بازدید 18643
پیمانه اقتصادی

قانونی برای خرید و فروش مسکن نداریم/ افزایش نرخ سود بانکی نقدینگی را به بانک‌ها نمی‌برد/ افزایش ۹۰۰ تومانی قیمت دلار برای رسیدن به کانال ۲۳/ سکه ۱۱ میلیونی خریدار دارد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ۳۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت بدون خلق نقدینگی جدید تأمین شد، کمیسیون اقتصادی طرح مالیات بر عایدی سرمایه را سریعتر به صحن ارسال کند، نرخ طلا در بازار جهانی، جهش ۲۰۲ درصدی سهام بزرگترین سازنده تراشه کامپیوتری چین، اسمیک، گازپروم روسیه اعلام ضرر کرد و افزایش صادارت ایران به امارات را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 17 July 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ۳۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت بدون خلق نقدینگی جدید تأمین شد، کمیسیون اقتصادی طرح مالیات بر عایدی سرمایه را سریعتر به صحن ارسال کند، نرخ طلا در بازار جهانی، جهش ۲۰۲ درصدی سهام بزرگترین سازنده تراشه کامپیوتری چین، اسمیک، گازپروم روسیه اعلام ضرر کرد و افزایش صادارت ایران به امارات را در بر دارد.

۳۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت بدون خلق نقدینگی جدید تأمین شد

بانک مرکزی اعلام کرد، در راستای دستیابی به هدف تورمی اعلامی و در چارچوب سیاستگذاری جدید پولی، بانک مرکزی تلاش می‌کند با مدیریت نقدینگی در جامعه و هدایت آن به سمت متقاضیان بخش واقعی همچون دولت، ضمن تأمین نیاز آنها از رشد کنترل نشده نقدینگی جلوگیری کند. بر همین اساس این بانک در چارچوب اجرای عملیات بازار باز که در آن اعطای تسهیلات به بانک‌ها منوط به اخذ وثیقه است، به دولت کمک کرده تا کسری بودجه خود را از طریق انتشار اوراق بدهی و فروش آنها به بانک‌ها و نهادهای مالی غیر بانکی تأمین کند.

در این روش که «حراج اوراق بدهی دولت» نام دارد، دولت از منابع موجود در بازار پول تأمین مالی و از مراجعه به بانک مرکزی و دریافت پول پر قدرت خودداری می‌کند. در این چارچوب تاکنون هفت مرحله اوراق بدهی دولت حراج شده و حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت از این محل تأمین شده بدون آنکه نقدینگی جدیدی خلق شود. برنامه تأمین مالی کسری بودجه دولت از طرق حراج هر هفته توسط بانک مرکزی برگزار و اوراق دولت به بانک‌ها و نهادهای مالی غیر بانکی فروخته می‌شود. در این سازوکار بانک مرکزی حراج را برگزار کرده، دولت برنده حراج را مشخص، معامله در بازار سرمایه انجام و در نهایت وجه حراج به حساب خزانه واریز می‌شود.

قانونی برای خرید و فروش مسکن نداریم

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ پنجشنبه شب شبکه یک سیما: در سراسر کشور افرادی به عنوان دلال و سوداگر موجب بحران در مسکن و زمین شده اند که با قیمت سازی غیر واقعی در فضای حقیقی و مجازی موجب این گرانی هستند. لازم است همانطور که دستگاه قضا با جدیت به موضوع ورود پیدا کرده است، این حرکت استمرار داشته باشد و با واسطه گران برخورد شود. بنگاه‌های املاک زیادی در کشور وجود دارند که کارشان را به درستی انجام می‌دهند، اما مشاوران املاکی هم هستند که انصاف را رعایت نمی‌کنند و خلاف قانون عمل می‌کنند. رضایی کوچی تصریح کرد: تعداد زیادی از مشاوران املاک کشور فاقد مجوز قانونی هستند و بر اساس گزارش ها، دلالان در برخی از بنگاه‌های این مشاوران فعال هستند که لازم است مجامع امور صنفی و وزارت صمت بر فعالیت آن‌ها نظارت کند. وی درباره ورود دستگاه‌های قضائی به موضوع مسکن نیز گفت: باید در هر قرارداد خرید و فروش در سامانه رهگیری ثبت نام شود که متأسفانه این سامانه فعال نیست و دستگاه‌های نظارتی، امکان رصد قیمت‌های خرید و فروش را ندارند. ستاد ملی کرونا برای اجاره بها مبنایی را قرار داد که بر اساس آن تهران ۲۵ درصد، کلانشهرها ۲۰ درصد و شهرهای دیگر ۱۵ درصد که هر قرارداد اجاره‌ای که بیشتر از این ثبت شود، باید با دستگاه‌های نظارتی برخورد کنند و در حال حاضر این قانون را برای خرید و فروش واحد مسکونی نداریم و مبنایی برای قیمت گذاری وجود ندارد.

کمیسیون اقتصادی طرح مالیات بر عایدی سرمایه را سریع تر به صحن ارسال کند

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در ارتباط با مهمترین طرح‌های در دست بررسی مجلس گفت: مجلس یازدهم دوازده طرح اولویت‌دار را در دست بررسی دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن است که کمیسیون اقتصادی مجلس آن را تهیه کرده و قرار است به صحن علنی مجلس ارسال کند. این نماینده مجلس در ارتباط با تاثیر اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن، اظهار داشت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن قطعا در کاهش قیمت این کالای مصرفی تاثیرگذار است. از کمیسیون اقتصادی مجلس درخواست داریم طرح مذکور را سریع‌تر به صحن علنی مجلس ارسال کند. مجلس یازدهم به دنبال رفاه و آسایش مردم است. /فارس

افزایش نرخ سود بانکی نقدینگی را به بانک‌ها نمی‌برد

محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی: آنچه مصوبه جدید درباره نرخ‌ سپرده‌های بانکی نشان می‌دهد همان مصوبه قبلی شورای پول و اعتبار است که حداکثر نرخ سود سپرده‌ها ۱۸ درصد بود اما اکنون سپرده‌ها را به مدت‌ زمان‌های کوتاه‌تری چون سه و شش ماهه تقسیم کرده‌اند. وی با بیان اینکه هدف این تصویب، افزایش نرخ سود برای جمع‌آوری نقدینگی سرگردان در بازارهاست، گفت: با توجه به نرخ تورمی که اکنون در اقتصاد کشور موجود است، این افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی در کنترل یا کاهش نقدینگی بی‌تاثیر نیست؛ اما نمی‌توان تاثیر چشم‌گیری در این زمینه پیش‌بینی کرد، زیرا این مصوبه تغییری با گذشته نکرده و همان ۱۸ درصد سود است، ولی سود سپرده دو ساله هم در نظر گرفته‌اند که در گذشته بانک‌ها نمی‌توانستند بیش از یک سال سپرده صادر کنند.  

در ادامه جمشیدی با بیان اینکه با وجود تورم نمی‌توان پیش‌بینی از افزایش جذب نقدینگی توسط بانک‌ها کرد، اظهار نمود: نرخ تورم موجب می‌شود میزان زیادی نقدینگی سرگردان در بازارها داشته باشیم و تا زمانی که مشکل تورم حل نشود، افزایش سود سپرده‌های بانکی نمی‌تواند در هدایت نقدینگی‌های سرگردان به بانک‌ها تاثیرگذار باشد. به گفته وی، بیشتر از این میزان هم نمی‌توان نرخ سود سپرده‌ها را افزایش داد، زیرا بر میزان سپرده‌های بانکی تاثیر منفی می‌گذارد. در این مصوبه نرخ سود سپرده با سررسید دو ساله ۱۸ درصد تعیین شده، در حالی که نرخ تسهیلات هم ۱۸ درصد است که در این شرایط، سود سپرده را ماه به ماه می‌پردازیم و سود تسهیلات را بانک‌ها شش ماه تا یک سال بعد دریافت می‌کنیم و این سود برای بانک‌ها زیان‌آور است. /ایسنا

افزایش ۹۰۰ تومانی قیمت دلار برای رسیدن به کانال ۲۳

در معاملات روز پنجشنبه بیست و ششم تیرماه ۹۹ بازار ارز، همانند روز‌های اخیر، شاهد رشد شاخص ارزی بودیم؛ از یک سو در بازار آزاد، نرخ دلار روند صعودی دارد و از سوی دیگر، بازارساز با افزایش نرخ خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، به دنبال کاهش فاصله با نرخ حاشیه بازار است. بر اساس آخرین نرخ‌های بازار دیروز، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۲۳۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۳۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته ‌شد که نسبت به روز چهارشنبه، ۱۵۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد. همچنین نرخ دلار نسبت به یک هفته قبل، ۹۰۰ تومان گران‌تر شده است. هر یورو نیز در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ ۲۴۶۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل با رشد ۱۵۰ تومانی نسبت به روز چهارشنبه، به قیمت ۲۵۴۰۰ تومان رسید.

سکه ۱۱ میلیونی خریدار دارد؟

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با اشاره به افزایش قیمت دلار در بازار آزاد از ۲۳۵۰۰ تومان در شروع هفته به رقم ۲۴۱۰۰ تومان در پایان هفته، اظهار داشت: قیمت طلا و سکه در طول هفته‌ای که گذشت به دلیل رشد نرخ ارز، با افزایش همراه بود. در این میان، رفته رفته شاهد کاهش تقاضا در بازار هستیم و این عامل، باعث کاهش حباب سکه شده است. وی در خصوص چرایی کاهش تقاضا در بازار گفت: روند قیمت‌ها برای خریدار و فروشنده، به نقطه اشباع رسیده است و آن دسته از خریداران که قصد خرید سکه و طلا داشتند، تا قبل از این قیمت ها، خرید کردند و از روز گذشته، شاهد کاهش نسبی تقاضا در بازار هستیم و در نتیجه حباب سکه امامی از یک میلیون و ۵۰ هزار تومان در اولین روز هفته به سطح ۸۰۰ تومان در بازار امروز رسیده است.

به گفته این فعال بازار طلا و سکه؛ در پایان هفته، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به شروع هفته، ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت دارد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادای طرح جدید (سکه امامی) برای اولین بار در تاریخ بازار، به ۱۱ میلیون تومان رسید که نسبت به ابتدای هفته، ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر شده است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز شنبه، ۲۵۰ هزار تومان گران‌تر شده است. هر ربع سکه بهار آزادی در معاملات امروز، ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به اول هفته، ۱۸۰ هزار تومان رشد داشته است. هر سکه یک گرمی نیز به رقم یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیدکه نسبت به ابتدای هفته، ۱۵۰ هزار تومان گران‌تر شده است. هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۴ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان قیمت گذاری شد که نسبت به  اول هفته، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

نرخ طلا در بازار جهانی

طلا پس از این که روز پنجشنبه در پایین ترین قیمت یک هفته اخیر بسته شد، در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانی های پیرامون افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تنش های آمریکا و چین ثابت بود و پایین مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۷۹۷ دلار و ۹۶ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۹۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۱۳ دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، در ۱۸۰۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا اظهار کرد طلا از افزایش ابهامات ژئوپلیتیکی در آمریکا و جهان و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا حمایت یافته اما دلار قویتر رشد قیمت طلا را محدود کرده است.

جهش ۲۰۲ درصدی سهام بزرگ ترین سازنده تراشه کامپیوتری چین، اسمیک

بزرگترین سازنده تراشه کامپیوتری چین، اسمیک، در اولین عرضه عمومی سهام خود در بورس شانگهای، شاهد جهش ۲۰۲ درصدی ارزش آن بود. این فروش سهام لحظه بزرگی برای این شرکت و همچنین تحقق جاه‌طلبی چین برای توسعه صنعت نیمه‌رسانای داخلی بود؛ حرکتی که با جنگ تجاری آمریکا و چین شتاب بیشتری به خود گرفته است. اسمیک ۱,۶۸۵,۶۲۰,۰۰۰ سهم خود را به ارزش هر سهم ۲۷.۴۶ یوآن ارائه کرد و توانست ۴۶.۲۸ میلیارد یوآن (۶.۶۲ میلیارد دلار) پول جمع‌آوری کند. این بیش از دو برابر سطح هدف اولیه این شرکت بود و در حالی اتفاق افتاد که ارزش سهام این شرکت در بورس هنگ‌کنگ به علت هیجان قبل از فروش سهام در بورس شانگهای با جهش فوق‌العاده‌ای روبرو شده بود. این فروش سهام بزرگترین فروش سهام در چین در یک دهه اخیر بود. پیش از این، بانک کشاورزی چین با فروش دوگانه سهام خود در بورس شانگهای و هنگ‌کنگ هم زمان در سال ۲۰۱۰ بیش از ۲۲ میلیارد دلار در روز اول ارائه پول جمع آوری کرده بود. پس از عرضه اولیه قیمت سهام در هر سهم ۹۵ یوآن باز شد که این یک جهش ۲۴۵ درصدی بود. اندکی بعد جهش سهام این شرکت در ۲۰۲ درصد تثبیت شد.

گاز پروم روسیه اعلام ضرر کرد

پس از اینکه غول انرژی روسی، گازپروم، اولین ضرر سه ماهه خود در ۵ سال اخیر را اعلام کرد، ارزش سهام این شرکت سقوط کرد. پاندمی ویروس کرونا منجر به کاهش تقاضای گاز طبیعی و افت ارزش روبل روسیه شده است. گازپروم اعلام کرد که در ۳ ماهه اول امسال ۱۱۶ میلیارد روبل (معادل ۱.۶۴ میلیارد دلار) ضرر کرده است که این سقوط شدیدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. این شرکت در آن دوره ۵۳۶ میلیارد روبل (معادل ۷.۵ میلیارد دلار) سود کرده بود. آخرین باری که گازپروم ضرر کرده بود به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد که این ضرر به ۲ میلیارد روبل محدود می‌شد. این غول انرژی در بیانیه خود اعلام کرد که این سقوط بیشتر روی کاغذ اتفاق افتاده است، چراکه ارزش روبل در ماه مارس با شدت گرفتن کرونا در روسیه، سقوط سنگینی را تجربه کرد. فامیل صدیق، نایب رئیس گازپروم گفت: شرایط به شدت نامساعد بازارهای انرژی در جهان هم بر عملکرد این شرکت تأثیر منفی داشته است. /مهر

صادارت ایران به امارات ۸ درصد افزایش یافت

فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، از افزایش صادرات به امارات طی سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ خبر داد و افزود: صادرات ایران به کشور امارات در سه ماهه ابتدایی سال جاری با حدود ۸ درصد افزایش از حدود ۹۰۰ میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل، به حدود یک میلیارد دلار رسید. وی افزود: بررسی آمارها نشان می‌دهد در دوره مذکور از نظر وزنی نیز صادرات به کشور امارات حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و از حدود ۲ میلیون چهار صد هزار تن به ۳ میلیون و چهار صد هزار تن رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
این آقای جمشیدی مثل اینکه نمی داند نرخ سود بانکی تابع نرخ تورم است و عرضه و تقاضاست که این نرخ را تعیین می کند . چرا وضع بازار طلا و ارز به این فلاکت افتاده همه آن بخاطر کاهش نرخ سود بانکی توسط کارشناسان اقتصادی بانک مرکز ی بصورت دستوری است آزموده را دوبار آزمودن خطاست برادر جان .....
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
تازمانی که در کشورتولیدرونق نداشته باشد وتولیدکننده حمایت و فعال نباشدنقدبنگی در کشور جمع نخواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
کلا هیشکی سر جای خودش نیست
قانون کجا بود شیر تو شیره
درسته که ارزش پول ملی بشدت افت کرده اما باید انصاف داشته باشیم و ببینیم که در مقابل این کاهش و افت شدید پول ملی شاهد افزایش بیسابقه گرانی ها و جهش قیمتها هستیم

به همین دلیل از همه مسئولان خدوم تشکر میکنیم....!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
باش تا اموراتت بگذره.
راهکار ایران همکاری و صادرات به کشور های منطقه است مخصوصا صادرات برق و گاز و محصولات کشاورزی که درآمد زایی خوبی برای ایران خواند داشت
قیمت گذاری زوری باعث فرار سرمایه از بخش مسکن و حتی از کشور و بدتر شدن اوضاع میشود
سكه يك ميلياردي هم خريدار خواهد داشت و مردم برايش صف مي بندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
تا زمانی که قیمت سکه هر روز در حال افزایش است مشتری خواهد بود یک میلیارد می خرد و 20 روز بعد یک میلیارد و صد می فروشد
سود سپرده ها نسبت به یک سال پیش نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش هم پیدا کرده که به تضعیف ارزش ریال کمک کرده است
وقتی آمار صادرات به امارات را بن تناژ اعلام میکنند و نه به ریال یا درهم ، تنم میلرزد !!
با دستکاری و بصورت غیرواقعی بورس را افزایش دادند که این افزایش هیچ کمکی به اقتصاد نمیکند بلکه باعث تلاطم دیگر بازارها و بی ارزش شدن ریال شده است و رشد غیر واقعی بورس این پیام را هم به دشمنان داده که با توجه به رشد بورس فشار حداکثری کافی نیست و این فشار باید افزایش یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
تورم ونزوئلا از ما بالاتر و رشد شاخص آن نیز بیشتره پس رشد بورس واقعیست.
درشرایطی که بعضی بازارها رشدهای بیش از 200 و 300 درصدی در سال دارند و تورم رسمی 40% وجود دارد اوردن نقدینگی به بانکها و افزایش ارزش ریال با سپرده سود سالیانه 16 درصد به طنز شباهت دارد
کدام افزایش نرخ سود؟ 10 درصد و 12 و 14 که سرجایشان هستند می مونه یکساله که 20 درصد بود ولی حالا دو ساله را کردند 18درصد یعنی یکسال از انور خورده اند و 2 درصد از اینورش.....
حرفهای زیادی دررابطه با افزایش نقدینگی زده میشود ولی واقعیت این است افزایش نقدینگی بی وقفه ادامه دارد
قیمت سکه و بصورت کلی طلا تابع قیمت دلار و قیمت یک اونس طلای جهانی است و مشتری داشتن یا نداشتن برخلاف کالاهای دیگر تاثیر چندانی روی قیمت آن ندارد زیرا قیمت طلا برای جلوگیری از ورود و یا خروج طلا به کشور همواره براساس قیمت جهانی تعیین میشود
عامل اصلی گرانی های کاذب افسار گسیخته فضائی قیمت مسکن املاکی ها هستند و انگشت شمار از این صنف پیدا میشود که رعایت انصاف را داشته باشند. اینها از یکطرف قیمت مسکن را توهمی بالا می برند و از طرف دیگر اشک تمساح برای خریداران می ریزند! اینها از طرف فروشنده قیمت سرسام آور می دهند بعد ادعا می کنند فروشنده این قیمتها را می دهد و وقتی خریدار می خواهند با فروشنده معامله کند از کاهش قیمت جلوگیری می کنند! و انتظار دارند حق کمیسیون هم که نیم درصد است از طرفین بگیرند و حتی بسیاری از این راضی به به آنهم نمیش وند و مبلغ خیلی بیشتری را مطالبه می کنند! اصلاً نباید به املاکی ها ریالی پرداخت گردد! در سایت های مختلف مانند دیوار و شیپور هم تماماً اینها حضور دارند و حتی فایلهای شخصی هم بیش از 99% مربوط به املاکی ها است! املاکی ها خود را اختیاردار خرید و فروشنده می دانند و توقع دارند هرچه گفتند خریدار و فروشنده دربست آنها را بپذیرند!
تنها راه واقعی شدن مسکن تهیه شناسنامه مسکن است که در آن مصالح و لوازم بکار رفته قید و با یک سود عادلانه قیمت قطعی آن مشخص شود و قدمت ملک هم در قیمت لحاظ شود و مازاد فروش ملک با قیمتهای بالاتر از واقعی باید بعنوان مالیات اخذ گردد و املاکی ها باید جمع آوردی گردند و یا مراکز ارائه مسکن بدون دخالت املاکی ها ایجاد و دست آنها از خرید و فروش کوتاه گردد.
اصلا لازم نیست کارشناس باشی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!معلومه این شندرغاز باعث جذب غول نقدینگی نمیشه و فقط هزینه بانکها را افزایش میدهد ...
بیش از 1000 شغل وابسته به ساخت مسکن هستند فراری دادن سرمایه ها از بخش مسکن وضعیت اشتغال را خرابتر میکند
بورس دیگه کارش تمومه و. ریزش اغاز خواهد شد تا 500000 واحد
اگر بورس، مانع ابرتورم بود، ونزوئلا الان این وضع رو نداشت. در ضمن کل نقدینگی که ادعا می کنند در 6 ماه گذشته، از طرف مردم وارد بورس شده، حدود 80 هزار میلیارد بوده (البته اول می گفتند 50 هزار میلیارد) که کمتر از ارزش معاملات یک هفته بورس هستش. یعنی بقیه سرمایه مربوط به دولت، جامعه 4 درصدی و پولشویی عظیم در بورس هستش. به هر حال شرایط کنونی بورس، مانند مثال سنگی است که داخل چاه انداخته اند. نباید باعث سقوط بورس شد، ولی باید سقف رشد ارزش سهام معادل حداکثر 1 درصد روزانه و 5 درصد در ماه شود، تا هم بورس سقوط نکند و هم رشد معقول و مناسبی داشته باشد تا سرمایه ها از بورس خارج نشوند و باید فکری برای معاملات دلار و مسکن و ماشین شود تا از دست دلالها خارج شوند.
قدرت خرید یک کارگر به نرخ 24 تومانی دلار رسیده به 100 دلار در ماه، شرم آوره
با سود های وحشتناک سود در بازار سکه و ارز راه افتاده اند و خرید های چند صد میلیونی می کنند!
جلوی این بازی گلد کوئیستی را بگیرید تا بازار ها کمی نفس بکشد.!
اگرقرارباشدقانونی برای خریدوفروش مسکن وضع شودبایدقوانین مشابهی برای خریدوفروش اتومبیل ونیزمایحتاج زندگی چون یخچال واجاق گاز وغیره ونیزقوانینی برای خریدوفروش مصالح ساختمانی وضع گرددولی سئوالی که ذهن همه رامشغول کرده آنستکه سیستم اقتصادماچه بایدباشدشبیه کشورهای کمونیستی سابق ویاسرمایه داری ویااسلامی ومحترم بودن مالکیت خصوصی مهم اینستکه برای سرمایه گذاری تکلیف مشخص شودوگرنه هرروزه نبایدیک نماینده محترم مجلس چیزی بگویدفردادیگری خلاف آن که این بلاتکلیفی باعث عدم رونق کسب وکارمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
هرچه هر وقت مصلحت باشد همان خواهد شد .پس تکلیف مشخصه.
متاسفم برای مسوولین بانک مرکزی که فکر می کنند با تورم ۸۷ دزصدی مردم دلخوش به سود ۱۳ درصدی باشند حداقل سود ۶ ماهه باید ۳۰ دزصد بشه تا شاید بانکها از ورشکستگی نجات پیدا کنند ؟؟ با این اوصاع ۹۰ درصد بانکها ورشککسته هستند که به وسیله بورس تنفس مصنوعی میکنند
سال قبل به دلیل عدم رشد تورم 15 درصد اجاره بهای منزل مسکونی فرزندم که دانشجوست و دوره post.doct را در سوییس میگذراند و ساکن برن است را به وی عودت دادند. آنجا چگونه است که حتی پول پرداخت را عودت میدهند؟ و اینجا ما هر روز 20 تا 30 درصد به آن اضافه میکنیم؟ البته یکی از دلایل آن وجود دلالانی است که بی زحمت پول کلانی را به جیب میزنند و باید در یک اقدام انقلابی دستشان از این بازار کوتاه شود.
باوجودهمه حمایت ها دوران تاخت وتازبورس نورچشمی بسرامد دوران سودهای باداورده روزانه ۵ درصدی بسر رسید و حالانوبتی هم باشه نوبت بازارهای ارز وطلا هست که مثل بورس دریک سال اینده ۱۸ برابر بشه و بورس با کله زمین بخوره !!!
زمانی که بعضی از بانکها سکه را پانصد تومان بالاتر از بازار می خریدند باید فکر سکه یازده میلیونی می بودیم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
معلوم نیست کار بانکها چیست؟
نباید به بانکها اجازه داد سکه ، سهام و یا ملک بخرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
دم حکام گرم با این دور اندیشیشون!!
کشور به این پهناوری بعد مردم مشکل مسکن داشته باشند
اصلا مگه میشه ؟!!!!!مکه امکان داره؟!!!!
یه سری ادم بی برنامه و سردرگم ، مثه کسی که از ترس نابلدی یه کاری داره به هرچی که دمه دستشه چنگ میزنه آدمه درمانده فقط گیر میده به مسائله پیشه پا افتاده اولویتها رو گم کرده نمیدونه بلد نیست و از همه بدتر قبول هم نداره که نمیدونه
این وضعیت دولت و مخصوصن اقتصاد ایرانه
عایدی سرمایه یعنی چی. میشه کسی توضیح بده .در شرایط نرخ تورم بالا که همینطور بالاتر داره میره و معلوم نیست تا پایان سال تورم واقعی چقدر باشه عایدی یعنی چند در صد افزایش قیمت . واز چه میزان و چند در صد به بالا شامل این مالیات میشه.امیدوارم نگویید که مبلغ فروش منهای مبلغ خرید همان عایدیست . و تورم را اصلا نبینید.
سلام. من یک پیشنهاد برای منطقی شدن معاملات ملک و خودرو دارم. طرح این هست که یک سامانه بر بستر وب تهیه میشه که هر معامله ملک یا خودرو الزاما باید در این سامانه ثبت بشه. وگرنه امکان انتقال قانونی سند وجود نداشته باشه. توی این سامانه بر اساس قولنامه، مبلغ معامله درج میشه. حالا بر اساس شرایط کشور و تورم، توی سامانه تعریف میشه که هر ملک یا خودرویی که مثلا طی یک سال اخیر معامله شده، نهایت بتونه با 20 درصد افزایش نسبت به معامله قبلی، خرید و فروش بشه. اگر طی دو سال اخیر معامله شده، نهایت تا 35 درصد بالاتر و به همین ترتیب بر اساس شرایط و تورم، درصد مجاز افزایش قیمت در سامانه تعریف بشه.خارج از این سامانه هم امکان انتقال سند نباشه. یعنی یکی از مراحل اصلی انتقال باشه. اینجوری قیمت ها تحت کنترل قرار میگیرن. البته اون درصد های مجاز افزایش، باید واقعی و بر اساس شرایط تورم باشه وگرنه مردم گارد میگیرند و طرح موفق نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
اقااینهمه مطلب نوشتی یک کلمه بگومدل کره شمالی وکوبای قدیم مالکیت ممنوع فقط برای نورچشمی ها واقوامشان
عجب شیر تو شیری شده اوضاع اقتصاد
آقا تورو خدا یه فکری به حال هزینه بنگاه های املاک بکنید ، با هزار بدبختی و فروش طلا و وام و... پول یه آپارتمان نقلی رو تهیه میکنیم و در آخر هم بنگاه مبلغ ۷ تا ۸ ملیون تومان بابت دو تا تلفنی که زده رو میکنه و وقتی هم اعتراض میکنیم ، ادعا میکنند که این مبلغ رو اتحادیه تعیین کرده .اگر هم اتحادیه تعیین کده واقعا ظلمه .
سلام تا وقتی این بورس دروغین بر پاست اوضاع نقدینگی بد تر میشود نقدینگی با زد و بند و رابطه به بورس وارد شده و در زمان کوتاهی متورم شده و سود آن سریعا وارد بازار ارز شده و ارز را بالا می برد باید مسئولین جلوی بورس را بگیرند اگر نگیرند هفته آینده دلار ۳۰ هزارتومانی می شود و دوباره میشود تورم ک حقوق من باز نشسته هر روز پایین تر و طبقه ضعیف ضعیف تر میشود .این کشور متعلق به همه ما ایرانیان است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل