بازدید 48673
دو هزار و هشتاد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

روایت نماینده اصولگرا از کاندیدا‌های احتمالی ۱۴۰۰ / اصلاح‌طلبان هیچ امیدی به شورای نگهبان ندارند / نگاه متفاوت مهاجرانی به تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایرانی / با یک بگم نگم در مناظرات انتخاباتی یک میلیون رأی بالا و پایین می‌شود

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران / کنایه محمود صادقی به نمایندگان مجلس / هشدار کریمی قدوسی درباره نفوذ دشمن به مراکز هسته‌ای / حمایت از خانوار‌های نیازمند با طرح دوفوریتی و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵ 25 July 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
مسیح مهاجری: اظهارات آیت‌الله جنتی آشکارا بر خلاف قانون اساسی است

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اینکه امام خمینی می‌گفتند مجلس در رأس امور است، یک تعارف نبود. این سخن، به این معنا بود که مجلس باید در رأس امور باشد. اخیراً هم که رهبری، مجلس یازدهم را یکی از انقلابی‌ترین و قوی‌ترین مجالس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانستند؛ به این معناست که نمایندگان مجلس باید کاری کنند که این مجلس از این دو ویژگی برخوردار باشد. در بخشی از این یادداشت آمده: در دیدار هفته گذشته اعضای هیأت رئیسه مجلس یازدهم با آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، ایشان یک بار دیگر از تمایل این شورا به نظارت بر نمایندگان مجلس در دوره چهارساله نمایندگی سخن گفت و بر این نکته تأکید کرد: «گرچه نظارت ما بر نمایندگان دائمی است، شورا به دلیل اشکال قانونی نمی‌تواند در دوره چهار ساله نمایندگی فردی که دچار انحراف و فساد می‌شود را از ادامه کار منع کند که این نقیصه باید برطرف شود.» این سخن، آشکارا بر خلاف قانون اساسی است و این خواسته دبیر شورای نگهبان، استیلاطلبی این شورا بر مجلس است و به همین دلیل با در رأس امور بودن مجلس در تضاد است. متأسفانه اعضای هیأت رئیسه مجلس، نه در حضور آقای جنتی و نه بعد از آن جلسه، عکس‌العملی نسبت به این خواسته خلاف قانون اساسی نشان ندادند درحالی که دفاع از استقلال مجلس وظیفه آنان است.

ادعای تازه تبریزیان: زن‌ها فقط ماسک بزنند

تبریزیان (مدعی طب اسلامی و کسی که کتاب پزشکی هاریسون را به آتش کشید) در مورد ویروس کرونا ادعا کرد که این ویروس در مردان از طریق هوا منتقل نمی‌شود. تبریزیان در کانال تلگرامی اش مدعی شد: در مردان یا انتقال و سرایت از راه هوا و از شخصی به شخص دیگر اصلا وجود ندارد و این امر مختص بانوان است و صرفا سرایت از خانم‌ها به آقایان و آن هم در صورت تماس نزدیک محقق می‌شود. پس احتمالا اگر فقط خانم‌ها از ماسک استفاده کنند، در جلوگیری از پیشرفت کرونا کافی است و آقایان نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

ژاوی هرناندز به کرونا مبتلا شد

ژاوی هرناندس به کووید ۱۹ مبتلا شده است. سرمربی السد از طریق شبکه‌های اجتماعی این موضوع را اعلام کرد. هافبک سابق بارسلونا در اینستاگرامش نوشت که حال عمومی اش خوب است. بر این اساس ژاوی نمی‌تواند در بازگشت مسابقات در کنار تیمش حضور داشته باشد. او در خانه خواهد ماند تا اجازه خروج از قرنطینه را پیدا کند و بتواند به کار خود ادامه دهد.
 
دلالی در شهر پردیس به شغل تبدیل شده است

سلیم عبدی، مدیر طرح فاز ۱۱ پردیس:دلالی مدت زمان بسیاری است که در شهر پردیس مرسوم شده و البته مزاحمت‌های بسیاری ایجاد کرده است، بسیاری از دلالان خودسرانه وارد این بخش شده و باعث ایجاد مزاحمت‌های بسیاری برای متقاضیان از جمله خریداران و فروشندگان مسکن مهر شده و سعی می‌کنند این واحد‌ها را از چنگ آن‌ها دربیاورند. ساخت هر واحد برای ما بسیار گران تمام می‌شود و تنها هدف ما آن است که این واحد‌ها به دست متقاضیان واقعی برسد، اما متاسفانه دلالان و سوداگران از این فرصت‌ها استفاده کرده و با ایجاد مزاحمت‌های بسیار سعی می‌کنند واحد‌ها را از آن خود کنند. هیچ ابزاری برای جلوگیری از حضور دلالان نداریم، هر هفته با برگزاری بازدید سعی می‌کنیم متقاضیان را از آخرین وضعیت پیشرفت امکانات خود آگاه کنیم، اما متاسفانه این دلالان با حرف‌های ناامیدکننده متقاضیان را مجبور به فروش می‌کنند./باشگاه خبرنگاران
 
یک متلک یا بگم نگم در مناظرات انتخاباتی می‌تواند یک میلیون رأی را بالا و پایین کند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری: برای حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ حتما باید تغییر جهت داد و من اعتقاد داردم که این اتفاق باید بیفتد. از طرفی فضای مجازی در این روز‌ها هیچ در و پیکری ندارد، زمانی بود که اگر شایعه‌ای در کشور می‌خواست راه بیفتد یکسال زمان می‌برد تا این شایعه به تمام مویرگ‌های کشور برسد، اما الان لحظه‌ای شایعه راه می‌اندازند و تا طرف بخواهد ثابت کند که این دروغ بوده است خیلی زمان می‌برد. ما فکر می‌کنیم الان بهترین کاری که در تبلیغات می‌شود این است که صدا و سیما مناظراتی بین کاندیدا‌های رؤسای جمهور می‌گذارد که خیلی هم جذاب است، اما آنجا ممکن است یک کاندید با یک جمله یا یک متلک یا یک بگم یا نگم، یک میلیون رای بالا یا پایین کند. /خبر آنلاین
 
انتقاد سایت الف از «معاون اول ریاست جمهوری»

سایت نزدیک به احمد توکلی نوشت: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در هفته گذشته اظهارات جالبی درباره مدیریت در کشور بیان داشته است.جهانگیری این سخنان را در حالی بیان می‌کند که عموم تحلیلگران و به‌‌ خصوص دوستان اصلاح‌طلب جهانگیری بر این باورند که ایشان در دولت نقش مهمی ندارند و عملا تشریفاتی هستند. در اینجا هم باز به شخص آقای جهانگیری ایراد وارد است. اگر ایشان نقشی ندارند بهتر نیست استعفا دهند و با قدرت خداحافظی کنند؟جناب جهانگیری و دوستان ایشان، به غیر از هشت سال احمدی‌نژاد، در سال‌‌های بعد از انقلاب همواره در مصدر حکمرانی بوده‌اند. ایشان و دوستانشان اکنون باید جوابگوی عملکرد خود باشند. اگر کارآمدی مدیران پایین است، ایشان باید پاسخ دهند که برای افزایش کارآمدی مدیران حداقل در هشت سال گذشته چه کرده‌اند.
 
‏⁧
ضرغامی، باعث «عزت اصولگرایان» برای انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟

گمانه‌زنی‌ها بر نامزدی عزت‌الله ضرغامی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۱۴۰۰ هر روز بیش از پیش می‌شود و شاید این فرضیه نه در مقطع کنونی که خیلی پیش از این‌ها مطرح شده بود؛ زمانی که او پیش از سال۸۸ و در قامت رئیس‌صداوسیما گرچه یک نیروی اصولگرا به حساب می‌آمد، سعی می‌کرد نیم‌نگاهی به اصلاح‌طلبان داشته باشد یا در مقاطع مختلف سعی کرده است خود را نیرویی میانه‌رو که صرفا منافع ملی برایش مهم است جلوه دهد. عزت‌الله ضرغامی را باتوجه به رویکرد‌های جدیدیش در عالم سیاست می‌توان یک نیروی میانه‌رو قلمداد کرد البته با ذکر این تبصره که او حمایت طیف‌های متنفذی از اصولگرایان را پشت سر خود دارد. از این روی با ناکامی زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری۹۶ از آینده سیاسی اش قطع امید نکرد و با آنکه در سال۹۶ در نامزد‌های نهایی جمنا قرار نگرفت، اما هنوز امید دارد که بتواند نظر قاطبه اصولگرایان را جلب کند و البته او به این روی سکه یعنی اصلاح‌طلبان هم نیم‌نگاهی دارد. /نامه نیوز
 
حمایت از خانوار‌های نیازمند با طرح دوفوریتی

یک نماینده مجلس گفته بر اساس طرح دوفوریتی امروز مجلس ۵ دهک پایین جامعه که در مضیقه و فشار قرار دارند مورد حمایت قرار خواهند گرفت. نماینده ملکان گفته در قالب این طرح کالا‌های اساسی و ضروری یک خانواده شامل برنج، مرغ، گوشت، تخم مرغ و روغن را در نظر گرفته‌ایم. ضمن اینکه در تلاشیم تا این خانواده‌ها دغدغه پرداخت قبوض آب، گاز و برق خود را هم نداشته باشند.
 
قاضی‌زاده هاشمی، آذری جهرمی و سورنا ستاری کاندیدای ریاست جمهوری هستند

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مجلس دهم و یازدهم به اسامی از دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اشاره و اظهار کرد:آقایان مطرح در طیف اصولگرا امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نیکزاد و مخبر ستاد اجرایی فرمان امام هستند البته نمی‌دانم آیا آقای قالیباف در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد یا خیر و فکر نمی‌کنم فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در انتخابات ۱۴۰۰ حضور یابد، همچنین از طیف اصلاح طلبان هم آقایان آذری جهرمی، سورنا ستاری و اردکانیان هستند و احتمالا جهانگیری هم شرکت کند./شفقنا
 
نگاه متفاوت مهاجرانی به تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایرانی

عطاءالله مهاجرانی در واکنش به مواجهه جنگنده آمریکایی با هواپیمای مسافری ایران، کنایه‌ای به اپوزیسیون‌های توئیتری زد. عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی که چند سالی است خارج‌نشین شده، در واکنش به تعرض جنگنده آمریکایی با هواپیمای ایرانی کنایه‌ای به مخالفان و اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی زد و نوشت: «اگر ماجرای تهدید هواپیمای مسافری ماهان توسط هواپیمای جنگنده آمریکایی بر عکس بود! یک بار دیگر طرفداران دموکراسی و حقوق بشر که از هر نمدی کلاهی برای اپوزیسیون برانداز می‌بافند. هیاهویشان عالم را پر و توئیتر را منفجر کرده بود. کجا رفتند؟! بد نبود تهدید ماهان را ملایم محکوم می‌کردند!»
 
طرح مجلس برای حذف رانت استخدامی دستگاه‌های اجرایی

دستگاه‌های اجرایی می توانند تا ۱۰ درصد پستهای سازمانی مصوب، بدون تعهد استخدامی افرادی را ساعتی یا کار معین برای حداکثر یک سال به کار گیرند؛ مجلسی‌ها در طرح جدید خود به دنبال حذف این سهمیه استخدامی هستند.نمایندگان مجلس با اعلام وصول طرحی، حذف سهمیه خاص استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی را دنبال می‌کنند.طرح اصلاح ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت یک فوریتی در جلسه علنی روز چهارشنبه یکم مردادماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی مطرح اعلام وصول شد.به اعتقاد طراحان این طرح با توجه به عملکرد دستگاه‌های مختلف و سوءاستفاده‌ها و تبعیض‌های متعدد در استفاده از فرصت جذب پرسنل مورد نیاز به صورت قرارداد کار معین، لازم است در راستای عدالت اجتماعی و استفاده از نخبگان کشور از طریق ساز و کار آزمون سراسری لازم است تبصره ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری حذف گردد.
 
هشدار کریمی قدوسی درباره نفوذ دشمن به مراکز هسته‌ای

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به ضرورت هشیاری در زمینه رخنه نفوذ دشمن در مراکز هسته ای هشدار داد.جواد کریمی قدوسی در مطلبی در صفحه توییتر خود با هشتگ «نطنز» نوشت: «حراست⁩ مراکز هسته‌ای موظف می‌باشند کلیه تجهیزات و ماشین آلات جدید را قبل از ورود به سایت های ⁧هسته‌ای⁩ اسکن، آزمایش و بررسی کامل نموده تا از ایجاد رخنه نفوذ دشمن برای فرستادن عوامل نفوذی در چهره پیمانکار و مجری طرح مانع ایجاد نمایند.» روز گذشته نیز کریمی قدوسی در توییتی نوشته بود که «گزینه رخنه در مسائل حراستی و حفاظتی جمع بندی قطعی ماست چراکه اگر از بیرون شیء با این نقطه برخورد می‌کرد، باید قطعاتی از آن مشاهده شود که طبق بررسی‌ها مطلقا چیزی یافت نشده است.»
 
کنایه محمود صادقی به نمایندگان مجلس

نماینده تهران در مجلس دهم به انتقاد از طرح نظارت بر انتخابات شوراها که توسط نمایندگان مجلس یازدهم ارائه شده پرداخت.محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم، در حساب توییتری خود نوشت: «جمعی از نمایندگان طرحی را ارائه کرده‌اند که نظارت بر انتخابات شوراها به‌ جای هیأت مرکزی نظارت (مرکب از ۵ نماینده مجلس) بر خلاف قانون اساسی به کمیسیونی مرکب از شورای نگهبان قوه قضاییه و مجلس واگذار شود.یکی از شعارهای نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم این بودکه مجلس بایدبه رأس امور برگردد!»
 
اصلاح‌طلبان هیچ امیدی به شورای ‌نگهبان ندارند

محمد سلامتی ‌گفت‌: بسیار بعید است که اصلاح‌طلبان بتوانند با یک چهره اصلاح‌طلب وارد انتخابات شوند. در واقع آنها هیچ امیدی به شورای ‌نگهبان ندارند، چون اساساً برای اعضای این شورا خیلی مهم نیست که مردم در انتخابات حضوری گسترده داشته باشند. به همین دلیل کاندیداهای اصلاح‌طلبان می‌دانند که برای حضور در انتخابات تایید نخواهند شد، این در حالی است که این جریان دستش برای معرفی چهره‌های شاخص و توانا باز است.
 
نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران

پنجشنبه شب دوم مردادماه دو فروند جنگنده اف-۱۵ آمریکایی اقدام به رهگیری هواپیمای مسافربری ماهان کردند که بدلیل انجام مانور «کاهش ارتفاع شدید» از سوی خلبان ایرانی، گروهی از مسافران پرواز دچار آسیب‌های روحی و جسمی شدند. اطلاعات رسیده به «نورنیوز» حاکی از آن است که با توجه به بعد مسافت و مسیرهای پروازی به احتمال قوی دو جنگنده اف- ۱۵ مزاحم از پایگاه هوایی آمریکا در اردن موسوم به «الازرق» به پرواز درآمده و این عملیات را اجرا کرده‌اند. «الازرق» یکی از پایگاه‌های محل استقرار هواپیماهای جنگنده اف- ۱۵ آمریکا در منطقه است.این همان پایگاهی است که به احتمال بسیار زیاد پهپادها و هواپیماهای آمریکایی اجرا کننده طرح ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس نیز از آنجا برخاستند.
 
افشاگری سفیر سوریه از نقشه جنگنده‌های آمریکا

سفیر سوریه در بیروت تاکید کرد که هدف جنگنده‌های آمریکایی از تعرض به هواپیمای ایرانی فریب پدافند هوایی سوریه بوده است. «علی عبدالکریم علی»، سفیر سوریه در بیروت تاکید کرد که بر اساس گزارش‌­های موجود، هدف جنگنده آمریکایی از تعرض به هواپیمای ماهان ایران فریب پدافند هوایی سوریه بود تا با شلیک به سمت هدف متخاصم هواپیمای غیرنظامی ایران را مورد هدف قرار دهد. وی در ادامه افزود: «این بازی روی پدافند و رادار‌های سوریه تأثیری نگذاشت و به همین دلیل این بازی کثیف و خطرناک تاثیر منفی بر طراحان آن داشت.» سفیر سوریه در بیروت درباره هویت این جنگنده‌­ها گفت: «آنچه تاکنون مشخص شده اینکه این هواپیما آمریکایی بوده، اما باید گفت که این هواپیما چه آمریکایی یا اسرائیلی باشد، تفاوتی نمی‌کند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۸۶
متاسفانه با ده تا بگم نگم دیگه مردم سر صندوق آرا نمی رن
باورهای ما آسیب دیده و ترمیم نمیشه
یک رفتار متفاوت میخواد تا شاید اوضاع و احوال فکری مردم تغییر کنه (خداییش دارم واقعیت رو میگم و قصد تضعیف و یا تخریب کسی یا چیزی را ندارم)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
مثلا چه رفتار متفاوت ، برگشتن اعتبار به پاسپورت ، رفع تحریم ، برگشت عزت ایرانی ، بالارفتن رفاه مردم طوریکه به یارانه بگن نه!! ازبین رفتن تورم ، بالارفتن سطح تفریح و آرامش مردم .....
خوشی بابا ..
ناشناس
| France |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
اخی حالا چرا انقدر میترسی
حرفتو بزن راحت گوش شنوایی که نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
امیدوارم کسانیکه بنابر پیشنهادهای بی بی سی و منوتو و .....در سال ۸۸ سبز شدتد و در ۹۲ و ۹۶ بنفش شدند در ۱۴۰۰ هم مثل ۹۸ به پیشنهاد بی بی سی و منوتو و ... بقیه عمل کنند و بازم پای صندوق رای نروند تا شاید یک رییس جمهور به انتخاب مردم ایران انتخاب بشه و نه کسی که با رنگ‌کردن مردم .... انتخاب میشه
نتیجه عمل به پیشنهادات این تلویزیونهارو در این سالها دیدید ولی ظاهرا بعضیا هنوز اونقدر ساده لوح هستند که به راحتی رنگشون میکنند
بینام
| Canada |
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
اگر پاسپورت ایرانی در زمان شاه اعتبار داشت که خود
شاه رو یک کشوری راه میداد.ضمنا" اون زمان تنها ایرانیها نبودند که بدون ویزا سفر میکردند مردم تمام کشورها همونطور سفر میکردند و اون هیچ ربطی به جمهوری اسلامی شدن ایران نداره
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
این سیستم اداره مملکت خسارت بار وجبران ناپذیراست اگر گوش شنوایی باشدرای دادن برای پست غیرمفید هزینه بر ریاست جمهوری بااین کیفیت در کشور مااشتباه به کشور ازبین رفتن تمام اعتبار ایران است ا
ببین تابناک چقدر کم آورده که هر از چند گاهی از مهاجرانی نقل قول می کند و کمک می گیرد. در پاسخ که هم از توبره(عربستان) می خورد هم از آخور(انگلیس) باید بگویم شما نمی خواد تحلیل کنی اول پاسخ بده هواپیمای ماهان در کشوری که آسمانش جنگی و ناامن است و هر روز خبر موشک پرانی و حمله هوایی از آن منتشر می شود چه کار می کرده است؟ بگو ببینم اگر این هواپیما مسافربری بوده است چرا هیچ شرکتی در ایران بلیطش به سوریه و لبنان را نمی فروشد؟ اگر تابناک هم سانسور کند توییتر سانسور ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
شما خودت هر روز و هرشب پای هر بسته خبری ده تا کامنت می گذاری در حالیکه ایران نیستی بگو چرا دل می سوزانی تا نوبت برسد به مهاجرانی
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
شما فیلم مسافران هواپیما که زنان و کودکان هم بودند ندیدی؟؟گیریم منطقه جنگی بوده که نبوده باید بزنن
؟یکم انصاف داشته باشید دوست من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
اول تو ... بگو ببینم چرا برای امریکا جونت این قدر نوشابه باز می کنی؟
در ضمن پرواز ها با هماهنگی سفارت خانه رفته ان هم بعد چند ماه به خاطر کرونا
بعدش هم این که پروازها در اسمان سوریه وجود دارد ولی کم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
معلوم است خوب دارید ان روی دیگرتون که مدعی حقوق بشر بودین را به نمایش می گذارید و خیلی براتون درد اور است و معلوم است که کی کم اورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
برای ارباب شما آسمان جنگی یا غیرجنگی تفاوتی نداره وگرنه هواپیمای ایرباس ایران در خلیج فارس که دیگه این بهانه ها را نداشت پس اونو چرا زدتد؟
اصلا اربابت با کدام مجوز و براساس کدوم قانون در خاک کشور دارای دولت مستقل سوریه حضور زمینی و هوایی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
پس براساس دلایل منطقی و مستدلی که جناب ماله کش۲۰:۴۶ مطرح فرمودند اون چندتا بچه ای هم که توی این هواپیما بودند مسافر معمولی نبودند و احتمالا برای فریب دادن هواپیماهای امریکایی در زمان بازرسی بصری سوار هواپیما شدند
و ظاهرا این تدبیر کارساز شده و هواپیماهای امریکایی با دیدن این کودکان باور کردند که مسافران در واقع خونوادگی سوار هواپیما شدند و خوشبختانه فریب خوردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
حتی اگه این هواپیمای مسافربری را امریکاییها سرنگون هم میکردند بازم توجیهات برای توجیه جنایت اربابتون پیدا میکردید همونطور که تا الان برای جنایتهای امریکا منطق تراشیدید
اقای نامحترم نظرت درباره ایرباس مسافری ایران که امریکا درسال ۶۷ سرنگون کرد چیه؟ حتما اونجا هم ایران مقصر بوده که احازه پرواز به هواپیمارو داده
به‌کاپیتان ناو وینسنس مدال افتخار دادند به تو چقدر میدند که جون آدمارو هم معامله میکنی
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
یا اشتباه مدیریتی خط هوایی ماهان بوده یا به عمد این مسیر انتخاب شده .در یک آسمان جنگی پرواز کردن همچین مشکلاتی هم دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
دلم واسه آن بلال فروش که یکبار هم جهیزیه دخترش در اتش سوخت
و مثل بلال روی آتش سوخت
و کباب شد !؟
بلال شدم از بس این بلالی مظلوم است !!؟؟؟
ناشناس
| Qatar |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
اين كوريدور هوايى برؤى همه بامزه و روزانه صد ها هواپيماى مسافرى از ان عبور ميكنند
اينكه احتمالا خارج از كوريدور بوده حتما با اجازه مركز كنترل ان كشور بوده و هميشه بخاطر دور زدن هواى بد و يا كوتاه كردن مسير اتفاق ميافتد
ولى اينكه خلبان ماهان مانور تندى انجام داده انهم بعد از مكالمه با خلبان جت هاى جنگى كمى سؤال برانگيز است
بعد از اینهمه سال کشمکش به این نتیجه رسیدم که در دنیای جنگل کشور مستقل نداریم. کشورها یا در دسته شیرها هستند(بلوک غرب) یا در دسته کفتارها(بلوک شرق) و یا در گروه کشورهای ضعیف و طعمه هستند. ما میتوانیم انتخاب کنیم در کدام گروه باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
چرا غربیها کفتار نباشند و شرقیها شیر ؟
البته از نظر شماها که هیچ عزت و شرفی برای خودتون قائل نیستید باید حتما وابسته به کسی یا قدرتی بود تا احساس شخصیت کنید ولی همه را با خودتون قیاس نکنید چون کسانی هستند که براشون داشتن عزت و شرافت مهمتر از لیس زدن تکه استخوان باقیمانده از شکار شیرها و کفتارهاست
به اونها میگن انسان . و ایرانیها هم قسمتی از این انسانها هستند که نه شیرند نه کفتارند و نه طعمه
حواشی پیش امده حول این احمدی نژادی جوان(مهر داد بذر پاش) انسان را به یاد صحبتهای مرادش احمدی نژاد میاندازد که میگفت مدارک دانشگاهی کاغذ پاره است و شاید بهمان دلیل پی جوی صحت مدرک یارمرحومش کردان نشده بود!!! اصولا اینکه کسی با سابقه جعلی بخواهد به ریاست جایی برسد که وظیفه اش مبارزه با مدارک و صورتحسابهای جعلی است منطقی است؟ وقتی میگوییم اقای رییسی دست تنهاست به این خاطر است که حتی این مجلس بجای برداشتن باری از روی دوش قوه قضاییه با اینگونه انتخابهایش به حواشی غیر قانونی دامن میزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
اگه ناراحتی ستاره 3 مربع رو براشون بفرست و سرت رو از زیر برف دربیار که امید به کسی نبندی
آقای کریمی قدوسی فرافکنی نکنید نطنز بالاترین سطح امنیتی در ورود و خروج پرسنل را داشته است و به هیچ عنوان امکان ندارد کسی بتواند یک پیچ را با خود به تاسیسات بیاورد یا بیرون ببرد.اگر هم چنین چیزی بوده است یقینا در سطحی بوده است که به دلیل پست و مقامش تفتیش نمی شده و از گیت بازرسی وارد و خارج نمی شده است بر فرض چنین چیزی باز هم خودش نمی توانسته است تنهایی کار کرده باشد و نیاز به همکار داشته است که آن همه دوربین مدار بسته و بازرسی و نگهبان و ... را دور بزند و باز هم احتمال آن را ضعیف می کند بنابراین فرض رخنه از اساس غلط و نادرست است.
قبلا هم یک پهپاد تا نطنز آمده بود و آن یک تمرین بود برای عملیات اصلی ، حالا شما نمی خواهید بگویید پهپاد بوده به همین دلیل آدرس غلط دارید می دهید.اگر پهپاد بوده پس بازهم می تواند عملیات انجام دهد وقتی تا قلب ایران آمده تا هر جای دیگری هم می تواند برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
پدافند ایران چند لایه است و فکر کردی به راحتی کسی میتواند بیاد بالا و ایران متوجه نشود؟
هنوز یادمان نمی رود یک سیستم عقب مانده پهپادی ما در دست بچه های حزب الله بود و رفته بود در اسراییل ولی سیستمهاشون شناسایی نکرده بود و اخرش هم با چشم ان رادیدن که زدن
سیستم پدافندی م که از امریکا هم بروز تر است و محال است چیزی بیاد و نشانسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
اقای متخصص همه چیزدان که با پرچم هلند در همه زمینه ها اظها رنظر میفرمایید، میشه از تخصصتون استفاده کنیم و بدونیم دلیل آتش گرفتن و ذوب شدن ناو هواپیمابر امریکایی در هفته فبل چی بوده ؟
آخه هنوز بعد از این همه مدت ارتش قدرقدرت امریکا در این مورد اظهارنظری نکرده
یاد روزی افتادم که هوامیمای اوکراینی سقوط کرد ، یادته چقدر عجله داشتی که چرا ایران دلیل حادثه را اعلام نمیکنه ؟
ناشناس
| Germany |
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
سیستم پدافندی ما سیستم روسی است که در نقابل هواپیماهای امریکا واسرائیل کارایی ندارد‌ . نمونه اش هواپیمای اوکراینی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
روسی بوده ولی الان بر پایه تکنولوژی خودمان است
در ضمن ان هواپیمای اوکراینی هم بادستکاری در سیستم ناوبریش توسط امریکا اتفاق افتاد و دیر یا زود اعلام خواهد شد
تبریزیان قبلا هم گفته بود اب نخورید تا پیروانش در اثر تجمع عفونت در کلیه بمیرند و حالا هم که گفته ماسک نزنید. بنظرم وظیفه این فرد حذف افراد با ایکیوی پایین از جامعه است و هر کسی که سخنان چنین فردی را حجت بداند طبیعتا زودتر میمیرد و نمیتوانم بگویم که این خوبست یا بد
افشا گری سفیر سوریه؟اصولا پدافند سوریه مگر به سمت جنگنده های متجاوز اعم از امریکایی یا اسراییلی شلیک هم میکند؟پس چرا در اینهمه حمله به مواضع سوریه خبر سقوط حتی یک جنگنده نداریم؟ من فکر میکنم ان خلبان ماهان که برای مطرح کردن اسم خود از حضور سردار سلیمانی در کابین خلبان و بار ممنوعه در پرواز ماهان خبر داده بود فردی غیر حرفه ای و جو گیر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
شما کمتر کامنت بگزاری بهتر است
سعید
| Japan |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
عزیزم وقتی اخبارت رو از منوتو و اینترنشنال میگیری نبایدم از عملکرد پدافند سوریه خبر داشته باشیفقط محض اطلاعت خدمتت عرض کنم در یک مورد که جنگنده اسراییلی خودش رو در سایه هواپیمای روسی پنهان کرده بود و‌پدافند سوری هواپیمای اسراییل رو زد روسیه به اسراییل هشدار داد اگر بار دیگه همچین کاری رو بکنه تاوان سنگینی باید بده این شد که اسراییل از اون به بعد با موشک میزنه که همون موشکها توسط پدافند سوریه رهگیری میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
تو مزدور برو اول قوانین که نباید بدون دلیل برای هواپیمای مسافرتی اخلال ایجاد کنند را ببیبن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
ببخشید که مزاحم جنگنده شما امریکایی شدیم
جمعش کن مسخره که همیشه دنبال خود تحقیر و مقصر جلوه دادن ایران هستید
ولی دوران شما ها رو به اتمام است و این کارهاتتون از درماندگی است که نمی توانید روردرو شوید با نظامی های ما می روید دنبال افراد عادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
جالبه ۵۴ مثبت و ۴ منفی
ولی ۴ کامنت منفی زیر این نظریه منتشر شده !؟
به این میگن
عدالت !؟
از نوع خودی های حداقلی!؟
اين كدام كشور است كه نقش ان را در ايجاد مزاحمت به هواپيماي ايراني را نام نمي بريد اگر مطمعن هستيد اقدام متقابل بكنيد وگرنه منفعل عمل كردن باعث پررويي كشورهاي ديگر منطقه ميشود
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
نوشته اردن
شما دقت نفرمودی
در پاسخ به اقای توکلی باید گفت در تمام این سالها قدرت در دست طیف شما بوده است. حتی اقای رفسنجانی هم مانند اقای روحانی شبه اصلاحطلب بود بنابراین فقط دولت اقای خاتمی یک دولت اصلاحطلب بوده که در انزمان ثبات قیمت و تورم پایین و رشد اقتصادی بالا و روابط خوب با همسایگان، ثبات قیمت دلار در طول ۸ سال نشانگر عملکرد مثبت دولت خاتمی است که بهترین دولت بعد از انقلاب بوده و امارها بخوبی گویا هستند. اقای توکلی شما یا روی حافظه ضعیف مردم حساب باز کرده اید و یا خود جزو همان گروه با حافظه ضعیف هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
این خاصیت مختص شما اصلاح طلب ها است که کی بود کی بود ما نبودیم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
زمان خاتمی قیمت خونه ما شش برابر شد بقیه چیرها را هم یادم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
جناب توکلی
بهتر نیست در آخر کار سیاسی خود
حداقل کمی منصف و عادل باشید ؟
این مردم دیگر اکثرا آگاه شدند و کاملا این دو جناح را می شناسند
این مهاجرانی مزدور دو جانبه چی می گوید. در انگلیس عامل تمام بدبختیها ملت ایران جا خوش کرده. است
خوب نیست مهاجرانی به ایران برگردد؟موندم تو انگلیس چکار می کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
همان کاری که تو در امریکا می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
هزینه ارزی آغازاده شون
را تهیه میکنند
به سختی
اقای مهاجرانی نباید از مردمی که شدیدا تحت فشار اقتصادی هستند در برابر مسئولانی که در خانه های انچنانی خود با حقوقهای نجومی دم از مقاومت میزنند انتظار واقع بینی داشت.بنده هم با شما موافقم که هر انسان ازاده و وجدان بیداری تعرض به هواپیمای مسافر بری یک کشور غریبه را تحمل نمیکند چه برسد به کشور خودش!!! اما مسئولان در این گرایش مردم به غریبه پرستی با عملکرد ضعیف خود کم بی تقصیر نبوده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
چقدر حرف مفت می زنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
هزاران لایک
همانطورکه پیشبینی میشد روندکاهش دستوری قیمت ارزوسکه خیلی زود متوقف شد وسکه به کانال ۱۱ میلیون و دلاربه ۲۳ هزارتومان بازگشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
خخخه دستوری!!
نرخ دستوری مال ان زمانی بود که 3600 بود و نه الان که نرخ رها شده که نباید بالای 19 هزار تومن باشد
چقدر این مهاجرانی تازگیا دلسوز شده فقط نمیدونم چرا حاظر نیست بیاد به وطن خودش
چرا ایران با داشتن قدرتمند ترین دستگاه اطلاعاتی، برای اعلام هدف جنگنده های آمریکایی از تهدید هواپیمای مسافربری ماهان، باید دست به نیت خوانی بزند؟ (نیت خوانی = بیان احتمالات بدون اینکه به هیچ نتیجه خاصی برسد)
بهتر بود دستگاههای اطلاعاتی کشور با منابع خود تماس می گرفتند و اطلاعات دقیقتری کسب می کردند
اگر این کار صورت می گرفت و اهداف حمله افشا میشد بزرگترین "پاسخ سخت" به این حمله انجام می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
هرچه را در می یابند که نباید رسانه ای کنند
با همون یه میلیون رای باز هم میرحسین بازنده بود اگه راست میگی خودت بیا وسط ببینیم چند مرده حلاجی.امثال باهنر خودشون رو دانا حساب میکنند
آقا به چه زبونی بگیم شمارو نمیخواییم
اصلاح طلب اصول گرا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
مستقل بیاد همه چی حل میشه؟
دیگر ، بگم نگم ها جذابیت ندارد و استقبالی هم نمیشود- چون صداقت رو ذبح کردید در راه منافع شخصی.
اصطلاحا" حنای آنهاپیش ملت مستضعف رنگی ندارد.
ملت از بطن ماجرا خبر دارد و به شایعات اهمیت نمیدهد؛
ملت شوخی ندارد.
میگما ؟ آن کلیپی که پخش شد و خبرنگار و مسافر را مجروح نشان میداد ؟ آیا هدف جنگنده آمریکایی این بود که با این مانور ثابت کنه که در کابین هواپیمای ماهان مسافر بود یا چیز دیگری .
چقدر مجلس اصولگرایان فعلا در راس امور هست . به به . یاد سخن مطهری افتادم . حالا چهار سال بدوید تا بتونید از نظارت استصوابی شورای نگهبان برای خودتان در راس امور بودن را ثابت کنید . با چند تا سخنرانی دیگر و آتشین و دفاع از رای مردم هم مصوبات شما و هم خودتان رد صلاحیت خواهید شد . باز مجلس قبلی در اواخر عمر مجلس یک تشری زد .
مهاجرانی خارج نشین نشده بل خارج نشینش کردند
اصولگرایان میگویند همانطور که در مسایل شرعی و جهان بینی ( نگاه انسان به خدا و جهان ) باید مردم مقید دستورات ما باشند در امور سیاسی و ایدولوژی ( راه و روش ها ) هم مردم وظیفه دارند از ما تابعیت داشته باشند . یعنی عقل و فهم و شعور سیاسیت در مسایل سیاسی با ما اصولگرایان مغایرت داشته باشد از ما نیست و باید مطیع باشند . دو پرسش وجود دارد . آیا واقعا سیاست در کتب سیاسی اینچنین تعریف شده ؟ دوم اینکه به هر حال روز قیامت من هم باید جوابگو باشم که چرا هر جوری اصولگرایان فکر میکردند یا انجام میدادند تو قبول مبکردی . اصولگرایان زحمت کشیده در این بحث مشارکت کنند . البته بدون توهین و چماق
تعدادی از نمایندگان در زمان تبلیعات انتخابات ، رسیدگی فوری و مصوب کردن قانون مدیریت خدمات کشوری بسود بازنشستگان لشکری ،و کشوری ،تعهدات و قولهایی دادند ، دوماه میشود که از آغاز بکار مجلس میگذرد ، نمایندگان بجای اصلاح قانون سیزده سالهٔ مصوب شده ، بفکر حذف فقط یک ماده (۳۲) افتاده اند ، با این وضعیت گرانی ،و بی ارزشی پول ملی مگر بازنشستگان چقدر زنده میمانند تا ثمرهٔ شجرهٔ‌طیبهٔ نمایندگان عدالت خواه را ببینند ؟،،
در ایران فساد از دانشگاهها شروع می شود. جایی که امتیاز و رانت و سهمیه سالهاست نهادینه شده. وقتی که افرادی که در تحصیلات تکمیلی وارد می شوند از این روش استفاده کردند در کارشناسی و مدیریت در تمام رشته ها هم همان سیستم تبعیض و سهمیه و رانت و امضا طلایی و رابطه و پارتی را نهادینه می کنند. نتیجه این می شود که قیمت فولاد و مواد پتروشیمی و خودرو و.....همه و همه با امضا های طلایی و سیستم پارتی و امضا طلایی و.... گرانتر از کشورهایی مانند چین و ترکیه و اروپا و امریکا در بازار ایران فروخته می شود. شرکتهای فولاد و پتروشیمی تقریبا در قیاس با چین و امریکا و اروپا و ترکیه مواد اولیه مانند نفت و گاز را مجانی دریافت می کنند ولی در بورس فلزات و مواد ان را به قیمت جهانی عرضه می کنند و تازه مستقیم هم نیست. بلکه دلالان از بورس می گیرند و با 50 تا صد درصد سود به مصرف کننده می فروشند.
در این شرایط کرونایی اینهمه مسافر برای چی به لبنان میرفتن ؟ بلیط مجانی بوده یا نه واقعا
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
هواى خوب
غذاى خوب
درياى خوب
رقص عربى
سلام
این که اصلاح طلبان به شورای نگهبان هیچ امیدی ندارند بجای خود.
اصلاح طلبها و نماینده آنها که شخص ریاست جمهور هستند باید توضیح دهند که چرا با دلبستگی با آمریکا و غربیها کشور را به حال و روز فعلیش در آورده اند. آنها باید توضیح دهند که چقدر به مبانی انقلاب و شهدای ما وفادار بوده اند. آنها باید در مورد رانتهای هزاز هزار ملیاردی که در زمان زمامداری آنها اتفاق افتاده است توضیح دهند. آقایان اصلاح طلب، مردم کشور ما اگر میخواستند یک زندگی عربستان گونه ایی داشته باشند و مطیع غرب باشند انقلاب نمی کرند. مردم ما اگر می خواستند چشم بر روی جنایتکاران غربی ببندند انقلاب نمی کردند. خانمها و آقایان اصلاح طلب، اگر مردم ما میخواستند که سند 2030 و لایحه FATF و برجام یک و دو و سه و به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان و برتری غرب بر خود را همانند قانون کاپیتالاسیون بپذیرند انقلاب نمی کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
مهران جان فعلا صفر منفی داری ولی پیشبینی میکنم مردم با منفیها جوابت را بدهند."لطفا از طرف مردم حرف نزنید مگر اینکه نظر انها را در یک رفراندوم سالم بدست اورده باشید"
آدرس اشتباه
| United States of America |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
روحانی اصلاح طلب نیست
ولی کاری کرد‌که دیگه مردم رای ندهند و در نتیجه الان مرغ پخته هم‌کاندید بشه رای میاره!!!
درود بر کسانی که برای زدودن بار غم از صورت مردم از جان و مال خود بگذرند
اصول گرا و اصلاح طلب کیلویی چند
با رنگ زدن دیوار کاهگلی چیزی عوض نمی شود
حتی با خراب کردن دیوار کاهگلی و ساختن یک دیوار کاهگلی دیگر چیزی عوض نخواهد شد(۱۴۰۰ هم همینه این خط/ و این هم نشان@) و مردم باز زجر خواهند کشید مگر اینکه دیوار کاهگلی را خراب کرد و دیوار بتنی ساخت که متاسفانه دیوار بتنی فقط در چنته جوانان نابغه خلاق و گمنام ایران است که متاسفانه برای ریاست جمهوری رد صلاحیت می شوند چون سنشان متاسفانه زیر ۶۰ سال است حتی اگر کشور را بتوانتد تبدیل به طلای خالص کنند به خاطر اینکه به سن قانونی (۶۰ سال ) نرسیده اند رد صلاحیت خواهند شد
اصولگرایان میگویند چون ما همیشه در انتخابات با مشارکت حداکثری به پیروزی نمیرسیم . چون ۸۰ درصد مردم در همان اول دهه ۶۰ تا ۷۰ از اصولگرایان عبور کرده بودند . لذا با نظارت استصوابی توانستند قدرت مردم را با رای به اصلاح طلبان کنترل کنند . یعنی اصولگرایان که بازنده انتخابات باشد چه برنده انتخابات باشد فرقی برای مردم ندارد . ولی اصلاح طلبان را مردم برگدیدند چون رفتار سیاسی و اقتصادی و عملکرد انها واقعا یک ملت را رنجور و افسرده کرده . در تفکر اصولگرایی با دو تا بشکن دست از مقام انسانیت خارج میشی ولی اگر در خیابان به چند دختر خانم کم حجاب فحش بی ناموسی دادی ایرادی ندارد . لذا اگر میبینیم مردم در جامعه پشت سرهم از اصولگرایان انتقاد و اشکال میگیرند دلیلش این هست که انها به انچه میگویند عمل نمیکنند . منظورم این هست که شعار مهربانی میدهند . .ولی در فضای سیاسی بشدت سیاست فضای فکری انها احاطه میکند و دست به انجام رفتار غیر حرفه ای میزنند . در نتیجه میخوام بگم که اصولگرایان یا واقعا از شعارهای اخلاقی عدول کنند و بچسبن به همان سیاست ......
مجلس فعلی هر چه زودتر طرح سه فوریتی برای برون رفت از تحریم . برجام . بیکاری . گرانی . تورم . اف ای تی اف . طرح دو فوریتی برای خصوصی سازی تولید و اقتصاد . استقلال بانک مرکزی . جرم سیاسی . حقوق شهروندی . و طرح یک فوریتی برای
در راس بودن مجلس ارایه دهد
پاسخ ها
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
این برای یه مجلس مستقل هست
بابا اگه آقای دکتر حاج خلبان تو انتخابات نباشن که دیگه صفایی نیست.دلمون برای ۴ و ۹۶ درصد خیلی تنگ شده بخصوص که ایشون اصلا اهل کنار کشیدن نیستند دقیقا مثل دوره قبل
و اما ریاست جمهوری : ضرغامی هیچ اسی برای ریاست جمهوری ندارد. ام ییدوارم تحت هیچ شرایطی جهانگیری و اردکانیان مناسب نیستند. ستاری یک فاجعه و بدبختی برای کشور خواهد شد چون بسیار بی تجربه است می ماند جهرمی‌و فتاح‌ ... جهرمی مورد تایید اصولگرایان نیست و دردسر می شود و فناح ادم خوشنامی است هر چند که باید ار مصاحبه اخر ایشان صرف نظر گرد .
حامد کرزای تغریف می کرد که به آمریکا گفتم که اگر طالبان تعدادی از زنان و کودکان افغان را با بمب منفجر کند این یک حادثه تروریستی است؟ گفتند نه . گفتنم پس تروریست چست؟ گفتند آنجایی که منافع و مردم آمریکا آسیب ببینند
رای بی رای
نه این مجلس شعاری می‌تواند کاری کند نه اصولگرایان که دور بعدی به خاطر عدم شرکت مردم در انتخابات حتما قدرت را در دست خواهد کرفت و قبلا نشان داده‌اند که چقدر بی کفایت هستند و نه اصلاح طلبان که نشان دادند چقدر ناکارامد هستند
ما هم باید با کرونا و مشکلات اقتصادی و آینده تاریک فرزندانمان دسته و پنجه نرم کنیم!!!
خدا رحم کند!
انتقاد سایت الف از «معاون اول ریاست جمهوری»
بعد از انقلاب تا به حال کدام یک از دولتمردان ما جوابگوی اغمال و رفتارشان بودند؟ کدام یک جوابگوی وعده های نادرستشان بوده اند؟ کدام یک جوابگوی عدم اجرای وظایفشان بوده اند؟
تابناک...تیغ سانسورت تازه گیا خیلی تیزتر شده ها ...مال همه رو میبرره!!!
باورهای ما آسیب دیده و ترمیم نمیشه
سلام.واقعیت اینستکه فشارهای داخلی و خارجی وارد شده به کشور ما توانسته است جامعه ما را به سه بخش حکومت-دولت-مردم تقسیم کند.بخش اول مفاهیمی مثل بی پولی و فشار معیشتی و نان شب و...را لمس نمیکند لذا برایش در حد دلسوزی اهمیت دارد(در بخش خصوصی شرکتها وکارخانه هایی داریم که چندین ماه و حتی تایکسال است که نتوانسته اند به کارکنانشان حقوق بدهند ولی ارگان یا نهادی که وضعیت مشابه داشته باشد اگر وجود نداشته باشد ،لا اقل رسانه ای نشده است)بخش دوم هم بدلیل زیاد بودن کارکنانش و زیاد بودن ارباب رجوعش معنی مفاهیم را تا حدودی درک کرده است ولیکن چون ابزارهایی مثل دستکاری نرخ ارز یا دستکاری ارزش سهام یا قیمت فرآورده های نفتی در اختیار دارد توانسته است فشار ها را از دوش خودش به دوش بخش سوم منتقل بکند.همه میدانند که عدم برگزاری یا برگزاری ضعیف انتخابات ولو بصورت نمایشی،بدون حضور بخش سوم ممکن نیست در حالیکه عملا فشارات ناشی از حفظ اسقلال ملی عمدتا بر روی دوش بخش سوم که مردم عادی هستند منتقل شده است و ما درجامعه میبینیم که فشارها باعث درگیری موجر و مستاجر و خریدار و فروشنده و... شده است.با وجود اینکه در زمان جنگ فشارها بیشتر از این بود ولیکن شاهد همدلی ومشارکت بیشتر مردم بودیم چرا که اولا مرحوم امام اجازه جنگ زرگری و دعوای قدرت و رانت خواری به سیاست بازان و دلالان و بخش دولتی و حکومتی نمیدادند ،ثانیا واقیت را قبول و فشارها را تا حد امکان به هر سه بخش تقسیم میکردند .اگر استقلال و عزت ملی چیز خوبی هست همه ما باید برایش هزینه بدهیم.یک راه عملی برای اینکار اینستکه واقعیت میدانی تضعیف پول ملی توسط عوامل داخلی و خارجی را قبول بکنیم و روش پرداخت کمک معیشتی و یارانه که در شرایط فعلی عملا تورم زا و توهین آمیز و تبیعیض دار است اصلاح و دولت مکلف شود برای تامین حداقل نیازهای اساسی خانوارها ،سبد معیشتی که براساس میزان وزنی و حجمی کالا باشد و نه براساس میزان ریالی ،به همه خانوارها اختصاص بدهدو درآمد محدود و سرمایه های ملی را در اولویت اول برای این هدف اختصاص بدهد در اولویت بعد برای تامین هزینه های اجرایی بخش دولتی و حکومتی.در این صورت است که بخش سوم ، کاهش فشارها را احساس و همدلی و همنوایی بیشتر میشودو میتوان به مشارکت ملی امیدوار بود.
جالبه سر قضیه هواپیمای ماهان دو طیف مقابل هم مثل هم عمل می کنند چه آنهایی که از بیخ سنگ دشمنی ایران را به سینه می زنند و چه اینانی که با تعصبی کور کننده حمایت بی چون چرا دارند. این وسط آنچه سرش بی کلاه می ماند حقیقت است و آنچه آسیب می بیند مردم و اعتماد اجتماعی است. در این سو کسی به سوالات زیادی که در مورد هواپیمایی ماهان وجود دارد از قضیه چین و ویروس کرونا تا حمل هفت تن کالای ممنوعه به سوریه به گفته کاپیتان هواپیما با حضور شهید سلیمانی و قضیه تحریم این هواپیمایی پاسخی نمی دهد و در آن سو چرایی و چگونگی حضور جنگده های نظامی در کرویدور رسمی پروازهای تجاری و توضیح واقعیت را کسی شفاف سازی نمی کند.
حتماانتظارداریدمن بایک میلیون وهشتصدهزارتومان حقوق بیام رای بدم
حتماانتظارداریدمن بایک میلیون وهشتصدهزارتومان حقوق بیام رای بدم
دسته شیرها (بلوک غرب) و دسته کفتارها (بلوک شرق)؟؟؟؟!!!!!. نیم نگاهی به دنیا کافی است تا بفهمیم کدام بلوک اهل لشکرکشی، تهاجم و چپاول مردم جهان است. چاههای نفت آسیا در سیطره غرب، معادن جواهر آفریقا تحت چپاول غرب، پول های بلوکه شده شرق بنام تحریم در دستان آلوده به خون غربی ها، قتل هزاران زن و کودک بی گناه با استفاده از اسلحه های غربی و ....
از الان به فکر انتخابات هستن!
اگه اینقدر که به انتخابات فکر می‌کنید به رفع مشکلات فک کنی، یکم اوضاع بهتر میشه
باید اقدامی در خصوص تحت پوشش قرارگرفتن تمام دستگاه ها به قانون خدمات کشوری شود اخیرا برخی دستگاه ها از جمله صندوق بازنشستگی بانک ها برای قانونی کردن استخدام های قبلی-از جمله استخدام طاهره اتباعی طبری دختر آقای طبری-دنبال دور زدن قانون و شاملیت خاص شدن هستند لطفا به گوش کمیسیون اصل 90 مجلس برسد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار