بازدید 28253
پیمانه اقتصادی

معامله آپارتمان در بورس از هفته آینده/ دلار در صرافی‌ بانکی در کانال ۱۸ هزار تومان معامله شد/ سود هنگفت واردات روغن در جیب ۴ نفر/ صادرات گاز ایران به ترکیه از سر گرفته شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون حال بورس خوب است، کدام یک از معاملات امروز بورس ابطال شد؟ چند میلیون نفر در عرضه اولیه امروز شرکت کردند؟ عرضه مسکن در بورس امری پیچیده است، طلای سیاه گران شد، سکه در بازار امروز به چند میلیون رسید؟ ماسک اجباری از ضربه به رشد اقتصادی جلوگیری می‌کند و گرانی طلا در بازار فلزات گرانبها را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 01 July 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون حال بورس خوب است، کدام یک از معاملات امروز بورس ابطال شد؟ چند میلیون نفر در عرضه اولیه امروز شرکت کردند؟ عرضه مسکن در بورس امری پیچیده است، طلای سیاه گران شد، سکه در بازار امروز به چند میلیون رسید؟ ماسک اجباری از ضربه به رشد اقتصادی جلوگیری می‌کند و گرانی طلا در بازار فلزات گرانبها را در بر دارد.

حال بورس خوب است؛ شاخص بر مدار سبز

امروز شاخص کل با ۶۶۰۴۴ واحد صعود معادل ۴.۲۷ درصد به یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۷۴۷۹ واحد افزایش معادل ۴.۲۷ درصد به ۴۲۶ هزار و ۸۷۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۱۳۳۲۱ واحد رشد معادل ۲.۹۴ درصد به ۴۶۶ هزار و ۳۵۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۸۷۸۰ واحد افزایش معادل ۲.۹۴ درصد به ۳۰۷ هزار و ۳۸۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۹۴۲۸ واحد افزایش معادل ۳.۸۸ درصد به ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۹۸۴ واحد، شاخص بازار اول با ۵۴۶۳۸ واحد افزایش معادل ۴.۶۹ درصد به یک میلیون و ۲۱۸ هزار ۹۵۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۷۳۸۷ واحد صعود معادل ۳.۵۹ درصد به ۳ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۰۳ واحد رسید. در داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۳۹۱ هزار نوبت معاملاتی، ۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳۷ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

ششمین عرضه اولیه 99 در مرحله ثبت سفارش/ رشد 50 هزار واحدی شاخص کل در 40 دقیقه/ ورود به کانال 1.6 میلیون واحدی

غوغای بورس در روز عرضه اولیه سیتا/ رشد 50 هزار واحدی شاخص کل در 40 دقیقه/ ورود به کانال 1.6 میلیون واحدی

کدام یک از معاملات امروز بورس ابطال شد؟

بورس تهران اعلام کرد: ناظر بازار در اطلاعیه‌ای از عدم تأیید معاملات امروز نماد دارا یکم خبر داده است.

در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به اختلاف قابل توجه قیمت سفارشات وارد شده با خالص ارزش روز دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم «دارا یکم» در روز جاری مورخ ۹۹/۴/۱۱ سفارشات در نماد مذکور مورد تأیید نبوده است.

چند میلیون نفر در عرضه اولیه امروز شرکت کردند؟

روح الله دهقان، مدیر عامل فناوری بورس تهران طی مصاحبه‌ای با شبکه خبر اعلام کرد: تعداد مشتریان عرضه اولیه سیتا نسبت به سری قبل ۵۰ درصد افزایش یافته و در عرضه اولیه امروز، ۴.۵ میلیون نفر مشارکت کردند. به گفته دهقان در عرضه اولیه قبلی ۲.۵ میلیون نفر و در دو عرضه اولیه قبل از آن هر کدام ۳ میلیون نفر مشارکت کرده بودند. در این عرضه اولیه، دقیق ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار کد معاملاتی مشارکت کردند که به هر کد معاملاتی ۲۲۹ سهم به قیمت ۴۷۱ هزار تومان تخصیص یافت. با توجه به خبر تصویب افزایش قیمت حدود ۳۰ درصدی قیمت سیمان مشارکت خوبی از این عرضه اولیه شد و پیش بینی می‌شود قیمت هر سهم سیتا، دست کم تا پایان تابستان به بالای ۳۵۰۰ تومان برسد. جزئیات بیشتر

معامله آپارتمان در بورس از هفته آینده

مدیرعامل بورس تهران گفت: یکی از اهداف بورس جدید املاک، سرمایه گذاری و پس انداز سالانه در بخش مسکن به صورت متری خواهد بود. علی صحرایی افزود: هفته آتی بورس املاک و مستغلات و امتیازات راه اندازی خواهد شد که طبق اصل ۳۱ قانون اساسی دولت موظف است برای قشرهای کم توانمند جامعه با اولویت و کارگران مسکن را فراهم کند. وی گفت: در این بورس امتیازات، پروژه‌ها و زمین لازم برای اینها عرضه خواهد شد. صحرایی افزود: بورس جدید در این زمینه افتتاح خواهد شد و پنجمین بورس کشور می‌باشد و کار تخصصی این بورس معاملات دارایی‌های مالی مبتنی بر املاک برای تأمین مالی است. وی گفت: در این بورس آپارتمان هم معامله می‌شود. صحرایی افزود: هدف اول پایین آمدن قیمت نهایی برای مصرف کنندگان است و اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد و هدف دوم این بورس سرمایه گذاری و پس انداز سالانه در مسکن به صورت متری خواهد بود و نگرانی افزایش قیمت‌ها را برطرف کند.

عرضه مسکن در بورس یک امر پیچیده است

اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح پیش فروش متری مسکن در بورس گفت: عرضه مسکن در بورس یک امر پیچیده است و امر ساده ای که سریع بشود انجام شود نیست. وی با بیان اینکه صندوق سرمایه‌ای زمین و مسکن را شکل داده‌ایم و با بورس هم مذاکره کرده‌ایم تا مردمی که نیازمند خانه نیستند اما علاقه مند هستند در صنعت زمین و مسکن سرمایه گذاری کنند بتوانند منابع خود را به سهم و سهام تبدیل کنند، تصریح کرد: امیدواریم این طرح به زودی به نتیجه برسد.

دلار در صرافی‌ بانکی در کانال ۱۸ هزار تومان معامله شد

در معاملات امروز (چهارشنبه یازدهم تیرماه ۹۹) بازار ارز، شاهد افت نسبی نرخ دلار و ثبات نرخ یورو در صرافی‌های بانکی سطح کشور هستیم. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، به نرخ ۱۸۹۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به نرخ ۱۸۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۴۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ ۲۱۰۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل بدون تغییر نسبت به روز سه شنبه، به قیمت ۲۱۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

صادرات گاز ایران به ترکیه از سرگرفته شد

محمدرضا جولایی، سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: صادرات گاز ایران به ترکیه از ساعت ١۴ و ١٠ دقیقه امروز یازده تیرماه از سر گرفته شد. وی تصریح کرد: صادرات گاز ایران به ترکیه با همان تعهدات قبلی ادامه خواهد داشت.

طلای سیاه گران شد

پس از اینکه آمار‌ها نشان داد، ذخایر نفت خام آمریکا بیش از انتظار کاهش یافت که نشان از بهبود تقاضا حتی با وجود شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان دارد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت. هر بشکه نفت برنت با ۱.۱۸ دلار افزایش ۴۲.۴۵ دلار فروخته و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱.۱۳ دلار افزایش ۴۰.۴۰ دلار معامله شد. نفت برنت روز گذشته بیش از یک درصد و نفت خام آمریکا ۱.۱ درصد از ارزش خود را از دست دادند. آمار‌های امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا، هفته گذشته، بیش از انتظار کاهش یافت درحالی‌که ذخایر فرآورده‌های نفتی افزایش یافت. ذخایر نفت خام ۸.۲ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۵۳۷ میلیون بشکه رسید. در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ۷۱۰ هزار بشکه‌ای را داشتند. آمار‌های رسمی اواخر امروز منتشر خواهد شد. از دیگر عوامل تقویت‌کننده قیمت‌ها، کاهش تولید اوپک به کمترین میزان در دو دهه گذشته در ماه ژوئن بوده است. بر اساس بررسی رویترز، سیزده عضو اوپک در ماه ژوئن، پس از موافقت با توافق کاهش تولید، به طور متوسط ۲۲.۶۲ میلیون بشکه در روز تولید داشتند که ۱.۹۲ میلیون بشکه در روز از ماه می‌ کمتر است. به نقل از فارس، اقتصاددان‌های بانک ING گفتند: «کاهش تولید اوپک بدان معناست که کشور‌های عضو این سازمان بیش از تعهدشان در ماه ژوئن به کاهش تولید پایبند بودند و به رقم ۱۰۷ درصد می‌رسد.»

گرانی طلا در بازار فلزات گران بها

قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و در اطراف بالاترین رقم هشت سال گذشته در نوسان است. علت این افزایش‌ها، تشدید ابتلای بیماری کرونا در آمریکاست که امید به بهبود سریع اقتصادی را کم کرده و سرمایه‌گذاران را به سوی طلا به عنوان دارایی امن سوق داده است. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۷.۵۱ دلار افزایش ۱۷۸۸.۴۷ دلار فروخته شد. این فلز گرانبها روز گذشته به ۱۷۸۵.۶ دلار که بالاترین رقم از اوایل اکتبر ۲۰۱۲ به شمار می‌رود، رسید. کارشناس بیمار‌های عفونی دولت هشدار داد اگر شیوع کنونی کرونا در آمریکا کنترل نشود، موارد جدید می‌تواند دو برابر شود. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری و جرم پاول، رئیس فدرال رزرو، دیروز متعهد شدند تا برای اقتصاد آمریکا کار بیشتری انجام دهند. طلا از اقدامات گسترده محرک اقتصادی از سوی بانک‌های مرکزی سود می‌برد، زیرا این فلز گران‌بها تا حدی زیادی به عنوان مانعی در برابر تورم و بازپرداخت ارز دیده می‌شود.

سکه در بازار امروز به چند میلیون رسید؟

در جریان معاملات بازار آزاد تهران، امروز چهارشنبه یازدهم تیرماه ۱۳۹۹ قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۳۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۸ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۸۶۳ هزار و ۳۷۸ تومان است.

سود هنگفت واردات روغن در جیب ۴ نفر

ایران در تامین بیش از ۹۰ درصد روغن مورد نیاز داخلی به خارج وابسته است که بسیاری از دست اندرکاران بخش کشاورزی این وابستگی را درد بزرگ برای وزارت جهاد کشاورزی می دانند. آمارها نشان می دهد که طی ۴۰ سال اخیر انحصار واردات دانه های روغنی در دستان ۴ تا ۵ نفر از واردکنندگان موجب شده که ضریب خوداتکایی روغن در کشور افزایش نیابد و همچنان در تامین روغن مورد نیاز به کشورهای بیگانه وابسته باشیم. بسیاری از مسئولان بر این باورند که بدعهدی دولت در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله دانه های روغنی موجب شده تا کشاورزان رغبتی به کشت نداشته باشند. /باشگاه خبرنگاران

ماسک اجباری از ضربه به رشد اقتصادی جلوگیری می‌کند

طبق یافته‌های گلدمن ساکس، قانون ماسک اجباری توسط دولت نه تنها نرخ روزانه موارد ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد، بلکه به جای تمدید قرنطینه، می‌تواند جلوی ضربه ۵ درصدی به رشد اقتصادی آمریکا را بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
به نظر می رسد که بانک مرکزی یک نرخ جدید را دارد متولد می کند. انهم نرخ صرافی بانکی. دیگر اصراری ندارد که هماهنگ با بازار باشد. چند وقت دیگر می گوید نرخهای بالاتر از صرافی بانکی غیر قانونی است و ما مسئولیتی در برابر ان نداریم. علی برکت الله
دولت بدعهدي نكرده فقط سر عهدش با اون چهار نفر وارد كننده مونده...
مطالعه صورت های مالی شرکت ها + برسی گزاشات تحلیلی روزانه + دنبال کردن خبرهای موثق + صبر در رسیدن به سود دهی + خرید در قیمت مناسب + اجتناب از عجله در خرید و فروش = سرمایه گذاری مطمئن و دریافت سود از طریق تولید و ایجاد ارزش افزوده
کشورهای پیشرفته و تراز اول با تقویت و فرهنگ سازی این پارامتر ها مردم را به سمت سرمایه گذاری تشویق می کنند
گزارش روند جاری روز بورس با جزئیات بیشتر بسیار عالی بود نقشه بازار و نمودار ها
درود بر تابناک
این طرح با فضاحت تمام شکست خواهد خورد و بار مضاعف این شکست به بار قبلی مستاجران اضافه خواهد شد

نکنید این کارهای بی منطق را.
مردم را موش آزمایشگاهی نپندارید
خرید و فروش آپارتمان در بازار بورس، مسلما موجب گرانتر شدن مسکن خواهد شد.
دانستن حق مردم است
دلار ( اسکناس) ۲۰۷۰۰
دلار ( حواله) ۲۱۲۲۰
سکه ۹۴۰۰۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
اون بالا نوشته سکه طرح جدید: 9 میلیون و 30 هزار تومان و طرح قدیم هم که ارزون تره
چه كسي بايد جوابگوي سودجويي اين چهار نفر باشد چه كسي جرات دارد اسم اينها را افشا كند
چون وارد کنندگان انحصاری خودیند با آنها برخوردی صورت نمی گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
شاید قانونا پرونده ای علیه این 4 نفر نشده تشکیل بدن، به هرحال باید جرم مرتکب بشن تا برخورد صورت بگیره.
سیتا به هر نفر ۳۰۰ سهم رسید نه ۲۲۹ سهم
ک۹ای دنیا آپارتمان در بورس ءداشته شده است!؟
آیا خرید فروش آپاتمانهای دولتی منظور است و یا بطور کلی !؟
چرا از خودتون چیز در میارین؟ فقط مونده خانه را هم بکشین توی بورس بیشتر پدر مردم را دربیارین و جیبتون را پر کنید!
بروید ببینید کشورهایی که مشکل مسکن ندارند چکار کرده اند؟ ازشون کمک بگیرین به حرفشون گوش کنید تا مشکل برطرف بشه! این غرور و تکبر را بگذارید کنار. آدم‌ها یکبار بیشتر به دنیا نمیان...
کمی بیشتر توضیح بدهید
پنجشنبه ۱۲ تیر ساعت ۱۳:۳۶
دلار (اسکناس) ۲۰۸۰۰
دلار(حواله) ۲۱۳۵۰
سکه ۹۸۰۰۰۰۰
ارزو برجوانان عیب نیست
علی برکت الله !!!
صرافی بانکی نرخ جدیده؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار