بازدید 47207
دو هزار و نودمین بسته ویژه خبری «تابناک»

استفتا از آیت الله سیستانی درباره عزاداری محرم / کریمی اصفهانی: روحانی می‌داند فقر یعنی چه؟ / احمدی نژاد محاکمه می‌شود؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: بقایی در بیمارستان اعصاب بستری شد / پامپئو: ۹۰ درصد درآمد نفتی ایران را کاهش دادیم / کویت پذیرش مسافر از ایران را ممنوع اعلام کرد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 30 July 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
احمدی نژاد: من با همه دنیا دوست هستم

رئیس جمهور سابق کشورمان با شبکه قطری العربی: حرف هایم ربطی به انتخابات ندارد. هر جا برای صلح اقدامی کردم، ملت‌ها استقبال کردند. رابطه ما با عربستان خیلی خوب بود / باید برویم به سمتی که همه با هم دوست باشیم. طرح صلح من در منطقه من بعد از آنکه دو طرف اعلام آمادگی و با آن‌ها از نزدیک گفت‌وگو کردند، طرح را اعلام خواهم کرد. اما توجه داشته باشید که نکته اصلی تاکید طرح بنده، انسانیت دو طرف است، عدالتخواهی دو طرف است، دلسوزی آن‌ها برای منطقه و مردمشان است. من روی شرف انسانی حساب می‌کنم. من نباید آنجا قانون یا قرارداد صلح را بنویسم، من نباید صلح کنم، آن‌ها باید صلح کنند.
 
رفیعی: مناسک و عزاداری‌ها فربه و چاق شده، قبلا به این گستردگی نبود

استاد حوزه علمیه:تجلیل و گرامیداشت بزرگان نیاز و ضروری است و ما می‌توانیم در منزل خود ۱۰ روز برای یک شخصیت مراسم برگزار کنیم، اما تقویمی کردن آن و دهه‌سازی مقابل دهه اول محرم و دهه فاطمیه کار درستی نیست. عبادات، مناسک و عزاداری‌ها فربه و چاق شده است؛ به عنوان نمونه، ما در گذشته اربعین، اعتکاف و دعای عرفه به این گستردگی نداشتیم؛ هر چند این موضوع اشکالی ندارد و طبیعی است، این‌ها نباید به صورتی باشد که فرد احساس کند که اگر به‌ عنوان مثال اربعین کربلا نرود معصیت کرده یا اگر عرفه شرکت نکند گناهی مرتکب شده است. نباید اینطور باشد که فرد احساس کند که اگر در شب‌هایی همانند شب شهادت عبدالعظیم حسنی مراسم جشن خود را برگزار کرد گناه کرده است، ما از زمان فوت یا شهادت بسیاری از امامزادگان و شخصیت‌های بزرگ دینی خبر نداریم. /ایسنا
 
تیبا و پراید هم قیمت شدند

فعالان بازار خودرو می‌گویند محدود شدن نوسان قیمت دلار در بازار سبب شده است قیمت خودرو نیز نوسان کمتری را تجربه کند البته این نوسان همواره رو به بالا بود و در ماه‌های گذشته کمتر اتفاق می‌افتاد که قیمت خودرو دستخوش کاهش شود. با این حال، روند افزایش قیمت خودرو در ماه‎های اخیر شتاب بالایی گرفته است، به طوری که پراید، خودروی شاخص بازار حالا جای پایش را در کانال ۹۰ میلیون تومانی تثبیت کرده است. قیمت هر دستگاه پراید۱۱۱ حالا با تیبا صندوقدار برابر شده است. در بازار آزاد حدود ۹۱ میلیون تومان و سایپا ۱۳۱ تقریبا ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. قیمت تیبا ۲ و ساینا نیز به قیمت ۱۰۴ میلیون تومان در بازار فایل شده‌اند. قیمت کوییک حالا ۱۱۴ میلیون و کوییک R حدود ۱۱۹ میلیون تومان اعلام شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، قیمت پژو ۴۰۵ حدود ۱۲۹ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۵۳ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۵، ۱۹۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V ۸ نیز ۱۸۲ میلیون تومان است. /خبرآنلاین
 
 خاتمی: به جای مخالفت با عزاداری محرم، فرهنگ‌سازی کنید تا پروتکل‌ها رعایت شود

سید احمد خاتمی با اشاره به اینکه خوشبختانه این، موضعِ ستاد ملی مبارزه با کرونا هم هست، افزود: همگی بر آنند لیکن برخی منتقدان می‌گویند که این پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود بنابراین امسال مجلس عزاداری نباید باشد. پس نزاع به اصطلاح که کبروی نیست، نزاع صغروی است. او ادامه داد: پیشنهاد من این است که منتقدان محترم به جای دمیدن بر شکل نگرفتن مجالس عزاداری از الان تا محرم که حدود ۲۰ روز زمان است تمام تلاش خود را بر فرهنگ سازی در این عرصه یعنی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کار ببرند. روسای هیات‌های عزاداری، خطبای محترم، مداحان محترم با همان شور و حرارتی که عزاداری را برپا می‌کنند با همان شور و حرارت در این عرصه مراقبت کنند. امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: این نکته را هم بگویم که به یاری خداوند کمتر کانون‌های گسترش این ویروس منحوس مساجد، حرم‌ها و مجالس دینی و... بوده است آنچنان که بیشتر کانون‌های گسترش این ویروس اماکن حمل و نقل، مجالس عروسی و... بوده است. معنای سخن این است که متدینین در این عرصه یعنی رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگام اند. بر این اساس نظر این عاشق بی قرار سالار شهیدان این است که همگی بر این محور واحد تکیه کنیم که مجالس عزاداری آری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم آری. بدین ترتیب این پرونده را ببندیم و مجالس عزاداری ابی‌عبدالله را محور وحدت و همدلی قرار دهید و انشاءالله در سایه این توسلات با تضرع به محضر خداوند نابودی این ویروس منحوس را از خداوند بخواهیم.

شورای شهر: اقدام شهرداری در مورد ملک جماران کار درستی است

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: اقدام شهرداری تهران درباره جماران اقدام درستی است و انتظار می‌رود ارگان‌های دولتی و نهاد ریاست جمهوری نیز با دریافت مجوز‌های رسمی ساخت و ساز از قانون تبعیت کنند. زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره اقدام شهرداری تهران در جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز نهاد ریاست جمهوری در منطقه جماران و همچنین حواشی پیش آمده از جمله دعوت نشدن شهردار تهران در جلسات هیأت دولت گفت: همه شهروندان در مقابل قانون یکسان هستند و هیچ شهروندی از دیگری برتری ندارد؛ بنابراین، اگر در سطح شهر غفلتی انجام شود باید از آن جلوگیری شود تا حقوق شهروندان رعایت شود. او درباره تخلف انجام شده در جماران گفت: تخلفی صورت گرفت و شهرداری باید ورود و از ادامه کار جلوگیری می‌کرد که این کار انجام شد. انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف بهویژه دولتی نیز در مقابل قانون بیشتر رعایت کنند، چون می‌توانند برای جامعه الگو باشند و رفتارشان اثرگذار است.

ادعای جنجالی مدونا درباره واکسن کرونا

اینستاگرام یک پست مدونا را که درباره درمان کرونا در صفحه شخصی‌اش نوشته بود، با برچسب گمراه‌کننده فیلتر کرد. این خواننده سرشناس پاپ، با بازنشر ویدئویی درباره ویروس کرونا، ادعا کرده بود که واکسن این ویروس کشف شده، اما فعلاً از عرضه آن جلوگیری می‌شود» تا پولدار‌ها پولدارتر شوند». اینستاگرام بر روی این ویدئو برچسب «اطلاعات گمراه‌کننده» زد. کسانی که ویدئو را بر روی صفحه مدونا تماشا می‌کردند، ضمن مشاهده هشدار، به صفحه‌ای راهنمایی می‌شدند که توضیح می‌داد هنوز واکسن کرونا ساخته نشده است. مدونا در اینستاگرام بیش از ۱۵ میلیون دنبال‌کننده دارد.

پاسخ وزارت خارجه به ادعای روزنامه کیهان درباره احضار سفیر ایران در سئول

روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای در پاسخ به مطلب مندرج در یکی از جراید با تیتر "چه کسانی کره‌ای‌ها را گستاخ کردند؟ " موارد زیر را برای آگاهی عمومی منتشر ساخت؛
اساسا هیچ گاه تماس تلفنی از سوی سخنگوی وزارت خارجه کره با سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در سئول حاصل نشده و این ادعا از اساس نادرست است.
۲. ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول با مدیر کل مسئول حوزه خاورمیانه بوده و در این ملاقات کمترین اشاره‌ای به اظهارات رئیس کل محترم بانک مرکزی نشده است.
۳. در پی این ملاقات، خبرگزاری کره‌ای یونهاپ خبری بی اساس مبنی بر احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران منتشر و اظهاراتی را به سفیر منتسب کرد که طی اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه در تاریخ ۳۱ تیر ماه اعلام شد: «متاسفانه خبرگزاری یونهاپ در اقدامی غیرحرفه‌ای، خبری بی اساس را منتشر کرده است. سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به وزارت خارجه محل احضار نشده، بلکه دعوت شده است.»

کویت پذیرش مسافر از ایران را ممنوع اعلام کرد

کویت پذیرش مسافر از ایران را ممنوع اعلام کرد. وزارت خارجه کویت در توییتر خود نوشت: شهروندان و ساکنان کویت برای مسافرت به و از کشور کویت اجازه دارند به جز اتباع ۷ کشور. این ۷ کشور به این شرح هستند: بنگلادش، فیلیپین، هند، سریلانکا، پاکستان، ایران و نپال. شرکت‌های هواپیمایی این کشور پرواز‌های خود را از یک آگوست بار دیگر از سر می‌گیرند.

قوه قضائیه: خبر خودکشی سه زندانی در زندان زنان قرچک از اساس کذب است

در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر خودکشی سه زندانی در زندان قرچک و جان باختن دو نفر از زندانیان در پی این اقدامات، مرکز رسانه قوه قضائیه عنوان کرد: این خبر از اساس کذب است و هیچ موردی از آنچه در رسانه‌های معاند گفته شده در زندان زنان قرچک رخ نداده است.

محمود احمدی نژاد محاکمه می‌شود؟

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری می گوید: برخی روسای جمهور ما در دوره دومشان خوب عمل نکردند اما ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از روز اول تا پایان دوره ۸ ساله خراب بود.احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تحرکات اخیر احمدی نژاد و اینکه چقدر معطوف به کاندیداتوری در انتخابات 1400 است، گفت: آقای احمدی نژاد یکی از رئیس جمهورهایی بود که از اول دوره اش تا روز پایان کارش فرافکنی داشت و خودش را در نظام جمهوری اسلامی یک سر و گردن از کل مسؤلین بالاتر می دانست و یکی از اشتباهات بزرگ این بود که فکر می کرد، لنگر زمین و آسمان است و هر مشکلی را می تواند حل کند و حتی داشت یک جای پا از رهبری هم بالاتر می گذاشت.

وی گفت: یکی از فرصت های طلایی که در این ۴۰ سال به دست آمد، دوره طلایی ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد بود که از نظر درآمد ارزی بالاترین درآمد را داشتیم و اگر ما در آن مقطع ارز را کنترل و حفظ کرده بودیم به اندازه تمام دوره ها درآمد نفتی آن دوره را داشتیم و میانگین فروش نفت ما ۱۱۰ دلار بود و بیشترین نفت را در آن مقطع ۸ ساله فروختیم. دبیر کل اصناف و بازار گفت: هیچ کسی نیامده است و این شخصی که این همه خیانت کرد را مؤاخذه کند و این مساله ای است که به نظر من در کنار قوه مجریه، قوه قضاییه با دنبال کردن تخلف هایی که در ادوار مختلف ریاست جمهوری باید جلوی این خسران ها را بگیرد یا قوه مقننه با نظارت خود، می توانستند بهتر عمل کنند اما این فرصت ها از بین رفت. در صورتی که ما با آن پول می توانستیم مملکت را صدها سال بیمه کنیم. کریمی اصفهانی تاکید کرد: باز هم می‌گویم برخی روسای جمهور ما در دوره دومشان خوب عمل نکردند اما ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از روز اول تا پایان دوره ۸ ساله خراب بود. ظلم ها و جنایت هایی که احمدی نژاد کرد قابل مقایسه با هیچ رئیس جمهوری در مملکت نیست و با هیچ دوره ای قابل مقایسه نخواهد بود. من حاضرم در هر دادگاهی پاسخ بدهم و در این باره مناظره کنم.
 
طرح دو فوریتی مجلس برای ممنوعیت واردات کالاها از کره جنوبی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اگر کره جنوبی باز به تعهداتش در مذاکرات با ایران عمل نکند و بد عهدی کند مجلس به دنبال این است که یک طرح دو فوریتی برای ممنوعیت واردات کلیه کالاهای کره ای تدوین کند.محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعلام آمادگی مسئولان کره جنوبی برای مذاکره با ایران برای بازگرداندن طلب 7 میلیارد دلاری به کشورمان، اظهار داشت: مسئولان جمهوری اسلامی باید دیپلماسی مقاومت را سرلوحه کار خود قرار دهند و یک موضع قاطع در مقابل این کشورها داشته باشند و اعلام آمادگی مسئولان کره ای برای مذاکره با ما نشان دهنده این است که ما در نوع ادبیات و رفتارمان در قبال این کشور موفق بوده ایم.وی تصریح کرد: اگر کره جنوبی باز به تعهداتش در مذاکرات با ایران عمل نکند و بد عهدی کند مجلس به دنبال این است که یک طرح دو فوریتی برای ممنوعیت واردات کلیه کالاهای کره ای تدوین کند و مطمئن هستم با توجه به جوی که در مجلس وجود دارد این طرح رأی خواهد آورد.
 
ویزیت رئیس پیشین مجلس توسط ولایتی

در پی بروز مجدد علائم بیماری کرونا در دکتر علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام، وی در یکی از بیمارستان‌های تهران و برای مراقبت‌های تکمیلی بستری شد. علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه ۹ مرداد ماه ضمن عیادت از علی لاریجانی، در جریان روند درمانی وی قرار گرفت و توصیه‌های لازم را درجهت بهبود وضعیت به متخصصان بیمارستان مسیح دانشوری ارائه کرد. ولایتی با ارزیابی شرایط مثبت علی لاریجانی گفت: با لطف و عنایات الهی وضعیت دکتر لاریجانی رو به بهبودی کامل بوده و انشاءالله به زودی از بیمارستان مرخص خواهند شد.
 
پامپئو: ۹۰ درصد درآمد نفتی ایران را کاهش دادیم

وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی در مجلس سنا مدعی شد تحریم‌های این کشور ۹۰ درصد از درآمد‌های نفتی ایران را کاهش داده است.«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به دفاع از سیاست دولت این کشور علیه ایران پرداخت.او گفت: «ما دنیا را با همان واقع‌گرایی بنیانگذاران آمریکا ارزیابی کردیم. ما جمهوری اسلامی ایران را همان چیزی دیدیم که هست: یعنی یک کشور متجاوز نه یک قربانی.» پامپئو اضافه کرد: «ما با تمام قوا کارزار فشار حداکثری را اجرا کردیم. از مه ۲۰۱۸، ۹۰ درصد از درآمد‌های نفتی که رژیم از آن‌ها برای تروریسم و فعالیت‌های هسته‌ای غیرقانونی استفاده می‌کند را کاهش دادیم.» وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: «ما از طریق دیپلماسی کشرو‌ها را به سمت خودمان آورده‌ایم- تحریم حزب‌الله از طرف کشور‌های اروپایی و کشور‌های جنوب آمریکا ببینید.» پامپئو تصریح کرد: «ضمن آنکه آمادگی نظامی خودمان را در برابر تهران تقویت کرده‌ایم. کار‌های بیشتری هستند که باید انجام داد. شورای امنیت باید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را قبل از انقضای آن در روز ا۸ اکتبر تمدید کند.»
 
کریمی اصفهانی: روحانی نمی‌داند فقر یعنی چه؟

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: امروز افراد شاغل هم سخت می‌توانند امور زندگی خود را در حد بخور و نمیر بگذرانند. حالا بگذریم که مساله اشتغال چقدر در کشور ما لطمه دیده است. بازار ارز وضعیت با ثباتی ندارد. دولت تحریم‌ها را عامل اصلی این اوضاع می‌داند، اما خیلی با اعتماد به نفس درباره رسیدگی به نیاز‌های اولیه و ضروری مردم سخن می‌گوید. حسن روحانی در سخنان اخیرش اعلام کرد «زندگی مردم در حداقل ضرورتشان به خوبی اداره شده است». این حرف او با واکنش بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی و سیاسی مواجه شد. احمد کریمی اصفهانی در واکنش به این اظهارات حسن روحانی به نامه نیوز اظهار کرد: ضرب المثلی هست که می‌گوید «سواره از حال پیاده خبر ندارد». آقای روحانی و همکارانش در دولت اصلا نمی‌دانند فقر یعنی چه؟ حداقل معیشت یعنی چه؟ بی خانگی یعنی چه؟ بیماری و درمان یعنی چه؟ اگر آقایان دولتی واقف به این مسائل بودند هرگز آقای روحانی چنین حرفی را نمی‌زد. سلامتی خور را بیمه کنید حراج اینترنتی هدفون بی‌سیم تا ۷۰% تخفیف در ۵ دقیقه وارد بورس شوید! ثبت‌نام رایگان! درمان لک‌های صورت سخت نیست، فقط روش درستی میخواد؟! وی افزود: آقای روحانی توجه کند ظرف یک سال قیمت دولت ۱۰۰ درصد افزایش یافت.
 
بقایی در بیمارستان اعصاب بستری شد

«مهران عبدالله پور» وکیل حمید بقایی، روز پنجشنبه ۹ مرداد گفت: آقای بقایی به علت بیماری اعصابی که دارد، و به دلیل حاد شدن مشکلات عصبی در مدت یکی دو هفته اخیر، از روز گذشته در یکی از بیمارستان‌های [روانی] تهران بستری شد و هنوز مشخص نیست چه زمانی از بیمارستان مرخص خواهد شد. حمید بقایی در یک ماه گذشته تا به امروز خبرسازترین چهره نزدیک به محمود احمدی‌نژاد بود. ماه گذسته بقایی در سفر به غرب کشور تصادف شدیدی داشت و دو هفته پیش هم به دلیل گزارشی از روزنامه شرق با تیتر «ماجری فرار از کشور معاون احمدی‌نژاد» به دفتر این روزنامه حضور پیدا کرد که باعث درگیری شد. همچنین هفته پیش مهران عبدالله‌پور وکیل بقایی از تبرئه او از پرونده اختلاس سکه‌ها توسط دیوان محاسبات خبر داده بود.
 
استفتا از آیت الله سیستانی درباره عزاداری محرم
 
آیت الله سیستانی به پرسشی درباره مراسم محرم و مراسم عزاداری حضرت ابا عبد الله (علیه السلام) در ایام کرونا پاسخ دادند. متن پرسش و پاسخ به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سیستانی (مُدّ ظلّه)

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

با نزدیک شدن به ماه محرم الحرام و فرا رسیدن سالروز فاجعه کربلا، و با توجه به ادامه وبای کرونا و تأکید مسئولان ذی‌ربط بر ضرورت پرهیز از برپایی تجمّعات بزرگ، به‌خصوص در فضا‌های سرپوشیده، بسیاری از مؤمنین که تمایل بسیاری به ادامه برپایی مراسم معمول عزاداری دارند، از آنچه سزاوار است نسبت به برگزاری مراسم سوگواری حضرت سید الشهداء (صلوات الله علیه) و خاندان و یاران آن حضرت (علیهم السلام) انجام دهند سؤال می‌کنند. مستدعی است در این زمینه راهنمایی فرمایید. با تشکر فراوان.

جمعی از مؤمنین – نجف اشرف

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علی الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین و رحمه الله و برکاته

برای ابراز غم و اندوه در این مناسبت دردناک، و اظهار همدردی با پیامبر اکرم (ص) و خاندان پاک آن حضرت در این مصیبت بزرگی که به اسلام و مسلمانان وارد شده است، راه‌های مختلفی وجود دارد؛ که از جمله، موارد زیر است؛
۱ـ افزایش قابل توجه در پخش مستقیم مجالس حضرت ابا عبد الله (علیه السلام) از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضا‌های اینترنتی؛ برای این منظور شایسته است که مراکز و مؤسسات دینی و فرهنگی، با خطیبان برجسته و مدّاحان توانا هماهنگی به عمل آورند، و نیز مؤمنان را تشویق کنند تا در خانه‌های خود و جا‌هایی مانند آن، به برنامه‌های سخنرانی و مداحی گوش فرا داده و از آن‌ها استفاده کنند.
۲ـ برگزاری مجالس خانگی در ساعت‌های معینی از شب یا روز؛ به گونه‌ای که تنها افراد خانواده و کسانی که با ایشان رفت‌وآمد دارند در آن حضور یابند و به برخی از برنامه‌های عزاداری، هر چند مجالسی که به صورت مستقیم از شبکه‌های ماهواره‌ای یا در فضا‌های اینترنتی پخش می‌شود، گوش بسپارند.
اما در مجالس عمومی، باید همه ضوابط بهداشتی با دقت تمام رعایت گردد؛ بدین معنا که فاصله اجتماعی بین حاضران منظور شود و ماسک‌های بهداشتی و دیگر لوازم بازدارنده از گسترش ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد.
در این مورد همچنین لازم است به تعداد مجاز حاضران برابر با ضوابطی که مقامات ذی‌ربط تعیین می‌کنند، اکتفا شود، که البته این موضوع با توجه به برگزاری مراسم در فضا‌های سرپوشیده یا باز، و بسته به میزان گسترش ویروس در شهر‌های مختلف، تفاوت دارد.
۳ـ پخش و توزیع پردامنه نماد‌های عاشورایی، و برافراشتن پرچم‌ها و قطعات سیاه رنگ در میدان‌ها و خیابان‌ها و کوچه‌ها و دیگر فضا‌های عمومی، با رعایت عدم تعرض به حرمت اموال و املاک خصوصی و مانند آن، و تبعیت از قوانین جاری در کشور. البته مناسب است که در این نمادها، بخش‌هایی از سخنان حضرت امام حسین (علیه السلام) در نهضت بزرگ اصلاح‌طلبانه آن حضرت و شاهکار‌های اشعار و متون گفته‌شده پیرامون فاجعه کربلا آورده شود.
در زمینه خوراکی‌های مرسوم به این مناسبت، ضرورت دارد که شرایط بهداشتی لازم در تولید و توزیع آن‌ها مد نظر قرار گیرد؛ هر چند رعایت این مسائل موجب گردد که برای جلوگیری از شلوغی در زمان توزیع، تنها به تهیه غذای خشک و رساندن آن به خانه‌های مؤمنان بسنده شود.
خداوند همه را در راه احیای این مناسبت مهم و اقامه عزای سرور جوانان بهشتی (صلوات الله و سلامه علیه) برابر با شرایط موجود موفّق بفرماید؛ انه ولیُّ التوفیق.

۹ ذی الحجه ۱۴۴۱ هـ. ق.
دفتر آقای سیستانی – نجف اشرف
 
زیباکلام: کاش روحانی به رای‌دهندگان توجه داشت

صادق زیباکلام فعال اصلاح طلب در توئیتر خود نوشت: ‏ای کاش آقای رئیس جمهور یک‌هزارم تعهد و توجهی را که نسبت به عزاداران محرم نشان می دهند و نگرانند تا مبادا کرونا وقفه ای در برگزاری مراسمشان ایجاد کند، در قبال بیست و چهار میلیونی که به ایشان رای دادند احساس می کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۶۹
جناب آقای آنتونینو گوترش ریاست سازمان ملل متحد وغیر متحد و جداشده
سلام علیکم.
در حالیکه عالم با ویروس کرونا در حال مقابله است و جنابعالی با تلاش های طاقت فرسا و شبانه روزی بسیار خسته و فرسوده شده اید بنده آمادگی خود را برای هر گونه کمک به ایجاد یک کره زمین امن وسالم اعلام می کنم.در ضمن با کار کارشناسی صورت گرفته که حدود 45 میلیون ساعت نفر بوده ما می توانیم در فضای لایتناهی کره زمین دیگری دقیقا مشابه همین زمین خودمان ایجاد کنیم و ساکنان زمین را بعد از قرنطینه بر آن کره سوار کنیم واین کار شدنی است.امیداوارم جنابعالی با این طرح موافقت کنید تا بتوانیم بشریت را از شر این بیماری ناچیز وپیش پا افتاده مشابه سرماخوردگی نجات دهیم.موفق وپیروز باشید.

امضا
رئیس جمهور سال 1424 ایران
روحانی نمیداند فقر یعنی چه احندی نژادم که باید محاکمه بشه این 16 سال عمر ما نفر بعدی هم که لابد بعد 8 سال میگید پیف پیف بو میده
خب چه کاریه شما که تک تک رییس جمهوراتون اشتباهه جمش کنید خودتون مسئولیت کشور رو گردن بگیرید
جناب آقای رئیس جمهور دونالد ترامپ ریاست جمهور ایالت متحده و اروپا و ژاپن وکره جنوبی وچند کشور دیگرو....
با سلام و خسته نباشید.
از آنجا که تلاش های مستمر و شبانه روزی جنابعالی برای فائق آمدن بر چالش های که امریکای بزرگ با آن مواجهه شده نتیجه  چندان ملموسی  در بر نداشته ما ودوستانمان طرحی را که53 میلیون ساعت نفر کار کارشناسی روی انجام شده و با نظارت متخصصین خبره از جمله بنده تهیه شده است را به پیوست ارسال می کنیم .عمل به این طرح قطعا امریکا را به قله باز خواهد آورد و باعث هر چه بزرگتر شدن آن خواهد شد .این طرح باعث می شود. امریکا همچون کشور ما چون نگینی نه تنها بر روی کره زمین که حتی در کهکشان راه شیری بدرخشد.به امید دیدار هر چه زودتر  شما
کشوری که در آن تمام هم وغم اقتصادی کارشناسان اقتصادی و ستون نویسان روزنامه های اقتصادی ش بالا وپایین شدن 50 تومان از 23500 تومان قیمت ارز باشد وهر روز مقاله ها وگمانه زنی ها در این زمینه سایت ها و صفحات روزنامه ها را پرکرده است .باید به حال آن گریست.این در حالی است که جناحی خود را قدر قدرت تاثیر گذار در جهان می داند و داعیه نجات بشریت را دارد.
به این خبر توجه کنید.
بلاخره بانک جهانی با اعطای 50 میلیون دلار وام برای مقابله با کرونا به ایران موافقت کرد!
پول توجیبی بیل گیتس و جوزف بروس از این وام بیشتره.
واقعا انسان از ادبیات آیت الله سیستانی و احترامی که برای مخاطب قایل است لذت میبرد کاملا با منطق و از موضع برابر و انسانی صحبت میکند اصلا هم سعی نمیکند عوامانه حرف بزند واقعا این مرجع تقلید ارزش تبعیت را دارد زیرا مقلد خود را آدم حساب میکند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
ایشان بین دین و ایدولوژی و عقل و علم و آرمان و .....ارتباط برقرار کرده . ملاک ایشان ملت و مردم هستند . به نظرم اصولگرایان عراق بخاطر خشونت زیاد بر علیه شهروندان در انتخابات آتی بازنده خواهند بود
اقای کریمی اصفهانی مگر بقیه مسئولان میدانند فقر یعنی چه؟فقط روحانی نمیداند؟وظیفه روحانی بعنوان رییس جمهور روحیه دادن است. شما یک جوالدوز به روحانی بزنید اشکال ندارد یک سوزن هم به برخی دیگر بزنید
اصلا برای هیچ کدام اهمیت نداره چه بلایی سر قشر کارگرمیاد
همه شون دنبال حذب بازیشون هستند
اصلا برای هیچ کدام اهمیت نداره چه بلایی سر قشر کارگرمیاد
همه شون دنبال حذب بازیشون هستند
جناب کریمی اصفهانی به جای این که از محاکمه احمدی نژاد بگی از گلهایی که خودت ورفقات سر مملکت زدن بگو یعنی شما و جبهه پیروان تو این دوران مسوولیتی نداشتین ؟
خب چه کاریه من چرا وقتی روی یه لینک خبر کلیک میکنم این خبر مابین ده ها خبر دیگه قرار داره؟ یعنی زوری باید اوناروهم بخونم؟ حداقل اون رو که کلیک کردم اول نشون بدید به خدا خیلی کار سختی نیستا
احمدی نژاد در دوربین العربیه نگاه میکند و از دوستی میگوید و از محبت و از انسانیت و از منطق و...کاش سال ۸۸ هم اینها را بلد بود
بعضی وقت ها فکر میکنم حسن روحانی خودش هم بی میل به گسترش کرونا نیست مثلا وقتی ایشان میگوید محرم امسال را باشکوه تر از هر سال برگزار میکنیم واقعا این حرف جز دمیدن بر آتش خانمانسوز کرونا چه فایده ای دارد
چه سودی برای مردم دارد الا اینکه مجبورند کالای بی کیفیت بخرند؟کره برای محصولات خود مشتری دارد زیرا کالاهای آنها بر اساس دانش و صنعت و رقابت تولید می شوند.
مراسم عروسی و ترحیم در گذشتگان و مقایسه آن با مراسم مذهبیون بدون ماسک و فاصله اجتماعی .
جناب آقای روحانی نیز مثل آقای احمدی نژاد سخن می گوید با این تفاوت که برای ایشان هاله نوری نیست ولی در عالم رویا زندگی می کند لذا شایسته است ایشان هرچند وقتی هم مناظرات خود را با رقبای انتخاباتی را مشاهده ووجدانش را قاضی قراردهد واقعیت های پشت پرده را برای مردم بازگو نماید
و باز هم طرحی از مجلس انقلابی!!اقایان نمیدانید که کره جنوبی محصولات خود را از اتومبیل تا لوازم خانه از ایران جمع کرده و تمایلی به فروش در ایران ندارد؟؟؟. روغن ریخته را نذر امامزاده میکنید؟ شما هر چه کم سر و صدا باشید بهتر است. همان بروید در جلسه بحث کنید که ببینید زودتر ساختمان ساخته میشود یا پروانه ان صادر میشود!!!
احمدی نژاد . ..باید به سمتی برویم که با عربستان صلح کنیم چون من صلح طلب هستم !!!!! یاد مناظره میرحین موسوی افتادم که بخشی از بحث این دو نفر در مورد سخنان احمدی نژاد در مورد عربستان بود که مویوی میگفت تو چشم مردم نگاه نکن و دروغ نگو .
آقای رفیعی کلا توجه به ظواهر و سطحی نگری فربه شده واین برخلاف آنچه شما می فرمایید اشکال داره و با روح اسلام نمی خونه
به خاطر تبلیغات تابناک رفتم در تنظیمات مرورگر و بعد از برداشتن تیک ها و مسدود کردن تبلیغات ...دیدم که وقتی تبلیغات مسوود شد خیلی خوشحال شدم ولی دیدم نمیشه نظر داد و صفحه فقط باز میشه . تابناک خیلی زرنگی .
جناب اصفهانی اون درآمد افسانه ای بر باد رفت ولی شبکه مستند امشب در مستندی به نام رویای آجری چنان ماقبل احمدی نژاد رو یک طرفه محاکمه کرد که در دادگاه نظامی هم نمیکنن ولی به دولت اون که رسید دوتا از مشاوران جوانش مثل مناظره ازش دفاع میکردن. هنوز هستن کسانی در قدرت که آرزوشون محموده
تابناک جان، لطفا تیترهای اخبار خودت رو با خبرگزاریهای روز دنیا مقایسه کن. آدم فکر میکنه داری قصه حسن کچل و شاه پریان رو تعریف میکنی. خیلی سبک شده تیترها. بخصوص که اون کله مسخره کچل تبلیغاتی هم نمایش داده میشه.
آقای رفیعی کلا ظواهر پررنگ شدن و دین خلاصه شده در عزاداری و زیارت . یادمه که امام خمینی اوایل انقلاب گفتند : به جای رفتن به عتبات کشورتون رو بسازید هنجارهامون عوض شده . ذره ذره و قدم به قدم . بعد می بینی که چقدر تغییر کرده ....
منزل آقای رئیس جمهور محترم و نماینده های خیلی محترم و بقیه مسئولان خیلی خیلی محترم، چند میلیارد قیمت داره؟ ولی زورتون میرسه بیایید سراغ شخصی که 2 تا ملک با زحمت خریده و ازش مالیات بگیرید؟ طرح مالیات بر منازل خالی رو اصلاح کنید، بروید سراغ ثروتمندان نه قشر متوسط بدبخت بیچاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
این طرح هم باعث گرونی ملک و مسکن می شه و دودش می ره تو چشم طبقه ضعیف . البته قرارنیست طرحی به نفع مردم باشه . قراره کسربودجه با مالیات جبران شه . همین و همین
با سلام....در اینکه میبایست از تمام ظرفیت ها برای وصول مطالبات کشور از کره ویا هر کشوری که پولهایمان را بلوکه کرده استفاده شود شکی نیست.اما در حال حاضر تعداد زیادی خودرو سواری شخصی وکامیون کامیونت های کره ای در کشور وجود دارندکه همه اینها به لوزم یدکی کشور تولید کننده وابسته اند در بخش ارتباطات ولوازم خانگی هم وضع به همین منوال است لذا در هرگونه تصمیمی که قرار است گرفته شود باید جوانب کار را سنجید. تا در شرایط فعلی مشکلی بر مشکلات کشور اضافه نشود.
طرح ایت آلله سیستانی برای ماه محرم و صفر جالب و کم خطراست .
طرح دو فوریتی مجلس برای ممنوعیت ورود کالاهای کره ایی ...... یک تلوزیون ال ای دیکره ای . ال جی خریدم و مدت چهار ماه هست که برد ماین آن خراب شده و میگویند واردات قطعه جز تحریم ها هست . حالا سوال این هست که ۹۰ درصد لوازم صوتی و تصویری و کامپیوتر و لوازم سرد کننده و خنگ کننده کره ای هستند آیا به واردات قاچاق دامن نمیزنید .؟
اقای کریمی اصهانی اصلا کدامتان وضعیت زندگی و معاش مردم برایش اهمیت دارد که فقط به روحانی گوشزد میکنی؟
احمد خاتمی گفت . نزاع کبروی نیست . بلکه نزاع صغروی هست .......واقعا فکری به حال زبان فارسی بکنید . آخه اینقدر کلمات عربی در کجای دنیا استفاده میشه . چرا روحانیون دلبسته زبان عربی هستند
زیبا کلام خیلی زیبا گفته.... یک هزارم توجه به محرم رو داشت برای سایر امور وضعمون این نبود...
هرگز آقای روحانی چنین حرفی را نمی‌زد. سلامتی خور را بیمه کنید حراج اینترنتی هدفون بی‌سیم تا ۷۰% تخفیف در ۵ دقیقه وارد بورس شوید! ثبت‌نام رایگان! درمان لک‌های صورت سخت نیست، فقط روش درستی میخواد؟! وی افزود: آقای روحانی توجه
تابناک یه سری به خودت بزن
مشتاق دیدار! اقای خاتمی. ستاره سهیل شدید.
درود بر احمدی نژاد و یارانش .
با سلام
آقای کریمی اصفهانی بهتر بود یک کم انصاف داشتند و بی جهت اظهار نظرهای خلاف حقیقت در مورد دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بیان نمی کردند. ایشان یا در آن دوره خواب تشریف داشتند و یا نتواسته اند خدمات این مرد خادم به مردم را ببینند.
چرا در کشور ما وقتی مسءولی دم از صلح در جهان می زند مورد حمله و قرار میگیرد اقای احمدی نژاد حرف حق را زده چرا باید محاکمه شود گفته ما اهل صلحیم اما شما باید صلح کنید
ایشان در صورت تایید صلاحیت صدرصد رای خواهد اورد و ریس جمهوری بعدی خواهد بود
مبارزه با کرونا را باید از ایران یاد بگیرد . چند ماه پیش وزیر بهداشت گفت ما با ایجاد فاصله اجتماعی به چند کشور این روش را آموزش دادیم که واقعا میشود با فاصله گداری اجتماعی کرونا را کنترل و سپس از بین برد ؟ سوال . در یک اداره وقتی یک ورق کاغذ از موقعی که کپی میشه هم خودش آلوده میشه هم کارت ملی و شناسنامه و کارت بانکی . .......‌
آقای کریمی اصفهانی شما که میگی آقای احمدی نژاد از روز اول خوب کار نکرد؟؟؟؟؟؟؟؟
چطور دولت آقای روحانی اول کارش اومد گفت مسکن مهر افتضاحه بعدش وضع مسکن شد این و مجبور شدن مسکن مهر رو راه بندازن
چطور دولت روحانی گفت کارت سوخت بیخود هست بعدش دوباره هم گرون کردن و هم کارت سوخت برگشت؟؟
چطور گفتن سدسازی آقای احمدی نژاد بدردنخور بود اما حالا خودشون با افتخار تعداد سدهاشون رو میگن؟؟؟
اون موقع اگه درآمد ارزی کشور خوب بود چرا الان خراب شد؟ آقای روحانی که با کدخدا وارد مذاکره شد؟؟؟
کاری نداره اجازه بدید تایید بشه ببینید چطور همون آقای احمدی نژاد دوباره رای میاره
اصلا چرا یک عده از الان ترسیدن که آقای احمدی نژاد برگرده؟؟؟ اگه واقعا کارش بد بود نگران نباشند مردم هم عاقل هستند
دروود بر احمدی نژاد
اینطورکه ازجواب فقیه عالیقدربه استنباط میشودآنستکه نبایستی مراسم همچون سالهای قبل باازدحام برگزارشودوبهتراست بصورت مجازی بدون تجمع زیاد ورعایت مواردبهداشتی اجراشود ونیزآش وقیمه وغیره امثال موقوف شودصف نذری موقوف واگرنذری میدهندبصورت خشکباریااحیانادرب منازل داده شودکه هم حرمت این روزهاحفط شودوهم حرمت جان انسانها ویادمان باشد گروه هائی منتظرندخدای ناخواسته تعدادتلفات بیشترشودوازاصل کارانتقادکنند
روحانی و احمدی نژاد همراه با چندین دوره ازنمایندگان ادوار مجلس مسبب این همه پس رفت مردم وناامیدیها هستند
درود بر سیستانی - کاش مسئولین امورات مذهبی ما هم همین منطق رو داشته باشند
سوال از وزارت خارجه اینست که اگر نشریه‌ای غیر از کیهان چنین خبر دروغی را کار می‌کرد، در پایان بیانیه‌ی خود نمی‌گفت که «وزارت امور خارجه حق خود را نسبت به برخورد قانونی با ناشران این خبر محفوظ می‌داند؟» یا آیا نمی‌نوشت که «این روزنامه موظف است که جوابیه را در همان صفحه منتشر کند؟»
در مورد مراسم محرم عقل چی میگه. همین...
برگزاری جلاسات ائمه مشت محکمی بر دهان آمریکای جهان خوار اسرائیل خبیث و انگلیس روباه پیر و ایادی آنها در داخل و خارج است.
باید بار دیگر بر یاوه گویان شرق و غرب ثابت شود مکتب ما را نمی توان گرفتار ویروس های سکولار ساخته دست شیاطین جن و انس کرد.

و مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین

ضمنا در پیوست ذکر شود، پرچم نشانه اقامت در آن کشور نیست. برای جهاد فرهنگی در برخی عرصه ها که حضور عوام به صلاح نیست باید از فیلترشکن استفاده شود.
باز همه چی شد تقصیر احمدی نژاد!!!

فرافکنی!
آیا باید بعد از مخالفت های احمدی نژاد باهاشون اعتراف به خیانت های این شخص به مملکت میکردن؟ مردم خیلی هوشمندانه همون اوایل این شخص را شناختن و هشدار دادن
آی زیبا گفتی زیبا کلام خدا حفظت کنه . کو گوش شنوا جمعیت ایران 1 درصد جمعیت جهان است و تعداد کشته های کرونا طبق اخبار تابناک در ایران 2.5 درصد کشته های جهان اونوقت آقایون به فکر مراسم و سرگرم کردن مردم هستند تا تو سلامت هم ایران رو به پایین ترین سطح جهان نرسانند ول کن مراسم نیستند
می گویم کریمی اصفهانی خودش می داند فقر چیست ؟ که فرموده روحانی نمی داند اصلا کدام مسئول می داند ؟
حق با نمایندگان مجلسه! باید کالاهای کره جنوبی را تحریم کنیم و کالاهای مورد نیاز را از اون صد کشور صنعتی دیگه که باهشون داد و ستد داریم بخریم‌
حالا دیگه هر کسی راجع به احمدی نژاد نظر میده. برای اینکه بفهمید احمدی نژاد یعنی کی، در انتخابات سال آینده تایید صلاحیتش کنید
روحانی فقط یکی از آن صدها نفر است که معنی فقر را نمی فهمد.امثال روحانی زیاد داریم.
روحانی فقط یکی از آن صدها نفر است که معنی فقر را نمی فهمد.امثال روحانی زیاد داریم.
چی شده همه مشکلات حل کردن دنبال محاکمه احمدی نژادن!!!! این آقا حالش خیلی بده..آخه چقدر کینه داری۰!۰!! مردم خوب تشخیص میدن حالا تو و امثال تو هر جه قدر میخواهید خودتان را به در دیوار بکوبید
من طرفدار احمدی نژاد نیستم اما مطمئنم با توجه به بی رونقی انتخاب پیش رو و احتمال پیروزی احمدی‌نژاد، یه مسابلی رو بوجود میارن که حتی این شخص (با نهایت رای ۲۰ درصدی) هم نتونه رقابتی را با مجموعه مورد نظر آقایان ( اصول گرا) داشته باشه و بنابراین با این کار براحتی نفر مورد نظر از صندوق آرا بیرون خواهد آمد
راز محبوبیت ایت ا.. سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان جهان چیه؟!
احسنت به آیت الله سیستانی .
عزاداري ازاد باشه ولي هر كس نمي خواد خوب نره و اگر رفت و مراعات بهداشتي رو نكرد اول از همه خود و خانواده اش متضرر مي شوند
خيلي قشنگ اقاي سيستاني توضيح داد داداش مراقب باش مريض نشي امام خسين راضي نيست كه توًمريض بشي وًتو مقصر و گناه كاري اگر مسي را مريض كني پس اگ مطمعني مريض نيستي وًاطمينان داري مريض نميشي واحب است شركت كني اگر يك ميليونين اطمينان نداري نكن داداش نكن پس چون اطمينان نداري بيخيال شو
اگر احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری خودش خبط زیادی کرده (که کرده است ) پس این چه سیاست غلط و چه وادادگی سیاسی است که او را استیضاح نکردند مگر نه اینکه قانون اساسی این حق را محفوظ داشته و مصر هستند که حتما تا پایان دوره باید آقایان بمانند و خراب کنند
آقای روحانی کاملا می داند فقر یعهی چه با افراد ش .دولت چه کار کند به هر دری می زند تا اوضاع کشور خوب شود این روابط سیاسی کشور باجهان درست نشود همین آش همین کاسه است در دنیا نمی شود کامل کامل مستقل باش حتما روابطه بایستی باشد با کل دنیا چین تا حدودی کشور مستقلی است ولی با این حال نمی تواند یک روز بدون روابط با دنیا باشد
جناب زیبا کلام ، لطفا انتظار بیش از حدی از روحانی دارید !
ایشان دیگر هر خود را از پل انتخابات دوره دوم رد کرده اند
و همچون سایر روسای جمهور در ایران ، برایش جلب نظر مردمی که به ایشان اعتماد کردند
اصلا مهم نبوده و نیست
و با کمال بی توجهی از اوضاع و احوال مردم ، اظهار رضایت میکنند !!!!!
و می گویند که ارزاق و کالاها به وفور موجود است !!!
ولی آیا امکان خریدبرای ۸۰ درصد مردم هم موجود است ؟
هرایرانی قلبش با محرم ومراسمش میتپدولی آخه خدایی عروسی راتعطیل میکنیدمیگیدکرونا میکشه یعنی درمراسم عزاکرونامیره یک گوشه میشینه اشک میریزه وعزاداری میکنه!!؟؟
حالا روحانی که معنی فقررانمیدونه هیچ!مردم دارن از گرسنگی میمیرن سیمای میلی هرروز آموزش آشپزی میزاره بابا چندتابرنامه آموزش اختلاس بگذارید طرف یادبگیره تاهفت پشتش به دولت احتیاجی نداره!!
احمدی نژاد بنیانگذار سختترین تحریم ها علیه ایران با گفتن اسراییل را از روی زمین محو می کنیم بود و حالا ادعای دوستی با تمام دنیا را دارد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!اینهم یکی از ترفندهای اصولگرایان افراطی برای رسیدن به قدرت است که با مردم در کلام همراهی می کنند ولی عملا همان سیستم را در اداره مملکت ادامه می دهند..
سؤال از وزارت امور خارجه جرا كويت ورود ايرانهاي داراي اقامت معتبر باون كشور ممنوع كرده همه ايرانيهاي اونجا طلب دارند قرارداد دارند جرا نبايد وارد كويت شوند از وزارت امور خارجه تقاضا داريم كه باسرع وقت ييكير اين موضوع باشد واز حقوق ايرانيان دفاع كند
نه شورای شهر و نه شهرداری در ارائه خدمت صادق نیستند. 400 تن از اعضای هیات علمی و خانواده هایشان در معرض مزاحمتهای مندرج هستند و دو نهاد یاد شده علیرغم اطلاع، هیچگونه اقدامی انجام نمیدهند. حال برای تخلف دولت اشک تمساح میریزند!
آقای روحانی دستوربده یه مراسم عزاداری با حفظ پروتکل ها ی بهداشتی اونطور که مدنظرشه در نهادریاست جمهوری برگزارشه و البته خودش و خانواده اش هم حضورداشته باشند تا همه یادبگیرن چطور هم مراسم باشکوه برگزارکنن وهم پروتکل ها رو رعایت کنند . درواقع یک آموزش عملی رو پیاده کنن ....
قلید وقتی جایزه که شخصی به مسئله ای جاهل باشه ودراونصورت می ره از عالم می پرسه . وقتی خودت با عقل خودت به نتیجه رسیدی با مسئولیت خودت در قبال خداوند می تونی بهش
عمل کنی و نباید تقلیدکنی . والسلام . من در حج و نماز وروزه به حرف مجتهدین فقه عمل می کنم . در کرونا و بهداشت و پزشکی به نظر پزشکان . در نحوه استفاده از تکنولوژی و کامپیوتر و .... به نظر مهندسان مربوطه و ..... ه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار