روشنگری درباره ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی به نمایندگان

پس از انتشار اخباری درباره پرداخت ۲۳۱ میلیون تومان به حساب نمایندگان برای حقوق، ودیعه مسکن و هزینه‌های جانبی هجمه‌های بسیاری علیه پارلمان ایجاد شد. نایب رییس مجلس در مقام دفاع توضیح داد، ۲۰۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه پرداخت شده و ماهانه از حقوق نمایندگان کسر می‌شود، ۲۰ میلیون تومان هم هزینه اجاره دفاتر نمایندگان است، اما عده‌ای خواسته یا ناخواسته از باب دوستی یا دشمنی در جهت تخریب افکار عمومی نسبت به مجلس عمل می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱ 08 July 2020

پس از انتشار اخباری درباره پرداخت ۲۳۱ میلیون تومان به حساب نمایندگان برای حقوق، ودیعه مسکن و هزینه‌های جانبی هجمه‌های بسیاری علیه پارلمان ایجاد شد. نایب رییس مجلس در مقام دفاع توضیح داد، ۲۰۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه پرداخت شده و ماهانه از حقوق نمایندگان کسر می‌شود، ۲۰ میلیون تومان هم هزینه اجاره دفاتر نمایندگان است، اما عده‌ای خواسته یا ناخواسته از باب دوستی یا دشمنی در جهت تخریب افکار عمومی نسبت به مجلس عمل می‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز بعد از نشست غیرعلنی یک ساعته در جلسه علنی، ابتدا اعتبارنامه منتخب گچساران را بررسی و آن را رد کردند.

بعد از آن مجلس وارد بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و بهبود فضای کار شد و اکثریت نمایندگان به آن رای مخالف دادند؛ با این استدلال که تشکیل این کمیسیون موازی کاری بوده و نمایندگان می‌توانند این موضوعات را در کمیسیون‌های تخصصی دنبال کنند.

دو فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی هم با مخالفت نمایندگان مواجه شد و آن‌ها به یک فوریت آن رای دادند؛ طرحی که در صورت تصویب نهایی آن برگزاری آزمون برای استخدام معلمان حق التدریس و نهضتی‌ها به تعویق افتاده و شرایط جذب اصلاح می‌شود.

با وجودی که انتخاب رییس کمیسیون اصل ۹۰ از بین پنج گزینه مطرح، یعنی حسن شجاعی نماینده ابهر، حجت الاسلام نصرالله پژمان فرنماینده مشهد، مصطفی آقامیرسلیم، نظام الدین موسوی و حجت الاسلام محمود نبویان نمایندگان تهران در دستور کار صحن علنی قرار داشت، مجلس وارد این دستور نشد و عملا تعیین رییس این کمیسیون به هفته آینده موکول شد.

بعد از آن مجلس وارد استماع تذکرات متعدد نمایندگان درباره مسائل مختلفی همچون حاشیه‌های به وجود آمده بعد از انتشار خبر دریافت ۲۳۱ میلیون تومان به عنوان حقوق و ودیعه مسکن نمایندگان شد؛ موضوعی که واکنش‌های متعددی را در جامعه به خصوص فضای مجازی به دنبال داشته است.

موسی غضنفرآبادی، نماینده بم در تذکری از حواشی به وجود آمده برای مجلس در فضای مجازی درباره دریافت ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی انتقاد کرد. او در این باره گفت: عده‌ای فکر می‌کنند هر ماه این مبلغ پرداخت می‌شود، در صورتی که ۲۰۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و برای چهار سال به منظور رهن یا اجاره خانه به نمایندگان داده شده که امروز برای اجاره ۱۰۰ متر خانه در محله‌های متوسط تهران بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیاز است. لازم است هیات رئیسه در این خصوص شفاف سازی کند تا جای سوالی در ذهن مردم نماند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی این طور توضیح داد که تعداد زیادی از نمایندگان شهرستان‌ها هستند و قرار است چهار سال ساکن تهران باشند. قبلا به نماینده‌ها ودیعه ۲۵۰ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه برای رهن یا اجاره خانه داده می‌شد که در این دوره مبلغ به میزان ۲۰۰ میلیون تومان کاهش یافته و بنا به تقاضای برخی نمایندگان به همه هم تعلق نگرفته است. با این مبلغ خیلی از همکاران نتوانستند خانه‌ای در اطراف مجلس که جزو مناطق متوسط تهران است، پیدا کنند.

وی این را هم گفت که ۲۰۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه به تعدادی از نمایندگان داده شده و آن‌ها آن را باز می‌گردانند. عده‌ای خواسته یا ناخواسته از باب دوستی یا دشمنی در جهت تخریب افکار عمومی نسبت به مجلس عمل می‌کنند از رسانه‌ها تقاضا داریم که انصاف داشته باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت ۲۰ میلیون تومان به هر نماینده هم این طور توضیح داد که این مبلغ بابت هزینه دفاتر پرداخت می‌شود. هر نماینده می‌تواند دو یا سه نفر را به عنوان کارمند در دفاتر شهرستان خود استخدام کند. زمانی که نمایندگان در تهران هستند، دفاتر آن‌ها در شهرستان فعال است و باید به کارمندان خود حقوق بپردازند و اجاره دفاتر بدهند. به حساب دفاتر نمایندگان ماهانه مبلغی واریز می‌شود که عده‌ای آن را جزو حقوق نمایندگان تصور کرده اند که اشتباه است.

جلسات مجلس و کمیسیون‌ها برای مقابله با شیوع کرونا با تمهیدات سختگیرانه تری برگزار می‌شود. علاوه بر چک کردن درجه تب مراجعان در ورودی مجلس، اجازه ورود هیچ فردی را بدون ماسک داده نمی‌شود کما اینکه محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس هم گفت که تمامی نمایندگان و مراجعان به مجلس باید از ماسک استفاده کنند. همچنین استفاده از لوازم ضدعفونی به عنوان راهکار دیگری برای مقابله با شیوع در نظر گرفته شده تا اینکه بعدا تصمیمات دیگری گرفته شود. ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز حضور وزرا در پارلمان را محدود کرده است.

با توجه به اینکه هنوز کمیسیون‌های مجلس فعال نشده تا خوراکی برای جلسات علنی داشته باشد، فعلا نشست‌های مجلس در دو روز یکشنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود لذا جلسه بعدی پارلمان یکشنبه (۲۲ تیر) خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۷۴
کاش ما هم نماینده بودیم
اما نماینده ی خدمتگزار اکثریت مردم
نماینده ی اقلیت مردم نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
بیخود نیست اینهمه تشنه خدمت در مجلس وجود دارد

این نمایندگان ادعایشان وقتی قابل باور و درست است که همگی بروند در واحدهای 40 متری جنوب تهران زندگی کنند نه 200 متری سعادت آباد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
بخصوص وقتی پیشنهاد واحد 25 متری برای مردم می دهند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
پس مسئولین می دانند اگر نماینده تامین باشد بسیار بجاست ... خوب چرا همینکار را تسری نمی دهید به عموم جامعه اگر اینکار را بکنید مطمدن باشید تعداد بسیاری از مشکلات کشور از بین می رود این اوج گیری متلاشی شدن خانواده ها، به زندان افتادن بدهکاران ،شلوغی بیمارستانها و کم شدن پرونده های قضایی و .... بروید زودتر بفکر زندگی مردم باشید مثل این عزیزان نماینده...
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

بساری از ان بزرگواران سواد ندارند. خود این موضوع ضربه به سیستم آموزشی هست. کاش انصاف رعایت و آزمون کشوری می گرفتند
واقعا اندازه ۲۰۰ میلیون کار انجام میدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
مگر در تهران با 200 ملیون خانه ای بزرگتر از 60 متری می توان رهن کرد؟!
این نمایندگان معمولا در شهر خودشان خانه ای خوب داشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
مهم گرفتن این پول نیس. مهم علاقه و عطش برای گرفتن پوله که حضرات دارن! حالا 200 تومن از دولت و.....! البته با تاسف
تعداد نماینده های مجلس که تقریبا ثابته ، چرا مجلس خانه سازمانی به تعداد نماینده هاش در مناطق متوسط تهران نمی سازه که هر چهار سال طبق قانون به اونا اجاره بده و مبلغ اجاره رو از حقوقشون کم کنه ، نماینده محترم یه جوری در مورد دویست میلیون تومان وام اون هم قرض الحسنه صحبت میکنه که دل مردم براش کباب میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
اقا من بیست ملیون وام قرض الحسنه میخوام چهار ساله نه دو ساله تضمین لازمم میدم
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
از قدیم اطراف مجلس شورای ملی سابق خانه های سازمانی بود که تخريب شد ونمیدانم جای آن چه ساخته شده است.
محمد
| United States of America |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
هر ساله امار خانه های سازمانی برای نمایندگان میدهند تا بحالبیش از 500 خانه سازمانی ساخته شده چرا نماینده که دوره اش به اتمام رسیده منزل سازمانی را تحویل نمیدهد اگر استخدام در تهران است دیگر وظیفه مالیات دهندگان نیست که منزل سازمانی در اختیار نماینده ای که دیگر در مجلس نیست قرار گیرد این اولین ضغف مجلس و دولت است و توقع نداشته باشید ملت سکوت کنند
نماینده ای که در طول نمایندگیش بیش از 30 روز در شهر خود نمیباشد ضروت داشتن دو نفر برای امور شخصی(( بفرمایید گماشته)) لابد هزینه قند و جای نبات را هم مجلس پرداخت میکند
پیش از اینکه بفکر خود باشید بفکر ملت باشید
همانطور که ملت با حداقل حقوق کار کرایشون را میدن نماینده ها هم باید با حقوق خودشون که کم هم نیست کرایشون را بدن اگه برای پول پیش پول ندارن که دارن مثل ملت برن جایی که با پول پیششون تناسب داشته باشه
مجموع دریافتی همه نماینده ها تو این ماه چه قرض الحسنه باشه چه نباشه معادل حقوق عقب افتاده یک ماه سی هزار کارگره تو زمانی که اقتصاد کشور اینقدر مشکل داره باید پول را جای درست خرج کرد این وظیفه مجلسه پس بهتره از همین یکفقره شروع بشه پوب بازگردانده بشه حقوق عقب افتاده سی هزار کارگر پرداخت بشه اونوقت میشه به این مجلس امیدوار بود .
شروع شد!
بنده با افتخار اعلام می کنم که رأی ندادم،نمایندگان فعلی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند و به گفته ی مقامات،اکثریت قاطعشان اصولگرا هستند،لطفا به احترام اقشار مستضعف و عضو کمیته امداد و ...که به ایشان رأی دادند،این پولهارا بین فقرا تقسیم کنند.
فرماندهان زمان جنگ خانواده های خود را به اهواز می بردند، الآن نمایندگان خانواده های خود را به تهران می برند، اگر نبرند کاری حل نمیشه!!!
بیچاره نمایندگان؟
نماینده برای انتخابات میلیارد ها تومان خرج کرده حالا ندارد خانه اجاره کند.
مردم را خر فرض کردند
روی چه حسابی باید 200 میلیون تومان وام بدون سود بگیرن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
روی حساب ورود به حلقه اول اربابان
جواد
| - |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
میخوان جهش تولید بزنند
کاش مشکل مقدار حقوق و مزایا بود
نماینده ای که 4 میلیارد خرج کرده بیاد مجلس 200 تومن حق مسکن بگیره مشکل عجیبیه
بعضیا میگن فلانی بیییست میلیون حقوقشه من میگن کاش دویست میلیون حقوقش بود ولی فقط همون بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
اشتباه میکنی دیگه برادر من
اول اینکه نمایندگان مجلس به صورت مادام العمر حقوق دریافت میکنن
دوم اینکه بعد از نمایندگی اگه بخوان جایی استخدام بشن با گروه 20 یعنی مدیر کل استخدام میشن
کلی رانت اقتصادی و خبری و هزارتا بازی اقتصادی دیگه
پس الکی نیست که همه تشنگان قدرت شدن
همه مسئولین تشنه قدرت هستن
تمام اونا
اره از حقوق نمايندكان كسر ميشود.
اين مملكت جاده يكطرفه هست هر كى هر جى برد ،بركشتى تو كارش نيست.
مامشکلی با وام دادن جهت تهیه مسکن نداریم ولی باید جهت نمایندگان غیر منتخب شهر تهران باشد و کسانی که تمکن مالی دارند را که به نظر من اکثرا پول داشتن که نماینده شدند را شامل نشود .
نماینده ای که با هر توجیهی 231 میلیون تومان بگیرد نمی توانه نماینده ای خوب و جامعی باشه .
و نموتونه فقر و گرسنگی رو بفهمه.
و نمی تونه نمایننده مردم باشه.
پیشنهاد می کنم حداقل چند تا از نماینده ها پول رو به نشانه اعتراض برگردونند.
در کل حقوقهای نجومی چون مورد رضایت مردم نیست وازبیت المال پرداخت میشه, حلال نیست.کاش اصلاح میشد وبه حقوق طبقه پایین اضافه میشد.
میشه به ماهم وام قرض الحسنه ودیعه مسکن 100میلیونی بدین؟
چگونه است که بیان رانت 200 میلیون قرض الحسنه تخریب افکار هست. مگر کدام فرد عادی جامعه 200 میلیون قرض الحسنه دریافت می کند. طوری صحبت می کند که انگار هیچ اتفاق غیر عادی رخ نداده است!!!! گرفتن 200 میلیون قرض الحسنه در جامعه کاملا غیر عادی و مثال واضح رانت هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
جالبه از قیمت رهن و اجاره هم خبر ندارن اصلا .اخه کجا میشه با دویست تومن خونه ۲۰۰ ۳۰۰ متری در شان یه نماینده مجلس پیدا کرد .تهرانو خبر ندارم حداقل تو محلات متوسط مشهدم نمیشه
اگر مردم عادی هم می‌توانند از این نوع وامها دریافت کنند نمایندگان مجلس هم می توانند در غیر اینصورت ....
خب چرا ب بقیه کارمندان دولت این پول پرداخت نمیشه و از حقوقشون کسر بشه؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
تا نگردي آشنا زين پرده رمزي نشنوي
گوش نامحرم نباشد جاي پيغام سروش
خیلی جالب است که شما از لاکچری زندگی کردن عده ای حمایت می کنید تابی
اقايان خودشان هم ميدانند عده اي به نان شب محتاج هستند واينجوري ولخرجي ميكنند اينها ازكجا مشكلات مردم رادرك خواهند كرد
توی تهران اینهمه خانه سازمانی پس چرا از اونا استفاده نمی کنند نماینده های محترم؟
خخخخخ به ما هم قرض‌الحسنه بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
دروغ میگه قرض الحسنه است چرا تو ابن چند روز هیچ نماینده ای این حرف رانزد
ما نمی توانیم برای بیمارانمان انسولین پیدا کنیم وشما به فکر خودتان هستید ما گوشمان پر شده است از دروغهای شما ..........
حالا کی گفته نمایندگان باید در نقاط بالای شهر ساکن شوند که نماینده ی محترم مدعی شده که برای نقاط متوسط هم 200 میلیون کمه
چرا همه تشریف نمی برند مناطق پایین شهر تا درد مردم عادی را بفهمند ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
برن پایین شهر....چه توقعی دارید شما
پذیرفته شده نیست . اجاره خانه باید با خودشان باشد مگه برای بقیه مردم این چنین است ؟ یعنی از طرف محل خدمت به انها وام این چنینی می دهند؟
نماینده انقلابی هر چیزی بگیرن حقشان هست
پاسخ ها
جبار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
. کسی که انقلابیه با عملکردش به انقلاب ضربه نمیزنه
اخی
چرا نمایندگان از خانه های سازمانی مجلس استفاده نمی کنند؟ و البته که این باب دیگری از سواستفاده را باز میکند که بارش روی دوش مردمی است که حتی اجاره خانه معمولی را هم ندارند که تقبل کنند
اکثر نمایندگان کارکنان دفترشون را از دستگاه ایتانی می گیرند و حقوقشونم دولت یا دستگاه می ده لطفا روشنگری نمایید. حتی ماشین هم از دستگاه ها م یگیرند و دفاتر هم از شهرداری با سایر دشتگاه ها عزیزان لطفا روشنگری کاملل کنند
بفرما باز مردم بدهکار شدن
بله شرایط کشور کاملا خاص هست و تحریم ها خفه کننده ، خفه کننده صدای عدالت و نبود تبعیض در این مملکت
۱....چرا قرض الحسنه؟
نماینده نداره ۱۰ درصد ..۱۲ردرصد بهره وام بده؟حتما باید ۲ ..۴ درصد بگیره؟
۲...نماینده هایی که خودشون تهران خونه دارند...یا ساکن خود تهرانند چی؟اونا چرا گرفتند
۳....بر فرض مجلس داد...نماینده انقلابی و جهادگر ما چرا پس نداد...
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
دوستان میدونن چهار سال دیگه رای نمیارن برا همین به شعارائی که دادن فکر میکنن
پس چرامردم برای گرفتن 10میلیون تومان وام ازبانک باید چنیدن فرم و دوتا صامن داشته باشند؟
شما 600 میلیارد مطالبات پرستاران رو مدتهاست ندادید
کسانی که تو این شرایط بیماری اینهمه زحمت میکشند بعد یک ضرب نزدیک 60 میلیارد رو پخش میکنید بین خودتون ؟
چه خبرتونه ؟ چه حبره تو این مملکت ؟ نه واقعا چه خبره تو این کشور ؟
فاضی پور خوب زرنگ بود ۲۰۰ میلیونو میگرفت شبها هم تو مجاس میخوابید معامله دو سر سود
کجاست شهید بهشتی که ببینه (ما تشنگان قدرتیم نه شیفتگان خدمت را)
شایسته تر آن بود که اصولگرایان، اصول وام گرفتن را مانند مردم عادی رعایت می نمودند.
سلام تا آنجا كه بنده اطلاع دارم يا حداقل در شهر ما اينچنين است كه نمايندگان دفاتر كاشان را از سازمانها و ارگانهاى شهرى ميگيرند چرا بابت دفاترشان وجهى پرداخت ميشود البته دفتر باكليه وسايل ادارى
خب اقساطش که بدن میرن زیر خط فقر بندگان خدا
200 میلیون تومان در طی چهار سال یعنی سالی 50 میلیون و ماهی حدود 4 میلیون
این پرسنل 10 درصدی مجلس که قرار بود پول ودیعه مسکن نگیرن داشتن نامه جمع میکردن پس چی شد یه ماه نشده یادشون رفت!!
به واله من برای شش میلیون وام از بانک انصار سه تا ضامن بردم...... چه قدر بدبختیم
اگر حقوق نماینده براستی یازده میلیون تومان باشد ، و بخواهد در مدت زمان نمایندگی که چهل و هشت ماه میباشد ، اقساط وام دویست میلیون تومانی بپردازد که حدود ماهی بیش از چهار میلیون تومان میباشد ، پس نماینده ها نیر در زیر خط فقر زندگی میکنند ،، ؟ اما جای تعجب است که همین نماینده ها بیش از دویست میلیون هزینهٔ انتخاباتی نموده ،؟، و پس از دوران چهار سال نمایندگی ثروتی شگرف بدست آورده ؟،، در صورتیکه ماهی هفت میلیون تومان از حقوقش برای گذران زندگی باقی میماند ؟،،آیا این به یک معجزه شباهت ندارد ؟،،
این ۴ درصدی که آقای قالیباف میگفتن نمایندگان اسبق بودند؟؟؟؟
من نظری در خصوص تشکیل مجلس ندارم. اما منطقاً پرداخت تسهیلات برای ودیعه مسکن در تهران با آنهمه شرایط خاص و هزینه های بسیار زیاد برای نمایندگان مردم، مبلغ بالایی اصلاً به حساب نمیاد. ما رو اینقدر ت فقر نگه داشتن که این ارقام با این هزینه ها و تورم هنوز هم برایمان نجومی جلوه میکند. از مجلس سرهنگها و تندروها باید بیلان کار و رفع مشکلات کشور رو مطالبه کرد نه اعتراض به ودیعه مسکن. خب حالا، کیا بودند که در دوره مجلس قبل برای جلب آرای مردم میگفتند مجلس منفعل و ناکارآمده؟ همینایی که الان بر صندلی سبز مجلس تکیه زدند. بسم الله. الان شما منفعل نباشید و کارآمدی را به ملت نشان دهید. ما که از خدامونه و چشم حسود هم کور.
اگرندارد خانه وپول نامه دادند که نماینده بشود هرنفر200می دانید چقدر می شود
واقعاً برای مجلس یازدهم با توجه به شعارهایی که داده اند خجالت آور است و این مردم را ناامید می کند
ضامن می خوان در خدمتیم
روز مردم هم خواهد رسید.
ما شیفتگان قدرتیم نه تشنگان خدمت
شما وقتي جايي استخدام ميشي از قبل فكر همه چي رو ميكي. اينكه محل كا دور از خونه يا شهرت باشه . سازمان استخدام كننده مسوول تهيه مسكن براي مستخدم نيست مگر اينكه اونو به محلي غير از محل استخدام مامور كنه كه بايد محل اسكنان براش جور كنه.
خب نماينده ي محترم كه كانديدا ميشي از اول ميدوني كه بايد تهران زندگي كني خب اگه توانايي اجاره يا خريد خونه در تهران رو نداري بيخود كانديدا ميشي...
نایب رییس مجلس در مقام دفاع توضیح داد که 200 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه پرداخت شده و ماهانه از حقوق نمایندگان کسر می شود،
سوال این است که چرا از این قرض الحسنه ها به مردم مستاجر نمی دهید ؟
واقعا چرا دروغ و فرافکنی اگر حقوق نماینگی ۱۱ میلیون باشد زندگی وگذران سختی دارند خواهشی دارم اجازه بدهید یک روز از ناهار وپذیرایی مجلس به صورت واقعی فیلمبرداری و برای عموم نمایش داده شود که مردم ببینند چه ریخت وپاشهایی صورت می گیرد
۲۹۰ نماینده حداقل ۳۰۰۰ نفر خدمه و نوکر و بادیگارد دارند واقعا چرا؟
مگر نمایندگان مردم نیستند پس ترس از مردم چرا؟
بنده دکترای برق و الکترونیکم و استاد بازنشسته دانشگاه، تازگی به بنده لطف کردند و هفت میلیون تومان وام دادند. به نظر می رسد که به ما نسبت به نمایندگان مجلس ظلم می شود.
آهای نماینده به اصطلاح مردم! 200 میلیون را به همه بدهید با بهره 5-6 درصد... اوکی؟!!!
رییس یک اداره کوچک الان بیش ازیازده میلیون دریافتی دارد بعد نماینده حقوقش یازده میلیون است؟؟.دریافتی یک کارشناس شرکت نفت یا بانک یا مخابرات روببینید ،حال اگر مدیریت ومسئولیت داشته باشد کمتراز15 میلیون نمیگیرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل