بازدید 22898
تکلیف نیمکت فصل بعد استقلال و سهمیه آسیا با هم مشخص شد

استقلال ۱۰نفره با الماس سیاه، سپاهان را برد / شایان مصلح، عصای دست مجیدی در دوئل با قلعه نویی! + جدول جدید لیگ

پنالتی این بازی که در نیمه دوم روی شیخ دیاباته گرفته شد، بسیار بحث برانگیز بود، اما استقلال با یک یار کمتر به مراتب با برنامه‌تر از سپاهان نشان داد و حملات پرتعداد زرد‌ها به سانتر بلند از جناحین محدود شده بود که هیچ یک حاصلی نداشت و به سر کی روش استنلی نرسید. قلعه نویی این مصاف مستقیم با مجیدی را باخت تا از نیمکت استقلال هم دور شود
کد خبر: ۹۹۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹ 01 August 2020

دیدار حساس و سرنوشت ساز استقلال و سپاهان در پایان هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال با برتری شاگردان فرهاد مجیدی مقابل تیم امیر قلعه نویی همراه بود.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم‌های استقلال و سپاهان در مهیج‌ترین بازی هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر نوزدهم از ساعت ۲۱:۳۰ امشب (شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نتیجه ای غیرمنظره در پایان با نتیجه دو بر یک به سود استقلال به پایان رسید، چون آبی ها از نیمه اول با اخراج رضاوند ده نفره شده بودند.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی (۸۷ - فرشید باقری)، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته (۷۳ - ارسلان مطهری)، روزبه چشمی، وریا غفوری، آرش رضاوند و مهدی قائدی (۴۹ - محمد دانشگر).

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری (۷۱ - محمد ایرانپوریان)، شایان مصلح، محمدرضا مهدی‌زاده، مهدی ترکمان، مهدی کیانی، امید نورافکن (۴۶ - علی قربانی)، محمد کریمی (۷۱ - کومان)، محمدرضا حسینی، محمد محبی و کی‌روش استنلی.

استقلال ۱۰نفره با الماس سیاه، سپاهان را برید / شایان مصلح، عصای دست مجیدی در دوئل با قلعه نویی!

شیخ دیاباته (۵۲ - پنالتی) و شایان مصلح (۶۶ - گل به خودی) زننده گل‌های استقلال بودند و محمد محبی (۸۲) تک گل سپاهان را به ثمر رساند. این در شرایطی بود که تیم استقلال به دلیل اخراج آرش رضاوند نیمه دوم را ۱۰ نفره بازی کرد.

پنالتی این بازی که در نیمه دوم روی شیخ دیاباته گرفته شد، بسیار بحث برانگیز بود اما استقلال با یک یار کمتر به مراتب با برنامه تر از سپاهان نشان داد و حملات پرتعداد زردها به سانتر بلند از جناحین محدود شده بود که هیچ یک حاصلی در برنداشت. تنها گل میهمان هم روی بازی زمینی و شوت محبی به دست آمد. 

این بازی نبرد نیمکت فصل بعد استقلال هم بود که به نظر می رسد قلعه نویی با این باخت شانس سرمربیگری استقلال را از دست داد و آن را به فرهاد مجیدی جوان اهدا کرد. او بعید است در سپاهان هم ماندنی باشد و احتمالا باید برای هدایت یکی از تیم های شهرستانی تلاش کند. این در حالی است که قلعه نویی تا همین چندماه پیش، گزینه اصلی و اول هدایت تیم ملی فوتبال هم بود و می خواست در ادامه مسیر مقدماتی یوزها را در بازی های حساس هدایت کند.

در نیمه دوم فرهاد مجیدی با توجه به ده نفره شدن تیمش، دست به ایجاد تغییر در سیستم استقلال زد و با کم کردن یکی از مهاجمان به خط هافبک خود بازیکن اضافه کرد. او سعی داشت، بیشتر برنامه اش را روی ضدحملات تنظیم کند و اتفاقا موفق هم بود. در دو صحنه که استقلال توانست با استفاده از فضای پشت مدافعان سپاهان موقعیت سازی کند، دو گل برای این تیم به ثبت رسید و پیروزی دو بر صفر برای آبی های ده نفره شرایط روحی خوبی را ایجاد کرد.

شاگردان مجیدی علاوه بر برتری در بازی ۶ امتیازی مقابل سپاهان، با ۴۸ امتیاز به رده دوم صعود کردند و سپاهانی‌ها نیز که امیر قلعه‌نویی را به دلیل بیماری در اختیار نداشتند، با ۴۵ امتیاز در ایستگاه چهارم قرار گرفتند.

شیخ دیاباته با وجود مصدومیت و افت فاحش مهدی قائدی، یک تنه تیمش را در بازی نگه داشت و با پنالتی که گرفت و خودش آن را تبدیل به گل کرد، سند حضور استقلال در آسیا را نیز تا حدود زیادی امضا نمود.

استقلال ۱۰نفره با الماس سیاه، سپاهان را برید / شایان مصلح، عصای دست مجیدی در دوئل با قلعه نویی!

داور: بیژن حیدری

چهره ویژه و خاص این مسابقه، شایان مصلح بازیکن سابق پرسپولیس و امسال سپاهان بود که عصر روز شنبه از سوی کمیته اخلاق با عفو مواجه شد و پس از تبرئه بابت جنجال توییتری در ترکیب اصلی تیمش نیز قرار گرفت. او در بازی با استقلال اشتباهات مرگباری داشت و تیمش را یک تنه به سوی شکست برد. او در صحنه گل اول استقلال خطای پنالتی روی دیاباته انجام داد و گل دوم را نیز به اشتباه خودش وارد دروازه کرد تا حضورش در زمین به سود استقلال شود.

در کل نتیجه این مسابقه حساس فصل را دو بازیکن مورد دار در مسائل انضباطی هفته اخیر تعیین کردند. گل دوم آبی ها با تأثیرگذاری دانشگر بود که به دلیل بی‌انضباطی در دو دیدار قبلی استقلال حضور نداشت. مصلح نیز به دلیل اتفاقاتی که در توئیتر به نام او ثبت شده بود، محروم محسوب می شد ولی با آمدنش علاوه بر دادن پنالتی، گل به خودی نیز زد تا روی هر دو گل استقلال تأثیرگذار باشد.

شرح گل ها

یک بر صفر استقلال (شیخ دیاباته): در دقیقه ۵۲: شیخ دیاباته در موقعیت تک به تک به پیام نیازمند قرار گرفته بود، اما قبل از ضربه زدن مهاجم خارجی استقلال، او با شایان مصلح برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. دیاباته خودش پشت توپ قرار گرفت و با ضربه‌ای فنی دروازه پیام نیازمند را گشود.

دو بر صفر استقلال (شایان مصلح-گل به خودی): در دقیقه ۶۶ ضد حمله استقلال در محوطه جریمه به محمد دانشگر رسید و این مدافع توپ را به دهانه دروازه فرستاد که شایان مصلح به اشتباه دروازه سپاهان را گشود و عامل به ثمر رسیدن گل دوم استقلال شد.

استقلال ۱۰نفره با الماس سیاه، سپاهان را برید / شایان مصلح، عصای دست مجیدی در دوئل با قلعه نویی!

دو بر یک سپاهان (محمد محبی): در دقیقه ۸۲ اشتباه عارف غلامی در دفع توپ باعث شد تا بازیکنان سپاهان صاحب یک موقعیت خوب شود. پاسکاری خوب سپاهانی‌ها در نهایت به محمد محبی رسید و او از روی خط محوطه جریمه با یک ضربه دقیق و فنی دروازه آبی‌ها را باز کرد.

دقایق حساس

دقیقه ۱۷: شوت مسعود ریگی با اختلاف کمی از دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: ضربه سر بازیکن سپاهان را، سید حسین حسینی دروازه‌بان استقلال با پا دفع کرد.

دقیقه ۳۰: توپ ارسالی به محوطه جریمه استقلال را کی‌روش با سر زد که خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه ۳۷: پاسکاری ترکیبی بازیکنان استقلال در نهایت با شوت از راه دور فرشید اسماعیلی همراه بود که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۸: بار دیگر تیم سپاهان از روی ارسال از کناره‌ها صاحب موقعیت شد که ضربه سر مهاجم این تیم راهی به دروازه نداشت.

دقیقه ۳۸: آرش رضاوند، اولین بازیکنی که از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه ۴۴: رضاوند بار دیگر روی امید نورافکن مرتکب خطا شد و با گرفتن دومین کارت زرد بازی از زمین اخراج شد. این در حالی بود که نورافکن بار‌ها با بازیکنان استقلال از جمله وریا غفوری و علی کریمی درگیری داشت.

دقیقه ۱+۴۵: بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بان‌های استقلال به دلیل اعتراض به داور کارت زرد گرفت.

نیمه دوم
دقیقه ۴۷: اشتباه بازیکنان استقلال باعث شد تا توپ به محمد محبی برسد که پاس این بازیکن را عارف غلامی مدافع آبی‌پوشان از منطقه خطر دور کرد.

دقیقه ۵۱: شیخ دیاباته در محوطه جریمه توسط شایان مصلح سرنگون شد تا داور علاوه بر اعلام پنالتی به بازیکن سپاهان کارت زرد نشان دهد.

دقیقه ۵۲: دیاباته اقدام به ضربه پنالتی کرد که وارد دروازه شد تا استقلال ۱۰ نفره با یک گل پیش بیفتد.

دقیقه ۶۶: پاسکاری خوب استقلالی‌ها در محوطه جریمه به محمد دانشگر رسید و این بازیکن تعویضی اقدام به پاس دادن کرد که توپ به شایان مصلح خورد و وارد دروازه شد.

دقیقه ۶۸: تیم سپاهان از روی ضربه ایستگاهی صاحب موقعیت شد که ضربه آکروباتیک علی قربانی را عارف غلامی از روی خط دروازه گرفت تا مانع گل خوردن استقلال شود.

دقیقه ۸۲: شوت از پشت محوطه جریمه محبی وارد دروازه شد تا سپاهان یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

دقیقه ۸۹: شوت مهدی کیانی به شکل خطرناکی از کناره دروازه استقلال به بیرون رفت که البته کمک داور اعتقاد به کرنر داشت.

دقیقه ۵+۹۰: ارسال دیگر سپاهانی‌ها با ضربه سر علی قربانی همراه بود که حسینی توپ را به کرنر فرستاد.

استقلال ۱۰نفره با الماس سیاه، سپاهان را برید / شایان مصلح، عصای دست مجیدی در دوئل با قلعه نویی!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
پنالتی استقلال که در واقع خطای مهاجم بود. دقیقه نود و پنج هم دروازه‌بان استقلال روی مهاجم سپاهان خراب شد که پنالتی واضح بود. اشتباهات داوری متاسفانه در نتیجه تاثیرگذار بود.
پاسخ ها
جواد.
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
دمت گرم. و اضافه شود که وقتی آقای قلعه نوعی در هدایت تیم حضور نداشته ، کلمه دوئل بی معناست
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
بايد چنان قوي باشيد كه اشتباهات داوري هم روي خروجي تيمتون تاثير نداشته باشه درست مثل پرسپوليس سرور همتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
پرسپولیس قوی!!!!! بله پرسپولیس +داوران+ کمیته انضباطی+ صدا و سیما +... قوی است
با مجیدی استقلال به هیچ مقامی نمیرسد.هواداران سال آینده هم نباید امیدی به موفقیت تیم داشته باشند.
شیخ دیاباته خطا کرد پنالتی برای استقلال میگرد!!!!!
داوری ها عجیب!!!!
تیم های شهرستانی شده اند بازیچه
داوری کاملا به نفع استقلال بود و حق تیم ما رو خوردن حق سپاهان بود کارشناس هم گفت پنالتی نبود
بعنوان یه تاجی دلخوش به این نتایج نیستم نهایتا هفته ای دیگه تیمو از هم می‌پاشن مربی دروازه بانان گلر میشه، مسئول تدارکات سرمربی کاپیتان پزشک و... دقیقا مثل بعداز فراری دادن استرا... خلاصه جدول لیگ ایران منهای پیروزی رده ورتبه تیم‌ها واقعیه نه اینکه الان دومیم حتی پایین جدول هم باشیم واقعیه وقبولش داریم
راستی از بابا مسعود چه خبر
قانون جدید فیفا: خطای مهاجم بر روی مدافع پنالتی میباشد. جلد دوم فصل پنجم. بند اول
این بردها چه ارزشی دارد؟؟؟
اشتباهات داوران در اعلام پنالتی برای تیمهای تهرانی عجیبه و این خطای فاحش.
مجری یعنی اقا جواد خیابانی را که نگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
جواد خیابانی به قول خودش ده تا دکترا دارد ولی هنوز رعایت حق انصاف را نمی داند هنوز درک نمی کند که چطور یک داور با یک صوت نتیجه یک سال زحمت یک باشگاه را نابود می کند و از تصمیم داور تایید میکند
پدیده کچا بود حالا؟؟؟ !!! شهر خودرو دیگه، سرویس ورزش تابی جوون چند فصل رو خوابش برده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
و تراکتور
اصلا خطا نبود و پنالتی اشتباه گرفته شد
معلوم نیست تو داوری چه خبره
خدا کنه سیاست وارد فوتبال نشده باشه
شایان مصلح فقط یک گل به خودی زد و در پنالتی نقشی نداشت و اشتباه صد در صدی داور بود
یه زمانی مکتب تیم تاج، اساتیدی مثل ناصرخان حجازی و منصورخان پورحیدری داشت و بزرگانی مثل حسن روشن، عبدالعلی چنگیز، اصغر حاجیلو، جواد زرینچه، خسرو حیدری و .... بازوبند کاپیتانی تیم رو به بازو می‌بستن و حرمتش رو هم حفظ می‌کردن. اون موقع فرهنگ هواداران تاج هم، زبانزد عام و خاص بود و الگویی برای بقیه تیم‌ها شده بود. کی‌روش هم به درستی به این مسئله اشاره کرده بود. اما این یکی دو سالی که وریا غفوری، به اصطلاح چهره شده، کردهای همشهریش با یه تعصب کور و پوچ، چنان فضای هواداری فوتبال ایران رو به خراب کردند که دیگه نه اثری از فرهنگ تاج مونده و نه شخصیتی در خود تیم. امیدوار این دو سه آخر فوتبال وریا غفوری، هر چه زودتر تموم بشه و از تیم بره، تا فرهنگ و مکتب تیم تاج برگرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
کاش خیلی از بازیکنا مرام ومعرفت وریا را داشتن من که اگه یه ترابی تو تیممون باشه دیگه طرفدار تاج نمیشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
14:36
اولاً با خود وریا کاری نداره، طرفدارای بی‌فرهنگش رو میگه
ثانیاً از کی تا حالا نژادپرستی و گذاشتن استوری پونزده ثانیه‌ای شده مرام و معرفت؟
پس کامنت رو کامل بخون بعد ...
بازیکنان سپاهان به شکل عجیبی فقط توی زمین راه میرفتند و مثل ادمهایی بودند که چندشب نخوابیده باشند کسل و سنگین بودند گل زدن به چنین تیمی اصلا هنرنیست!!!
رفتارعجیب قلعه نویی هم اتفاقات عجیب این بازی را عجیب تر کرد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
بهتر نگاهی به آمار بازی بندازید فکرکنم خود شما خواب بودهاید
استقلال نور چشمی وزیر. دستهای پشت پرده. فوتبال کثیف...
بگید دیگه
پاسخ ها
طناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
ببند فکتو استقلال قهرمان آسیارو با تیمی که یک جام درستو حسبی نداره مقایسه نکن
اگر پنالتی اشتباه به سود استقلال گرفته بشه تا سهمیه حفظ بشه دیگه وزیر پرسپولیسی نیست؟
استقلال هنرنکرد که باپنالتی ناصحیح برد
چیزی که وافعاعجیب بود بازی بی انگیزه سپاهانی ها بود فقط راه میرفتند !!!
کامنتهارامنتشرکنید
اگر لطف داوری نبود، سپاهان برنده بازی بود.
بازی با برنامه و با فکر استقلال تونست تیم سپاهان رو فلج کنه .... پنالتی کاملا صحیح بود.
استقلال خواب قهرماني ببينه با اون دوستاره قلابي
بازی
پنالتی استقلال کاملا" غلط بود و گمان نمیکنم اشتباه داوری بوده باشه ، خیلی آشکار بود متاسفانه . خطا کار خود الماس سیاه بود .
ابر و باد و مه و خورشید و فلک... دست به دست هم دادند تا اسقلال بلاخره یه بازی ببره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر