بازدید 9003

جنبش النجباء: آمریکا راهی جز خروج از عراق ندارد

معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق تاکید کرد که آمریکایی‌ها راهی جز خروج از عراق ندارند.
کد خبر: ۹۹۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹ 17 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نصر الشمری معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند معادلات در عراق را تغییر دهد.

وی افزود: آمریکایی‌ها گزینه دیگری به جز عقب نشینی از عراق یا باقی ماندن و تحمل خسارت نیروهایشان ندارند.

الشمری گفت: ما عملیات علیه آمریکایی‌ها را تبریک می‌گوییم و مقاومت روش‌های مناسبی برای وادار کردن آن‌ها جهت ترک عراق ابداع می‌کند.

وی تاکید کرد: نیرو‌های آمریکایی در عراق، نیرو‌های اشغالگر هستند و هدف قرار گرفتن آن‌ها توسط مقاومت روی به روز افزایش خواهد یافت.

الشمری گفت: عملیات مقاومت سری است و نیرو‌های مقاومت تصمیم واحدی برای مقابله با نیرو‌های آمریکایی دارند.

وی افزود: دولت مرجع اجرایی و نه قانونگذاری است و نه دولت و نه هیچ طرفی نمی‌تواند مانع مقاومت در هدف قرار دادن آمریکایی‌ها باشد.

معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق گفت: ایران دوست همه نیرو‌های مقاومت است، اما مسئول اصلی مقابله با لجاجت و عنادورزی آمریکا در عراق خود عراقی‌ها هستند.

وی تصریح کرد: آمریکا کمکی به عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش نکرده است؛ به این بهانه که این امر موضوعی داخلی است و حمله‌ای خارجی به شمار نمی‌رود.

الشمری گفت: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌خواهند نیرو‌های خود را در مناطقی مستقر کنند که در توهم خود فکر می‌کنند مقاومت آن‌ها را در آنجا هدف قرار نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های ترکیه به خاک عراق یورش بردند و مواضعی در عراق را گلوله باران کردند، اما هیچ گونه اقدامی از طرف آمریکا برای مقابله با آن مشاهده نکردیم.

معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق گفت: نخست وزیر یا دولت اختیار آوردن نیرو‌های خارجی به عراق بویژه بعد از مصوبه پارلمان را ندارند.

وی افزود: امیدواریم که اقدامات الکاظمی و دولت او در راستای مصلحت عراق باشد و تاکید می‌کنیم که آینده عراق در گرو آزادی است.

الشمری تاکید کرد: آمریکایی‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند و مقاومت تنها سلاحی است که قادر است تا آن‌ها را از عراق اخراج کند.

وی گفت: مقاومت فضا را برای گفتگو به منظور اجرای مصوبه پارلمان درخصوص خروج نیرو‌های آمریکایی باز کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی