بازدید 14034
۷

احتمال تغییر دربرخی سهمیه‌ها تا قبل از کنکور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که بعید می‌داند سهمیه‌ها توسط مجلس شورای اسلامی تا کنکور امسال بررسی و اصلاح شود، گفت، بعید به نظر می‌رسد بخشی از سهمیه‌ها که اصلاح آن به مجلس شورای اسلامی مرتبط است، تا کنکور امسال به نتیجه برسد اما آن بخشی که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است ممکن است تا کنکور و برای امسال تغییراتی داشته باشد.
کد خبر: ۹۸۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 09 July 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر سعید رضا عاملی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب، در خصوص آخرین وضعیت اصلاح تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی نیز تأکید کرد: همان‌طور که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آمده است، وزرای علوم و بهداشت اخیرا توافقاتی در خصوص تسهیلاتی که در اختیار فرزندان اعضای هیأت علمی قرار می‌گیرد، انجام داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای فرزندان اعضای هیأت علمی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اما اساساً نمی‌توان از آن به عنوان سهمیه یاد کرد. برخی به اشتباه آن را سهمیه تلقی می‌کنند.

وی ادامه داد: به این همین دلیل فردی که در یک رشته‌ دانشگاهی پذیرفته می‌شود، دیگر نمی تواند رشته تحصیلی خود را تغییر بدهد؛ همچنان که وزرای علوم و بهداشت نیز توافق کردند که به بهانه این که فرد، فرزند عضو هیأت علمی است، رشته تحصیلی قابل تغییر نباشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: نکته دیگری که وجود دارد این است که فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از ظرفیت پذیرفته‌شدگان نمی‌توانند استفاده کنند؛ چرا که این ظرفیت اشباع شده است. ممکن است برای مازاد بر سهمیه این اقدام انجام بگیرد؛ اگرچه در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از آن به عنوان نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی یاد شده است.

به گفته عاملی، متقاضیان نقل و انتقال فرزندان هیأت علمی دانشگاه‌ها باید ۸۵ درصد نمره را کسب کنند و تنها با این شرایط می‌توانند بدون این که ظرفیت کنکور را تکمیل کنند، از امکان جابجایی استفاده کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص آخرین وضعیت اصلاح سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها نیز گفت: خیلی بعید به نظر می‌رسد بخشی از سهمیه‌ها که اصلاح آن به مجلس شورای اسلامی مرتبط است را بتوانیم تا کنکور امسال به نتیجه برسانیم. با این حال، آن بخشی که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است در بحث بومی‌گزینی ممکن است تا کنکور و برای امسال تغییراتی داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷
مازاد بر سهمیه ؟!
این کلمه کلاه شرعی است که سر ملت می گذارید.
ظرفیت کلاس دانشگاه که کم و زیاد نمیشود شما هستید که برای هر صندلی در دانشگاه یک اسم گذاشته اید
این تعداد سهم آقازاده ها !
این تعداد سهم اعضا هیات علمی
این تعداد ...
بقیه هم مردم عادی بدون پارتی !
اصلا اساس سهمیه بی عدالتی است. ما در کشور 19 تا سهمیه داریم . بدیهی است که باید به فرزندان عزیز شهدا و رزمندگان رسید. رزمندگان عزیزی که تو جبهه ها زحمت کشیدند ولی استعداد درس خواندن در بعضی دانشگاهها رانداشتند. این سهمیه ها برای انها فایده ای نداشت. باید امتیاز یک کارگاه اقتصادی مثل مرغداری یا.. به انها داده می شدوکمک فکری و پولی به انها می شد. برای جبران دور شدن انها از آموزش قبل از کنکور هم می توانستند کلاسهای جبرانی برایشان بگذارند.چرا همیشه با کلمات بازی می کنید. کجای این عدالت است. هرچند وضعیت اقتصادی و فرهنگی بد باشد. فرزند یک استاد دانشگاه از فرزند یک رفتگر شهرداری بهتر می تواند درس بخواند. چرا باید سهمیه داشته باشد. مثلا دامپزشکی یکی دانشگاه دور افتاده قبول می شود او را به پزشکی دانشگاههای درجه یک منتقل می کنند. با این تو جیهات بی عدالتی را توجیه نکنید. اگر به زندگی پس از مرگ و معاد اعتقاد داریدو بترسید آنها استفاده دنیایی را می برند و شما در عذاب الهی می سوزید.
آیا حضرت علی الان بودند با این بی عدالتی ها چه می کردند.؟به خود بیایید.انسانیت و دیدین را کم کم ازبین بردید فقط رنگ ان می ماند با این کارها
مجلسی ها دنبال کارهای نمادین هستن نه اصولی. اگه میخواستن تصویب کنن که میتونستن اما میدونن به ضرر برخی ژن خوبها میشه. لایحه ای که نه بودجه میخواد نه ریسک داره نه هماهنگی با دیگر بخش ها میخواد یعنی راحتترین کار برای مجلسی ها بوده را بعد یکسال نتونستن انجام بدن بعد چجوری باید انتظار کارهای اساسی ازشون داشت؟ الان هم که دنبال آنلاین کردن کنکور هستن تا کلا هر چی ژن خوبه راهی دانشگاه بشه...... واقعا این کشور به این اندازه عدالت واقعا به حکومت علی میخوره
واقعا بسیاری از سهمیه ها بی عدالتی محض است و بنیان گزاران آن باید در درگاه عدل الهی پاسخگوی تضییع حقوق افراد باشند . چرا پایه و بنیه علمی این افراد را تقویت نمی کنند؟!!!!!
سهمیه دانشگاهها را افزایش بدهید تا مشکل حقوق کارمندان بخصوص غیر دولتی ها حل بشه با 14 سال سابقه 1900 میگیرم آخه درسته
ای بابا بخاطر همین سهمیه ها هست که اونهایی که مغز هستن از ایران میرن ایران بماند و بچه های ضعیف که بخاطر سهمیه ها وارد دانشگاه شدن تا کی این بی عدالتی ادامه دارد
این دکان سهمیه ها را ببندید.این ظلم به جوانان شایست و زحمت کس است .این حق الناس به گردن کسانی است که شایسته سالاری را با این سهمیه ها زیر سئوال برده اند..مگر جوانان چه تقصیری دارن که پدرانشان سالمند و مثلا آسیب ندیده اند .اگر کسی کاری کرده با خدا معامله ای کرده اجرش را میبرد .نکنید این تبعیض ها و ظلم ها را که به ظلم گرفتار میشوید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان