بازدید 14114
۶

مرغ ارزان شد

قیمت هر کیلوگرم مرغ که تا ۲۰ هزار تومان بالا رفته بود، کاهش یافته و حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد هرچند که نرخ این محصول کماکان هزار تومان بالاتر از نرخ فروش مصوب در تهران است.
کد خبر: ۹۹۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 20 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم که بالا رفته بود اینک کاهش یافته و حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در تهران به فروش می‌رسد هرچند که این نرخ کماکان هزار تومان بالاتر از نرخ فروش مصوب است.

قیمت قبلی مصوب هر کیلوگرم مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان بود که در سال جاری با ۲۱۰۰ تومان افزایش به ۱۵ هزار تومان رسید و این اختیار به استانداران مختلف داده شد که با توجه به شرایط استان خود ۵ درصد به نرخ مصوب بیافزاید یا از آن بکاهد شواهد امر نشان می‌دهد که ضمانت اجرایی نداشته است.

بنابراین گزارش افزایش قیمت مرغ دلایل مختلفی مانند کمبود و افزایش قیمت نهاده‌های دام و طیور، تورم اقتصادی جامعه، کاهش جوجه ریزی، رفتار هیجانی و از طرفی صادرات دارد، اما تنها اقدامی که دولت برای رفع این مشکلات آن هم دیر هنگام انجام داده، اخذ عوارض ۵ هزار تومانی صادرات مرغ از ابتدای مرداد است.

در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۷ هزار تن مرغ صادر شده و بیش از ۱۳ میلیون دلار ارز آوری داشته است.

والیزاده سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت مرغ و نهاده‌ها دامی گفت: وزیر جهاد کشاورزی طرحی برای مدیریت بازار مرغ و نهاده‌های دامی به رئیس‌جمهور تقدیم کرده است؛ این طرح موجب یکپارچه سازی تأمین، توزیع و قیمت‌گذاری در این صنعت و در نهایت تعادل قیمت‌ها می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶
خدایا چقدر ما خوشبختیم خدایا شکرت
آقا مرغ را من تا یک ماه قبل میگرفتم حداکثر 12 تومن الان که میگید ارزون شده میگیریم16.5
به شعور مردم توهین نکنید این حداقل کاری که می تونید بکنید.هرجور که دلشون میخواد می برن بالا بعد با حالت قطره چکانی یکم میارن پائیین و تو بوغ و کرنا میکنند.
گفتنه که حافظه تاریخی نداریم همه چی رو خیلی راحت فراموش میکنیم اما اینقدر دیگه نه
به نظر می رسد مخابره کنندگان این گونه اخبار قصد رسمیت دادن به افزایش قیمت را دارند امید وارم خداوند جزایشان دهد. قیمت مرغ در کرج15/400 تومان است و متأسفانه همین قیمت هم از وسع غالب مردم فراتراست. از هم وطنان می خواهم خرید خود را به حداقل برسانند تا قیمت مرغ به میزان معقول که زیر 10 هزار تومان است برگردد.
این شگرد دیگه کهنه شده مرغ کیلو 10500 تومان بود رسوندن به 20 هزار تومان الان 16500 تومان. بعد تیتر میزنید مرغ ارزان شد؟؟؟
تیتر زردی زدید
خداییش مهرام مدیری راست می گفت ! دلار از 8 بشه 12 شما بیشتر خوشحال میشی یا از 20 بشه 12 ؟
چون ارزون شده پیدا نمی شه معلومه که شما ها نباید از وضعیت تره بار و خرید باخبر نباشید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر