بازدید 17238

استراتژی دو وجهی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

مقامات آمریکایی به ویژه مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از ماه‌های گذشته تاکنون فضاسازی تبلیغاتی و رایزنی دیپلماتیک و سیاسی گسترده‌ای در راستای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران که قرار است در ماه اکتبر لغو شود را راه اندازی کرده اند.
کد خبر: ۹۹۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 26 July 2020

استراتژی دو وجهی آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران

بین الملل تابناک: مقامات آمریکایی به ویژه مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از ماه های گذشته تاکنون فضاسازی تبلیغاتی و رایزنی دیپلماتیک و سیاسی گسترده ای در راستای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران را ـ که قرار است در ماه اکتبر لغو شود ـ راه اندازی کرده اند.

با این حال، آمریکایی ها هر روز بیشتر از گذشته در مورد موفقیت تلاش های خصمانه خود برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران دچار تردید می شوند، به گونه ای که ابتدا از تمدید قطعی تحریم ها سخن گفته اند و همراهی اروپا و چین؛ اما مدتی است که با عدم قطعیت بیشتری به ویژه پس از مخالفت های قاطع روسیه و چین مواجه شده اند.

در همین رابطه، «برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با روزنامه «الشرق الاوسط» به تکرار اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت و از دنیا خواست علیه ایران متحد شوند.

به نظر می رسد آمریکایی ها تا ماه اکتبر دو سیاست عمده برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران دنبال خواهند کرد: نخست، تنش زایی و اقداماتی نظامی علیه ایران در منطقه به مانند آنچه در روز پنج شنبه شاهد بودیم.دوم؛ آمریکایی ها همزمان کمپین تبلیغاتی، سیاسی و دیپلماتیکی نیز برای متقاعد کردن اروپایی ها، روسیه و چین دنبال می کنند.

وی در پاسخ به این سوالی درباره تحریم تسلیحاتی ایران مدعی گفت: ما پروژه‌ای داریم که تلاش می‌کنیم تمامی اعضای دائم یا غیردائم شورای امنیت به آن رأی دهند؛ مهم آن است که این تحریم‌ها که از سیزده سال قبل آغاز شده و در ۱۸ اکتبر آینده به پایان می‌رسد، تمدید شود.

هوک سپس اتهام‌زنی خود به ایران را آغاز کرد و مدعی شد: عدم تمدید این موضوع به معنای افزایش خطر برای تمام ملت‌ها و کشورهای منطقه و دوستان ما در خلیج (فارس) و جهان خواهد بود. همچنین عدم تمدید به معنای صادرات بیشتر سلاح از ایران به یمن، سوریه، عراق و لبنان و فرستادن سلاح‌های ایرانی بیشتر برای حزب‌الله لبنان، حماس و مانند آن است.

الشرق‌الاوسط در ادامه از هوک پرسید: «گام‌های آینده دولت آمریکا برای حمایت از این رویکرد سیاسی چیست؟» که وی پاسخ داد: سفرهایی به تعدادی از کشورهای اروپایی و عربی خواهم داشت تا تهدیدات ایران برای کشورهای منطقه و ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور را توضیح دهم. به دلایل امنیتی و سیاسی جزئیات بیشتری ارائه نمی‌دهم اما این موضوع را با سفرای آمریکا در جهان برای توضیح تلاش‌های آمریکا پیگیری می‌کنم تا اینکه شورای امنیت تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند؛ این در کنار دیگر تحریم‌های وضع شده علیه ایران از جمله تحریم‌های اقتصادی خواهد بود.

روزنامه مذکور در ادامه از هوک سوال کرد که نظر وی درباره انتقادها از سیاست آمریکا از جمله تحریم علیه ملت‌ها چیست؟ که وی مدعی شد، این چیزی است که مقامات ایران می‌گویند و بسیاری از مردم ایران به «سیاست‌های داخلی» اعتراض دارند.

در همین ارتباط، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز هفته گذشته گفت، واشنگتن هرگز اجازه برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران را نخواهد داد.

به نظر می رسد آمریکایی ها تا ماه اکتبر دو سیاست عمده برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران دنبال خواهند کرد؛

نخست، تنش زایی و اقداماتی نظامی علیه ایران در منطقه به مانند آنچه در روز پنجشنبه شاهد بودیم؛ جایی که جنگنده آمریکایی در اقدامی خصمانه و خلاف قوانین بین المللی، اقدام به رهگیری هواپیمای مسافربری ایران کرد. آمریکا احتمالا به دنبال تحریک ایران و پاسخ به اقدامات خود یا اسرائیل است تا از این طریق جامعه بین المللی را علیه ایران بسیج کند.

کما اینکه بسیاری از ناظران هشدار داده اند، اقدامات آمریکا با هدف تحریک ایران می تواند صلح و امنیت شکننده در خاورمیانه را با تهدید جدی مواجه کند.

دوم؛ آمریکایی ها همزمان کمپین تبلیغاتی، سیاسی و دیپلماتیکی نیز برای متقاعد کردن اروپایی ها، روسیه و چین دنبال می کنند. کما اینکه برایان هوک نیز صراحتا بر این امر تاکید کرد و از رایزنی با دنیا برای اتحاد علیه ایران سخن گفت‌. در این زمینه، واشنگتن با موانع و مخالفت های زیادی مواجه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۲
انها که کشور را معطل انتخابات امریکا کردند و امید دارند که بایدن ترامپ را شکست دهد. این بنی گانتر هم معادل بایدن در اسراییل است و خیلی هم مخالف نتانیاهو. ولی حالا که وزیر جنگ اسراییل شده مواضع و اقدامات به مراتب خطرناک تری علیه ایران و حزب الله انجام می دهد. بیشتر از این مملکت را معطل امید واهی بایدن یا چین و روسیه نکنید. همین الان هم خیلی دیر شده است.
در برابر استراتژی قدرتمند فروش آب و خاک کشور به چین و روسیه هیچ است!!!!!!
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
باز هم ماهواره ها رو نگاه کردی و دروغ های اونا رو داری اینجا تکرار میکنی
پمپئو را قیاس کنید با وزیر خارجه ما. درود بر دکتر جواد ظریف. واقعا لقب دیپلمات هزاره شایسته ایشان است. کاری که تمام دیپلماتهای ایران و قطعا هیچ کشوری در طول هزار سال نتوانستند بکنند اقای ظریف بدون اینکه کشور درگیر جنگ باشد انجام داد و مثلا بزرگترین برگ برنده ملت ایران را همانطور که حتی دوستان و کارشناسان همفکر ایشان در دولت هم یاداوری کردند در برابر تقریبا هیچ در برجام سیمان کرد ولی به قول ایشان در یکروز همه قطعنامه ها لغو و تحریمها لغو شد بصورتی که حتی خودش هم حالا تحریم است! بعد از ان هم با بستن موافقت نامه های مشعشع مثلا در مورد دریای خزر از این دریای بی خاصیت چند درصد بیشتر نگرفت و از انطرف با توافق با کشور چین بستر خلیج فارس و دریای عمان را از ماهی های غیر ضروری و غیر مفید پاکسازی کرد و الان هم در این چند ماهه به پایان خدمت هشت ساله خود می خواهد کارنامه خود را تکمیل کند و بدنبال سه پیمان دوستی با چین و روسیه و هند است. وافعا ایشان معجزه و دیپلمات هزاره است. به هر حال از وزیری که در اوج جنگ هشت ساله کشور و نظام محبوبش حتی یک روز به کشور برنگشت نکند مجبور شود که خدمت سربازی زمان جنگش را انجام دهد از این کمتر نمی توان انتظار داشت.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
به خاطر مقدمه ی متن منفی دادم و اشتباه کردم ببخش
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
کیو داری با کی مقایسه میکنی ؟
پمپئو یه جنایتکار جنگیه که قبلا رئیس سیا بوده
اصلا دیپلمات نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
کینه و نفرتت نمیزاره درست تحلیل کنی . خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
از تک تک کلمات شما چیزی بجز کینه، بغز وحسادت برداشت نمی شود
امیدوارم اگر مسلمانی ، به آمیزه های دینیت بیشتر پایبند باشی.(البته امیدوارم همه ایگونه شویم)
اصولا بزرگترین برگ برنده ترامپ و هوشیاری او این است که وارد معرکه ای نمی شود که در ان امکان پیروزی نداشته باشد.
من تنها چیزی که میدونم این هست که ایران نیاز به جنگنده درجه یک داره.
اگر تحریم نشیم تنها کشوری که احتمالا جنگنده به ما میفروشه همین روسیه هست.
سوخو 35 بدون شک از اف 14 پنجاه سال پیش بهتره...
در نهایت آمریکا و ایران آشتی خواهند کرد اما این وسط مردم و مخصوصا نسل بنده سوختند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
یک بار روی برنامه هسته ای آشتی کردن
اما آمریکا زد زیر آشتی و پیمان
پس مطمئن باش اگر آشتی شد و آمریکا زیرش نزد، اون روز مصیبت بزرگ ایرانه. و خوش به حال من که اون روز نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
هرچند با جمله شما مخالف هستم ولی حتی اگر درست هم باشد سوخته شدن یک یا چند نسل بهتر ار سوخته شدن تمامی نسل هاست
تابناک ، مردم گرسنه و خسته هستند. براشون پشیزی ارزش نداره که این تحریم های تسلیحاتی تمدید بشه یا نشه. میفهمی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
لازم نیست از مردم مایه بزاری - فقط بگو شکمت گرسنه ست
یا مذاکره کنیدیابجنگید
خسته شدیم ازبس هرروزداریم فقیرترمیشیم
ویک عده خدانشناس هرروزبا دلالی دارند
ثروتمندترمیشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
نه مذاکره می کنیم نه جنگ میشه پس امید به بهبود نداشته باش
شو آف کاهش قیمت ارز وطلا چندروزی بیشتر دوام نیاورد دلاردوباره به کانال ۲۴ وسکه به ۱۱ میلیون بازگشت !!!
برای انتخاب مجدد ترامپ زود به پیشواز رفته اید
از الان دلار را گران کرده اید
امريكايي ها ميدانند كه درصورت رفع تحريمها تسليحاتي ايران به طرف تسليحات روسي وچيني خواهد رفت ونمي خواهند دشمن خود را قوي تر ببينند
انشاالله ترامپ دوباره رییس جمهور بشه و تحریمها را بیشتر کند ، مرگ یکبار و شیون یکبار
یادم نمی رود زمانی که مجری از این جنایتکار بعد از ترور شهید پرسید: « عکس العمل ایرانیان چیست؟» و این خبیث فرزند پلید گفت: « فقط کمی سر و صدا می کنند » بله برای این ها عین الاسد فقط یک « سر و صدا » بیش نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
دولت مانع اقدامی قاطعانه شد...
انشاالله، با تدبیر و. قاطعیتی که در مسئولین وجود دارد، این توطئه سنگین وچند وجهی امریکا و ایادیش را خنثی و سایه اقتدار ایران را بیش از پیش بر منطقه در جهت حمایت از مظلومین تحت ستم امریکا، می گسترانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
انشاالله تمدیدمیشه ومانه اسلحه میخریم ونه میفروشیم اینهمه بیزینس تودنیا نمونه اش هم ژاپن موفق بدون اسلحه وجنگ
خداکنه دوباره تمدید بشه چون اگ تمدید نشه بازار همین پول منو تو میلیاردها برابر باید بدیم تا سلاح های بهتر و گرونتر بخریم
شما برا ادامه حیات هشتاد میلیون تصمیم نمیخ
اد بگیرید. اینکه تمایل به زندگی ندارید به بقیه ربطی نداره
تابناک امار کشته های ابان را اعلام کن و قاتلان انها را معرفی کن ....یا مهدی بیا و گردن بزن
دیر یا زود می بایستی همانند قطعنامه 598 وارد جامعه جهانی شویم
پمپئوی روانی
...
مطمئن باشید هم تحریم تسلیحاتی تمدیدوهم ترامپ مجددا رییس جمهورامریکاخواهدشدپس بدنبال راههای عاقلانه تری باشید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر