بازدید 7352

مخالفت ایران با پیشنهاد حضور آنلاین در دادگاه CAS

کد خبر: ۹۹۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 14 July 2020

آرش میراسماعیلی، در خصوص پرونده شکایت ایران از فدراسیون جهانی در خصوص تعلیق ناعادلانه پرداخت و اظهار داشت: ما از شهریور ماه پارسال درگیر این ماجرا بودیم، دو پرونده تشکیل دادیم در نهایت دو پرونده تجمیع شد که یکی از آن‌ها به صدور رای موقت و پرونده دوم به رای اصلی منتهی شد، وکلای پرونده‌ها علیه یکدیگر لوایح و دفاعیات خود را ارئه دادند.

به گزارش تابناک ورزشی، میراسماعیلی ادامه داد: در پی شکایت ایران به دادگاه حکمیت ورزش، ابتدا تاریخ ۲۰فروردین ماه برای رسیدگی تایین شد، ما هیئت اعزامی و شهودمان مشخص شد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این دادگاه با توافق طرفین به تعویق افتاد، پس از آن سه تاریخ جدید یعنی ۲۵، ۲۶، ۲۷ شهریور ماه برای برگزاری جلسه دادگاه اعلام شد، اما بین ۲۵ و ۲۷ اختلاف جزئی پیش آمد و دادگاه ۲۶ شهریور را با رضایت طرفین پرونده نهایی کرد وطبق آخرین مکاتبات دعوت نامه‌ها در یک ماه گذشته با ارائه کامل جزئیات روز برگزاری، به طرفین ارسال گردید.

رئیس فدراسیون جودو در مورد نتیجه استعلام مجدد از دادگاه حکمیت ورزش، تصریح کرد: هفته گذشته از طریق یکی از خبرگزاری‌ها متوجه شدیم که لیست جلسات رسیدگی به پرونده‌های دادگاه حکمیت ورزش تا شش ماه آینده اعلام شده است، بدون اینکه اسمی از ایران باشد، ما در سه روز گذشته برای احتیاط و اطمینان از برگزاری جلسه دادگاه، از دادگاه حکمیت ورزش استعلام گرفتیم که جواب استعلام شب گذشته (حدود ۷ یا ۸ غروب) از طریق ایمیل برای فدراسیون جودو ارسال شد و مشخص گردید که تاریخ دادگاه بدون تغییر همچون گذشته ۲۶ شهریور ماه است.

میراسماعیلی با اشاره به اینکه مشکل اصلی فدراسیون جودو را بحث حضور هیئت اعزامی در سوییس است، عنوان کرد: کار سفارت تعطیل است و ما چندین بار مراجعه کردیم، اما تلاشمان بی‌فایده بود، در حال حاضر ورود به کشور‌های خارجی محدودیت‌های زیادی دارد و ما تا این لحظه موفق نشده‌ایم برای دریافت روادید اقدام کنیم، این مشکل را همزمان با ایمیلی که برای استعلام به دادگاه حکمیت ورزش فرستاده بودیم با آن‌ها در میان گذاشتیم و آن‌ها هم موضوعی را مطرح کردند و در واقع پیشنهاد دادند که اگر نمی‌توانید به صورت حضوری در دادگاه حاضرشوید به صورت آنلاین این کار را انجام دهید.

وی افزود: اما من با توجه به تماس‌های تلفنی که با علی نژاد معاون وزارت ورزش و جوانان و وکیل فدراسیون داشتم، بر این باور هستیم که حضورمان به صورت آنلاین ناعادلانه است و به هیچ وجه به صلاح فدراسیون جودو نیست، و می‌خواهیم مخالفت صریح خود را امروز با ارسال ایمیلی اعلام می‌کنیم، همچنین با صحبتی که شب گذشته با معاون وزارت ورزش داشتم قرار شد که از طریق وزارت امور خارجه پیگیر ویزا شویم تا هیئت اعزامی بتوانند در وقت تعیین شده و به موقع در دادگاه حضور یابند.

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به اینکه دادگاه حکمیت ورزش دو راه را پیش روی ما گذاشته بودند، تاکید کرد: از روز اولی که لوایح ردو‌بدل شد، دادگاه CAS دو راه را برای رسیدگی به پرونده پیشنهاد داد، ابتدا از طریق جلسه حضوری یا مکاتبه ای، که ما جلسه حضوری را انتخاب کردیم. چون شرایطی که در دادگاه حضوری هست، داور‌ها گوش می‌دهند و ... بسیار متفاوت است، اینکه ما به صورت غیرحضوری در دادگاه شرکت کنیم و طرف مقابلمان که در اروپا هست حضورا در دادگاه حاضر باشد به هیچ وجه عادلانه نیست اگر زمانی نتوانیم در دادگاه حاضر شویم به طور قطع درخواست تعویق خواهیم داد تا روزی که ویروس کرونا از بین برود و ما مشکلی برای سفر به سوییس نداشته باشیم. اگر هم، زمانی بخواهند دادگاه را به صورت غیرحضوری برگزار کنند طبیعتا باید شرایط برای هر دو طرف پرونده یکسان باشد تا عدالت هم برگزار شود.

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به اینکه در مرحله اول نسبت به تعلیق موقت جودو واکنش نشان دادیم و خواستار لغو آن شدیم، اظهار داشت: ادعا‌های مطرح شده از سوی ورزشکار ایران و فدراسیون جهانی را کاملا رد کردیم، در مرحله دوم هم که آن‌ها تایید کرده بودند و شروطی را قائل بودند که اگر ورزشکاران ما با جودوکاران رژیم صهیونیستی به صورت نمادین مبارزه کنند، تعلیق را بر می‌داریم و در نهایت هر دو پرونده تجمیع شد. لوایح هم ارائه شد، اما لایحه پایانی که در روز دادگاه باید ارائه شود و لایحه‌ای باشد که بیشتر از آن نشود از پرونده ایران دفاع کرد باید ارسال گردد که البته هنوز دو یا سه هفته زمان داریم ما دو یا سه هفته گذشته جلسه چهار ساعته‌ای را با علی نژاد برگزار کردیم، نظرات وزارت ورزش و جوانان را اتخاذ کردیم.

وی ادامه داد: همچنین چند روز گذشته نامه‌ای را به صورت رسمی به کمیته ملی المپیک و شخص صالحی امیری ارسال کردیم و از وی خواستیم تا هر چه در این مدت و درخصوص پرونده جودو ایران مکاتبه داشته اند برایمان ارسال کنند، زیرا وی در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بودند که فدراسیون جهانی نسبت به تغییرات قبل از انتخابات در فدراسیون جودو، نامه‌ای را ارسال کرده است که این نامه می‌تواند برگ برنده‌ای برای ما باشد. رئیس ملی کمیته المپیک در مصاحبه‌ها و در جلسه حضوری این موضوع را مطرح کردند، من هم طبق نامه رسمی اعلام کردم که هرگونه مکاتباتی که با فدراسیون جهانی داشته اند در اختیار ما قرار دهند.

میر اسماعیلی در مورد ارسال مدارک به دادگاه حکمیت ورزش، گفت: در روز پنجشنبه قرار است وکیل پرونده با شهود پرونده یعنی نصراله سجادی، محمدرضا داورزنی و مجید زارعیان گفتگو کند. ما پرونده را تکمیل کردیم فقط منتظر هستیم که نقطه نظرات موجود را اعمال کنیم و لایحه نهایی را اگر خدا هم کمک کند تا هفته آینده بتوانیم ارسال کنیم.

وی در خصوص هیئت اعزامی ایران به دادگاه CAS نیز اظهار داشت: بیشتر ادعا‌هایی که در پرونده است متوجه رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان است، خود ورزشکار و چند فرد در فدراسیون جهانی ادعا کرده بودند که شخص اول کمیته ملی المپیک ایران به سعید ملایی گفته است که مبارزه نکند که ما این ادعا را رد کردیم، اسم سید رضا صالحی امیری در پرونده بود، اما با توجه به جمیع جهات و برای حفظ شان که به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک هستند. با نظر کارگروه تشخیص داده شد که، صالحی امیری در دادگاه حضور پیدا نکنند و به جای وی، نصراله‌سجادی که در آن روز مکالماتی را با کمبته بین المللی المپیک داشتند، در دادگاه حاضر شوند. بنده، نصراله سجادی، محمدرضا داور زنی، وکیل پرونده، مجید زارعیان و دستیار وکیل هیئت اعزامی ما هستند.

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به اینکه روز‌های بسیار سختی را گذراندیم، عنوان کرد: روز‌های بسیار حساسی را نیز پیش رو داریم، بنده، مسئولان ورزش، رسانه‌های ما به صورت کامل رصد می‌شویم، متاسفانه برخی افراد گره‌هایی را در بعضی مواقع ارائه می‌دهند. خواهش می‌کنم که حساسیت موضوع را به خوبی بدانید، حرف‌هایی نزنید که تحریک کننده باشد. در آینده می‌خواهیم با فدراسیون جهانی کار کنیم. ما بعد از دادگاه هم در صورت برد یا باخت عضوی از فدراسیون جهانی جودو هستیم، اختلافی پیش آمده است که باید از طریق تعامل حل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر