بازدید 20571
پیمانه اقتصادی

یک تحلیلگر: تا پایان سال روند نزولی دلار ادامه می‌یابد / طلا مقاومت کانال ۲ هزار دلاری را شکست / مدرس خیابانی: فولاد از بورس کالا خارج نمی‌شود

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس سبزپوش به تعطیلی رفت، دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی تصویب شد، دلار امروز در صرافی‌های مجاز گران‌تر شد، دلیل افزایش قیمت سکه در بازار امروز، قیمت نفت به بالاترین سطح پنج ماه اخیر رسید و خودروسازی آلمان در مسیر بهبود را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 05 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس سبزپوش به تعطیلی رفت، دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی تصویب شد، دلار امروز در صرافی‌های مجاز گران‌تر شد، دلیل افزایش قیمت سکه در بازار امروز، قیمت نفت به بالاترین سطح پنج ماه اخیر رسید و خودروسازی آلمان در مسیر بهبود را در بر دارد.

بورس سبزپوش به تعطیلی رفت

در پایان بازار امروز، شاخص کل با ۳۹۱۴۲ واحد افزایش معادل ۱.۹۶ درصد به دو میلیون و ۲۶ هزار و ۷۵۵ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۰۲۹۲ واحد افزایش معادل ۱.۹۶ درصد به ۵۳۴ هزار و ۸۹۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۴۲۴۲ واحد افزایش معادل ۰.۸۰ درصد به ۵۳۱ هزار و ۸۶۰ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۲۵۲۰ واحد افزایش معادل ۰.۷۳ درصد به ۳۴۸ هزار و ۸۴۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۰۵۳۸ واحد افزایش معادل ۱.۵۸ درصد به دو میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۴۴ واحد، شاخص بازار اول با ۲۴۱۵۸ واحد افزایش معادل ۱.۶۸ درصد به یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۴۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۶۰۰۱۴ واحد افزایش معادل ۱.۴۵ درصد به ۴ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۶۹۸ واحد رسید.

گزارش بورس امروز چهارشنبه 15 مرداد 99/ بازگشت شاخص کل به کانال دو میلیون واحدی

مدرس خیابانی: فولاد از بورس کالا خارج نمی‌شود

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت در پاسخ به سوالی در خصوص بورس کالا گفت: سازوکار بورس برای قانون ماده ۹۶ برنامه سوم توسعه است. امروز نزدیک پانزده تا بیست سال است که فولاد در بورس عرضه می‌شود و دولت قصد خروج فولاد از بورس کالا را ندارد. بورس یک شبکه پذیرفته شده و کسی سعی در شل کردن سازوکار بورس را ندارد. بورس فلزات متاثر از قیمت های جهانی است، به تناسب تامین خوراک داخل، صادرات و ارزآوری هم برای ما مهم است.

دو فوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی تصویب شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با دو فوریت لایحه «افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صِرف سهام با سلب حق تقدم» موافقت کردند.

جعفر قادری در موافقت با این لایحه گفت: مردم استقبال بسیار خوبی از بازار بورس می‌کنند و اغلب سرمایه‌ها به این سمت کشیده می‌شود؛ اما این نگرانی وجود دارد اگر در مقابل حجم عظیم تقاضا، عرضه مناسب صورت نگیرد، ممکن است حباب قیمتی اتفاق بیفتد که یکی از راهکارها، جلوگیری از این مساله عرضه کافی است.

وی بیان کرد: پیشنهاد وزارت اقتصاد و امور دارایی در قالب این لایحه دوفوریتی این است که امکانی فراهم شود تا دستگاه های اجرایی سهام خود را واگذار کرده و طرح‌های نیمه‌تمام خود را از این طریق تکمیل کنند. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم به جای آنکه دارایی خود را در کارهای سفته‌بازی ببرند، بهتر است منابع خود را در بازار بورس به کار گیرند. قادری تأکید کرد: با تصویب این قانون، ظرفیت اقتصادی کشور توسعه پیدا می‌کند، درآمدهای مالیاتی افزایش می‌یابد، این قانون در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به اقتصاد کشور است و ما باید امکانی را فراهم کنیم تا نیاز مالی پروژه‌ها از طریق بورس تأمین شود.

دلار امروز در صرافی های مجاز گران تر شد

امروز در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۰۷۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۲۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل، ۲۰۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌ها بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ ۲۴۵۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۶۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز سه شنبه، ۲۰۰ تومان رشد دارد.

دلیل افزایش قیمت سکه در بازار امروز 

مهمترین خبر امروز (چهارشنبه، پانزدهم مرداد) بازار طلا گذر قیمت اونس جهانی طلا از مرز تاریخی دو هزار دلار بود. به نقل از ایرنا؛ هر قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح جدید با ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان انجام شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شد. همچنین یک گرم طلای خام ۱۸عیار نیز به ارزش یک میلیون و ۱۰۶ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز با بهای چهار میلیون و ۷۹۵ هزار تومان به فروش رسید.

طلا مقاومت کانال 2 هزار دلاری را شکست

پس از بروز نشانه‌هایی مبنی بر به توافق نزدیک شدن دموکرات‌ها با کاخ سفید، مبنی بر محرک‌های جدید برای کمک به اقتصاد ضربه خورده از ویروس کرونا و در حالی که ارزش بازار‌های بورس به رشد قیمت پایان داد، زیرا سرمایه گذاران در انتظار کمک بیشتر از سوی واشنگتن هستند، قیمت طلا ۲۰۰۰ دلار را رد کرد. طلا سطح روانی ۲ هزار دلار را برای نخستین بار رد کرد. هر اونس طلا ۱۸.۵۹ دلار افزایش یافت و ۲۰۳۷.۸۰ دلار فروخته شد. محمد الایریان، مشاور اقتصادی ارشد موسسه آلیانز گفت: «با توجه به اینکه سرمایه گذاران به دنبال طیف گسترده‌ای از دارایی‌های کم ریسک هستند و اکنون ارزش اوراق قرضه دولتی به شدت پایین است، این افزایش قیمت طلا قابل فهم است.»

یک تحلیل‌گر: تا پایان سال روند نزولی دلار ادامه می‌یابد

روز چهارشنبه دلار آمریکا همچنان از سوی قدرت گرفتن یورو و افت سود اوراق قرضه آمریکا تحت فشار قرار گرفت. این در حالی اتفاق افتاد که ادامه بحث در مورد بسته جدید کمک کرونایی در کنگره آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد روند ریکاوری اقتصادی آمریکا نگران کرده است. یورو ۰.۴۹ درصد دیگر در برابر دلار تقویت شد و نرخ خود را در ۱.۱۸۵۸ واحد تثبیت کرد. پوند انگلیس ۰.۴۰ درصد در برابر دلار تقویت شد تا به نرخ ۱.۳۱۱۱ واحد برسد. در برابر ارزهای آسیایی هم دلار وضعیت متزلزلی داشت و تا ساعت ۱۴:۱۵ به وقت تهران، با ۰.۵۱ درصد افت در برابر یوآن چین به نرخ ۶.۹۳۶۱ واحد رسید. نرخ برابری دلار با ین ژاپن هم در این ساعت در ۱۰۵.۶۸ واحد تثبیت شد.

ایمره اسپیزر، تحلیلگر ارز خارجی در شرکت وست‌پک می‌گوید: عدم توافق بر سر بسته کمک اقتصادی دلار آمریکا را تحت فشار قرار داده است. او ادامه داد: اگر در روزهای آتی نمایندگان آمریکا بر سر این بسته مالی توافق کنند، شاهد بازگشت موقت دلار خواهیم بود. با این همه من معتقدم تا پایان سال روند نزولی دلار ادامه می‌یابد.

قیمت نفت به بالاترین سطح پنج ماه اخیر رسید

به دنبال انتشار داده‌ها مبنی بر کاهش شدید موجودی انبارهای نفت آمریکا و همچنین تضعیف دلار و البته بالا رفتن شمار مبتلایان به ویروس کرونا، بهای نفت به بالاترین سطح از ماه مارس تاکنون رسید. به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، نفت خام برنت با رشد ۱.۶۳ دلاری یا ۳.۶۷ درصدی هر بشکه ۴۶.۰۶ دلار معامله و وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش ۱.۵۹ دلاری یا ۳.۸۱ درصدی هر بشکه ۴۳.۷۹ دلار دست به دست شد. براساس اعلام موسسه نفت آمریکا، موجودی انبارهای این کشور در هفته منتهی به اول آگوست به ۵۲۰ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد و این در حالی است که کارشناسان انتظار کاهش ۳ میلیون بشکه‌ای را داشتند.

حق مسکن کارگران دوشنبه آینده تصویب می‌شود

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حق مسکن کارگران روز دوشنبه آینده در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب می‌شود، گفت: امیدواریم بلافاصله در هیأت دولت نیز به تصویب برسد. وی افزود: دومین جلسه کمیسیون اقتصادی دولت در زمینه بررسی پیشنهاد شورای عالی کار برای افزایش حق مسکن کارگران از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان هفته آینده برگزار می‌شود.

خودروسازی آلمان در مسیر بهبود

بنا بر نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقات اقتصادی «آی اف او» مونیخ صورت گرفت، نشانه‌هایی وجود دارند که خودروسازی آلمان، بزرگ‌ترین بازار خودرویی در اروپا پس از دست و پنجه نرم کردن با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، اکنون روی ریل بهبود قرار گرفته است و انتظار می‌رود تا صادرات خودروسازان آلمانی نیز افزایش یابد. به گفته این موسسه، انتظارات کسب‌و‌کارها، تقاضا و ثبت‌نام خودرو در این کشور همگی در ماه گذشته با روند روبه رشد مواجه بودند؛ اما آی اف او همزمان هشدار داد که شاخص نظرسنجی برای وضعیت کنونی کسب‌و‌کار همچنان در ماه جولای منفی بوده است. فولکس‌واگن و دایملر اعلام کرده‌اند که مشتریان پس از کاهش محدودیت‌های قرنطینه به نمایشگاه‌های خودرو بازگشته‌اند و در نتیجه این روند موجب افزایش تدریجی تقاضا در اروپا و چین شده است. پاندمی کرونا از اوایل سال‌جاری موجب وارد آمدن زیان‌های عظیمی به صنعت خودرو در سراسر جهان شده است.

آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان مرداد

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص وام ودیعه مسکن مستاجران، گفت: برای دریافت وام ودیعه مسکن ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر از طریق پیامک ثبت نام کردند. از روز گذشته ۱۴ مرداد بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی افراد بر اساس کد ملی به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل مدارک اقدام می کنند. وی توضیح داد: پالایش ها و تحلیل اطلاعات دریافت شده از متقاضیان به این ترتیب است که گروه بندی شغلی متقاضیان، تحت پوشش کمیته امداد امام (ره)، سازمان بهزیستی، زنان خودسرپرست، کارگران، حقوق بگیران، انجام شده است و بر اساس کد ملی متقاضیان مشخص است که هر کدام از متقاضیان در کدام بخش جایگاه دارند. محمودزاده ضمن تشکر از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور استفاده وزارت راه و شهرسازی از سامانه رفاه ایرانیان که نظام درآمدی متقاضیان را دراورده است، گفت: تا قبل از بیستم مرداد، فهرست متقاضیانی که واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستند، استخراج و نهایی می شود. این افراد را به نوزده بانک و موسسه اعتباری که بانک مرکزی معرفی کرده، ارجاع خواهیم داد. وی تاکید کرد: بر اساس تعهد قبلی تا قبل از پایان مرداد، وام ودیعه مسکن به بخش عمده ای از متقاضیان واجدشرایط پرداخت می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
چيزي كه گران شد دراين كشور ديگر ارزان نميشود به خصوص زماني كه كساني از اين گرانيها سود ببرند
روند نزولی دلار هم به قول مدبران مانند بقیه موارد حباب است.
این تحلیلگر از کدام سیاره به ایران آمده که میگه دلار ارزان میشود...
خخخخ یجوری میگه دلار به سقوط ادامه میده انگار نزولیه....
تا کی میخواهید بورس را بصورت مصنوعی بالا نگه دارید بورس را هم به یک بار سنگین بدوش این مردم تبدیل کردید
تا حالا مشکل نجومی شدن بی دلیل قیمت سهام بود ولی الان با سرایت این گرانی ها به کالاهای بورسی مثل فولاد شرایط بسیار دشواری برای کسب و کارها ایجاد میشود
"بورس فلزات متاثر از قیمت های جهانی است"
چرا دستمزد گارگران هیچوقت متاثر از قیمت های جهانی نمیشود؟
جناب تحلیلگر درست فرموده است، اما نه برای ایران. ایران کشوری است که هیچیک از قوانین و قواعدش با جامعه بین
ملل مطابقت ندارد. کشوری با یک سری قوانین من در آوردی. پس ارز ها روز به روز گرانتر می شوند و این به معنی هرچه بی ارزشتر شدن ریال است.
حاجی اون بالا نوشتی دلار در صرافی گرونتر شد. زیرش نوشتی روند سقوط دلار ادامه می یابد.
اصلا حواست هست چی مینویسی؟
این تیترها چیه؟ دلار نزولی خواهد شد و اینا ؟؟ ریال ما سقوط آزاد کرده، فرقی میکنه دلار 2 درصد مقابل یورو کم بشه یا نشه؟ به فکر مردم باشین. بیچاره شدیم با این وضعیتی که درست کردین
روند نزولی دلار که از آن نام برده میشود در حد چند دهم درصد است ، ازانجایی که هر کشور صنعتی که ارزش پولش کاهش پیدا کند شرایط برای صادرات بهتری پیدا میکند و بلعکس واردات به آن کشور مشکل میشود کشورهای رقیب تجاری امریکا اگر لازم باشد دلار میخرند تا اجازه کاهش به دلار را ندهند
نباید اجازه دارد بورس کالا به محلی امن برای گرانی کالاهای مصرفی مورد نیاز مردم تبدیل شود وهیچ کنترلی هم به بهانه های واهی روی آن نباشد
....
روندنزولی ادامه خواهدبافت؟؟؟!!!!
این تحلیلگرها جهل ساله همینطور تحلیل میکنند و هر سال دلار چند برابر شد ! سال سال دریغ از پارسال شذ ! تا دلار پنجاه هزار تومانی قدمی بیش نمانده !
روند نزولی دلار؟؟؟؟؟
تنها راه آزاد کردن واردات خودرو برای همه- بدون شرط و رانت- است با مالیات 10% همین بس
پاسخ ها
فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
با کدوم دلار؟!!
آخه به ما چه دلار رو می خواهیم پایین بیاد چکار اجناس رو بیارید پایین
روحانی: برخی بدنبال ناکارامدجلوه دادن دولت هستند!
پراید ۱۰۰ میلیون
پژو ۲۰۶ صندوقدار ۲۰۰ میلیون
استپ وی ۳۸۵ میلیون
مزدا ۳ فقط ۸۲۰ میلیون
میانگین قیمت اپارتمان درتهران ۲۱ میلیون
یخچال سایدبای ساید ۲۵۰ میلیون
دلار (قیمت این لحظه) ۲۳۵۰۰ تومان
سکه ۱۱۵۰۰۰۰۰ تومان
علی برکت الله !!!!!
شما همین الانشم با زور و بگیر ببند قیمت دلار رو 23500 نگه داشتید . البته من که از خدا میخوام بشه ده تومن. تجربه نشون داده هر وقت شما چیری بگید بر عکسش اتفاق میفته.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار