بازدید 27704

آخرین آمار کرونا در ایران تا دهم مرداد/ ۴۰۲۱ تن از بیماران در وضعیت شدید قرار دارند

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۶۷۴ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۱۵۲۳ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۹۹۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 31 July 2020
تابناک اجتماعی
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۳۰۴ هزار تن گذشت.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۲۳ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۹۷ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۶ هزار و ۷۶۶ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲۶۳ هزار و ۵۱۹ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۴۰۲۱ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون دو میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۰ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۴.۰ درصد؛ این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان به ۵.۸ درصد رسیده و روند کاهشی خود را حفظ کرده است.
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
با برگزاری کنکور و اصرار بر مراسم محرم سیاست کرونا برای همه با قدرت پیش می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
وضعیت موجود ناشی از سستی وزرات بهداشت در انجام وظایفش است و نه کنکور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
وزارت بهداشت هیچ نظارتی بر امور ندارد چه کرنا و چه غیرکرنا و از ابزار قانونی که در اختیار دارد برای بهداشت کشور استفاده نمیکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
تا 1400 با روحانی# خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
روحانی متشکریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
جدی نمیگم ولی برای خودم و نخبه های واقعی قابل بررسی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
آقای نمکی در حد این بحران نیست
یکی از داده های جالب و نگران کننده این آمار رسمی با همه کاستی هایش افزایش روزانه تعداد بیماران در وضعیت شدید است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
مردم همیشه در صحنه
اون آخرشو درست کن بنویس روند کاهشی متوقف و به روند افزایشی تبدیل شده
که این برای کشوری که ادعای ارسال تجربیات به سایر کشور ها را داشت یک فاجعه تلقی میگردد
وای بر شما با این وضعیت اسفباری ک برای ما درست کردین این از عدم مدیریت بیماری اون از گرانی ده برابری اجناس ،آبروی مملکت رفت دیگه تو دنیا.
من منتظرم ببینم که بعد ایام محرم چطور میخوایید این آمار افزایش فوتی ها رو منعکس کنید
تا آقایون خدانکرده بهشون بر نخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
مگه تا حالا منعکس کردن که بعدا منعکس کنند نظارتی در کار نیست نوک قلم هرجوری دوست دارند حرکت میدن
یه سوال مطرحه. بنده خدایی کرونا می گیره، یه مدتی درگیر اکسیژن و ریه و ... بعد هم که قدری بهبود پیدا می کنه، بر اثر بالا رفتن غلطت خون و ایست قلبی از دنیا می ره. تو گواهی فوت می زنن ایست قلبی. پس این روزی دویست نفر مرحوم، چطوری رفتن که جزو آمار حساب می شن؟ لابد برای اینا خود کرونا مستقیما اومده اعتراف کرده که کار خودم بوده!
بردار این تبلیغ های کثیف کاشت مو رو. حالمون بهم خورد اه
پاسخ ها
ناشناس
| Mauritius |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
تو حتما کچلی
4021 نفر را به تدریج در طی بیست روز که اعلام کنید آمارتون همون شیب ملایم میشه که رئیس جمهور محترم دوست دارند!!!
باید و باید محدودیت ها شدشتر برگردد. رئیس جمهور مدیریت کرونا را مانند مدیریت اقتصاد برجامی به نابودی نکشد. اینکه حسن روحانی میگه قرنطینه مربوط به قرن 17 است ذات خود این تفکر قرن 10 قبل از میلاد است.
جز تاسف هیچی کاری نمیشه کرد
فقط حرف و حرف مثه بقیه کاراشون
روحانی دار دست دست میکنه
تا افکار عمومی
از لجام گسیختگی تورم ، دلار ، طلا ، مسکن ، بیکاری اعتیاد ، طلاق ، خودکشی ، فقر ، فاصله طبقاتی ، سو تغذیه ، افسردگی ، عدم نشاط ، بی هویتی ، فرار مغزها ، تجمل گرایی ، مدرک گرایی ، گور خوابی ، کارتن خوابی ، پشت بام خوابی ، فرد گرایی ، سست شدن اعتقادات ، بی اعتمادی ، ترس ، جرم و جنایت و بزه ، فساد ، فحشا ، اختلاس ، وابستگی ، بورس وووو.....
فقط و فقط معطوف کرونا باشه
تا حاشیه امن براش باشه
و این پروسه تا ۱۴۰۰ این ادامه داره ....
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
چنان می گی تا سال 1400 همینطور ادامه داره انگار وقتی یکی دیگر از منتخب های شورای نگهبان بیاد چه تغییری ایجاد می کنه. یا اصلاً اگر آن یکی که حالا قاضی القضات شده رئیس جمهور بود دلار بود 1000 تومن و تورم 3 درصد و تحریم نبودیم و کرونا هم مردم را درو نمی کرد.
کنکوری های گرامی درستون رو بخونین دلتون به اخبار خوش نکنین!!
کنکور اگه برگزار نشه خدا میدونه دانشگاه صنعتی شریف تهران و صنعتی اصفهان و فردوسی و صنعتی سجاد مشهد چی جوری میخان پذیرش کنن
آمار کرونا چه زمانی که کاهشی بود و چه زمان افزایش، همیشه یه موضوع جذاب و دست مایه جنگ روانی و ایجاد بی اعتمادی و ماهی گیری از این آب کثیف برای پادوهای آمریکا است.
وقتی آمار کاهشی بود و کاملا در جامعه لمس شده بود، داد دروغ و مهندسی آمار سر می دادند و الان که متاسفانه افزایش پیدا کرده، هوار بی عرضگی و عقب ماندگی کشور و دایه مهربان تر از مادر سر می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
وقتی آمار کاهشی بود و کاملا در جامعه لمس شده بود .میخوام بدونم چطوری لمس کردی .من که به شخصه از اول امارو قبول نداشتم چون با مشاهدات اطراف زمین تا اسمون فرق داشت .حالا هم که سراسر دروغ گفته میشه چون در تمام اطرافیان حداقل چند مورد دیدم که گرفتار شدن .و حرف اخر کاش یکمی از دنیای که برای خودت ساختی بیای بیرون و واقعیتای جامعه رو ببینی .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
هر دو تاش یکی بود
اونم وضعیت بد فعلی
مسئولای ایران مگه تا حالا حرف راست زدن که باور کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
ناشناس ۱۵:۴۹ ، با این طرز فکر تو، خطرت از کرونا برای جامعه بیشتره
شش ماه گذشته و تحربه و‌اطلاعات ‌‌و‌داروهای کمکی شناخته شده بیشتر شدن پس چرا تلفات بیشتر شده به جای کمتر شدن؟
همه جای دنیا مبتلایان بیشتر شدن ولی مرگ ‌و میر کاهش داشته و یاد گرفتن چه کار کنند که تلفات کمتر بشه ولی کشور ما هیچ پیشرفتی تو‌این قسمت نداشته؟ چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
نرخ فوتی واقعی ما هم رو به کاهشه. فقط چون امار واقعی نه فوتی ها و نه بیمارها رو میدن نمیشه با اعداد خودشون ثابت کرد. قاعدتا فوتی ها به مراتب بیشتر از اعداد اعلامی باشه. مبتلاها رو هم حداقل باید روزی پونزده هزارتا باشه ولی اعلام نمی کنن. اگر اعداد واقعی کی بود اون ضریب هم درست میشد
آمارها حاکی از تدبیر دولت حکایت می کنه بهتر است این روش علمی وخرد مندانه را در اختیار دولت های دیگه قرار بدهیم تا جهان شاهد کنترل بیماری کرونا باشه علی برکه الله
مشاغل پرخطر باید تعطیل بشن دولت هم حقوق کارگران را بده یک رقم ناچیز میشه دولت نمیخواد کاری کنه هزینه را بهانه میکنه
در کتب زیست شناسی، نموداری هرمی از زاد و ولد خرگوشها وجود داشت که چطور یک جفت نر و ماده خرگوش می توانند در مدتی نسبتا کوتاه جمعیتی بسیار بزرگ از این گونه را بوجود آورند. قاعده هرم رشد مبتلایان کرونا از هرم زاد و ولد خرگوشها هم پهن تر است. بنابراین سیستم بهداشتی کشور ها هر قدر هم تلاش کند کافیست 10 درصد مردم پایبند به قواعد نباشند تا در تماسهای خود و در حداقل فرصت هایی که 90 درصد مابقی به آنها می دهند این جمعیت را آلوده کنند.
همه ما در طول روز چندین بار از الگوی بهداشت مقابله با کرونا تخطی می کنیم و بعد از چند ماه مجموع تعداد این خطاها به قدری بالا می رود که ابتلای همه افراد در آن شرایط، تقریبا قطعی خواهد بود. فرض کنید در روز تنها سه خطای بهداشتی داشته باشید که در طول سال می شود بالای 1000 خطا و اگر در هر کدام از این خطاها شما در معرض ویروس قرار بگیرید مبتلا خواهید شد
با این حساب مقابله با کرونا تقریبا ناممکن است و کافیست در جامعه یک نفر مبتلا وجود داشته باشد تا دوباره کرونا مثل آتش زیر خاکستر شروع به خودنمایی و گسترش کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
تو همون طرفدار طرح گورخری نیستی ؟
معلومه که خودتی
چشماتوبازکن
تا همیشه که نمیشه کشور تعطیل باشه این ویروس معلوم نیست تا کی با ما باشه و واکسن و درمانی نداشته باشه.وظیفه ما است که نکات بهداشتی رو رعایت کنیم و به کادر درمانی و دولت کمک کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
نه که تا الان تعطیل بوده. به جز دو هفته عید که به هزینه مردم تعطیلی نسبی داشتیم که همون هم اثرش رو در کنترل بیماری نشون داد. بهتره به حای اینگونه حرفهای بی اساس کمی به تجارب سایر کشورها و تاثیر بسزای تعطیلیها و قرنطینه در کنترل بیماری توجه کنیم. تا افرادی مثل شما هستند چه توقعی از دولت داشته باشیم
شدید یعنی وخیم دیگه ؟؟؟
آخر عاقبت مملکت به خیر شه ،اون ور کوه رو میفروشید این ور ملت رها به حال خودشون
اصرار هم کنید که تجمعات مد نظرتون پر ازدحام تر باشه

توام سانسور کن راحت
کدملی ایرانیان معرف موقعیت اقتصادیشان است از ثروت مندان کلان بخش ی از نقدینگی شان موقتا مسدود و بفقرا نیازمندان ومردم با درامد کم بعنوان کمک هزینه بدون استرداد بدولت بپردازند یکماه قرنطینه جدی با کمک بسیج سپاه ارتش و نیروی انتظامی و... کنند بیاری حق به نتیجه مطلوب که رسیدیم دولت کم کم از حساب ثروتنمدان رفع مسدودی کند البته کارشناسان خبره ایی داریم که این طرح خام حقیر را میتوانند جامع تر اجرایی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
حقیر حالت خوبه!!؟ کلاس چندی؟
آمار آمارگوها:
امروز «آمار مرگ و میر» لاری از جهانپور پیشی گرفت این در حالی است که «آمار ابتلا» لاری از جهانپور هنوز کمتر است. لاری به این آمار در 53 روز یعنی در کمتر از نصف مدت جهانپور، 111 روز رسیده است.
تا اینجا که پا قدم ضعیفه خیر نبوده! و یا جهانپور بیشتر جبروت داشته و بیشتر جدی گرفته می شده که این نشان از جامعه ای سنتی مردسالاراست که بانوان در آن زیاد جدی گرفته نمی شوند.
روحانی نزار انقدر خار تو چشم مردم بره15
به نظرم همین رویه فعلی آقایان بهتره
۱- کلا هر کسی که بیماری زمینه ای دارد یا بالای ۶۰ سال سن دارد بفرستند بخش کرونایی ها ، اگر مرد چه بهتر و اگر نمرد با انواع تست و تشخیص الکی و دیدن صحنه های زنده مرگ بیماران کرونایی و یا درد کشیدشان ، اونا رو زجر بدهند تا بمیرند.
۲- کلا هر کسی که مبتلا شد و زیر ۶۰ سال داره و بیماری زمینه ای هم نداره بفرستند خانه یا سطح جامعه تا بقیه را آلوده کند.
پاسخ ها
چی میگی؟
| United States of America |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
روانی
با سلام با آمار ارائه شده کاری ندارم منتها خبری در سایتها پخش شد که خیلی جالب بود و ان اینکه هنوز داروهای مورد استفاده تحت پوشش بیمه قرار ندارندکه در اینصورت خدای نکرده اگر کسی گرفتار شود از 40 میلیون تا 70 میلون باید هزینه کند و هزینه های بعدی را در نظر بگیرید هزینه ها می رود بالای صد میلیون و این یعنی فاجعه. البته باید در نظر گرفت که در این چندین سال اختلاسها و دزدی ها و غیره هرگز به دولتها اجازه نداده است تا در حوزه درمان کار زیادی انجام دهند و اکثر هزینه ها بر دوش مردم است البته خوب مردم سایر کشورهای دوست منطقه مثل لبنان، سوریه، عراق ویمن استحقاق بیشتری برای کمکهای دولت ایران دارند طبق گزارش اقای حریرچی که تلویزیون پخش کرد امکانات ترکیه از لحاظ تختهای بیمارستانی 2 برابر ماست از لحاظ تختهای ای سی یو نزدیک 6 برابر ماست وبه همین خاطر تلفات ترکیه در 5 هزار باقی مانده و ما 16 هزار را رد کردیم. فاجعه مدیریت در تمام ابعاد این کشور یکبار دیگر باید مورد ارزیابی قرار گیرد فاجعه به تمام معنا و مطلب بسیار است.....
واقعاامارکرونابعدازمحرم دیدنی هست وچه فاجعه ای به بارمیاد.
چرا از کشورهایی که موفق بودن در مهار کرونا کمک ‌نمیگیرید؟
این غرور و تکبر که به جهل مرکب شما منجر شده را کنار بگذارید!
اینجوری تا نوروز چند صد هزار نفر را به کشتن میدهید!!!
اصلآ نگران نباشید هر چیز که به همه نمیرسد اما ای ویروس طوری محبوب و صبور هست که تنظیم کرده به همه بدون استثنا میرسه.
اگر بیمار کرونایی داشته باشید احتمالا میدانید که نرخ بالای فوتی تنها دلیلش نوعی از سر بار کردن نظام بهداشتی است شما در بروز اولیه علائم بدون هیچ بررسی و در مراحل پیشرفته تر تا حد امکان بدون بررسی دقیق میزان خطر فقط به منزل برای استراحت فرستاده میشوید چرا چون با همه شعارها امکانات بیمارستانی اکثر شهرها پاسخگو نیست و مجال نیست تا از دارو و گرانی و شامل بیمه نبودن اصلی ترین داروهای بیماری بگویم که خدا میداند چه بر ما گذشت که با شنیدن حرفهای شیرین پای تلویزیون توی کلینیک و داروخانه ها اینور و اونور میدویدیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار