش جدید بود؟
فرانسه زحمت کشیده ... کشف بزرگی انجام دادند ... حفره ... با لیاقت تر از اینها نبود که بیاید بررسی میدانی انجام دهد ... بعد از افتضاحی که تو دو تا جنگ جهانی به بار آوردند من مانده ام با چه رویی هنوز نفس می کشند ؟
چه کشف مهمی
پس پیداست که می خواهند حمله راکتی دشمن به انبار بیروت را سرپوش بگذارند
در کلیپ منتشر شده از گوشی ساکنین بیروت ، انفجار راکتی که به منبع اصلی خورد ، کاملا واضح است.
همچین گفتی اطلاعات، گفتم طرفو گرفتن.
زمانی که فیلم انفجار را می بینید کاملا مشخص است که اتش سوزی غیر نیتراته درابتدا با دود سفید وجودداردوسپس مجموعه نیترات با گازهای خرمائی وتولید قارچ انفجار منفجر میشود.مطمئنا فیلم های کامل تری نزد شما و بررسی کنندگان موجود است. امروز در اخبار میخواندم که درانبار نیترات در نزدیکی پایل نیترات مقداری مواد اتش بازی موجود بوده است که ابتدا منفجر ومحترق شده است. صحت انرا باید بررسی کرد.این مطلب جهت پوشش عمدی انفجار است یا نه واقعا اینگونه بوده است. در ویکی پدیا حتی فارسی ان در مورد انفجار انبارهای نیترات لیست بلند بالائی است که در کشورهای صنعتی بوده است وکشتار هائی بالاتر از پانصد وبیشتر است.در امریکا ، المان ، اسپانیا ، چین و.... . تعجب اور این است چرا مسئولان انبار وگمرک اجازه دادنداین حجم بالای نیترات در انبار بماند بدون هیچگونه رعایت مواظبت های ایمنی.در واحد های معدنی کمی مواد منفجره جهت معدن کاری همواره موجوداست . این مواد در خارج ودور ازکارگاه باتابلوهای ایمنی ومراقبت های زیاد همواره نگهداری میشود.چرا این حجم از نیترات درانبار عمومی همراه سایر کالاها؟انبار شده است. بسیاری از انفجارها درانبارهای نیترات به انفجار خود بخودی در اثر ازدیاد حرارت ویاعوامل دیگر نسبت داده شده است. دولت های فرانسه و امریکا از شرایط موجود و با توجه به حزن واندوه مردم لبنان در حال دوختن قبائی برای خود هستند. مخازن نفت منفجره نیستند محترقه هستند.ولی در اثر تداوم اتش سوزی ممکن است احتراق به انفجاری قابل توجه تبدیل شود.کارشناسان ایمنی انبار داری باید اظهار نظر کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر