بازدید 7436
۲

اون: تسلیحات هسته‌ای آینده ما را تضمین می‌کند

رهبر کره شمالی اعلام کرد که کشورش دیگر جنگی را نخواهد دید، چون تسلیحات هسته‌ای امنیت و آینده این کشور را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۹۹۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 28 July 2020

به نقل از رویترز، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی اعلام کرد که کشورش دیگر جنگی را نخواهد دید، چون تسلیحات هسته‌ای امنیت و آینده این کشور را علی رغم تهدیدات نظامی و فشارهای خارجی تضمین می‌کند.

کیم این اظهارات را در ۶۷ اُمین سالگرد پایان جنگ ۵۳-۱۹۵۰ دو کره و در حضور مقامات و فرماندهان ارشد نظامی اعلام می‌کرد.

به گفته رهبر کره شمالی، این کشور تسلیحات هسته‌ای را برای کسب پیروزی مطلق و خنثی سازی دیگر درگیری‌های نظامی توسعه داده است. او در عین حال ماهیت برنامه هسته‌ای کشورش را تدافعی عنوان کرد.

کیم جونگ اون در این ارتباط گفت: اکنون ما قادر هستیم که از خودمان در برابر هرگونه فشار شدید و تهدیدات نظامی از سوی نیروهای متخاصم و امپریالیسم حفظ کنیم.

اظهارات رهبر کره شمالی در حالی صورت گرفته که مذاکرات او با رئیس جمهور آمریکا متوقف شده و مشخص نیست که مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ بار دیگر از سرگرفته خواهد شد یا خیر؟

کمتر از دو هفته پیش نیز، معاون اول وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد تا زمانی که آمریکا از «سیاست‌های خصمانه» خود علیه پیونگ‌یانگ دست نکشد، کشورش برنامه‌ای برای مذاکره با واشنگتن ندارد.

طی چند هفته اخیر تنش در شبه‌جزیره کره تشدید شده است. کره شمالی درباره اقدامات تبلیغاتی کره جنوبی در نواحی مرزی چندین بار هشدار داده و دفتر ارتباطات میان دو کره را منفجر و تخریب کرد تا پیام هشداری به سئول ارسال کرده باشد.

بحث مربوط به توافق پایان جنگ کُره که در مذاکرات میان رهبران آمریکا و کره شمالی نیز مطرح شده بود، اکنون با شکست مواجه شده است.

تشدید تحرکات برای از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ در حالی انجام می‌شود که از زمان روی کار آمدن ترامپ، او دو بار در نشستی رسمی (ابتدا در سنگاپور و بار دوم در ویتنام) با کیم جونگ اون شرکت کرد و دو طرف یک بار هم در منطقه غیرنظامی دو کُره دیداری غیر رسمی ترتیب دادند.

دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانسته است به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی، پایان رسمی جنگ در شبه جزیره کُره و توقف تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی کمکی کرده باشد و این مذاکرات با انتقادات بسیاری روبرو است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
اگر تسلیحات هسته ای شوروی را نجات داد شما را هم نجات و آینده شما را تضمین خواهد کرد.
حال شما که فعلا از آخرت یزید بدتر شده مطمئنا آینده تان هم چندان روشن نخواهد بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار