بازدید 19640

بازتاب رزمایش سپاه در رسانه چینی

«سی. جی. تی. ان» تلویزیون انگلیسی زبان چین در گزارشی به انعکاس رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی خلیج‌فارس و تنگه هرمز پرداخت.
کد خبر: ۹۹۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 29 July 2020

به گزارش تابناک، "سی. جی. تی. ان" روز چهارشنبه نوشت: تهران که مخالف حضور ایالات متحده و نیروی دریایی کشورهای غربی در خلیج فارس است سالانه رزمایش های جنگی دریایی را در فازهای مختلف در آبراه استراتژیک تنگه هرمز که گذرگاه حدود ۳۰ درصد از کل مایعات نفتی دنیا است برگزار می کند.

گزارش می افزاید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرده است: نیروهای دریایی و هوایی این کشور از «موشک، پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) و یگان های راداری» در این رزمایش استفاده می کنند.

تلویزیون چین آورده است که تصاویر ماهواره ای منتشر شده در روز دوشنبه نشان می دهد که ایران ماکت یک ناوهواپیمابر جنگی ایالات متحده آمریکا را به تنگه هرمز منتقل کرده است و می خواهد از این ماکت به عنوان یک هدف در رزمایش استفاده کند.

در بخش دیگری از این گزارش به واکنش نیروی دریایی آمریکا به این رزمایش پرداخته شده و آمده است که نیروی دریایی ایالات متحده روز سه‌شنبه گفته که این رزمایش را رصد می کند.

گزارش می گوید از سال ۲۰۱۸ میلادی و از زمان خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های مجدد علیه ایران، تنش ها میان ایران و ایالات متحده افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پیشتر اعلام کرده بود اگر تهران تهدید شود و امنیت ایران به خطر افتد ناوهای جنگی ایالات متحده در منطقه نابود خواهند شد مقامات ایرانی بارها تهدید کرده اند که اگر ایران قادر به صادرات نفت نباشد یا سایت های هسته ای کشور مورد حمله قرار گیرند تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد.

مرحله نهایی رزمایش بزرگ و مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴ با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز مقدس «یا علی بن ابی طالب (ع)» صبح روز سه‌شنبه در منطقه عمومی استان هرمزگان، غرب تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق کشور، در عرصه‌های زمین، هوا، دریا و فضا آغاز شد.

اجرای عملیات تهاجمی موشکی، شناوری و پهپادی علیه مواضع دشمن، عملیات مین‌ریزی آفندی و قطع خطوط مواصلاتی شناورهای دشمن فرضی، اجرای عملیات رزم موشکی توسط بالگرد و شلیک موشک‌های ساحل به دریا در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه به اجرا درمی‌آید.

در این رزمایش برای نخستین بار عملیات رصد منطقه رزمایش با استفاده از تصاویر ارسالی از ماهواره نور صورت می‌پذیرد.

منبع: ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار