بازدید 7546

راه اندازی پویشی ملی برای تهیه تبلت دانش آموزی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سه میلیون و ۲۲۵ هزار دانش آموز را به تفکیک منطقه و مدرسه شناسایی کردیم که به دلیل نداشتن دستگاه هوشمند و عدم دسترسی به گوشی و تبلت امکان استفاده از آموزش های مجازی را نداشتند گفت: هزینه ساخت یک مدرسه زیاد است اما یک تبلت دانش آموزی با ۱.۵ میلیون تومان هزینه می تواند آموزش با کیفیت را در اختیار یک دانش آموز محروم قرار دهد.
کد خبر: ۹۹۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 04 August 2020

به گزارش «تابناک»، رضوان حکیم زاده در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه جلسه شورای ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته روز یکشنبه با محوریت موضوع کاهش شکاف فاصله برخوداری از فضای مجازی برگزار شد اظهار کرد: نماینده بانک ها، شرکت های پتروشیمی، شرکت های بازرگانی، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند و میزبان کمیته امداد بودند.

وی افزود: این موضوع که با هر تبلت می توانیم یک مدرسه برای دانش آموزان بسازیم در این جلسه مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد دانش آموزانی که عضو شبکه شاد نیستند و از بین آنها آن دسته که عدم دسترسی به ابزار هوشمند و امکان استفاده از فضای فناوری را برای تداوم جریان آموزش ندارند به تفکیک همه استان ها و مناطق احصا و در این جلسه ارائه کردیم گفت: پیشنهاداتی را مطرح کردیم و امیدواریم به سرانجام خوبی برسد.

حکیم زاده ادامه داد: این امری ملی است. در عین حال که کرونا یک تهدید است اما از سوی دیگر فرصت هایی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه به همه کسانی که علاقه مندند در امر ادامه تحصیل کودکان مساعدت داشته باشند می توانند با صرف هزینه های بسیار کمتر از ساخت یک مدرسه، با خرید یک تبلت به نوعی مدرسه را در دست دانش آموز بگذارند.

نگرانی از افزایش جمعیت بازماندگان از تحصیل

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: این نگرانی جدی وجود دارد که اگر این اتفاق نیفتد ممکن است تعدادی از دانش آموزان که به این امکانات دسترسی ندارند و محروم هستند به جمعیت بازماندگان از تحصیل افزوده شوند که اینها عمدتا در مناطق محروم هستند و امید است دستگاه ها و سازمان ها با احساس مسئولیت اجتماعی در رابطه با این امر ملی مشارکت داشته باشند.

حکیم زاده ادامه داد: جلسه روز گذشته جلسه خوبی بود و قرار است تا آخر هفته آینده نتیجه اقدامات انجام شده در این زمینه به صورت دقیق به آموزش و پرورش ارائه شود.

وی درباره راه اندازی این پویش ملی گفت: امیدواریم این پویش ملی که دیروز استارتش خورده سراسری بشود و ما شاهد مشارکت جدی دستگاه ها و شرکت های تجاری باشیم. هزینه ساخت یک مدرسه زیاد است اما یک تبلت دانش آموزی با یک و نیم میلیون تومان هزینه میتواند آموزش با کیفیت را در اختیار یک دانش آموز محروم قرار دهد و او را به مدرسه برگرداند. حتی کمک های خرد مردمی می تواند بسیار موثر باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سه میلیون و ۲۲۵ هزار دانش آموز را به تفکیک منطقه و مدرسه شناسایی کردیم که به دلیل نداشتن دستگاه هوشمند و عدم دسترسی به گوشی و تبلت امکان استفاده از آموزش های مجازی را نداشتند که اگر تامین شود تحول بزرگی در نظام آموزشی اتفاق می افتد اظهار کرد: علاوه بر این دانش آموزان اتباع هم هستند که به این آمار اضافه می شوند و امیدوارم کمیسیاریای عالی پناهندگان نقش خودش را ایفا کند و شرایط این دانش آموزان را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
من یک پیشنهاد دارم: کتاب درسی کاغذی حذف شود. هرساله 50 هزار تن کاغذ صرف می شود و سپس دور ریخته می شود.
بجایش مانند دانشگاه، کتاب های مرجع معرفی شود. کتابخانه های شهرها بتدریج غنی می شوند و برخی دانش آموزان که خود کتاب تهیه کرده اند آن را به کتابخانه ها اهدا می کنند.
بنظرم تربیت معلم با سطح سواد و هوش بالا + استفاده از کتاب های مرجع علمی بجای چاپ کتاب درسی بازدهی بالاتری دارد. آموزش و پرورش باید روی این هدف متمرکز شود که به کودک بیاموزد دانش مورد نیاز خود را از لابلای کتاب های گوناگون استخراج کند.
از 2 سال آخر دبیرستان شروع کنید و گام به گام توسعه دهید.
با سلام
کلا کشور با پویش های مختلف اداره کنید و .....
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
اینو خوب اومدی هموطن
عیدغدیر نزدیک است: "نباشد کاخی که در پایش کوخ نیشنی نبینی!" علی (ع)

دیروز محاکمه بود که: فلانی و بهمانی در سال 1388 تا 1391حدود 6 میلیارد یورو را تناول کردند. بعد از آن خبر تهیه بسته کمک معیشتی (ماشالله 1000 بسته ای!!) به نیازمندان توسط خیرین اعلام شد.

اگر راست میگید درج کنید
از مردم فلسطین و عراق و لبنان کمک بگیرید .چین و روسیه چی
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
کلاً حالت خوبه؟!!!!!مطلبت چه ربطی به موضوع داشت؟
اصل سی ام :

دولت موظف است وسائل آموزش وپرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازدو وسائل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد.
ای کاش فرهنگ گدایی (بنام جدید پویش )را از ایران حذف میکردیم و دولت وظیفه خود را انجام میداد
امسال حقوقی که هیات ها به مداحان و واعظان می دهند صرف این کار کنند.
سیل میاد مردم کمک کنید.زلزله مباد شماره حساب میدین. مدرسه نیست خیرین کمک کنید .بابا خجالت بکشید.اسم دولت و کشورداری رو به گند کشیدید.خرج آقازاده هاتون رو هم از جیب مردم میدین بدبخت شدیم ول کنید دیگه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
احسنت واقعا احسنت
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
مردم همه گرسنن بعد فک کنید که دولت چقدر بدبخته که از مردم می خواد پول بگیره به جای اینکه ما بگیم کمک اونا میگنایران بهترین کشور دنیاست از همه لحاظ فقط مسئولین ...ه
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
مسئله اینه که اگر ما هم کمک نکنیم اینا از جیب آقازاده هاشون نمیزنند. این وسط از بی عدالتی آموزشی یه عده نابود میشن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس