بازدید 9415

رسیدگی به شکایات ایران از آمریکا در دیوان داوری لاهه

دیوان داوری لاهه قرار است هفته جاری درخصوص شکایات ایران از آمریکا در زمینه عهدنامه مودت و حقوق کنسولی بین دو طرف نشستی را برگزار کند.
کد خبر: ۹۹۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ 01 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، دیوان داوری لاهه قصد دارد طی روز‌های آتی درباره شکایت ایران از آمریکا درباره «عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی بین ایران و آمریکا» مجددا تشکیل جلسه دهد.

این جلسات از روز دوشنبه هفته جاری به مدت یک هفته در «پیس پلاس» در لاهه واقع در هلند برگزار میشود. با توجه به بیماری کووید-۱۹، جلسات دادرسی از طریق مجازی با حضور نمایندگان دو کشور برگزار میشود.

جلسه قبلی این نهاد حقوقی بین المللی و رای صادره از آن با مخالفت امریکا مواجه شد. دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه در نشست قبلی بخشی از تدابیر درخواستی ایران را پذیرفته و آمریکا را به رفع محدودیت‌های انسان‌دوستانه، کشاورزی و هوانوردی ملزم و طرفین را از اقداماتی که می‌تواند به تشدید مناقشه منجر شوند، منع کرد. (جزئیات بیشتر)

چندی قبل سفیر ایران در لاهه با اشاره به تاثیر منفی تحریم‌های آمریکا بر تامین دارو و درمان مصدومان سلاح شیمیایی گفت که این تحریم‌ها روند درمان این مصدومان را با دشواری مواجه کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان