بازدید 9628

عرضه واکسن آنفلوانزای داخلی تا پاییز

تاکنون هیچ‌گونه داروی گیاهی با حداقل تأثیر بر بیماری کرونا کشف نشده اما آمادگی آزمایش هر گونه ادعا در آزمایشگاه مرجع وجود دارد و با متخلفین در این عرصه نیز برخورد قاطع می‌شود.
کد خبر: ۹۹۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 24 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس معاون کل وزیر بهداشت از افزایش عرضه واکسن آنفلوانزا در پاییز امسال خبر داد و گفت: امیدواریم واکسن آنفلوانزای تولید داخل نیز تا پاییز به‌صورت نهایی آماده و عرضه شود.

 ایرج حریرچی پیش از ظهر امروز جمعه 3 مرداد 99 در حاشیه ستاد استانی کرونا در خراسان شمالی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده ۹۵ درصدی مردم از ماسک به‌اندازه تعطیلی‌های گسترده در نیمه اول فروردین‌ماه اثر دارد و از مردم درخواست داریم تا از زمان خروج و بازگشت به منزل ماسک را به‌صورت کامل استفاده کنند.

وی با تأکید بر عدم برگزاری هرگونه اجتماع‌های مختلف چندنفره تصریح کرد: باید مراقب کودکان و افراد پرریسک بود و خروج این افراد از منزل را به صفر یا حداقل ممکن رساند.

معاون کل وزیر بهداشت شست و شوی با محلول آب و صابون را بهترین اقدام لازم برای رفع آلودگی برشمرد و گفت: درزمینه مواد بهداشتی و ضدعفونی کمبودی در کشور وجود ندارد وبه صورت قطره‌چکانی و محدود نیز صادرات در حال انجام است.

وی درباره برخی ادعاها نسبت به داروهای گیاهی نیز گفت: تاکنون هیچ‌گونه داروی گیاهی با حداقل تأثیر بر بیماری کرونا کشف نشده اما آمادگی آزمایش هر گونه ادعا در آزمایشگاه مرجع وجود دارد و با متخلفین در این عرصه نیز برخورد قاطع می‌شود.

حریرچی نسبت به فروش داروهای شیمیایی به‌جز داروخانه‌ها نیز هشدار داد و افزود: داروی های شیمیایی خارج از داروخانه‌ها اکثراً تقلبی هستند و موجب ضرر و زیان برای افراد می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اعلام وضعیت استانی ابتلا به کرونا نیز گفت: به علت نوسان فراوان آمار در استان‌های مختلف و همچنین تعلق برخی بیماران بستری در استان‌های کشور به سایر نقاط دیگر، امکان اعلام آمار به‌صورت استانی وجود ندارد.

معاون کل وزیر بهداشت همچنین درباره آخرین آمار شهدای خدمت خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر کمیته امنیتی اجتماعی ستاد کرونا، اصلاحاتی در آیین نامه اعلام شهدای خدمت ایجادشده که آمار رسمی نیز اعلام خواهد شد.

وی درباره کمبودهای خراسان شمالی نیز تصریح کرد: کمبود تجهیزات تست کرونا در استان وجود دارد که با توجه به نیاز افزایش تست‌های کرونا، تجهیزات لازم طی روزهای آینده تأمین می‌شود.

حریرچی به از افزایش عرضه و تجویز واکسن آنفولانزا طی پاییز سال جاری برای گروه‌های آسیب‌پذیر خبر داد و گفت: زنان باردار تحت پوشش مراکز درمانی وزارت بهداشت، گروه‌های آسیب‌پذیر و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از این واکسن برخوردار می‌شوند اما سیاست ما استفاده ۱۰۰ درصدی افراد جامعه از واکسن نیست.

وی در انتها درباره واکسن آنفولانزای تولید داخل نیز گفت: امیدواریم واکسن آنفولانزای تولید داخل نیز تا پاییز به‌صورت نهایی آماده و عرضه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر