بازدید 22922
رئیس مرکز اورژانس تهران

۹ مصدوم حادثه کلینیک در شرایط پایدار و مناسبی هستند/ ابتلای بیش از ۱۱۰ نفر از پرسنل اورژانس تهران به کرونا

خوشبختانه در جریان حریق شب گذشته با همکاری آتش نشانی و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت از انتشار و انفجار گاز هلیوم که می‌توانست اتفاق بدی را رقم زند، جلوگیری شد. در این حادثه اغلب افرادی که دچار حادثه شدند، افرادی بودند که در ساختمان دچار انفجار حضور داشتند و خوشبختانه برای عابران و همسایه‌ها اتفاق خاصی نیفتاده است.
کد خبر: ۹۸۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 01 July 2020
تابناک اجتماعیطی چهار ماه و نیمی که از شیوع ویروس کرونا در کشورمان می‌گذرد، بالغ بر ۱۱۰ نفر از پرسنل اورژانس تهران به آن مبتلا شده‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران که در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه حضور یافته بود، در این باره گفت: ۱۱۰ تا ۱۲۰ نیرو‌ی اورژانس تهران به کرونا مبتلا شده‌اند که کمتر از ۵ درصد نیروهای عملیاتی‌مان می‌شود که ۲۶۰۰ نفر هستند.
 
وی افزود: این در حالی است که میانگین ابتلای کادر درمان در دنیا حدود ۲۰ درصد است. با محافظت خوبی که برای پرسنل فراهم شد، درصد ابتلای پرسنل‌مان به کرونا پایین‌تر است و این نشانه خوبی است، چراکه نیرو‌های ما تخصصی هستند و در صورت ابتلا، قابلیت جایگزینی ندارند و بنابراین نیاز است تمهیدات ویژه‌ای در رابطه با آن‌ها بیندیشیم.
 
ابتلای بیش از ۱۱۰ نفر از پرسنل اورژانس تهران به کرونا
 
رئیس اورژانس تهران در پاسخ به سوالی درباره آمادگی برای ارایه خدمات به بیماران کرونا با توجه به افزایش موارد بروز بیماری طی چند روز اخیر، گفت: با توجه به افزایش بیماران کرونا، در سطح شهر تهران همچنان ۵۰ دستگاه آمبولانس مخصوص کرونا داریم که به بیماران در منزل خدمات ارایه می‌دهد و در صورت لزوم آن‌ها را به بیمارستان منتقل می‌کند.

وی افزود: همچنان تعداد ماموریت‌های اورژانس تهران در این زمینه خیلی بالاست. این ماموریت‌ها نیازمند لوازم اضافه است که باعث افزایش هزینه‌های اورژانس است و البته این هزینه‌ها در بودجه سال قبل دیده نشده است. نیرو‌های ما به صورت ۲۴ – ۲۴ در خدمت رسانی هستند و ساعت کاری آن‌ها بسیار بالا رفته است. نیرو‌های عملیاتی ما در سطح خوبی خدمات می‌دهند و امیدوارم بتوانیم مثمرثمر باشیم.

صابریان درباره تعداد ماموریت‌های اورژانس تهران از ابتدای امسال تا کنون گفت: متوسط ماموریت روزانه‌مان بالای ۳۷۰۰ ماموریت بوده است. با توجه به آنکه به قرنطینه خانگی هم خدمات می‌دهیم، این موضوع باعث شده تعداد خدمات بالاتر رود و نیازمند ناوگان بزرگتری باشیم. اما در مورد ماموریت‌های ترافیکی در حال حاضر آمار تقریبا مشابه گذشته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سهم اورژانس تهران از برداشت اخیر وزارت بهداشت از صندوق ذخیره ملی، گفت: برای خرید تجهیزات مبلغی به ما ارایه نشده است، البته از ابتدای سال تا کنون دکتر نمکی و معاون توسعه به ما لطف کرده و مبالغی برای اورژانس تهران فرستاده‌اند، اما با توجه به کسری بودجه‌ای که امسال با آن مواجهیم، نیازمند همکاری و نگاه بهتری در بودجه‌ها هستیم تا بتوانیم امسال را بگذرانیم و کرونا نیز به تدریج کاهش یابد.
 
۹ مصدوم حادثه کلینیک در شرایط پایدار و مناسبی هستند/ ابتلای بیش از ۱۱۰ نفر از پرسنل اورژانس تهران به کرونا

رئیس اورژانس تهران درباره مشکلاتی که در حوزه تجهیزات با آنها دست به گریبانند، گفت: در اورژانس تهران بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بودجه‌مان کسری بودجه داریم و پولی که به ما ارایه می‌شود، کفاف حقوق و اضافه کار نیرو‌ها را هم نمی‌دهد. البته برای خرید تجهیزات مشکل خاصی نداریم و مشکل‌مان بودجه‌ای و مالی است.
 
او درخصوص خدماتی که اورژانس به بیماران کرونایی ارائه می‌دهد گفت: تظاهرات کرونا در افراد مختلف متفاوت است و ما بر اساس شرایط بیمار، خدمات و درمان‌های متفاوتی ارائه می‌دهیم. در حدی که بتوانیم افراد مبتلا را به شرایط پایدار برسانیم، در خانه خدمات ارائه می‌کنیم.
 
صابریان در پاسخ به سوالی درباره کنکور، از آمادگی اورژانس برای خدمت رسانی به اماکن برگزاری کنکور سراسری خبر داد و گفت: در این زمینه مشکلی وجود ندارد و اگر برای دانشجویی اتفاقی بیفتد، بلافاصله خدمات ارائه می‌شود. در اورژانس تهران همواره بزرگ‌ترین مراسم‌ را پوشش داده‌ایم و مشکلی در این زمینه نیست. 
 
در ادامه نشست نوبت به طرح سوالی درباره حادثه کلینیک سینا اطهر رسید که رئیس اورژانس تهران در این باره گفت: به محض اینکه از انفجار مطلع شدیم بلافاصله تیم‌های عملیاتی در صحنه حاضر شدند. دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۲ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به محل اعزام شدند. در مجموع ۱۸ تیم عملیات ویژه اورژانس علاوه بر اینکه صحنه را برای ارایه خدمات ایمن کرده و از حوادث ناگوار نیز جلوگیری کردند.
 
۹ مصدوم حادثه کلینیک در شرایط پایدار و مناسبی هستند/ ابتلای بیش از ۱۱۰ نفر از پرسنل اورژانس تهران به کرونا

وی افزود: متاسفانه در این رویداد ۱۸ نفر در صحنه حادثه جان باختند و یک نفر نیز در حین سی پی آر در بیمارستان جان خود را از دست داد. ۱۵ مصدوم سرپایی نیز خدمات سرپایی و در صحنه را دریافت کردند و ترخیص شدند. ۹ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند که طی پیگیری‌ها حال تمام این ۹ نفر در شرایط پایدار و مناسبی است.

رئیس اورژانس تهران ادامه داد: علت این حادثه در دست بررسی است و باید نتیجه کارشناسی اعلام شود. این ساختمان یک مرکز درمانی و دی کلینیکی بوده که خدمات تصویربرداری، آزمایشگاه و خدمات جراحی محدود ارایه می‌کرده و متاسفانه دچار انفجار و حریق شد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در جریان حریق شب گذشته با همکاری آتش نشانی و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت از انتشار و انفجار گاز هلیوم که می‌توانست اتفاق بدی را رقم زند، جلوگیری شد. در این حادثه اغلب افرادی که دچار حادثه شدند افرادی بودند که در ساختمان دچار انفجار حضور داشتند و خوشبختانه برای عابران و همسایه‌ها اتفاق خاصی نیفتاده است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
این خوشبختانه گفتن رئیس اورژانس ما رو کشته خوب یعنی چی خوشبختانه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
چون خوشبختانه آدم گردن کلفتی آنجانبوده چندپزشک وبیماربودندکه ازنظرایشان خوشبختانه سوادهم خوب چیزی هست
مديريت درحد كوچه بازار ادعا درحد جهاني مردم رعايت نميكنند دولت هم ول كرده به امان خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
ازمردم انتظاری نیست اگرهمه رعایت میکردندپلیس وچودنداشت این وظیفه شهرداریست که فقط کارش کتک زدن یک بدبخت دست فروش است
دست پیش گرفتن....پس اون انفجار وحشتناک برای چه گازی بود..... چرا وزارت بهداشت کلینیک ها رو بازرسی اصولی از نظر ایمنی نمیکنه.... 400 ساختمان شبیه پلاسکو تو تهرانه.......این بود اون وعده های داده شده..............
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
این قبیل بررسی هاباشهرداری است
متاسفیم. امروز شنیدم که وزارت مطبوع تدکراتی بخاطر عدم رعایت استاندارد به واحد درمانی داده اگر نهاد ها ی مسیول بررسی کنند به این نتیجه خواهند رسید که یکی یا چند تا از سهامداران یا شرکا مسیولین میانی حال یا گذشته وزارتخانه بهداشت هستند که مناسفانه در بعضی ازبیمارستان های خصوصی هم به جشم می خورد در زمان راه اندازی باشگرد امثال طبری ها سهام را به مسیول مربوطه وزارتخانه با رقم ناچیز واگذار میکنند واز رانت وزارتخانه به شکل.های مختلف بعدا استفاده می کنند .مانمی دانیم کی مسیولین ما متوجه خواهند شد که مسیولین نیاید با بخش خصوصی ارتباط وذینفع باشند کی
همه اینهاازرانت وفساد درشهرداریها حکایت میکندرئیس شورای شهرمیگویدبه این کلینیک چهارمرتبه اخطارداده اندچراهمان باردوم برخوردنکردندوانجاراتعطیل نکردند ببینیدچه میکنندوچه اتفاقاتی پشت پرده میافتدوجان کادرپزشکی وبیماران این وسط چه معامله ای میشودتاکنون شهرداری هوافروشی میکرداکنون نوبت جان انسانهااست بارهاشاهدریختن ساختمانهای نیمه کاره ویاتاورکرین ها روی سرشهروندان بوده ایم امیداست اینباروازاین ببعدقوه قضائیه به این قبیل فجایع که باعث ناامنی برای همه میشودورودوبرخوردکند ببینیم چه میشود
انفجار هليوم ؟!!!!
كل شيمي و گازهاي نجيب رو زير سوال برديد
محمدآقای ۱۷:۴۱ بفرمائیدوزارت بهداشت ازایمنی ساختمانها چه اطلاعاتی بایدداشته باشداین قبیل مسائل به شهرداری هامربوط میشودالبته درهمه جای دنیاجزاینجاکه دررسانه هامیبینیم ومیشنویم که گویاکارشان چیزدیگریست !
نمی دونم چرا صحبت این نمیشه که مراجعین کلینیک سینا اطهر ، بیمارهای بیمارستان سینا و شاید مراکز دیگه بودن که آقایون ، اونا رو از بیمارستان ارجاع می دن به کلینیک . ۱۴
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل