بازدید 9205

موشه یعلون: نتانیاهو رئیس باند تبهکاران است

«موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب با حمله به بنیامین نتانیاهو، وی را به رئیس باند تبهکاری تشبیه کرد.
کد خبر: ۹۸۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 03 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک از کانال ۷ تلویزیونی رژیم صهیونیستی، یعلون گفت: امروز اسرائیل را یک باند تبهکار اداره می‌کند که رئیس این باند خود نتانیاهو است.

وی افزود: هر شخصی که درگیر تحقیقات و پرونده‌های مجرمانه است، نمی‌تواند نخست‌وزیر نیز باشد؛ زیرا که او منافع شخصی خود را بر منافع امنیتی ترجیح می‌دهد.

نتانیاهو ماه گذشته به همراه شماری از وزیران کابینه‌اش از حزب دست راستی لیکود در نخستین جلسه محاکمه‌اش به اتهام رشوه‌خواری، فریبکاری و خیانت در امانت در دادگاه شهر قدس حاضر شد.

جلسه محاکمه نتانیاهو که درگیر در سه پرونده فساد مالی به پرداخت رشوه، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد عمومی است، ابتدا قرار بود برای بررسی از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) برگزار شود؛ اما پس از دستور «امیر اوهنا» وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی و هم‌پیمان نتانیاهو در حزب لیکود برای لغو جلسات دادگاه به عنوان بخشی از محدودیت‌های مبارزه با ویروس کرونا، این جلسه به ۲۴ می (۴ خرداد) موکول شد.

سال گذشته میلادی دادستان رژیم صهیونیستی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

خانواده نتانیاهو نیز در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ۱۲ بار درخصوص این پرونده‌ها به بازجویان پلیس پاسخ داده و علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در حال رسیدگی است.

بسیاری از کارشناسان حقوقی و قضایی، با توجه به اینکه موارد اتهام نتانیاهو بسیار زیاد و حجم پرونده فساد مالی وی دارای پیچیدگی است، معتقدند که بررسی و برگزاری دادگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا صدور رأی نهایی احتمالاً ۲ یا ۳ سال به طول انجامد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل