گزارش لحظه به لحظه «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد:

غوغای بورس در روز عرضه اولیه سیتا/ رشد 50 هزار واحدی شاخص کل در 40 دقیقه/ ورود به کانال 1.6 میلیون واحدی

روز گذشته شاخص کل با رشد 64 هزار و 911 واحدی به راحتی از سد 1.5 واحد گذشت و روز تاریخی برای بازار سرمایه رقم خورد. امروز بازار سرمایه در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که ششمین عرضه اولیه سال جاری در مرحله ثبت سفارش است.
کد خبر: ۹۸۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 01 July 2020

روز گذشته، بازار سرمایه یکی از تاریخی ترین روزهای خود را سپری کرد و شاخص کل با رشد چشمگیر 64 هزار و 911 واحدی از سد 1.5 میلیون واحد به راحتی گذشت و بر قله یک میلیون و 546 هزار و 850 واحدی قرار گرفت. 

به گزارش بورس تابناک، امروز مورخه 11 تیرماه سال جاری در حالی بازار سرمایه کار خود را آغاز خواهد کرد که در این روز سهام هفتمین نماد در سال 99 عرضه اولیه خواهد شد و سیتا به جمع معاملات بورسی ها خواهد پیوست.

در پیش گشایش بازار از 647 نماد حدود 343 نماد با صف خرید و حدود 3 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند. 

چند خبر مهم 24 ساعت گذشته که می تواند برای بورس بازان مهم باشد

- بانک مرکزی اعلام کرد که بر اساس محاسبات انجام گرفته توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی، حجم نقدینگی در هفته منتهی به ۱۳۹۹.۳.۲۹ به ۲۶۵۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به پایان سال قبل ۷.۳ درصد رشد داشته است.

-نماینده آلمان، در نشست شورای امنیت مخالفت این کشور را با تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران با توسل به یکی از بندهای برجام را اعلام کرد.

-معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی با اشاره به تدوین پیشنهاد قانون مالیات بر عایدی سرمایه توسط وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی گفت: بهمن سال گذشته این لایحه به دولت ارائه شد و پیش‌بینی می شود این لایحه، تا مهرماه به مجلس تقدیم شود. تاکنون هیچ مالیاتی تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه در قانون وضع نشده است.

-علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران از راه‌اندازی بورس املاک، مستغلات و امتیازات به عنوان پنجمین بورس کشور در هفته آینده خبر داد.

-مدرس ‌خیابانی سرپرست وزارت صمت گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی باید کاملا حذف شود.

-دکتر نمکی وزیر بهداشت گفت: ما در ساخت واکسن گام‌های موثری برداشته‌ایم، تست‌های حیوانی واکسن کرونای ایران موفقیت‌آمیز بوده است.

گزارش نیمه اول بازار: (ساعت 9 تا 10:45)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه اول بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با رشد مواجه بودند. شاخص کل با 55027 واحد صعود معادل 3.56 درصد به یک میلیون و 601 هزار و 873 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 14563 واحد افزایش معادل 3.56 درصد به 423 هزار و 956 واحد، شاخص کل هم وزن با 10720 واحد رشد معادل 2.37 درصد به 463 هزار و 758 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 7066 واحد افزایش معادل 2.37 درصد به 305 هزار و 670 واحد، شاخص آزاد شناور با 70244 واحد افزایش معادل 3.43 درصد به 2 میلیون و 118 هزار و 799 واحد، شاخص بازار اول با 42230 واحد افزایش معادل 3.63 درصد به یک میلیون و 206 هزار 541 واحد و شاخص بازار دوم با 103093 واحد صعود معادل 3.45 درصد به 3 میلیون و 95 هزار و 310 واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای نیمه اول امروز بورس، در 748 هزار و 240 نوبت معاملاتی، 5 هزار و 468 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 79 هزار و 637 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

7 نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه اول بازار در روز جاری عبارت بودند از: فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، شپنا و تاپیکو.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه اول بازار امروز از 647 نماد حاضر، 246 نماد در صف خرید و 30 نماد در صف فروش بودند.

برترین عرضه و تقاضا

7 نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه اول بازار امروز: شپنا، شستا، خساپا، خودرو، شبندر، شتران و صایپا 403.

7 نماد با برترین عرضه در بورس در نیمه اول بازار امروز: دارایکم، ثفارس، غبهنوش، انرژی 1، غگل، بورس و تکمبا.

بیشترین و کمترین قیمت

7 نماد با بیشترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: ستران، سخزر، ونوین، ساراب، سخوز، وبصادر و شبندر.

7 نماد با کمترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز:  غبهنوش، فروس، غشان، قثابت، پتایر، لابسا و فرآور. 

نقشه بازار در نیمه اول بازار

در نیمه اول بازار امروز سبز رنگ غالب بر نقشه بازار بود.

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

ششمین عرضه اولیه 99 در مرحله ثبت سفارش/ رشد 50 هزار واحدی شاخص کل در 40 دقیقه/ ورود به کانال 1.6 میلیون واحدی

گزارش نیمه دوم بازار: (ساعت 10:45 تا 12:30)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه دوم بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با رشد مواجه بودند. شاخص کل با 66044 واحد صعود معادل 4.27 درصد به یک میلیون و 612 هزار و 889 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با 17479 واحد افزایش معادل 4.27 درصد به 426 هزار و 872 واحد، شاخص کل هم وزن با 13321 واحد رشد معادل 2.94 درصد به 466 هزار و 359 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 8780 واحد افزایش معادل 2.94 درصد به 307 هزار و 384 واحد، شاخص آزاد شناور با 79428 واحد افزایش معادل 3.88 درصد به 2 میلیون و 127 هزار و 984 واحد، شاخص بازار اول با 54638 واحد افزایش معادل 4.69 درصد به یک میلیون و 218 هزار 950 واحد و شاخص بازار دوم با 107387 واحد صعود معادل 3.59 درصد به 3 میلیون و 99 هزار و 603 واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در نیمه دوم داد و ستدهای امروز بورس، در یک میلیون و 391 هزار نوبت معاملاتی، 9 هزار و 180 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 137 هزار و 408 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

7 نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه دوم بازار در روز جاری عبارت بودند از: کچاد، فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل و شپنا .

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه دوم بازار امروز از 647 نماد حاضر، 285 نماد در صف خرید و 30 نماد در صف فروش بودند.

برترین عرضه و تقاضا

7 نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه دوم بازار امروز: شستا، شپنا، خساپا، خودرو، شبندر،رمپنا و برکت.

7 نماد با برترین عرضه در بورس در پایان بازار امروز: دارایکم، انرژی 1، خرینگ، غبهنوش، تکمبا، ساروم و سخوز.

بیشترین و کمترین قیمت

7 نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: وصنعت، کچاد، ستران، سخزر، ساراب، ونوین و سشمال.

7 نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس در پایان بازار امروز: غبهنوش، فروس، قثابت، لابسا، فرآور، ثفارس و کسرام.

نقشه بازار در پایان

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

ششمین عرضه اولیه 99 در مرحله ثبت سفارش/ رشد 50 هزار واحدی شاخص کل در 40 دقیقه/ ورود به کانال 1.6 میلیون واحدی

قاب پایانی بازار امروز (ساعت 13:00 تا 14)

بعد از انجام معاملات در نمادهای عرضه اولیه شده، شصدف، غگیلا، پیزد و آریا بازار امروز در ساعت 14 به پایان رسید.

بر اساس آمارهای معاملاتی، در پایان بازار امروز، در نهایت تغییرات شاخص ها به شرح تصویر زیر بود:

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

غوغای بورس در روز عرضه اولیه سیتا/ رشد 50 هزار واحدی شاخص کل در 40 دقیقه/ ورود به کانال 1.6 میلیون واحدی

شاخص کل در نهایت بر روی کانال یک میلیون و 612 هزار و 882 واحدی آرام گرفت.

رفت و آمد نمادها در روز جاری

به گزارش نبض بورس، نماد معاملاتی شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا1)، سرمایه‌گذاری‌ سایپا (وساپا1)، كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حكشتی1)، كالسیمین‌ (فاسمین1)، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر؛ كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حكشتیح1) با توجه به توقف نماد اصلی، سیمان كردستان (سكرد1)، سیمان‌هرمزگان‌ (سهرمز1)، سیمان‌ صوفیان‌ (سصوفی1)، تكنوتار (تكنو1)، لیزینگ‌ خودروغدیر (ولغدر1)، سیمان فارس نو (سفانو1)، صنایع سیمان دشتستان (سدشت1)، سیمان‌ سفیدنی‌ریز (سنیر1)، سیمان‌هرمزگان‌ (سهرمز1)، تكنوتار (تكنو1)، سیمان‌ آرتا اردبیل (ساربیل1)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، بانك‌اقتصادنوین‌ (ونوین1)، تامین سرمایه بانك ملت (تملت1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، سیمان فارس و خوزستان(سفارس)،كارخانجات كمك فنر ایندامین سایپا(خكمك)، گروه دارویی سبحان(دسبحا)، لابراتوارهای سینا دارو(دسینا)، كارخانجات ایران مرینوس(نمرینو)، پتروشیمی فن آوران(شفن)، لامپ پارس شهاب(بشهاب)، تراكتورسازی ایران(تایرا)، كارخانجات پلاسكوكار سایپا(پلاسك) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، حق تقدم شركت های كویر تایر(پكویرح)، معدنی و صنعتی گل گهر(كگلح)، سبحان دارو(دسبحانح)با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شدند.

در مقابل، نماد معاملاتی شركت های ملی سرب و روی ایران(فسرب)با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای كدال در خصوص تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام، سیمان فارس نو(سفانو)، گروه تولیدی مهرام(غمهرا)، سیمان تهران(ستران)، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان(وآذر)، سیمان خوزستان(سخوز)، بانك اقتصاد نوین(ونوین)، سیمان داراب(ساراب)، سیمان‌ خزر (سخزر)، سیمان‌ارومیه‌ (ساروم)،سیمان‌غرب‌ (سغرب)،سیمان‌ شمال‌ (سشمال)،صنایع سیمان دشتستان (سدشت)و سیمان خاش(سخاش) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ تامین سرمایه بانك ملت(تملت)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، قند نیشابور(قنیشا)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضاءهیئت مدیره،  سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت پس از برگزاری مجامع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه-عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضا هیئت مدیره، هلدینگ داروپخش(وپخش)، فراورده های تزریقی و دارویی ایران(دفرا)، معدنی و صنعتی چادرملو(كچاد)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس1)،معادن‌ روی‌ ایران‌ (كروی1)،سیمان‌شاهرود (سرود1)، صنایع‌شیمیایی‌سینا (شسینا1)، پمپ‌ سازی‌ ایران‌ (تپمپی1)، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا1)، سبحان دارو (دسبحان1)، حق تقدم سهام شركت سبحان دارو (دسبحانح1)، ارتباطات سیار ایران (همراه1)، پالایش نفت تهران (شتران1)، ایران‌ خودرو (خودرو1)، سایپا (خساپا1)، بین‌المللی‌توسعه‌ساختمان (ثاخت1)، سرمایه‌گذاری‌ سایپا (وساپا1) به دلیل تغییرات 20درصدی قیمت با وقفه همراه شدند.

نماد معاملاتی شركت پارس دارو(دپارس)، حق تقدم شركت داروسازی دكتر عبیدی(دعبیدح)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

بازدهی و ارزش معاملات صنایع بورسی

بیشترین بازدهی متعلق به گروه: فلزی و معدنی

کمترین بازدهی متعلق به گروه: تولید محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری

بیشترین ارزش معاملات: بانک ها و موسسات اعتباری

کمترین ارزش معاملات: ماشین آلات و دستگاه های برقی

(برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی نقشه کلیک کنید)

غوغای بورس در روز عرضه اولیه سیتا/ رشد 50 هزار واحدی شاخص کل در 40 دقیقه/ ورود به کانال 1.6 میلیون واحدی

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
طرف موتورش رو فروخته ریخته تو بورس و الان برلیانس خریده!
والا من که از صبح تا ظهر در تلاش بودم تا از طریق درگاه سامان پرداخت و ملت حسابم در کارگزاری مفید را شارژ کنم که بتونم عرضه اولیه را بخرم ولی نشد که نشد.
متاسفم که اینجوری عدالت را در بورس رعایت می کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان