بازدید 17127

ماموریت این چهار مجموعه سینمایی برای رفع دغدغه رهبر انقلاب

پس از نقد‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون خلق آثاری که اساس و مبانی قضایی جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند، انتظار می‌رود چهار مجموعه‌ای که در تولید فیلم‌های سینمایی نقش پررنگ‌تری دارند، در این زمینه نقش پررنگی ایفا کنند و در سال پیش‌رو شاهد تولیداتی باشیم که این دغدغه را پوشش دهد.
کد خبر: ۹۸۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ 30 June 2020

ماموریت این چهار مجموعه سینمایی برای رفع دغدغه رهبر انقلابپس از نقد‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون خلق آثاری که اساس و مبانی قضایی جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند، انتظار می‌رود چهار مجموعه‌ای که در تولید فیلم‌های سینمایی نقش پررنگ‌تری دارند، در این زمینه نقش پررنگی ایفا کنند و در سال پیش‌رو شاهد تولیداتی باشیم که این دغدغه را پوشش دهد.

به گزارش «تابناک»؛ رهبر انقلاب به تازگی در ارتباط تصویری با همایش سراسری قوه قضائیه، با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از هنر و ظرفیت‌های رسانه‌ای در ارائه گزارش فعالیت‌ها گفتند: «متأسفانه با غفلت برخی مسئولان مربوط در عرصه نظارت بر فیلم‌ها، شاهد نمایش فیلم‌هایی هستیم که اساس و مبانی قضایی جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند. غربی‌ها بر خلاف واقعیت، در فیلم‌های سینمایی‌، دادگاه‌های خود را عرصه عدالت محض نشان می‌دهند، ولی ما حتی در ارائه واقعیات کشور از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای بهره نمی‌گیریم و گاهی بر عکس نشان می‌دهیم.»

ماموریت این چهار مجموعه سینمایی برای رفع دغدغه رهبر انقلاب

«تابناک» پیش از این در گزارشی به جهت‌گیری دقیق بیانات رهبری معظم انقلاب در عرصه سینما پرداخت و تغییرات در سیاست گذاری و اجرا در حوزه سینما که فضا را به سمت نقطه مطلوب می‌کرد، مورد اشاره قرار داد. اکنون با نگاهی ایجابی، یکی از راهکارهای عملیاتی و غیربروکراتیک که آثارش در کوتاه مدت نیز عیان می‌شود، تمرکز مجموعه‌های سینمایی کلید کشور در رفع دغدغه رهبر انقلاب با خلق آثاری است که تصویر واقعی‌تری از اساس و مبانی قضایی جمهوری اسلامی ایران ارائه دهد.

بنیاد سینمایی فارابی، سوره سینمایی حوزه هنری، سازمان اوج و موسسه نورتابان چهار مجموعه غیرخصوصی هستند که بخش اعظمی از تولیدات سینمای ایران را در سال‌های اخیر تولید کرده‌اند یا در تولیدشان مشارکت داشته‌اند. بی‌شک در سال پیش‌رو، یکی از ماموریت‌های کلیدی این مجموعه‌ها، تولید آثاری است که واقعیات کشور را با ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای نشان دهد. این مجموعه‌ها که توان تولید آثار باکیفیت بالا با چنین نظرگاهی را متکی بر فیلمسازان خبره دارند، از منابع کافی برای رقم زدن چنین اتفاقی نیز برخوردارند.

اگر سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر برپا شود، می‌تواند فرصتی برای رونمایی از تولید این چهار مجموعه باشد که با تمرکز بر پوشش این نگاه خلق شده‌اند. انتظار این است که بخش‌های فعال در این چهار مجموعه اقدامات لازم را در این مسیر به سرعت به اجرا بگذارند و در معرض اطلاع عموم قرار دهند. سینمای ایران از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که بتواند در این زمینه به تصویرسازی متفاوت از آنچه اکنون شاهدش هستیم، منجر شود و در گذشته نیز شاهد بهره برداری از این جنس از سینمای ایران بوده‌ایم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان