بازدید 10161

انصراف ونزوئلا از اخراج سفیر اتحادیه اروپا

ونزوئلا از اخراج سفیر اتحادیه اروپا در پی درخواست این اتحادیه انصراف داد.
کد خبر: ۹۸۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 03 July 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه ونزوئلا روز گذشته -پنجشنبه- ۲ ژوئیه (۱۲ تیر) اعلام کرد که کاراکاس از اخراج سفیر اتحادیه اروپا از این کشور منصرف شده است.

در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است: «دولت ونزوئلا تصمیم گرفته است که تصمیم اتخاذ شده در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰ را که در آن ایزابل بریلهانت پدروسا، رئیس هیات اتحادیه اروپا در کاراکاس عنصر نامطلوب عنوان شده بود، لغو کند.»

در این بیانیه تاکید شده است که «خورخه آروازا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در تماسی تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در مورد «لزوم حفظ چارچوب‌های روابط دیپلماتیک به‌ویژه در مواقعی که همکاری دو طرف می‌تواند مسیر گفت‌وگوهای سیاسی را تسهیل کند» به توافق رسیدند.

این بیانیه طرف ونزوئلایی اضافه می‌کند: «هر دو طرف توافق کرده‌اند که در چارچوب همکاری‌های صادقانه و مطابق با مقررات بین‌المللی، ارتباطات دیپلماتیک بین طرفین را به بالاترین سطح ارتقا دهند.»

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گذشته از ونزوئلا خواسته بود که در این تصمیم تجدید نظر کند و هشدار داده بود که آماده است اقدامات متقابل را علیه سفیر ونزوئلا در اتحادیه اروپا انجام دهد.

این چالش‌ها پس از آن رخ داد که اتحادیه اروپا ۱۱ نفر از مقامات دولت ونزوئلا را به بهانه نقش آفرینی در سرکوب مخالفان «نیکلاس مادورو» تحریم کرد. آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر