بازدید 8527

تأکید عربستان و عراق بر کاهش تولید نفت

خبرگزاری عراق بامداد جمعه بر پایندی این کشور به همراه عربستان سعودی بر توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت تأکید کرد.
کد خبر: ۹۹۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 07 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در بیانیه‌ای مشترک که از وزارت نفت عراق و انرژی سعودی منتشر شده و در اختیار خبرگزاری واع عراق قرار گرفته است، "احسان عبدالجبار" و شاهزاده "عبدالعزیز بن سلمان" وزیران نفت و انرژی دو کشور آخرین تحولات بازارهای نفت، بهبود دامنه دار تقاضای جهانی نفت و پیشرفت حاصل شده د رخصوص اجرای توافق اوپک پلاس را بررسی کردند.

در ادامه این بیانیه، عبدالجبار و بن سلمان بر تعهد دو کشور به پایبندی کامل خود به توافق اوپک پلاس تأکید کردند.

وزیر نفت عراق در این باره با اشاره به پایبندی کامل کشورش به توافق اوپک پلاس اعلام کرد که دولت بغداد در اوایل ماه جاری میلادی به تعهد ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

عبدالجبار تصریح کرد که عراق برای جبران اضافه تولید خود در ماه‌های می، ژوئن و ژوئیه، در ماه آگوست و سپتامبر روزانه، ۴۰۰ هزار بشکه اضافی از سهمیه خود را کاهش خواهد داد.

وزیر نفت عراق اضافه کرد: کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای اضافه روزانه عراق، گذشته از ۸۵۰ هزار بشکه‌ای است که عراق متعهد شده است در چارچوب توافق اوپک پلاس در ماه‌های آگوست و سپتامبر از تولید نفت خود بکاهد.

عبدالجبار تصریح کرد: با این کاهش مجموع نفتی که عراق در ماه‌های آگوست و سپتامبر از تولید خود خواهد کاست، روزانه به یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه خواهد رسید.

در این تماس تلفنی، وزیر انرژی سعودی از وزیر نفت عراق به خاطر تلاش بغداد برای افزایش پایبندی خود به توافق اوپک پلاس قدردانی و تشکر کرد.

اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروفند، پس از کاهش شدید قیمت نفت در پی گسترش ویروس کرونا در جهان تصمیم گرفتند با مشارکت دیگر فروشندگان نفت در جهان به توافقی برای کاهش تولید برسند.

آنها سرانجام توافق کردند که تولید خود را از اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. سهم اوپک که متشکل از ۱۰ کشور با بیشترین تولید از اکتبر سال ۲۰۱۸ است، به میزان شش میلیون و ۸۴ هزار بشکه در روز است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان