بازدید 16558
۵

اندروید باکس چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

استفاده از سیستم‌عامل اندروید در گوشی موبایل، قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما اگر امکان استفاده از سیستم‌عامل اندروید در تلویزیون وجود داشته باشد، خوشحال می‌شوید؟ اندروید باکس توانسته تلویزیون‌های ساده را به تلویزیون‌های هوشمند تبدیل کند.
کد خبر: ۹۹۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 13 July 2020

اندروید باکس چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

به گزارش «تابناک»، اندروید باکس یک تی وی باکس است که با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند. سیستم‌عامل اندروید به‌حدی محبوب است که کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با اندروید باکس، به‌راحتی مشغول تماشای جدیدترین فیلم‌ها شوید و جالب آن که امکان وب‌گردی و انجام بازی‌های اندروید هم با تلویزیون، وجود دارد.


ویژگی‌های اندروید باکس

همان‌طور که گفته شد، اندروید باکس دارای ویژگی‌های بسیار زیادی بوده و ما در این بخش قصد داریم تعدادی از مهم‌ترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

پخش آنلاین: شما می‌توانید با استفاده از اندروید باکس به شبکه‌های مختلف پخش آنلاین دسترسی داشته باشید.

تماشای زنده مسابقات ورزشی: یکی دیگر از کاربرد‌های اندروید باکس را می‌توان مخصوص علاقه‌مندان به دنیای ورزش دانست. استفاده از شبکه‌های آنلاین پخش مسابقات ورزشی، بسیار ارزشمند است. شما می‌توانید با تهیه یک اندروید باکس به تماشای مسابقات زنده ورزشی از طریق وب‌سایت‌های پخش آنلاین، دسترسی داشته باشید.

فیلم: در صورتی که شیفته تماشای فیلم‌های HD هستید، قطعا به یک اندروید باکس نیازمند خواهید بود. شما می‌توانید در هر زمان و مکانی به فیلم‌های جدید HD دسترسی داشته باشید.

پخش موسیقی: یکی از علاقه‌مندی‌های افراد را می‌توان پخش موسیقی دانست. شما می‌توانید جدیدترین موسیقی‌ها را به‌راحتی از طریق اندروید باکس، پخش کنید. بد نیست بدانید امکان جست‌وجوی تیتراژ یا هر کدام از موسیقی‌های دلخواه شما هم وجود دارد.

وبگردی: یکی دیگر از ویژگی‌های اندروید باکس، مرور اینترنت است. اندروید باکس به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید از طریق تلویزیون به نیازمندی‌های خود در اینترنت، دسترسی پیدا کنید. همچنین امکان مشاهده حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی همانند لینکدین،  توییتر،  فیسبوک و سایر موارد هم وجود دارد.

بازی: احتمالا مهم‌ترین علاقه‌مندی شما برای داشتن یک اندروید باکس، انجام بازی است. بد نیست بدانید تعداد زیادی بازی به‌صورت انحصاری برای اندروید باکس‌ها تولید شده‌اند. توجه داشته باشید که شما می‌توانید از طریق گوگل پلی هم به جدیدترین برنامه و بازی‌ها دسترسی داشته باشید.

یک تلویزیون هوشمند، امکانات و قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و اینطور که پیدا است، اندروید باکس هم توانایی قابل قبولی در این زمینه دارد. شما می‌توانید به‌راحتی اندروید باکس را تهیه و از قابلیت‌های مهمی که به آن‌ها اشاره هم کردیم، بهره‌مند شوید.


کاربرد اندروید باکس در ایران

استفاده از اندروید باکس می‌تواند تلویزیون شما را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کند. اندروید باکس در ایران هم طرفداران و هم کاربرد‌های زیادی دارد. وب سایت‌های پخش فیلم آنلاین زیادی در ایران همانند فیلیمو، آپارات و نماوا وجود دارند که به‌راحتی می‌توان از طریق اندروید باکس، وارد آن‌ها شد و جدیدترین فیلم‌ها را تماشا کرد.

مهم‌ترین مزیت اندروید باکس را می‌توان تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون اندرویدی دانست و این مسئله در ایران، طرفداران زیادی پیدا کرده است. خرید اندروید باکس، می‌تواند روش مقرون‌به‌صرفه‌ای برای ارتقای تلویزیون‌های ساده باشد؛ در حقیقت شما به‌جای خرید یک تلویزیون گران‌قیمت هوشمند، می‌توانید با یک دستگاه مقرون‌به‌صرفه از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید.


سیستم‌عامل اندروید تی وی

اندروید تی وی، نسخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید بوده که منحصرا برای اجرا روی تلویزیون‌ها طراحی شده و از اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی هم جایگزین سرویس گوگل TV شده است. همانند نسخه موبایلی اندروید، سفارشی‌سازی Android TV هم امکان‌پذیر است و بسیاری از شرکت‌های شخص ثالث تولیدکننده ستاپ‌باکس‌ها از این سیستم‌عامل روی محصولات خود استفاده می‌کنند. حتی سیستم‌عامل Fire TV آمازون هم نسخه دستکاری‌شده Android TV است.

وجه اشتراک دیگر نسخه موبایلی اندروید با Android TV، عرضه نسخه‌های جدیدتر است؛ با این تفاوت که هیچ برنامه مشخصی برای آن تعریف نشده و بعضا ممکن است انتشار به‌روزرسانی‌های تازه‌تر برای تمام دستگاه‌ها به‌صورت OTA، چندین سال طول بکشد.

اندروید تی وی در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند موجود در بازار هم پیدا می‌شود. در زمان‌های مختلف، شرکت‌هایی مثل شارپ، سونی، فیلیپس و هایسنس، محصولات خود را با بهره‌گیری از Andorid TV روانه بازار کرده‌اند. مورد آخر اینکه در اکثر ستاپ‌باکس‌های مبتنی بر Kodi از اندروید تی وی استفاده می‌شود.


روش نصب اندروید باکس

شاید برای برخی کاربران، نصب و استفاده از اندروید باکس پیچیده به‌نظر برسد، اما اینطور نیست و می‌توان استفاده از آن را بسیار ساده توصیف کرد. پس از خرید دستگاه، کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

اندروید باکس را با کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید؛ شما با استفاده از کابل HDMI، نهایت کیفیت را تجربه خواهید کرد.


در ادامه دستگاه را به برق متصل کرده و روشن کنید.
سپس تنظیمات وای فای را انجام دهید تا اندروید باکس به اینترنت متصل شود.
هم‌اکنون اتصال اندروید باکس به اتمام رسیده و شما می‌توانید به تمام محتوا‌های رایگان همانند فیلم، برنامه‌های تلویزیونی، یوتیوب، آپارات، فیلیمو و سایر موارد دسترسی داشته باشید.

از آن جایی که ممکن است برخی کاربران در زمینه انجام تنظیمات وای فای، دچار مشکل شوند، راهنمایی زیر را قرار داده‌ایم تا بتوانید با طی کردن چند مرحله ساده، ارتباط اندروید باکس به اینترنت را برقرار کنید. مراحل موردنظر عبارت‌اند از:

اندروید باکس را به تلویزیون متصل کنید.
توسط روتر وایرلس یا کابل اترنت به اینترنت متصل شوید.
وارد تنظیمات شوید.
گزینه تنظیمات بیشتر (More Settings) را انتخاب کنید.
در ادامه باید گزینه وای فای (Wi-Fi) را انتخاب کنید.
هم‌اکنون نام وای فای خود را انتخاب کنید.
پسورد را وارد کرده و به شبکه متصل شوید.
شما موفق شدید به‌سادگی و با انجام چند مرحله، ارتباط اندروید باکس به شبکه وای فای را برقرار کنید.

توجه داشته باشید که کاربران زیادی در زمینه سرعت اینترنت موردنیاز اندروید باکس، سوالاتی را مطرح می‌کنند. باید بدانید یک اندروید باکس برای داشتن عملکردی صحیح، حداقل نیازمند سرعتی معادل ۴ مگابایت بر ثانیه است. در صورتی که سرعت شبکه خانگی شما کم است، باید نسبت به ارتقای آن اقدام کنید و در غیر این صورت، سرعت عملکرد پایین اندروید باکس می‌تواند ناراحت‌کننده باشد.


انجام بازی با دسته در اندروید باکس

بازی‌های اندروید زیادی وجود دارند که استفاده از دسته می‌تواند جذابیت آن‌ها را افزایش دهد. همان‌طور که گفته شد، امکان اجرای بازی توسط اندروید باکس وجود دارد، اما شاید جالب باشد که بدانید امکان متصل کردن دسته کنسول بازی PS۴ و ایکس‌باکس وان اس هم به اندروید باکس، وجود دارد.


روش متصل کردن دسته بازی PS۴ به اندروید باکس

شما باید برای این کار، کلید‌های PS و Share را به‌صورت هم‌زمان فشار دهید تا چراغ LED دسته بازی به حالت چشمک‌زن وارد شود.

هم‌اکنون وارد تنظیمات بلوتوث اندروید باکس شوید و آن را روش کنید.

در این بخش باید یک دستگاه را با نام Wireless Control مشاهده کنید؛ کافی است روی آن ضربه بزنید و منتظر برقراری اتصال باشید.

در صورتی که چراغ LED دسته بازی PS۴ از حالت چشمک زدن به حالت ثابت تغییر پیدا کرد، ارتباط برقرار شده است.


روش متصل کردن دسته بازی ایکس‌باکس وان اس به اندروید باکس

دسته بازی Xbox One S را روشن کنید.
کلید کوچک دایره‌ای موجود در کنار پورت اتصال کابل به دسته را فشار دهید تا زمانی‌که لوگوی دستگاه به حالت چشمک زن تبدیل شود.
وارد اندروید باکس شوید و بلوتوث را روشن کنید.
در این بخش یک دستگاه با نام Xbox Wireless Controller را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن، اتصال تکمیل می‌شود.
در صورتی که مراحل بالا را کاملا درست انجام داده باشید، LED روی دسته بازی به حالت ثابت در خواهد آمد.

تفاوت اندروید باکس با اپل تی وی

با اینکه اپل تی وی هم یک تلویزیون هوشمند به حساب می‌آید، اما تفاوت‌هایی با اندروید باکس دارد که در حالت کلی می‌توان اندروید باکس را به دلیل قابلیت‌های بیشتر و انعطاف‌پذیری بالاتر، مناسب توصیف کرد. به‌عنوان مثال علاقه‌مندان به بازی‌های اندروید، می‌توانند کلیه بازی‌های موجود گوگل پلی را در اندروید باکس نصب کنند، مگر آن گروه از بازی‌هایی که حتما نیازمند نمایشگر لمسی هستند، اما امکان نصب تمام بازی‌های iOS روی اپل تی وی وجود ندارد و باید آن‌ها را به‌صورت جداگانه در بخش اپل تی وی اپ استور، جست‌وجو کرد.

بد نیست بدانید امکان وبگردی در اندروید باکس با استفاده از مرورگر‌های مختلف فایرفاکس،  گوگل کروم یا سایر موارد، به‌سادگی وجود دارد، اما متاسفانه اپل تی وی به‌صورت مستقیم از سافاری پشتیبانی نمی‌کند و باید از روش‌های دیگری استفاده کرد. تمام این مشکلات و کمبود‌ها سبب شده‌اند تا اندروید باکس در نظر کاربران، بهتر و کارآمدتر به‌نظر برسد. اندروید باکس، رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و می‌تواند یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه برای افرادی باشد که علاقه‌مند به در اختیار داشتن تلویزیون هوشمند، هستند.


پرسش‌های متداول

در ادامه به چند پرسش متداول در این زمینه اشاره می شود:


اندروید باکس چه کاربردی دارد؟

اندروید باکس یک راه‌کار ساده و محبوب برای تبدیل کردن تلویزیون‌های معمولی به تلویزیون‌های اندرویدی است. با این کار می‌توانید همه اپلیکیشن‌های گوشی‌های اندرویدی را روی تلویزیون خود اجرا کنید.


مهم‌ترین قابلیت‌های اندروید باکس چیست؟

با اندروید باکس می‌توانید از پخش آنلاین اکثر شبکه‌های جهانی بهره‌مند شوید؛ به‌علاوه این دستگاه امکان تماشای زنده مسابقات ورزشی و جدیدترین فیلم‌ها و همچنین وب‌گردی و بازی را به تلویزیون شما اضافه می‌کند.


اندروید باکس چگونه نصب می‌شود؟

نصب اندروید فوق‌العاده ساده است. کافی است دستگاه را با کابل اچ‌دی‌ام‌آی به تلویزیون وصل کنید و آن را روشن کنید. البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از امکانات اندروید باکس حتما باید آن را به اینترنت وای‌فای متصل کنید.

 

منبع: سایت زومیت

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
برای اندروید TV نسخه براوزر فایر فاکس و گوگل کروم وجود ندارد.
متاسفانه من هرچی اندروید باکس خریدم به روز رسانی نمی شوند و نمی تونند اپ های مورد نیاز رو روشون نصب کرد
حیف دیر گفتید با این قیمت ارز خیلی گرا ن شده است
یک وسیله بسیار عالی است و از اجبار دیدن صدا و سیمای عزیز بی نیاز خواهید شد.بویژه برای ما در دوران کرونا نجات بخش بود و به اتفاق خانواده کلی سریال و فیلم خوب تماشا کردیم.
آیا وقتی اینترنت قطع است میتوان به صورت عادی از کابل آنتن و با همین دستگاه تلوزیون تماشا کرد؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر