بازدید 18604
۲

تغییر سیستم ظرفیت پذیرش دانشجو از سال ۱۴۰۰

تغییر سیستم ظرفیت پذیرش دانشجو از سال ۱۴۰۰معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تغییر سیستم ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌ها از سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 29 July 2020

به گزارش تابناک، علی خاکی صدیق در گفت و گو با ایرنا درمورد تغییر سیستم ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها از سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: دانشگاه ها تا قبل از تصویب این سیستم جدید ظرفیت پذیرش، در مورد تعداد پذیرش دانشجو در هر رشته با چالش هایی روبرو بودند.

وی افزود: بر اساس مطالعاتی که در ماه های گذشته انجام شد وزارت علوم به این جمع بندی رسید که یک ظرفیت کلان برای پذیرش دانشجو به دانشگاه اختصاص داده شود؛ در طرحی که تدوین شده، یک ظرفیت کلان پذیرش به دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو اختصاص و این اختیار به دانشگاه داده می شود که این ظرفیت را در چه رشته ها و مقاطعی تقسیم کند.

معاون آموزشی وزیر علوم یکی از ویژگی های اصلی این سیستم جدید را کاهش ظرفیت پذیرش در رشته های کم متقاضی و افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پرمتقاضی اعلام کرد.

خاکی صدیق درباره نقص های سیستم فعلی ظرفیت پذیرش دانشجو هم گفت: مطالعات نشان داد حتی در برخی دانشگاه های خیلی خوب، نسبت استاد به دانشجو مناسب نیست و در برخی مقاطع به خصوص کارشناسی ارشد با هر استانداردی که نگاه کنیم تعداد دانشجویان جذب شده بیش از نیاز و ظرفیت دانشگاه ها است.

وی اظهار داشت: دفترچه های کنکور برای سال ۹۹ تهیه و ظرفیت های امسال اعلام شده است؛ این موضوع از سال ۱۴۰۰ عملیاتی می شود.

معاون وزیر علوم یکی دیگر از مزایای این طرح را بازتر شدن دست دانشگاه ها در ظرفیت ها دانست و افزود: دانشگاه ها برای رشته های جدیدی که دایر می کنند، ظرفیت بیشتری اختصاص می دهند تا جذب بهتر دانشجو انجام شود.

خاکی صدیق تاکید کرد: اگر همان رشته های قدیمی، تکرار شوند دیگر جایی برای رقابت میان دانشگاه ها باقی نمی ماند و هر روشی که یک دانشگاه در پیش گرفت دانشگاه دیگر آن شهر هم همان روش را در پیش می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
تعداد دانشجو باید مطابق نیاز آتی کشور در هر رشته و هر منطقه کشور مشخص و به دانشگاه ها ابلاغ گردد. پذیرش هله ای و بی حساب کتاب میشه همین وضع موجود
خدا قوت آدم های کار نابلد که فقط با رفاقت و باند بازی نشستید روی پست و سمت
این دست پخت میشه آش شله قلم کار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار