بازدید 19739

قیمت دلار و یورو در بازار امروز چهارشنبه اول مرداد ۹۹/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز

اولین روز از دومین ماه تابستان برای فعالان بازار ارز با کاهش نرخ ارز آغاز شده است. روندی که در روزهای پایانی تیرماه شروع شد و به دنبال افزایش عرضه ارز در بازار، شاهد کاهش معنادار قیمت دلار و یورو بودیم.
کد خبر: ۹۹۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 22 July 2020

قیمت دلار و یورو در بازار امروز چهارشنبه اول مرداد ۹۹/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز

قیمت دلار و یورو در بازار امروز چهارشنبه اول مرداد ۹۹/ ادامه روند کاهشی نرخ ارزاولین روز از دومین ماه تابستان برای فعالان بازار ارز با کاهش نرخ ارز آغاز شده است. روندی که در روزهای پایانی تیرماه شروع شد و به دنبال افزایش عرضه ارز در بازار، شاهد کاهش معنادار قیمت دلار و یورو بودیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه یکم مردادماه 99) بازار ارز، شاهد ادامه کاهش نرخ ارز هستیم. به گونه ای که در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 19650 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 20350 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 100 تومان افت داشته است.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، هم اکنون به نرخ 22650 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 23350 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 100 تومان کاهش داشته است.

روند کاهشی نرخ ارز در صرافی های بانکی در حالی است که در بازار آزاد نیز خبر از کاهش نرخ دلار و سایر ارزها حکایت دارد. به گونه ای که بر اساس جدیدترین اطلاعات دریافتی از بازار آزاد، نرخ فروش دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز قبل، به رقم 21700 تومان رسیده است. یادآور می شود که پیش از این نرخ دلار از مرز 25 هزار تومان نیز عبور کرده بود، اما با افزایش عرضه و مدیریت تقاضا در بازار، شاهد کاهش قیمت ها هستیم.

واعظی: نرخ ارز ۴ تا ۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری درباره روند کاهشی نرخ ارز و بازگشت آرامش به بازار، گفت: از همان ابتدا هم عنوان شد که تلاطم بازار ارز بیشتر یک جنگ روانی و هیجانی از بیرون و چند مرکز مانند دوبی و سلیمانیه است که با خرید فردایی و فضا سازی تعدادی دلال و صراف در بازار ارز ایجاد می‌شود. رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: همواره به مردم اعلام کردیم که وضعیت بازار ارز ساماندهی خواهد شد و به ثبات قبلی بر می‌گردد. اکنون هم شاهد هستیم که در ۲  روز گذشته نرخ  ارز حدود ۴ تا ۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. واعظی با ابراز امیدواری از روند کاهشی نرخ ارز، یادآور شد: خبر خوبی داریم بخشی از منابع مالی مسدود شده ما در چند روز گذشته در چند کشور آزاد شده است و اکنون در بخش حواله‌ای بانک مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نگرانی و مشکلات وارد کنندگان که در این دوران کوتاه در صف بودند مرتفع ‌شود.

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۱ ارز افزایش، ۴ واحد پولی کاهش و دلار و ۱۱ ارز دیگر نیز ثابت اعلام شد.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه اول مرداد ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۲۱۵ ریالی به قیمت ۵۳ هزار و ۴۶۳ ریال و هر یورو نیز با رشد ۳۵۸ ریالی به قیمت ۴۸ هزار ۴۹۶ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۷۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۳۹ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۲۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۱۷ ریال، روپیه هند ۵۶۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۷۷۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۹۸۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۳۳۸ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۱  هزار و ۲۳۴ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر،  نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۹۰۴ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۵۶۴ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۴۹ ریال، روبل روسیه ۵۹۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۱ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال،  دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۹۷۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۳۶۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۵۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۶۱ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۶۲ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۷۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۳ هزار ۲۰۳ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۸۷۱ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۱۶۴ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۶۵۵ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۷۴ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار ۶۲۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۵ هزار و ۱۵۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار  و ۷۶  ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
قیمت دلار باید کاهش پیدا کند
قیمت درحال حاضر ۲۲۲۰۰ تومان است
خجالت هم خوب چیزیه... دلار 13 تومنی ظرف چند ماه شد 26 تومن.... حالا که شده 20 تومن میگین موفقیت.... اینی که از 13 شد 26 تومن شکست واقعی شما بود....
سلام. نمودار روزانه افزایش و کاهش قیمت دلار را بگذارید تا مردم بفهمند چه کلاهی سرشان رفته است. البته فکر کنم این مطلب را یک کودک پیش دبستانی هم خوب می فهمد.
وقتی میخان یه چیزی را 5 هزار تومان گران کنن ، اول 10 هزار تومان گرانش میکنن بعد میان میگن باید 5 هزار تومان ارزون بشه و 5 هزار تومان ارزونش میکنن و ژست قهرمان های مردم دوست و وطن پرست هم به خودشون میگیرن !!! بیچاره این ملت
باید با هر روش امنیتی نظامی اقتصادی و هر چه می شود از کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کرد. واردات کالاهای لوکس ممنوع شود. کمی جدی با اقازاده ها و رانت خورها برخورد شود و دلال ها جمع شوند و کمی هم به کشورهای اطراف مهربانانه رفتار کنید تا ارز واردد کشور شود. نیروهای امنیتی که الان به کارهای معمولی مشغول هستند ورود کنند و ببینید که چه کسانی دارند دلار از بازار جمع می کنند و برخورد جدی کنند
از منظر تکنیکال، افت قیمت تا ۱۹ طبیعیه و دور از انتظار نبود و تا زمانی که بالای این قیمتها معامله میشه، روند افزایش میان مدت طی ماه‌های آینده ادامه داره. اگر دلار به زیر ۱۸ برگرده میشه گفت در میان مدت و طی چند ماه آینده وارد دوره افزایش جدید نخواهد شد.
خب میگذاشتید برسه به 30 هزار تومان بعد کاهشش میدادید که بتونید پز بدید که قیمت دلار ده هزار تومان کاهش داشته!
دلار شد 6500
چرا قیمت اشتباه میزارید دلار بالای ۲۲۰۰۰ هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل