بازدید 12324
شریعتی نیاسر مطرح کرد:

جزئیات جلسه امروز کمیسیون انرژی با حضور زنگنه

سخنگوی کمیسیون انرژی جزئیات جلسه امروز کمیسیون انرژی در نوبت صبح و بعداز ظهر را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۹۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 14 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایلنل، مالک شریعتی‌نیاسر درباره جلسه امروز کمیسیون انرژی گفت:جلسه صبح امروز کمیسیون انرژی به مدت ۴ ساعت با حضور وزیر نفت و معاونان وی برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی ادامه داد: وزیر نفت در این جلسه به مدت یک ساعت به ارائه کلی برنامه‌های وزارت نفت در ۲۱ اولویت در حوزه‌های تولید و افزایش ظرفیت نفت و گاز، روش‌های فروش نفت در شرایط تحریم، برنامه‌های توسعه‌ای پتروشیمی، وضعیت نیروی انسانی و ... پرداخت.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ادامه جلسه با وزیر نفت اعضای کمیسیون مباحثی را در موضوعات مختلف مطرح کردند، تصریح کرد: برنامه وزارت نفت برای افزایش بهره‌وری، مدیریت دارایی‌های فیزیکی و ضرورت تهاتر بدهی‌ها به پیمانکاران بزرگ به‌صورت نفت از جمله مطالبات نمایندگان از این وزارتخانه بوده است.

وی ادامه داد: تشریح وضعیت قرارداد‌های جدید صنعت نفت و نحوه واگذاری‌ها، ارائه برنامه تعیین جایگاه ایران در تجارت آینده انرژی منطقه و جهان، ضرورت اولویت‌گذاری درباره صنعت پالایش و طرح‌های ذخیره‌سازی میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی از دیگر مطالبات اعضای کمیسیون انرژی مجلس از وزیر نفت بوده است.

شریعتی‌نیاسر افزود: ارائه آخرین وضعیت اصلاح نظام پرداخت حقوق و دستمزد به‌منظور کاهش فاصله طبقاتی و یکسان‌سازی نظام پرداخت و اجرای ماده ۱۰ قانون مربوطه نیز دیگر موضوع مورد مطالبه نمایندگان از وزیر نفت بوده است.

وی با بیان اینکه حل موضوع تعارض منافع بین وزارت نفت و شرکت ملی نفت و نیز برخی انتصابات از موضوعات مورد مطالبه نمایندگان از زنگنه بوده است، تصریح کرد: ارائه گزارش تأسیس شورای تأمین مالی پروژه‌های صنعت نفت از دیگر مطالبات نمایندگان بوده که در این رابطه نیز مجلس برای کمک به تدوین قانون موردنیاز جهت تأمین مالی در این حوزه اعلام آمادگی کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس یازدهم ادامه داد: تشریح وضعیت تأسیس نهاد صدور گواهینامه داخلی کیفیت صنعت نفت (IPI)، حمایت از ایجاد و توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، ارائه گزارشی از وضعیت طرح‌های LNG در مصارف داخلی به‌ویژه حمل‌ونقل از دیگر برنامه‌های ارائه‌شده از سوی وزیر نفت در گزارش وی به کمیسیون بود.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان در جریان برنامه پدافند غیرعامل وزارت نفت در حوزه گاز شهری و روستایی و علت معطل ماندن برخی طرح‌ها از جمله پتروشیمی گلستان بودند.

شریعتی ادامه داد: همچنین آخرین وضعیت شرکت‌های متقاضی احداث پتروپالایشگاه و نحوه تأمین مالی آن‌ها در کمیسیون انرژی بررسی شد و وزیر نفت در این رابطه اعلام کرد که شرکت‌ها انتخاب شده‌اند و جدول اجرایی آن نهایی شده است و ادامه مسیر اجرا منتظر تشکیل جلسه هیئت‌امنای صندوق توسعه ملی است. بررسی گزارش قرارداد ترکمن گاز و رأی دیوان داوری بین‌المللی به‌منظور تعیین تکلیف سؤال برخی نمایندگان به هفته آینده موکول شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل