بازدید 15030
۱

اعلام زمان بازگشت محدودیت‌های کرونا به لرستان

استاندار لرستان گفت: به دلیل روند صعودی شیوع کووید ۱۹ برخی از محدودیت‌های مقابله با کرونا از هفته آینده(۱۴ تیر) دوباره در استان اعمال می شود.
کد خبر: ۹۸۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 01 July 2020

به گزارش «تابناک»، سیدموسی خادمی شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت بیماری کرونا افزود: طی چند روز اخیرتعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان رشد داشته که با توجه به وضعیت کنونی استان، اقدامات محدود کننده از اول هفته آتی اعمال خواهد شد و در این رابطه به مردم اطلاع رسانی می شود .

وی با اشاره به روند قرار گرفتن استان در شیب بالای ابتلا به بیماری تصریح کرد: مراکز درمانی استان به طور کامل در حالت اماده باش هستند و تعداد تخت های بستری برای ارائه خدمات به بیماران افزایش بیشتری داشته است .

وی برگزاری مراسم ختم و عروسی را از اصلی ترین کانون های شیوع بیماری دانست و با تاکید بر پرهیز مردم از حضور در مراکز ازدحام جمعیت ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک کماکان به عنوان بهترین راه حل پیشگیری از بیماری به مردم توصیه می شود و انتظار می رود که مردم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

خادمی گفت: بر اساس مصوبات جلسه، هتل ها و مسافرخانه شهرهای وضعیت قرمز تا اطلاع بعدی تعطیل و مراکز تجمع توسط دانشگاه علوم‌پزشکی شناسایی شوند تا پس از اعلام به دبیرخانه ستاد، متولی تجمعات احراز شود .

وی تصریح کرد: تجهیزات و داروهای مورد نیاز مراکز درمانی برای بیماران کرونایی طی نامه‌ای به مرکز اعلام و تأمین شود و فرمانداری ها هیات هایی برای مراجعه به منازل متوفیان به منظور جلوگیری از برگزاری مراسم اعزام کنند .

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه رستوران ها باید فعالیت‌ خود را به صورت غذای بیرون بر محدود کنند اضافه کرد: صدا و سیمای استان نسبت به اطلاع رسانی و تهیه کلیپ های هشدار دهنده با حضور ائمه جمعه، ورزشکاران و هنرمندان اقدام کند .

خادمی با تاکید تامین ماسک با قیمت مصوب گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نسبت به اعلام ممنوعیت برگزاری تجمعات از نظر شرعی ،اجتماعی و برخورد قضایی با بانیان تجمعات اقدام کرده و در محضر های ثبت عقد از خانواده زوجین به منظور جلوگیری از ازدحام تعهد گرفته شود .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
این استاندار هیچ کاری برای لرستان نکرد. بالاغیرتا اگر میخواهد یک یادگاری از خودش به جا بگذارد مراسم شادی و عزا را ممنوع کند. بقیه اقدامات پیشکش.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار