بازدید 9331

طراحی نقشه‌ای جدید برای نشان دادن تغییرات کرونا

محققان، نقشه جدیدی طراحی کردند که نشان می‌دهد چگونه بیماری کووید 19 دنیا را تغییر خواهد داد.
کد خبر: ۹۸۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 30 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از ساینس، اینکه بیماری کرونا در زندگی تغییرات مثبت یا منفی داشته بر کسی پوشیده نیست، اما اینکه کدام تغییرات بیشتر بوده، هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

نقشه تعاملی به کاربران این امکان را می‌دهد تا تغییرات در فعالیت‌های اقتصادی، تغییرات آب و هوایی و کیفیت آن را بررسی کنند.

در یک تلاش مشترک، سه آژانس بزرگ فضایی به هم پیوستند تا ابزار جدیدی را طراحی و تاثیر ویروس کرونا را در سراسر جهان با جزئیات آن نظارت کنند.

این نقشه، حجم وسیعی از اطلاعات ماهواره‌ای زمین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

آژانس فضایی اروپا (ESA) ، آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) و اداره کل ملی هوانوردی و فضا(ناسا) با همکاری یکدیگر توانسته‌اند این ابزار جدید را طراحی کنند.

نقشه طراحی شده، برای افراد عادی و کارشناسان این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند تاثیرات کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت این بیماری را بررسی کنند.

یکی از مهمترین این تغییرات که بر اثر خانه‌نشینی کرونایی ایجاد شده، کاهش سطح دی اکسید نیتروژن ناشی از دود ترافیک، سوخت‌های فسیلی و فعالیت‌های صنعتی است که در بسیاری از شهرهای جهان مشاهده می‌شود.

تغییرات کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت در مقیاس جهانی و همچنین در مناطق شهری منتخب مانند دهلی، سان فرانسیسکو و نیویورک قابل مشاهده است.

در این نقشه، در مورد کاهش فعالیت‌های اقتصادی جهانی ناشی از بیماری همه‌گیر کووید 19 می‌توان اطلاعاتی را به‌دست آورد.

مشاهدات ماهواره‌ای که خروجی فعالیت‌های کشاورزی، فعالیت در بنادر و تعداد اتومبیل‌های پارک‌ شده در مراکز خرید را ثبت می‌کند، نشان از آسیب برخی از فعالیت‌ها در اثر خانه‌نشینی کرونایی دارد.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر