بازدید 75477

احتمال کاهش قیمت دلار چقدر است؟

برخی باور دارند، بازارساز قصد دارد از قیمت‌های بالا فروش شدید خود را آغاز کند و برای مدتی نوسان‌گیران را در معرض ضرر قرار دهد.
کد خبر: ۹۹۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 18 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از دنیای اقتصاد، دلار در آخرین روز هفته، یک کانال قیمتی دیگر بالا رفت ولی سکه پشت مرز ۱۱ میلیون تومانی ماند. روز پنج‌شنبه، قیمت دلار ۲۵۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی نیز در ایستگاه آخر هفته، ۲۰۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و روی عدد ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

سکه به واسطه رشد روز پنج‌شنبه توانست بازدهی هفتگی خود را به بالای ۵ درصد برساند، ولی این رشد کمتر از بازدهی دلار بود. اسکناس آمریکایی در هفته گذشته دو کانال ۲۲ و ۲۳ هزار را شکست و ۶/ ۷ درصد افزایش را به ثبت رساند.

اگر روند بازدهی سکه و دلار در سه هفته اخیر را بررسی کنیم، تغییراتی به چشم خواهد آمد که تا حدی تغییر رفتار معامله‌گران را نمایش می‌دهد. در هفته‌ای که گذشت تمایل سکه‌بازان برای خرید نسبت به قبل کاهش پیدا کرده بود و احتیاط بیشتری در معاملات خود می‌کردند، حال آنکه به نظر می‌رسد در بازار دلار تغییر معناداری صورت نگرفته بود، چرا که این ارز بازدهی‌های نزدیک به هم را در سه هفته اخیر ثبت کرده بود. در مقابل، سکه که در هفته‌های دوم و سوم تیرماه رشد بالای ۱۳ و نزدیک ۱۰ درصد را ثبت کرده بود، در هفته گذشته رشد خود را به محدوده ۵ درصدی رساند.

چهار دلیل در بازار عنوان می‌شد که چرا بازدهی سکه امامی کاهش پیدا کرده است؛ عده‌ای عنوان می‌کردند، پس از رشدهای شدید هفته گذشته بازار نیاز به یک اصلاح قیمتی داشت و معامله‌گران از بخشی از خریدهای خود سودگیری می‌کردند. دسته‌ای باور داشتند، بازار به نقطه مقاومتی حساسی رسیده است و همین مساله احتیاط سکه‌بازان را بالا برده بود.

در این میان، شماری نیز به روند طلا در بازارهای جهانی اشاره می‌کردند که در هفته گذشته صعود قوی را از خود نشان نداد و در محدوده هزار و ۸۰۰ دلار عمدتا نوسانات رفت و برگشتی داشت. گروهی نیز معتقد بودند، بازار عدم تعادل خود را به مرور زمان جبران می‌کند و طبیعی می‌دانستند پس از آنکه در هفته‌های گذشته، سکه بیش از دلار رشد کرده بود، کم کم این روند تغییر کند.

اگر دیدگاه دسته آخر درست باشد، می‌توان انتظار رشد بیشتر دلار در مقایسه با سکه را در هفته جاری داشت. این در حالی است که دسته اول که اصلاح قیمتی را عامل کاهش رشد سکه می‌دانستند، معتقدند این فلز گرانبها با خروج از احتیاط، بار دیگر طلایه‌دار بازار ارز و طلا خواهد شد. در مقابل گروه‌های افزایشی، البته نگاه‌های کاهشی نیز در بازار وجود دارد. مهم‌ترین نگاه کاهشی را دسته‌ای از معامله‌گران فنی دارند که معتقدند سکه و دلار به قله‌های قیمتی مهمی رسیده‌اند و در صورت فشار عرضه بازارساز با نزول قیمت مواجه خواهند شد. از نگاه آنها، در هفته گذشته بازدهی سکه به شکل قابل‌توجهی نسبت به قبل کاهش پیدا کرد و همین مساله را سیگنالی از افت تقاضا و احتمال افت قیمت در هفته جاری می‌دانستند.

در مورد قیمت دلار نیز آنها باور دارند، بازارساز قصد دارد از قیمت‌های بالا فروش شدید خود را آغاز کند و برای مدتی نوسان‌گیران را در معرض ضرر قرار دهد که توان آنها را برای نوسان‌گیری کاهش دهد. در صورتی که قیمت در انواع بازارها تا حدی کاهشی شود، احتمال آن وجود دارد که طرح‌های بانک مرکزی برای جذب ریال نیز موفقیت بیشتری را کسب کنند. در واقع وقتی افراد احساس کنند کسب سود در بازارهای موازی پرریسک واقعا خطر زیادی دارد، بار دیگر به سود امن بانک‌ها بازخواهند گشت که دوباره توسط سیاست‌گذار تا حدی بالا رفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۹
اگر احتمال کاهش دلار هست چرا بردند بالا؟!!
پس معلومه دلال اصلی خود بانک مرکزیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
شک داری؟؟؟؟ اگر شک داری که معلومه تو جو جامعه نیسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
اینقدر بردن بالا تا بانک مرکزی بتونه لی ریال جمع کنه حالا یهو دلار رو 40 درصد میاره پایین باز همه رو از مردم ارزون میخره و این یعنی کسب درامد از جیب مردم
امریکا هم برای گریز از رکود اقتصادی اندکی ارزش دلار را کاهش خواهد داد.
بنشینید حساب کنید که با وادار کردن مردم به خرید دلار چقدر به امریکایی ها سود رساندید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
واقعا حرفت بر چه اساس بود مرد حسابی آمریکا مگر دلار میفروشد دلار یک اعتبار هست فقط با کالا میشه دلار به دست آورد نه با ریال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
چیزی از اقتصاد نمی دانی. برو مطالعه کن
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
بعد از ۱۹۴۸ یک انس طلا معادل ۳۶ دلار بود تا اینکه امریکا درسال ۱۹۷۱ پشتوانه طلا را از دلار حذف کرد! یعنی پنجاه سال است که صددلاری را به قیمت ۶ سنت چاپ کرده و اقتصاد جهان را به استثمار کشیده است!
جهت ایضاح ذهن شریف شما بایستی عرض کنم الان یک انس طلا معادل ۱۸۰۰ دلار است! و تا ۵۰۰۰ دلار هم طلا افزایش قیمت خواهد داشت! یعنی ارزش دلار پایین خواهد آمد.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
دیگه اینو جایی نگو معلومه چی میگی رفیق.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
در جواب 10:39
مرد حسابی شما هستی که نمی. دونی پول دلار مال آمریکاییه و بالاو پایین و... اش دست اونه
جوابش ساده است اگر دولت بخواهد و شما بروید ببینید پشت پرده به چه دلیل گران کرده
ولی فکر کنم اخرش بیاید زیر 18 هزار تومان البته باید دید سیاست دولت چیست چون این نرخ ها هیچ کدام واقعی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
الان تو چی گفتی؟ فکر کنم یعنی چی؟
خدا لعنت کنه کسانی که با ارزش،پول ملی بازی میکنند من تعجب میکنم چرا دولت از این کار همایت میکند
این سلطانی که دلار رو بالا میبره فقط دولت است. اگر قرار است با اعدام سلطان مشکل حل شود. سلطان اصلی را اعدام کنید نه چند تا بدبخت که از ترس آب شدن سرمایه اشون سکه و دلار می‌خرند.
این مشکلات همه ناشی از اینه که ما کاری که بلد نیستیم رو با کلک و نیرنگ بدست میگیریم. برای مال اندوزی و قدرت طلبی، میلیون‌ها نفر رو نابود میکنیم.
قطعا برخلاف نظر شما، حساب و کتابی هست و این دنیا به صاحب نیست. روز مکافات نزدیک است و همه ما نزد پروردگار به دونه دونه عملکردمان پاسخگو. آنجا دروغ و نیرنگ کاربردی ندارد.
بستگی داره جیب آقایون و هزینه های آقازاده ها در فرنگ تامین شده باشد یا نه
احتمالش صفره

دلار تا 50 تومن جا داره

اقتصاد دانها میتوانند اقتصاد را پیشبینی و تحلیل کنند اما اگر اقتصادی وجود نداشته باشد آنها هم بی ارزش هستند به حرفشان گوش نکنید بدبخت میشوید
دولت قیمت دلار رو می‌کنه ۱۸تومان و با این کار یه ضرر حسابی ب
ه همه میزنه یادتون باشه کی گفتم
یعنی حیف ناسزا برای این مدیران و مسولین
کی در نهایت تاوان این افسارگریختگی می ده مردم مردم مردم دین مردم ابرو مردم زندگی مردم همه را به باد دادید خدا ازتون نگزره
برای فشار به مجلسو مانور قدرت دلار را گران کرده تا با بحران سازی یکسال اخیر را پشت سر بگذارد بدون آنکه مجلس بتواند فشار ورد کند
شنبه ۲۸ تیر ساعت ۱۱:۳۳
دلار ( اسکناس) ۲۴۸۰۰
دلار (حواله) ۲۵۲۰۰
سکه ۱۱۲۰۰۰۰۰
قیمتها نه روزانه بلکه ساعتی درحال افزایش هستند هیچکس ککش هم نمیگزد !
علی برکت الله !!!
دوران اثربخشی القای روانی برای کاهش قیمتها خیلی وقته سپری شده
تا در كشور ما دريايي از سفته باز دلال وسودجو وجود داره ومردم كار بدون زحمت را ترجيح مي دهند كاري درست نميشه
اگه مردم نخرن بانک مرکزی هم ورشکست میشه.چه برسه بازار و دلالان.
همه چیز دست خودشونه، تحریم و همه اینا بهونست، اینجا منافع رو اقلیت تعیین میکنن که اکثریت باید عذاب رو متحمل بشن.
مدیری تو اون سریال بود میگفت 4تومن بشه 10 هزار تومن بهتره یا 18هزار تومن بشه 10 هزار تومن.این سیاست که نه بچه بازیها به جایی نمیرسه بترسید از روزی که مردم دیگه چیزی براشون مهم نباشه اب از سر مردم گذشته
متاسفانه سیاست های مالی وبانکی در کشور ما یک خرص شدید برای خرید دلار کاغذی بوجود اورده است یعنی به عبارت دیگر امروز دلار نقش کارکردی در ایران ندارد و خودش شده یک کالا ؟ مثل طلا و مسکن و مواد اولیه؟ تازمانی که این شانتاژ و عادت بد رد جامعه ما وجود دارد ؟ هیچ راهی وجود ندارد ؟ در حال حاضر اگر بانک مرکزی روزانه 100 میلیون دلار ارز به بازار تزریق کند باز هم قیمت دلار کاهش پیدا نمی کند ؟ چون بخش مهمی از این دلار ها از کشور خارج وبجای ان کالای قاچاق وارد میشود ؟ یا اینکه این دلارها بصورت فیزیکی خریداری می شود و انبار می شود ؟اگردر ژاپن یا امریکا ویا اروپا هم مردم تصمیم بگیرند که اعتبارات بانکی ونقدینگی مجود خودشان در بانک ها را به ارز خارجی یا طلا تبدیل کنند ؟ مطمئنا آن کشورها هم به مشکل خواهند خودرد ؟ما بیش از 30 سال است که این راه اشتباه را داریم می رویم اما همچنان به ان معتاد هستیم ؟
چیزی که گرون شد ارزون نمیشه
مشکلات اقتصادی ما بخش مهمی از آن مالیات نگرفتن از اقشار پر دآمد(بازیکننان ودستدنکاران فوتبال،پزشکان عمومی و خصوصی، خوانندگان که بابت هر بیلطی پانصد هزار تومان دریافت میکنند)است و بخش دیگر آن مالیات نگرفتن از دلار و سکه و مسکن های اضافه است که با آن زندگی نمی کنند و با آن دلار تجارت خارجی یا سفر خارجی نمی کنند اگر این مسائل را انجام دهند وضعیت اقتصادی کشور مطلوب می شود.
بسمه تعالی
تا آخر سال ۵۰ هزار تومان دلارهای کره بهانه است.
دلار حداکثر 7000 تومان میشود
عملأ میشود گفت ، یا دولت دیگر اوچنان ارزی در چنته ندارد ، که قادر به کنترل بازار ارز باشد، یا خودش بازار را رها کرده که کسری را جبران کند ، ویا اینکه راستی ،راستی کاراییش را از دست داده ، و نمیدانم چرا اینهمه که میگویند بازار تحت کنترله ولی برعکسه به هر صورت ، این ارزه که بدون ترمز داره، به پیش می تازه و سختی تأثیر آنرا نه آقایان وزیر وزرا ، وآقای رئیس جمهور،ومجلسی بلکه این مردوم ، به خصوص اقشار کم درآمد جامعه و کارمندان وکارگران و باز نشستهای کشور هستند، که دارند با گوشت وپوست تن خودشان حس میکنند، پس آقایان از وعده و حرفهای دلخوشکنکی. دست بردارید ، و چاره کار کنید
قیمت دلار زیر بیست تومان میرسد
بزبان مرگ برامریکا میگوییم ولی بااین حساب زحمت همه ایرانی ها به جیب امریکا میرود
مرگ برامریکای جنایت کار ولی کاش مردم دوردلا ر خطمیکشیدندالبته دولتمردان
احتمال کاهش دلار چقدر است؟
اندازه احتمال افتادن یک شهاب سنگ بر قله ورست
دلار بدون شک پایین میاد فعلا دولت تا تونست گرون فروخت حالا برای خرید ارزان مطمعنا قیمت راپایین میاره.دلال بزرگ بازار دولته
جوری تحلیل نوشتن که دلالان دلار و سکه فقط دنبال رشد قیمت و گرون شدهن دلار و سکه هستن و فقط فکر جیب خودشون ولی انگار نمی دونن وقتی دلار و سکه گرون میشه روز به روز همه با هم بدبختر میشیم حالا دلت رو به دلار و سکه هات خوش کن در اصل داری هر روز بدبختتر میشی. حالا دنبال رشد قیمت دلار و سکه باش. شدیم یه مشت ملت دلال (دلال تازه خوبشه بقیه رو نگفتم دزد و اختلاسگر و . . .
دلار بالا میره مردم بیچاره قدرت خرید مواد غذایی انها پایین میاد دلار بازان سود میبرند مردم چه گناهی دارند
من اطمینان دارم که پایین می آید... و چرا میرین برای سرمایه گذاری دلار؟! آخه بازارهای دیگری هم هستند که می شود سرمایه گذاری کرد و حتی بیشتر از آن سود برد... هر چی جز دلار!
وقتی کسری بودجه دولت برطرف شد دلار نصف میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار