بازدید 10970

احتمال اعمال تحریم‌های اروپا علیه چین

اتحادیه اروپا از احتمال تحریم چین پس از تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ خبر داد.
کد خبر: ۹۸۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 30 June 2020


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، چارلز میشل، رئیس اتحادیه اروپا و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز سه شنبه اعلام کردند اتحادیه اروپا در خصوص اقدام چین برای تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ بحث می‌کنند.

میشل گفت: ما نسبت به این تصمیم نگران هستیم و نگرانی خود را در خصوص تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ به مقامات چینی ابراز کرده‌ایم.

فون در لاین نیز ضمن تایید اظهارات میشل از اقدامات اتحادیه اروپا برای پاسخ به تصویب این قانون خبر داد و افزود: اتحادیه اروپا در حال حاضر مشغول بررسی طرحی برای پاسخ رسمی به چین است که یکی از آن‌ها تحریم است.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین ساعاتی قبل قانون جنجالی امنیت ملی هنگ کنگ را امضا کرد و به این ترتیب، صحنه را برای شدیدترین تغییر در شیوه زندگی در این مستعمره سابق انگلیس از زمان بازگشت آن به چین در سال ۱۹۹۷ فراهم کرد.

پکن گفته است این قانونی ضروری برای مقابله با تروریسم، اقدامات خرابکارانه و مداخلات خارجی است. هنوز پیش‌نویس این قانون که به محض درج در روزنامه رسمی هنگ‌کنگ اجرایی خواهد شد، منتشر نشده است.

پیش از این، اتحادیه اروپا از تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ در پارلمان چین ابراز تاسف کرده بود.

کری لام، رئیس منطقه خودمختار هنگ کنگ به تصویب قانون امنیت ملی که صبح امروز در پارلمان چین صورت گرفت واکنش نشان داد و گفت تصویب این قانون استقلال هنگ کنگ را تضعیف نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی