بازدید 5663

اتخاذ تدابير سختگيرانه در هنگ کنگ

سرو غذا در رستوران‌ها ممنوع و استفاده از ماسک در کلیه اماکن عمومی در هنگ کنگ اعم از داخل خانه و خارج از آن، اجباری می‌شود.
کد خبر: ۹۹۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ 31 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری شینهوا؛ موارد جدید ابتلا به بیماری "کووید-۱۹" در هنگ کنگ از مرز ۱۰۰ نفر عبور کرد.اتخاذ تدابير سخت گيرانه در هنگ کنگ

برای کنترل شیوع بیماری همه گیر "کوید-۱۹" در هنگ کنگ، تدابیر و اقدامات سختگیرانه‌ای اتخاذ می‌شود.

"ژونگ نانشان"، متخصص مشهور چینی بیماری‌های "ریه"، خواهان اقدامات جدی برای مقابله با این بیماری در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ شد؛ جایی که هر روز موارد جدیدی از ابتلا به "کووید-۱۹" در آن گزارش می‌شود.

در حال حاضر، میزان شیوع "کووید-۱۹" در هنگ کنگ حدود ۳۷ در هر ۱۰۰ هزار نفر و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری ۷ نفر به ازای ۱۰۰ هزار فرد است و این تعداد به طور ویژه خیلی زیاد نیست.

هنگ کنگ روز چهارشنبه ۱۱۸ مورد تأیید شده ابتلا به "کووید-۱۹" را گزارش کرد که هشتمین روز متوالی بیش از ۱۰۰ مورد جدید ابتلا را نشان می‌دهد.

"ژونگ نانشان" گفت «این بیماری همه گیر از فوریه تا آوریل به خوبی در هنگ کنگ کنترل شد. با این وجود، از ۱۸ ژوئیه، با استثنائات اندک، آمار روزانه موارد جدید ابتلا به بیماری از مرز ۱۰۰ تن عبور کرده است و نقطه اوج آن ۱۴۵ مورد ابتلا است.»

این متخصص بیماری‌های "ریه" افزود «این شهر به کمک دخالت‌های دولتی و اجتماعی، با رشد بالقوه موارد جدید ابتلا به "ویروس کرونا"، که در برخی از کشور‌های غربی دیده می‌شود، رو به رو نیست». از روز چهارشنبه، سرو غذا در رستوران‌ها ممنوع است و استفاده از ماسک در کلیه اماکن عمومی در هنگ کنگ اعم از داخل خانه و خارج از آن، اجباری می‌شود. تجمع نیز از چهار نفر به دو نفر کاهش می‌یابد.

ژونگ همچنین توصیه کرده است هنگ کنگ، آزمایشات اسید نوکلئیک، به ویژه غربالگری را برای ناقلین بدون علامت که می‌تواند بسیار مسری باشند، تقویت کند.

وی تصریح کرد «توصیه من آزمایش "اسید نوکلئیک" در سراسر هنگ کنگ است، به جای اینکه محدود به منطقه "وونگ تای سین" باشد. تشخیص زودهنگام و جداسازی زودهنگام به کاهش انتقال بین افراد کمک می‌کند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار