بازدید 12297
۳
محمد کشتی آرای در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

چرا طلا و سکه در بازار تهران گران شد؟

بهای طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت با رشد معنادار همراه بود. روندی که در نگاه اول به دلیل نوسان نرخ ارز می‌باشد، اما بر خلاف هفته‌های اخیر، این بار، عامل دیگری بر قیمت گذاری‌ها اثرگذار بوده است.
کد خبر: ۹۹۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 31 July 2020
چرا طلا و سکه در بازار تهران گران شد؟
طلا سکهبهای طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت با رشد معنادار همراه بود. روندی که در نگاه اول به دلیل نوسان نرخ ارز می‌باشد، اما بر خلاف هفته‌های اخیر، این بار، عامل دیگری بر قیمت گذاری‌ها اثرگذار بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در هفته منتهی به دهم مردادماه، بازار طلا و سکه به رغم کاهش داد و ستدها، با افزایش قیمت‌ها مواجه شد.  روندی که تحت تاثیر دو عامل نرخ ارز و نرخ جهانی طلا می‌باشد.

در این خصوص محمد کشتی آرای عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با اشاره به ثبات نسبی قیمت ارز به ویژه دلار در این هفته، اظهار داشت: نرخ جهانی طلا در طول هفته‌ای که گذشت با افزایش معناداری همراه بود و برای اولین بار در تاریخ، هر اونس طلا به رقم ۱۹۸۴ دلار رسید که در نوع خود بی سابقه است. به گفته کشتی آرای، افزایش ۸۲ دلاری هر اونس طلا در هفته‌ای که گذشت، به عنوان مهم تری و اثرگذارترین عامل در قیمت طلا و سکه در بازار داخلی می‌باشد.
 
چرا طلا و سکه در بازار تهران گران شد؟

کشتی آرای در ادامه افزود: در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و همچنین کاهش هیجان و انگیزه سرمایه گذاری در بازار طلا، شاهد افت تقاضا و داد و ستد‌ها در بازار هستیم که در نتیجه حباب سکه نیز با کاهش همراه شده است.

وی در خصوص روند قیمت‌ها در هفته‌ای که گذشت به تابناک اقتصادی گفت: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی از رقم ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ تومان در ابتدای هفته به رقم ۱۰,۵۵۰,۰۰۰ تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش ۸۵۰ هزار تومانی همراه شد و از رقم ۱۰,۵۵۰,۰۰۰ تومان به رقم ۱۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان رسید.  

همچنین هر نیم سکه بهار آزادی در طول شش روز فعالیت بازار، از رقم ۵,۲۰۰,۰۰۰ تومان به رقم ۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم ۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان افزایش یافت که نسبت به روز شنبه، ۱۵۰ هزار تومان گران‌تر شده است.

وی در ادامه اظهار داشت:، اما سکه یک گرمی با عدم تغییر نرخ همراه شد و در سطح ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان باقی ماند.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است،   از رقم ۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان در اولین روز هفته به رقم ۷,۷۲۰,۰۰۰ تومان در آخرین روز هفته رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۱۱۸ هزار تومانی نسبت به اولین روز هفته، ۱,۰۸۷,۳۰۰ تومان ارزشگذاری شد.

این فعال با تجربه بازار طلا و سکه در پایان در خصوص روند معاملات بازار اظهار داشت: در مجموع هفته‌ای که گذشت، قیمت ارز با نوسان اندکی همراه بود و بیشترین تاثیر افزایش قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افزایش شدید اونس جهانی طلا بود که به نظر می‌رسد در چند روز آینده، هر اونس جهانی طلا به ۲۰۰۰ دلار نیز برسد که یک رکورد تاریخی در بازار فلزات گران بها می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به کاهش داد و ستد‌ها و افت تقاضا در بازار افزود: حباب سکه (تمام بهار آزادی طرح جدید) به این دلایل کاهش پیدا کرده است و با افت ۲۵۰ هزار تومانی به رقم ۷۰۰ تومان رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دلیل گرانی سکه وارز وخودروومسکن رشدبی دلیل دومیلیون واحدی بورس نورچشمیه
به من بگو چرا بورس هفتادوپنج درصدش حبابی هست تا بهت بگم چه خبره.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
حالا..این روزها حتما ... جوابتو گرفتی قربان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل