بازدید 4749

پرویز مظلومی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان!

بیش از یک ماه از جدایی سیروس پورموسوی از هدایت تیم جوانان ایران می‌گذرد و هنوز به طور رسمی نام سرمربی آینده این تیم مشخص نشده ... گفته می شد سهراب بختیاری زاده برای این سمت انتخاب شده اما حالا فدراسیون سمت پرویز مظلومی رفته است
کد خبر: ۹۹۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 24 July 2020

به نظر می‌رسد پروژه انتخاب مربی باتجربه و نامدار برای تیم جوانان ایران، حالا به یک اسم آشنا رسیده است؛ پرویز مظلومی. مربی سابق استقلال دیروز به فدراسیون فوتبال آمده بود و مذاکراتی را در این رابطه انجام شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، بیش از یک ماه از جدایی سیروس پورموسوی از هدایت تیم جوانان ایران می‌گذرد و هنوز به طور رسمی نام سرمربی آینده این تیم مشخص نشده است. طی هفته‌های اخیر، اما نام‌های متفاوت و سرشناسی برای هدایت این تیم مطرح شده اند. علیرضا منصوریان، حمید استیلی، امیرحسین پیروانی، امید نمازی، علی دوستی مهر و چند نام دیگر برای سرمربیگری تیم جوانان کاندید بودند. منصوریان و استیلی که خیلی زود این پست را نپذیرفتند با این حال مرتضی محصص بیش از یک هفته پیش گفت که تا دوروز دیگر سرنوشت سرمربی تیم جوانان مشخص خواهد شد.

اما حالا از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد پرویز مظلومی سرمربی سابق تیم استقلال بعد از مذاکراتی که دو روز پیش در فدراسیون فوتبال داشت، به توافقات نهایی برای هدایت تیم جوانان ایران دست پیدا کرده است. تیم جوانان ایران باید در مهرماه در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا شرکت کند، مسابقاتی که به نوعی مقدماتی جام جهانی جوانان هم هست و از این نظر مسابقات مهمی است. ضمن اینکه گویا مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته فنی سرانجام به این نتیجه رسیدند که تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان به عنوان پشتوانه‌های اصلی فوتبال ایران، باید از مربیان باتجربه و حتی سرشناس استفاده کنند.

مظلومی آخرین بار هدایت تیم استقلال را در لیگ پانزدهم به عهده داشت. او که خودش زمانی بازیکن تیم ملی جوانان و امید‌های ایران بوده، در لیگ پانزدهم با استقلال نتوانست به عنوانی دست پیدا کند و وقتی فینال جام حذفی را برابر ذوب آهن از دست داد از این تیم جدا شد و از آن پس در تیم دیگری کار نکرده است.

این مربی ۶۵ ساله کارش را به عنوان مربی با دستیاری منصور پورحیدری در استقلال شروع کرد. بعد از ۹ سال که او در کنار پورحیدری حضور داشت از سال ۸۱ با هدایت صبا به جرگه سرمربیان بپیوندد. در سال ۲۰۰۷ وقتی امیرقلعه نویی سرمربی تیم ملی شد، پرویز مظلومی سرمربی تیم ب ایران شد و توانست با یک تیم جوان مقام قهرمانی در غرب آسیا را به دست بیاورد. او در لیگ هشتم با مس کرمان مقام سوم را به دست آورد و در لیگ دهم و دراولین سال حضورش روی نیمکت تیم محبوبش با استقلال به مقام نایب قهرمانی لیگ رسید. در این سال او، اما کار بزرگ را انجام داد و پرسپولیس را در دو بازی رفت و برگشت برد تا القاب تازه برای او ساخته شود. در ساال ۹۰ دوبار دیگر هم با استقلال در دربی برنده شد تا او مرد تاریخ ساز آبی‌ها در دربی شد هرچند در پایان همین سال شکست سه بردو برابر پرسپولیس در آن بازی که ایمون زاید هت تریک کرد نوار موفقیت‌های او دردربی را پاره کرد.

مظلومی اگر هدایت تیم ملی جوانان را به عهده بگیرد بیست و دومین مربی این تیم از سال ۱۳۴۷ تا امروز خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر