بازدید 6131

اورژانس قضایی راه‌اندازی می‌شود

یکی از اهداف راه‌اندازی اورژانس قضایی در استان کرمان ورود به پرونده‌های اجتماعی با همکاری نیروی انتظامی است پیش از آنکه موضوع جنبه امنیتی و قضایی پیدا کند.
کد خبر: ۹۹۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 02 August 2020


به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری دستگاه‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: در حال حاضر با یک نوع آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم که حاصل تهاجم بیگانه‌ها و نبود شناخت کافی خانواده‌ها، گسست اجتماعی و کمبود شناحت و ارتباطات اجتماعی و مهارت‌های زندگی با یکسری پدیده‌ها در سطح جامعه است.

سید مهدی قویدل افزود: تجربه نشان داده که اقدامات صلبی و قضایی پاسخگوی کاهش آسیب‌ها و جرائم نیست و ما روز به روز شاهد هزینه‌های سنگین مادی و معنوی در این زمینه هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان عدم نگاه جامعه‌گرایان و عدم تجمیع ظرفیت‌ها را از علل آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: باید با تجمیع ظرفیت‌ها در بحث کاهش آسیب‌ها گام‌های موثری برداریم.

قویدل ادامه داد: اعتقاد داریم که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیاز ندارند که در فرایند قضایی قرار بگیرند و در این راستا پیشنهاد اجرایی کردن طرح اورژانس قضایی را دادیم.

وی با اشاره به اینکه با انعقاد این قرارداد امیدواریم که کاهش ورودی‌های انتظامی و قضایی در بحث آسیب‌های اجتماعی را داشته باشیم، عنوان کرد: قطعا این تفاهمنامه کاربردی است و نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل