بازدید 13926

در مورد سرویس volte چه می دانید؟ 

تکنولوژی ساخت تلفن همراه طی سال‌های گذشته شتاب بیشتری به خود گرفته است، کیفیت ارتباطات نیز هم گام با آن رشد محسوسی داشته است. با افزایش پوشش شبکه ۴G بسیاری از سازندگان تلفن همراه اقدام به بارگزاری تماس بر این بستر کرده اند که این تصمیم  کیفیت مکالمه را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 02 August 2020
در مورد سرویس volte چه می دانید؟ 
به گزارش «تابناک» به نقل از «میزان»، VoLTE مخفف Voice over LTE به معنی «انتقال صدا بر بستر ال‌تی‌ای» است. همین عبارت کوتاه، تا حد زیادی ماهیت این فناوری را شرح می‌دهد. زمانی که چشم ما به عنوان «فناوری ۴ G» یا LTE می‌خورد، عمدتا یاد مواردی مانند اینترنت موبایل و سرعت بالای آن می‌افتیم. ولی باید بگوییم این فناوری، قابلیت‌های جذاب دیگری را هم امکان‌پذیر می‌کند که یکی از آن‌ها، مکالمه VoLTE است.
 


کیفیت بالاتر صدا در تماس‌های تلفنی

مهم‌ترین مزیت فناوری ۴G نسبت به ۳G و ۲G این است که در هر لحظه می‌توان داده‌های بیشتری را منتقل کرد. بدون ارائه فناوری VoLTE، حتی در صورت پشتیبانی گوشی از فناوری ۴G گوشی‌ها در هنگام تماس به شبکه ۳G یا ۲G سوئیچ می‌کنند و این باعث می‌شود کیفیت صدا کاهش یابد. در حقیقت، به لطف این فناوری، می‌توانید کیفیت صدای HD را هنگام تماس تلفنی تجربه کنید. علاوه بر این مورد، در این فناوری، هنگام برقراری تماس دیگر اینترنت قطع نمی‌شود.
 


بهبود عمر باتری

با استفاده از فناوری VoLTE، عمر باتری گوشی هم بهبود می‌یابد؛ زیرا دیگر لازم نیست هر بار حین تماس، گوشی به شبکه ۳G یا ۲G  سوئیچ کند و بعد از اتمام تماس دوباره به شبکه ۴G برگردد. حذف این رفت‌وبرگشت‌ها باعث می‌شود که گوشی مرتباً به دنبال سیگنال‌های جدید نگردد و این کار، در نهایت منجر به بهبود عمر باتری می‌شود.
 


بهره‌گیری از VoLTE بدون هزینه بیشتر

از آنجایی که تماس‌های HD بخش بیشتری از پهنای باند شبکه را اشغال می‌کند، شاید فکر کنید این تماس‌ها هم هزینه بیشتری در پی دارد. ولی باید بگوییم که اصلاً این‌گونه نیست و اپراتور‌های مخابراتی برای اتصال این‌گونه تماس‌ها، هزینه بیشتری را از مشتریان خود دریافت نمی‌کنند.
 


نحوه‌ی بهره‌گیری از فناوری VoLTE

اگر گوشی شما حداکثر از فناوری ۳G پشتیبانی می‌کند، پس نمی‌توانید از این فناوری بهره ببرید. همچنین ایرانسل از دو سال قبل آزمایش‌های مربوط به این فناوری را آغاز کرده، اما هنوز بسیاری از کاربران ایرانسل نمی‌توانند از این مشخصه بهره ببرند. ولی همانطور که گفتیم، همراه اول این تکنولوژی را برای کاربران خود ارائه داده است. در سایت این اپراتور مخابراتی آمده که این شبکه، فناوری مذکور را فعلاً برای گوشی‌های ال‌جی Q ۶ پلاس، ال‌جی Q ۶ پرایم، گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس، هواوی P ۱۰ و هواوی P ۱۰ پلاس فعال کرده و به‌زودی سایر برند‌ها و گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند از فناوری VoLTE همراه اول بهره ببرند. مشترکینی که دارای این تلفن‌های هوشمند هستند با به‌روزرسانی‌های دستگاه خود و شماره‌گیری #۲۴۵۱*۱۰* می‌توانند این سرویس را فعال کنند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که برای استفاده از این سرویس همراه اول، باید گوشی شما مجهز به سیم‌کارت USIM باشد.

از لحاظ تنظیمات داخلی گوشی‌ها برای فعال‌سازی این مشخصه، در گوشی‌های برند‌های مختلف این تنظیمات فرق دارد که با یک جستجوی ساده می‌توانید تنظیمات مربوط به گوشی خود را پیدا کنید. ولی در کل، برای این کار به بخش شبکه تلفن همراه یا Mobile network گوشی خود سر بزنید (که در گوشی‌های مختلف عناوین گوناگونی دارد) و در این بخش می‌توانید گزینه‌ای برای فعال‌سازی VoLTE پیدا کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان