بازدید 9060
۲

حبس ابد برای همسرکش ایرانی در سوئد

حبس ابد برای همسرکش ایرانی در سوئدمردی ایرانی که متهم است همسرش را در سوئد با شلیک گلوله به قتل رسانده است، به حبس ابد محکوم شد.
کد خبر: ۹۹۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 01 August 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، مرد ایرانی خودش موضوع قتل را به پلیس اطلاع داد، اما در تحقیقات مدعی شد قصدی برای کشتن همسرش نداشته و مرگ او یک حادثه بوده است.

این مرد روز ۳۰ ژانویه سال جاری میلادی با پلیس شهر سولفتیو سوئد تماس گرفت و خبر داد به همسرش شلیک کرده و او را کشته است. مأموران بعد از دریافت این خبر به خانه او واقع در حومه شهر رفتند و جسد زن جوان را در رختخواب مشاهده کردند. بعد از آن مرد ایرانی بازداشت و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

متهم در بازجویی‌ها گفت یک حادثه باعث شلیک گلوله به همسرش شد.

مأموران باوجود طرح این ادعا تحقیقات خود را پی گرفتند و اطلاعاتی را درباره زندگی خانوادگی قاتل و مقتول به دست آوردند. آن‌ها فهمیدند متهم مهندس کامپیوتر است که در ایران و هندوستان تحصیل کرده است. او همراه همسر و فرزندانش در سال ۲۰۰۷ به‌عنوان دانشجو به سوئد مهاجرت کرد و تا سال ۲۰۱۶ اقامت موقت داشت تا اینکه در این سال توانست همراه خانواده‌اش مجوز اقامت دائم را دریافت کند.

همچنین معلوم شد ظاهرا این زوج اخیرا اختلافاتی داشتند و مقتول تصمیم داشت از شوهر خود جدا شود. علاوه بر این، مأموران از تلفن همراه متهم پیامک‌ها و مدارکی را پیدا کردند که بر فرضیه قتل عمد صحه می‌گذاشت. این‌گونه بود که متهم به‌عنوان قاتل به دادگاه معرفی شد و پای میز محاکمه رفت.

این مرد با آنکه سعی کرد از خودش دفاع کند، اما درنهایت به خاطر قتل همسرش در خواب گناهکار شناخته شد و قاضی او را به حبس ابد و همچنین پرداخت ۶۵ هزار کرون خسارت به خانواده مقتول محکوم کرد. در حکم دادگاه قید شده است اگر متهم در آینده مورد عفو قرار بگیرد، باید برای همیشه از سوئد اخراج شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اگر عفو بش باید از خاک سوئد اخراج بشه، چه قانون خوب و منصفانه ای است، حالا در ایران خانواده مقتول باید یه پولی بده تا طرف اعدام بشه یا براثر گریه و زاری مورد عفو قرار می گیره و بعدش راست راست تو جامعه می گرده.
۶۵ هزار کرون ؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان