بازدید 58725

هشدار درباره مصرف خودسرانه داروی "فاویپیراویر"

سازمان غذا و دارو ضمن هشدار نسبت به مصرف خودسرانه "داروی فاویپیراویر" اعلام کرد: داروی فاویپیراویر تولید داخلی برای مصرف مراکز درمانی تامین و توزیع شده است؛ دارویی که در بازار آزاد فروش می‌رود، تقلبی و قاچاقی است.
کد خبر: ۹۹۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 18 July 2020


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ دکتر حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف خودسرانه "داروی فاویپیراویر" هشدار داد و گفت: این دارو در پروتکل درمانی بیماران کرونا وجود ندارد و تنها با تشخیص پزشک متخصص در بیمارستان‌‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی تجویز و مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه داروی فاویپیراویر تنها در داروخانه‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی موجود است، عنوان کرد: نمونه‌های موجود این دارو در بازار آزاد خارجی بوده و احتمالا به‌صورت قاچاق و تقلبی وارد و باقیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد و هیچ تضمینی در خصوص کیفیت و اصالت آن وجود ندارد.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: سازمان غذا و دارو، داروهایی که در درمان بیماران کرونا مطرح می‌شود را تهیه می‌‌کند و با نظارت وزارت بهداشت برای بیماران نیازمند در اختیار داروخانه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به استفاده سودجویان از شرایط کنونی و عرضه داروهای غیرمجاز در بازار سیاه، از پزشکان خواست تا در حد امکان از تجویز داروهایی که هنوز وارد پروتکل درمان‌نشده‌اند، خودداری کنند تا از مراجعه خانواده بیماران برای تهیه این داروها از بازار آزاد و گرفتار شدن در چنگال افراد قاچاقچی و سودجو جلوگیری شود.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو داروی فاویپیراویر تولید داخل در کشور به میزان کافی موجود و برای مصرف مراکز درمانی تامین و توزیع شده است، دارویی که در بازار آزاد فروش می‌رود، تقلبی و قاچاق بوده و تاکید می‌شود مردم از تهیه آن جدا خودداری و عوامل متخلف را به مراجع انتظامی و معاونت های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر