بازدید 23306
۵

قیمت دلار و یورو در بازار امروز شنبه ۴ مرداد ۹۹/ ترمز کاهش نرخ کشیده شد؟

اولین روز هفته با ثبات قیمت ها در بازار ارز همراه شده است. این در حالی است که در هفته قبل، قیمت دلار دو هزار و هشتصد تومان کاهش داشت و باعث افزایش عرضه در بازار شد.
کد خبر: ۹۹۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 25 July 2020

قیمت دلار و یورو در بازار امروز شنبه ۴ مرداد ۹۹/ ترمز کاهش نرخ کشیده شد؟

اولین روز هفته با ثبات قیمت ها در بازار ارز همراه شده است. این در حالی است که در هفته قبل، قیمت دلار دو هزار و هشتصد تومان کاهش داشت و باعث افزایش عرضه در بازار شد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (شنبه چهارم مردادماه 99) بازار ارز، شاهد عدم تغییر نرخ دلار و یورو در تابلوی صرافی های بانکی هستیم. هرچند در بازار آزاد، نرخ دلار با کمی افزایش همراه شده است و ولی بازارساز عدم تغییر نرخ دلار در صرافی های منتخب را در دستور کار قرار داده است.

حال بر اساس جدیدترین نرخ های بازار امروز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 19600 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 20300 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز پنجشنبه، تغییری نداشته است.


همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت 22600 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 23300 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که همانند دلار، نسبت به روز پنج شنبه گذشته، تغییری نداشته است.

به نظر می رسد، در بازار امروز، سیاست بازارساز مبنی بر رصد روند معاملات در بازار است و در صورت افزایش عرضه، شاهد افت شاخص ارزی در روزهای آینده باشیم. کاهش پلکانی نرخ دلار و یورو در هفته قبل، نشان از افزایش عرضه در بازار داشت که در نهایت منجر به ریزش نرخ دلار آزاد از کانال 25 هزار تومانی گردید.

مردم با توجه به این هشدارها از نابودی سرمایه های خود جلوگیری کنند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بیان داشت:‌ به طور حتم با تدابیر دولت به ویژه بانک مرکزی، روند نزولی نرخ ارز آغاز خواهد شد. محمدرضا دشتی اردکانی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به تلاش مجلس برای واقعی کردن ساختار بودجه با هدف کمک به دولت در اجرای آن، گفت: وقتی ساختار بودجه اصلاح شود، در معیشت مردم تسهیل رخ خواهد داد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نقدینگی سرگردان موجود در دست مردم در شرایط فعلی هر بار یکی از بازارها را درگیر تلاطم قیمتی می کند، افزود: یک بار بورس، یک بار ارز و به این ترتیب سرمایه ها و منابع ما بین بازارها در گردش هستند که متاسفانه عامل تورمی شدن قیمت ها نیز شده اند.

وی با تاکید بر اینکه ورود مردم به بورس اتفاق مطلوبی در مسیر ساماندهی وضعیت اقتصادی است، تصریح کرد: مردم باید با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان امر نسبت به ورود به حوزه های مختلفی اقتصادی از جمله بورس اقدام کنند تا دچار ضرور و زیان احتمالی نشوند.

دشتی اردکانی با بیان اینکه در ماه های اخیر برخی ماحصل زندگی خود را در بورس یا در بازار ارز سرمایه گذاری کرده اند، گفت: در سال های گذشته فرود و نشیب های عدیده نشان داده نمی توان بدون آینده نگری به بازار اعتماد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه کارشناسان بارها هشدارهای لازم در خصوص نحوه سرمایه گذاری در بازارهای مختلف را به مردم داده اند، افزود: مردم باید با توجه به این هشدارها از نابودی سرمایه های خود جلوگیری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد بانک مرکزی در بحث ساماندهی نرخ ارز به چه شکل بوده است؟ گفت: سابقه کنترل بازار ارز در روزهای ابتدایی ریاست آقای همتی نشان داد این توانمندی در بدنه بانک مرکزی وجود دارد، از اینرو اکنون نیز انتظار داریم بازار به شرایط قبل بازگردد.

دشتی اردکانی با بیان اینکه رییس کل بانک مرکزی باید گزارشی از اقدامات انجام شده برای ساماندهی ارزی ارایه کند، افزود: نباید اجازه افزایش التهابی به نرخ ارز داده شود. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به طور حتم با تدابیر دولت به ویژه بانک مرکزی روند نزولی نرخ ارز آغاز خواهد شد.

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۷ ارز افزایش، ۱۸ واحد پولی کاهش و دلار و ۱۱ ارز دیگر نیز ثابت اعلام شد.

به گزارش ایبِنا، براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه چهارم مرداد ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۲۴۸ ریالی به قیمت ۵۳ هزار و ۷۲۸ ریال و هر یورو نیز با رشد ۳۴۱ ریالی به قیمت ۴۸ هزار و ۹۵۵ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۶۲۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۵۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۸۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۷۹ ریال، روپیه هند ۵۶۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۲۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۹۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۲۸ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ ریال و دلار کانادا ۳۱  هزار و ۳۰۳ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر،   نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۸۹۴ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۵۲۱ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۳۴ ریال، روبل روسیه ۵۸۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال،   دلار استرالیا ۲۹ هزار و  ۸۴۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۳۷۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۶۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۶۲ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۹۶۵ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۶۶ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۸۸ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۸۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲ هزار ۸۲۵ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۸۵۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۹۵۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۱۴۳ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۶۹۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۷۸ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار ۵۷۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۹ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۵ هزار و ۱۵۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار  و ۷۶  ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۹۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
متاسفیم پول ملی الفاتحه
مردم سر کار گذاشتن
تقریبا میشه گفت ارزهای خارجی حرفی برای گفتن در مقابل ارزش پول ملی ما ندارند مرحبا اقای همتی و روحانی
ببینیم و تعریف کنیم جناب آقای اردکانی عزیز در سال 98 جناب آقای همتی عرض نموده بودند که نرخ دلار از 12تومان بالاترنخواهد رفت پس چه شد آن وعده وعید .
دلار الان شد ۲۲۷۵۰. کشید بالا.


خخخخخخخخخخ
شنبه ۴ مرداد ساعت ۱۶:۰۷
دلار ۲۲۸۵۰
سکه ۱۱ میلیون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار